Excursie paardenslachterij Nijkerk; datum 8 oktober

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:18

aerdenhout1 schreef:
Misschien dat er een bokker is die zijn eigen paard wil laten slachten? Kijk of je dat dan kan laten doen in dit topic en daar eens verslag van uit brengt!
Let wel..dat komt heel anders over als een dier waarvan je het verleden niet kent!
Ik word verzocht het topic te verlaten, ga dat ook doen, vrees niet, maar wil toch nogmaals zeggen dat dit meer doet denken aan een "leuk" uitje dan aan het beeindigen van een dier zijn leven!
Tijd van samenkomen, wie neemt wie mee enz, enz.
Sorrie, maar als jullie...die hoogst waarschijnlijk allemaal eigen paarden hebben...er zelf voor komen te staan, dit hoop ik nog eens terug lezen, denk je er waarschijnlijk heel anders over!
IK haak af....snap niet dat er mensen zijn die willen weten hoe een paard dood geschoten word.
Ik kan er in elk geval..ook bij het inslapen van een paard nog nachten wakker van liggen.

Kom op zeg..
Bij jou op stal staat de hele club van de stal erom heen als er ingeslapen moet worden,dat is toch het zelfde ?? Ik vindt het erg laag om dit met een leuk uitje te gaan vergelijken :n

Jolliegirl

Re: Excursie paardenslachterij Nijkerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 23:19

Alabaster : verspil je moeite niet :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:26

In dat geval zou ik me graag aanmelden voor de reservelijst, als dat nog zin heeft. En anders houd ik me aanbevolen voor een volgende x!

Is het maken van fotomateriaal toegestaan? Ik vindt dit erg interessant, ook in verband met mijn opleiding enz. probeer ik altijd zoveel mogelijk te verzamelen! :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:27

Chaos schreef:
In dat geval zou ik me graag aanmelden voor de reservelijst, als dat nog zin heeft. En anders houd ik me aanbevolen voor een volgende x!

Is het maken van fotomateriaal toegestaan? Ik vindt dit erg interessant, ook in verband met mijn opleiding enz. probeer ik altijd zoveel mogelijk te verzamelen! :)

Vorige keren wel iig, heb zelfs film materiaal gezien :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 23:28

Foto's & video is toegestaan als we toestemming hebben van Jan.
Maar als we geen toestemming hebben van de eigenaar, dan zien we die paarden helemaal niet :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:31

Zet mij ook maar op de lijst!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:32

in de toekomst zou ik er zeker eens een kijkje willen nemen, maar nu is het voor mij nog te vroeg.
wel is mijn vraag ; als er nieuwe fotos worden gemaakt worden die dan ook op bokt geplaatst?
want dat is wat "verder weg" en kan ik dan wel bekijken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:33

rachel_j schreef:
in de toekomst zou ik er zeker eens een kijkje willen nemen, maar nu is het voor mij nog te vroeg.
wel is mijn vraag ; als er nieuwe fotos worden gemaakt worden die dan ook op bokt geplaatst?
want dat is wat "verder weg" en kan ik dan wel bekijken.

Er staat al materiaal op bokt, zou je even moeten kijken naar het vorige verslag ;)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:37

waarom zou je er heen willen dan?
krijg je ook te zien hoe een paard wordt geslacht?
|(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 23:38

Ik werk mogen de lijst bij.

Aladinnetje : Jouw reactie heeft ook geen nuttige bijdrage aan dit topic denk ik?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:42

zouden alle 'tegen' mensen niet gewoon een tegen topic kunnen openen ipv hier lopen klagen?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:47

Als er nog ruimte op de lijst is, wil ik me ook wel aanmelden. Vorige keer ging helaas niet door, maar wil nog steeds een keertje gaan kijken.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:56

Aladinnetje, alsjeblieft zeg, als je dit niks vind, ga je toch niet hier lezen of zo? Er zijn mensen die hier van willen ( en dus uit eindelijk kunnen ) leren en dat is mooi. Zelf zou ik ook wel een keer mee willen, maar voor mij is daar nu de tijd niet voor. Zal eerst zelf steviger in mijn schoenen moeten staan denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:00

Ik zou ook wel op de lijst willen. :j

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:01

Super interessant, ik ken alles rond het slachten wel, mijn vader en oom zijn namelijk paarden slager geweest, wel een raar idee als ze dan naar m'n paard komen kijken. Het gaat er super vredig aan toe, dus het is onzin dat het zielig is oid. Paard loopt binnen en voor dat het met zijn ogen knippert krijgt hij een aai en het schot en weet hij niets meer... Misschien dat ik ooit de moed verzamel om naar zo'n excursie te gaan, foto's kan ik wel bekijken, maar denk toch niet dat het een goed idee is...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:23

Bedankt voor je pbtje Jolligirl !
Ik heb nog steeds intresse om mee te gaan !
Jammer dat ik je pb zo laat kreeg en wederom op de reserve lijst terecht kom !
Maar zet me er maar op , ik wacht op de datum , en hoop mee te kunnen !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 12:01

Ik heb direct iedereen een PB gestuurd toen ik het topic heb geopend.
Dat men hem pas later leest omdat iemand niet online is kan ik niets aan doen :=

Ik werk vanmiddag de lijst bij als ik terug ben van 't werk.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:43

jammer dat ik in november pas 16 word

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:57

Jolliegirl schreef:
Dat men hem pas later leest omdat iemand niet online is kan ik niets aan doen :=

Ik wil mij graag aanmelden voor de reservelijst. Ik heb ooit een keuze moeten maken en aangezien ik een dier lang heb zien vechten tegen het inslapen heb ik toen gekozen om de ruin door een slachthuis op te laten halen. ik sta soms nog steeds stil of het dier niet geleden heeft vandaar dat ik mij aanmeld.
Hij ging nl altijd graag en vanzelf de trailer op, maar niet die van die mensen.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:21

Jolliegirl schreef:

Ben regelmatig online geweest, kreeg je pb vanmorgen pas , maar zie dat je het topic gister pas geopend hebt ;)
Gaat snel haha !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 19:32

Heb hem je echt gisteren gestuurd direct toen ik het topic opende. Dus snap er niets van.

Gisteren, 17:41 verstuurd
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 09-08-10 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 19:38

Citaat:
De lijst.
Maximaal 13 personen, daarna maak ik een reservelijst!

1 Dreamy
2 Naaltje
3 Charlie_P
4 Konstantine
5 Silence
6 Snor
7 Gentlegiant
8 _San87_
9 Daantjuh20
10 meelanor
11 Djoni
12 arans
13 El_Paso2009

RESERVELIJST

1 Avelienvd
2 Chaos
3 pubelia
4 Narya
5 Hitime
6 mickydo
7 Valencia2002
8
9
10

Leuk dat er nogsteeds zoveel animo voor is!
Het weekend van 21/22 augustus horen jullie wat de datum is! :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:01

Ik moet eerlijk zeggen dat sommigen wel héél fel reageren naar tegenstanders hoor... :o

Maar goed, hele stomme vraag miss, aan de ene kant zou ik heel graag mee willen, maar durf nog niet goed.... :o is het ook mogelijk om te kijken naar wat er gebeurd ná het schieten? Denk nl dat ik dat schieten echt niet aankan. Zijn er eventueel meer bokkers die ook zo "denken"?

Sorry voor mijn softe gedoe, hahaha.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 20:03

Dingen die je niet wil zien hoef je niet te zien. Je kunt altijd naar boven gaan, en er word duidelijk aangegeven wanneer er een paard geschoten word.
Ik geef het vaak ook aan wat er gaat gebeuren, zodat iedereen die wil, erbij kan zijn.

Op een dag zoals een excursie ben ik altijd bij Jan in de buurt (de slachter) en help ik wat mee met kleine dingetjes zoals de vloer schoonspuiten, dingen uitleggen e.d

edit : evt. kan je het schieten ook op afstand bekijken. Ik sta er zelf ook nooit voor, maar heb altijd wat afstand. Ik vind dat gewoon het minst prettige moment.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:06

Alabaster schreef:
aerdenhout1 schreef:
Misschien dat er een bokker is die zijn eigen paard wil laten slachten? Kijk of je dat dan kan laten doen in dit topic en daar eens verslag van uit brengt!
Let wel..dat komt heel anders over als een dier waarvan je het verleden niet kent!
Ik word verzocht het topic te verlaten, ga dat ook doen, vrees niet, maar wil toch nogmaals zeggen dat dit meer doet denken aan een "leuk" uitje dan aan het beeindigen van een dier zijn leven!
Tijd van samenkomen, wie neemt wie mee enz, enz.
Sorrie, maar als jullie...die hoogst waarschijnlijk allemaal eigen paarden hebben...er zelf voor komen te staan, dit hoop ik nog eens terug lezen, denk je er waarschijnlijk heel anders over!
IK haak af....snap niet dat er mensen zijn die willen weten hoe een paard dood geschoten word.
Ik kan er in elk geval..ook bij het inslapen van een paard nog nachten wakker van liggen.

Kom op zeg..
Bij jou op stal staat de hele club van de stal erom heen als er ingeslapen moet worden,dat is toch het zelfde ?? Ik vindt het erg laag om dit met een leuk uitje te gaan vergelijken :n

Ik kan me best voorstellen dat als je je eigen paard hebt `moeten` laten slachten, je geen behoefte hebt om het in het echt een keertje te zien. Ik heb ook niet het lef om de foto´s en-of filmpjes van het schieten e.d. te gaan zitten bekijken. Ik wil het gewoon niet zien.
Kan me best voorstellen dat het spannend en interessant is om het een keer mee te maken en te zien, maar denk wel dat het voor mensen die hun eigen paard met veel moeite naar de slager hebben gebracht even anders is.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 09-08-10 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt