Een rit voor Pink Ribbon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Re: Een rit voor Pink Ribbon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:27

Lijkt mij ook heel leuk :D hoop alleen niet dat het in de zomervakantie valt, dan is de kans groot dat ik niet kan.. Al enig idee in welk gedeelte van nederland het georganiseerd gaat worden? :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:57

veluwe is echt prachtig <3
En ligt vrij centraal (Ik woon helaas niet op de veluwe maar vaak genoeg geweest)

Ik kan wel helpen meedenken ;) Ik zou zelf ook mee willen rijden ,maar zou nu al willen meedenken (Kan niet op de dag zelf helpen organiseren wegens dat ik zelf ook mee wil rijden en nog (denk ik ) te jong ben (13 jaar)

Groepen die meerijden
*Sulky's / karren
*Ruiters

(Dat zijn de 2 groepen toch ? )

Onderverdeling
Nu heb je bij elke groep nog een extra groep nodig namelijk

*Sulky's / karren : 1. Mensen op de kar (extra persoon) met verstand van EHBO (Mocht er iets gebeuren met paard of mens onderweg)
2. Op bepaalde karren een paar tuig onderdelen. Hoezo? Mocht er iets kapot gaan midden in de rit dat er toch nog een extra riemje is. Maar iedereen moet natuurlijk zijn tuig goed controleren voor ie vertrekt! Maar een ongeluk zit in een klein hoekje ;)

Ruiters
1. Blokkers. Dit zijn ruiters met een hesje aan die als een soort (niets neerbuigends!) schapenhonden om de kudde ''schapen'' (iedereen dus) blokken. Die hebben overzicht en moeten dus ook doodsbrave paarden hebben mocht er iets gebeuren dat zij wat kunnen doen ;)
Die ook bij bepaalde oversteekplaatsen blijven stilstaan tot de groep veilig over het obstakel heen / langs is.

Heb je dit ben je al een heel eind ;)
Toch moet je ook stoppen hebben waar er geplast , Gedronken en gerust kan worden.
Ik zou bijv. bij 5 km minder stoppen doen dan bij 15 km.
Op deze plekken zou ook een soort kleine EHBO post kunnen zijn mocht iemand een wondje hebben door de teugels ofso (Ik verzin nu ook maar wat :') )
Oook natuurlijk een kraampje met Pink ribbon spullen en mensen die met collecte bus langslopen.

Oke nu kom ik op geen ideeën meer :')
Hoop dat je heir wat aan hebt!

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:01

Leuk idee
jmmr dat ik geen eigen paard heb

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:13

Goed idee zo'n rit!

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat iedereen individueel kan starten of in kleine groepjes die ze zelf samenstellen? Dat lijkt me ook een stuk veiliger dan met 1 groep van een paar honderd paarden te willen rijden (er vanuit gaande dat er gewoon heeeeel veel mensen willen meerijden).

En misschien aparte routes voor menners en ruiters? Uit ervaring weet ik dat er best een hoop paarden zijn die helemaal flippen als ze tussen de menners moeten rijden of steeds door een aanspanning worden ingehaald.

Je zou ook nog contact kunnen opnemen met de organisatie van de Eper paardenvierdaagse.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:19

Ik zou niet in zelf samengestelde groepjes rijden.
Simpelweg omdat je dan weer met dezelfde mensen om gaat
Het is toch leuk om is een keer een hele nieuwe groep te doen ?

Idd wel aparte groepen van Menners en ruiters :D

Maar ook een bepaalde leeftijdsgrens.
Ik ben zelf 13 maar kan dan wel weer met een groep ,maar kan me voorstellen dat een kind van 10 jaar (als die al komen) met hun moeder / vader of iig iemand die verantwoording voor hun neemt (familie , kennisen etc) gaan (Wel natuurlijik op een paard 1 v.d ouders/familie etc)

Maarmischien even spieken bij die vierdaagse hoe het daar is geregeld ?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:20

Dat niet alleen, maar als je paarden en koetsen hebt, heb je vette kans dat de paarden de paden voor de menners al helemaal kapot lopen. En dan is het mennen ook een stuk zwaarder :j
Ik ben al heel langzaam aan het bijhouden in dit topic of er niet iemand uit het zuiden van limburg komt, haha!

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:20

miss onder een bepaalde leeftijd onder begeleiding
of toestemming aan de ouders vragen voor als er wat gebeurd?

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:21

@ manex: Idd, de Eper paardenvierdaagse is goed idee! Enne, Epe is daarnaast een hele geschikte omgeving! Ik ben benieuwd of dit doorgaat, vind het een heel goed initiatief en wie weet doe ik ook wel mee :D

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:21

Elin_ schreef:
ik zelf ook mee wil rijden en nog (denk ik ) te jong ben (13 jaar)

hmm.. dan zou ik ook te jong zijn helaas :') :P hier was het zo met de paardenvierdaagse (loenen gld) dat je onder de 15 met handtekeining van je ouders mee mocht doen of onder begeleiding van een 18 + :)
Laatst bijgewerkt door Hommage op 05-12-10 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:22

Wat hier net genoemd werd is wel een goede. Neem contact op met de paardenvierdaagse. Zij kunnen je waarschijnlijk helpen met dingen waar je zelf niet zo 1 2 3 aan zou denken! :)

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:26

Ik zou als ik jullie was je ook aan een leeftijdsgrens houden 16 of misschien zelfs 18+ en daaronder niet of met begeleiding van bv ouders. Dat is toch iets veiliger....

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:27

Nou wat gaaf. Ik ben er dan zeker bij met mijn Fjord.
Deze is ook super braaf dus ik kan eventueel helpen als blokker :j.

Maar als we alleen over de hei gaan bijvoorbeeld, zien weinig mensen ons.
Ik denk met publiek wat ons ziet, er ook meer binnen gehaald word ?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:27

Ja oke..
oliebol hea :')

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:30

Is het ook geen idee om bij de inschrijfformulieren een optie te zetten dat je eventueel een jongere bokker/onervaren paard wil begeleiden?
En dat mensen die graag met een wat ervaren iemand willen rijden dat ook aan kunnen geven?

Of wordt dat weer teveel werk.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:32

ja ik zat ook al aan inschrijfformulieren te denken ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:32

Je moet wel als ruiter heel zeker zijn van je paard zijn kunnen. Zo weet ik bijvoorbeeld, als ik mee zou rijden met mijn bijrijdknollie, dat ik geen jongeren zou kunnen begeleiden. Ik zou het wel willen, maar ik weet dat die van mij hier en daar nog best eens kan schrikken oid. Sowieso zou het voor mij al niet zo heel handig zijn als er veel kabaal bij is, daar wordt ze ook springerig van. Aan de andere kant zou ik dat dan wel zien..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:33

zelfde ''probleem'' hier.
daarom twijfel ik ook ;)
Heb een vrij temperamentvolle pony die nog weleens kan schrikken maar aan de andere kant vind ze het geweldig etc.
Maar denk dat ze ook erg druk is.

Dus ik zit ook in twijfel ..
maar neem aan dat ook bij de vierdaagse ontzettend drukke paarden bij zaten dus waarom ook niet ?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:35

Ja precies, en op zich, als er mensen zou den komen kijken oid, dan moeten ze maar gewoon rekening houden met het feit dat het paarden zijn.
Bij die van mij wordt het dan weer een afweging van bitloos/niet bitloos, omdat ze met bit vaak minder reageert, maar dan heb ik soms net iets meer te zeggen. Maar ach, dat zijn zorgen voor later, haha! Eerst maar eens zien of het doorgaat, of ik er kan komen, en of ze mee mag :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:35

Mijn Fjord is altijd op wedstrijd, buitenrijden een Drama, zo hard en actief.
Maar op dit soort ritten en kinderritjes weet hij zich altijd zo braaf te gedragen. Alsof hij het weet...

Ik denk als er genoeg echt rustige ponys tussen lopen, de wat drukke ook wel kalmeren.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:36

@Elin, nieuwe mensen leer je toch wel kennen hoor. Je word met dit soort ritten namelijk altijd wel ingehaald door een ander groepje of je haalt zelf groepjes in. Dan kun je ook een praatje maken als je dat zou willen.

En een leeftijdsgrens is wel een goed is. Daaronder onder begeleiding zou nog kunnen.

Ik heb al een aantal van deze ritten gereden, waarvan 1 waar de jeugd zonder begeleiding mee mocht rijden. Dat was geen goed idee, want (sorry jeugd) daar zaten er een aantal tussen die zich totaal niet aan de afspraken hielden.
Bij die ritten mocht je niet harder dan draf en dan alleen nog als je daarmee een ander niet hinderde. En wat gebeurt er vervolgens? Rijden er allerlei jonkies in volle galop andere groepen voorbij. Jammer, maar die verzieken het dan wel voor de rest.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:36

ik zou ook wel willen helpen met een aantal dingen, denk ook mijn ouders wel :)
mijn paard is heel braaf buiten, voor begeleiden ben ik zelf denk ik te jong, maar zou best met een andere bokker samen mee willen rijden met nog jongere kinderen, mijn paard vind het allemaal wel best :)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:37

Je zou ook nog een soort finish kunnen maken dat alleen daar mensen staan? En dat de route zelf dan weer vrij is? :)

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:39

@ robin met de martinusrit van onze vereniging kregen we een (onduidelijke :') ) kaart met de aangegeven posten waar je verplicht was om langs te gaan, en de route om daar te komen moest je zelf bepalen, heel leuk maar ook een grote kans dat je verdwaalt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:40

Dat zou ook nog kunnen, alhoewel je natuurlijk veel bekijks trekt als je met een grote groep gaat rijden
:j Wat dat betreft zouden kleine groepjes dan weer makkelijker zijn, dan is het wat overzichtelijker. Maar dan zit je idd met het oversteken van wegen etc.

Als ik mijn knollie daar kan krijgen gaan we mee, heb ik net besloten :j

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:41

is het trouwens echt een lange tocht van meerdere dagen zoals de paarden 4 daagse in epe etc ?