[Besloten] Belgenbokkersclinic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [Besloten] Belgenbokkersclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:55

voor de zitles heb je wel 4 mensen en maar 2 paarden nodig hé...
Als er 2 dingen georganiseerd worden, moet ik niet persé aan alle 2 deelnemen hoor, van kijken en luisteren leer je ook veel en het hangt natuurlijk ook voor een stuk af van hoeveel het gaat kosten :o

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:04

En het idee van die dvd, aansluitend zitles voor een paar en daarna buitenrit voor de liefhebbers? Mensen met fiets(hond) ook welkom wat mij betreft :P Allee, ik zou daar zeker voor te vinden zijn, los van het feit of het "de activiteit" gaat worden. Goedkoop, toch leerrijk en plezant. Afhankelijk van hoeveel volk er kan/wil komen... kan ik wel voor een locatie zorgen in het noord-limburgse? D kan nogal ploffen aan de longe, dus het kan een goede zitles zijn, maar ook een goede vliegles...ik weet niet of het dan zo intressant is voor een andere (alle, als die wat gelopen heeft, gaat dat zoiezo minder zijn). S telt niet mee.

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:27

Dit vind ik nu een lastig topic sé! Ik zal nu toch maar reageren... :D

Bestaat het probleem nu niet dat er nu een onderwerp gekozen wordt, maar dat een paar aanhangers van dat onderwerp niet op dezelfde datum kunnen? En dat er dan beter iets anders gekozen werd? Begrijpen jullie wat ik wil zeggen?

Lange teugelwerk lijkt me leuk, zitles ook maar is dat dan dressuurgericht? Of meer centered riding ofzo? Ik kom namelijk met een "westernhorse"... Of zou Cemmie dat al mee kunnen tegen dan? (Tegen wanneer??? ;) ) Of ga jij met Cemmie meedoen Lobke?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:30

Ik heb volges mij een ideaal zitlespaard :+

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:33

Gelijk een buikspier en conditietraining erbij!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:34

Qua locatie, waar zou dat ergens zijn? Want het moet ook nog een beetje te doen zijn qua afstand (voor mij dan toch), met de diesel- en naftprijzen van tegenwoordig 8)7

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:02

Cemmie moet mee Koen :P Goede eerste ervaring.
Maar ik word een beetje zenuwachtig van dit topic :D
Er is eigenlijk nog niks, geen datum, geen locatie, geen onderwerp en geen lesgever :D

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 08:50

Jullie spreken altijd over zitles aan de longe maar ik weet niet of alle lesgever dat persé enkel aan de longe geven hoor...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:16

Citaat:
- zitscholing aan de longe: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evi; Evy; Evi C., Karlien (als ik een paard kan lenen)
- dressuurclinic: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans (als ik een paard mag lenen ); Evi; Evy
- wandeling: Nathalie; Evi
- theorie over voeding: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien
- clinic lange teugelwerk: Isabelle; Lobke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien
- soort van initiatie van massage voor sportpaarden: Isabelle; Lobke; Jooke; Ans; Evy, Peterina, Karlien
- combi van 2 bovenstaande: Nathalie; Isabelle; Jooke; Lobke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien

terugkijkend naar het laatste lijstje is er het meest aantal stemmen voor zitscholing en initiatie voor massage.
Dus - tenzij mensen zich nog bedenken- wie kunnen we hiervoor contacteren? Of beter wie kent iemand die dit wil/kan doen.
Indien het C wordt, kan er misschien nog gestemd worden voor het lange teugelwerk in combi met de massage/strech werk?

Locatie ik wil eventueel wel vragen of het bij ons stal mag, da's zowat de grens prov antwerpen/vlaams-brabent. Centraal genoeg?
Maar dan kunnen we alleen op zaterdag en zondag namiddag in de pistes tenzij de reiners op wedstrijd zijn... tenzij het een weekdag mag worden, dan valt misschien elke namiddag wel te regelen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:20

Voor mij is dat goed PP!

Die locatie lijkt mij ok hoor.
Ik neem dan wel vrij dat weekend. ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:28

Dus Ans jij informeert bij C wat mogelijk is?
Lobke kende iemand die eventueel zitscholing kon geven?

Ik veronderstel dat de definitieve keuze van onderwerp/activiteit afhangt van de beschikbaarheid lesgever, aantal deelnemers (ook ivm kosten) en eventueel de locatie?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:50

Ik kan dat wel eens vragen aan Monya van het Balingehof. Maar die moet uit Friesland komen. Ik vraag het deze week nog na.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:58

petitparis schreef:
Dus Ans jij informeert bij C wat mogelijk is?

Ok, das goed.
Maar ff concreet. Vraag ik haar dan voor een halve dag?
En dan vooral ivm massage enzo?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:11

uhm ja, halve of hele dag, hangt ook van het aantal combi's af en de locatie hé. als het goed weer is kan ik misschien nog wel regelen dat we of de binnen of buitenpiste al in de vm ter beschikking hebben...

en verder als ik tijd heb kan ik misschien nog eens kijken of ik die adv over centered riding terug vind. Mensen hebben zelf alleen tenessee walking horses ofzo, maar geven workshops. Weet alleen niet meer waar ik dat ben tegen gekomen...

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:14

petitparis schreef:
uhm ja, halve of hele dag, hangt ook van het aantal combi's af en de locatie hé. als het goed weer is kan ik misschien nog wel regelen dat we of de binnen of buitenpiste al in de vm ter beschikking hebben...

en verder als ik tijd heb kan ik misschien nog eens kijken of ik die adv over centered riding terug vind. Mensen hebben zelf alleen tenessee walking horses ofzo, maar geven workshops. Weet alleen niet meer waar ik dat ben tegen gekomen...

Dat zal Sandra dan zijn:
http://www.pleasuregaits.be
;)
(ik denk wel niet dat zij op verplaatsing komt, maar je kan het natuurlijk altijd eens vragen)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:18

de moeite? want ik heb er weinig kaas van gegeten eigenlijk, maar zou het wel goed kunnen gebruiken :o

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:13

275 euro per persoon %)
Ik denk dat ik daarvoor pas!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:16

petitparis schreef:

Tja, zeker als we 2 dingen willen doen. Ga je toch zeker een hele dag een piste nodig hebben?

Soit, dan zal ik C maar een 'ik weet het niet precies, maar zou je het eventueel zien zitten'-mail sturen?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:24

Grens Antwerpen/Vlaams Brabant, is dat dan naar Oost-Vlaanderen op of eerder naar Limburg? Want dat maakt voor mij wel een enorm verschil.
Ik denk wel als je 2 dingen wil doen, dat een halve dag te weinig gaat zijn?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 14:44

Even praktisch: ik denk dat je sowieso een hele dag moet rekenen. Dus PP, als dat bij jouw op stal zou mogen, super, maar vraag dan wel even of we een hele dag gebruik mogen maken van (een deel van) de accommodatie. De vorige clinics zijn altijd een hele dag geweest, altijd gezellig ook om 's middags 's samen te eten.

Herselt ligt tussen Westerlo en Aarschot, Isabelle.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:03

Monya komt helaas niet meer op locatie, dus mijn suggestie valt af.
Persoonlijk zou ik een weekendje Balingehof wel eens zien zitten, maar ja, dat zal op eigen initiatief te organiseren zijn denk ik.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:22

Nou, ik heb een mailtje gestuurd naar C.
FF afwachten wat ze antwoordt. ;)

Lobke, als ik eens veel geld heb, ga ik mee. ;)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:25

Ik kan nu even niet volgen. Wat is er al definitief?

ivm zitscholing (is altijd aan de longe, paard heeft bijzetteugels aan) Aristo kan dienen voor 2 mensen. Ik kan eens vragen aan de instructeur die toen die les gaf bij de rijkswacht (met de tennisballen :P ). Voor zij die hem misschien kennen : Alain Rauw.

ivm met massage : ik ken een goed ostheopate die dat zeker zou willen doen. Indien dit zou doorgaan, kan ik haar ook even bellen.

Locatie : maakt mij niet teveel uit, ik er gerust een stukje voor rijden en kan onderweg iemand (+ paard) oppikken.

Datum : zolang het maar warm is :D liefst op een zaterdag, dan weet ik dat het niet in het gedrang van de wedstrijden komt.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:17

Die Alain is een buurman van C. :+

webster543 schreef:
ivm met massage : ik ken een goed ostheopate die dat zeker zou willen doen. Indien dit zou doorgaan, kan ik haar ook even bellen.

Ik heb C daarover al gemaild. Ik heb ooit bij haar al een gelijkaardige workshop gevolgd.
Als jullie liever iemand anders willen, laat dat dan wel ff op tijd weten aub.
Want ik ga haar daar ni verder mee lastig vallen, als er toch niks van komt. ;)

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 18:21

Nathalie, vraag maar rond, zou ik zeggen! Er is nog niets definitief.