Trekpaardentopic meeting Nationale Den Bosch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Trekpaardentopic meeting Nationale Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:47

JAAN, JE BENT GE-WEL-DIG!! *\o/* En Tych heeft wel een wortel verdient. :j

+:)+

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 20:25

@ ingeborg dat heeft ze mij nog niet gesmst.

Ik ben om 18.00 uur vertrokken, want me meoder was niet goed in orde, ze was gevallen en op haar hoofd terecht gekomen en heeft een wekadvies. Dus ik werd gebeld of ik toch vanacht thuis kon slapen. Nou dat heb ik wel over voor me lieve mams, nu vertrek ik morgen weer naar Den bosch, alleen weet niet of ik optijd ben voor janneke en tycho. Ik neem nu ook maar me opvouwbare fiets mee want had net de trein gemist op station.

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:31

Krijg net een smsje van Ankie, dat ze samen met Jaan aan de zuip is :D
Heb maar terug gesmst dat ze niet te dronken moesten worden. Jaan moet morgen nog rijden :D

Jammer dat we niet mee konden....zeker nu ik hoor dat het zo gezellie is!!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:54

Ow damn ben helemaal vergeten jullie veel plezier en jaan succes te wensen voor euh gister en vandaag! maar ik lees net dat ze door is !! Super had niet anders van je verwacht meid!! +:)+ Vandaag ook heel veel succes!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:19

shamrock06 schreef:
Krijg net een smsje van Ankie, dat ze samen met Jaan aan de zuip is :D
Heb maar terug gesmst dat ze niet te dronken moesten worden. Jaan moet morgen nog rijden :D

Jammer dat we niet mee konden....zeker nu ik hoor dat het zo gezellie is!!

Hahahaha, dat laatste heeft ze helemaal niet gezegd! :D Ik had m goed zitten, maar alles netjes binnengehouden en ondanks geen minuut slaap dus heerlijk gereden in de finale!
(verslagje staat bij t TPT!)

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:50

Wij zijn ook weer terug. Waren 5e met dressuur (185 pnt) wat te wijten was aan het feit dat het inrijden niet te doen was. Met 5 belgen en 20 haflingers in 1 baan losrijden, not done.. :n Met voorselecties bestgaand 2e (achter de keur-hengst) en in de finale 5e. Was het niet eens met die uitslag, paarden die gister in de top 3 liepen eindigden nu onderaan. En heb paarden die nu hoog stonden zien lopen en dat waren absoluut niet de beste. Maar goed.. 8)7

Organisatie van het geheel: WAARDELOOS! _-:( Kwamen vrijdagochtend om 5:30 aan en hebben een half uur gebeld/gezocht/weer gebeld voordat we het terrein op konden, alle hekken waren n.l. nog dicht! Eindelijk het terrein op, parkeerplekje gevonden en op zoek naar onze stal. Conclusie; die was er niet! Hoop mensen gevraagd of ze wat wisten, alle boxen bij langs gelopen. Uiteindelijk iemand van het secretariaat uit bed gebeld ("Weten jullie wel hoe vroeg het is..?") :( en werd verteld dat we maar tot 7:00 moesten wachten, dan was er misschien wel iemand. Al met al toch een stal gekregen die bij toeval leeg was (dubbelboeking) in de haflinger hal, maar wat een gedoe!

Toen vrijdag ook nog even 5 min. voor aanvang van de rubriek werd vermeld dat het uitliep (een uurtje ofzo) en vanmorgen precies hetzelfde weer gebeurde had ik het gehad. Er klopt dan toch echt iets niet in je tijdsplanning, en op zo'n Nationale weet je dat het langer duurt, dus plan dan ook meer tijd per rubriek in. Puntje voor over 2 jaar.. (als we dan nog komen) :?

Om 12:00 reden wij uit Den Bosch weg, na een half uurtje beetje file gehad. Dat was weer over, maar kregen bij Houten een klapband van de trailer. ANWB gebeld, band was niet meer te krijgen, enige optie; 4 nieuwe banden. Dus eerst gewacht tot hij bij de garage de kapotte band had verwisseld, toen met 1 nieuwe naar Utrecht gereden, en daar de rest verwisseld. (i.v.m. verschil in grootte) Lisa maar even uitgeladen bij de ANWB werkplaats, die snapte er niks meer van.. Arm paard.
Uiteindelijk waren we om 6 uur bij stal, paard op de wei gedaan, spullen eruit gegooid en naar huis. Was om 7 uur thuis. :O

En nu ga ik bankhangen! :9k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:51

Nou.. ik weet zeker dat Jaan haar plaatst verdiend heeft. :j

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:53

Jaan was 7e in de finale, dat bedoelde ik juist met die uitslag. In de voorrondes liep ze heel hoog, en nu als 1 na laatste.. Klopt i.m.o. niet helemaal. De hengst die in de voorrondes eerste was stond nu laatste geplaatst, terwijl hij beter bewoog nog als in de voorronde.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:56

Schimpje schreef:
Was het niet eens met die uitslag, paarden die gister in de top 3 liepen eindigden nu onderaan. En heb paarden die nu hoog stonden zien lopen en dat waren absoluut niet de beste. Maar goed.. 8)7

Dat was ik o.a.! 3e in de rubriek, 7e in de finale....Nou ja!

Maar wat balen van je klapband zeg! Daar zit je dan echt niet op te wachten! (nooit eigenlijk, denk ik, maar goed)

Schimpje schreef:
Jaan was 7e in de finale, dat bedoelde ik juist met die uitslag. In de voorrondes liep ze heel hoog, en nu als 1 na laatste.. Klopt i.m.o. niet helemaal. De hengst die in de voorrondes eerste was stond nu laatste geplaatst, terwijl hij beter bewoog nog als in de voorronde.

Ik vond hem niet fantastisch. Eerste drafpassen wel, maar hij hield het helaas niet vol, galop idem.

Hadden trouwens 1 ander jurylid in de finale he, misschien dat dat de doorslag heeft gegeven?

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:01

Ja, zal dat andere jury lid wel zijn geweest, weet het niet. Ik had zelf die uitslag wel wat anders in gedachten gehad.. Had ook echt flink de balen in dat ik 5e werd in de finale. En vond het niet eerlijk van de jury/ringmeester dat we alsnog een ronde draf en galop moesten laten zien in de hoofdring. Werd van te voren gezegd alleen plaatsing en een ere ronde, paarden waren al helemaal bekaf en dan nog een ronde laten doen. En de bodem in de Baronie-hal; onwijs hard! Vond dat, zeker voor een kampioenschap, een enorme afgang, dat ze daar niet even met een messeneg doorheen zijn gegaan..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:03

Vond het sowieso echt zwaar sjit dat we niet in de Brabanthal mochten rijden.
Maar hebben ze in die 2 rondjes in de hoofdring dan ook serieus nog gekeken?

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:06

De jury heeft daar vast niet gekeken, maar een rondje voor het "publiek". Kom op zeg, als ze dat wilden zien waren ze wel naar die andere hal gelopen. Vond het gewoon niet eerlijk tegenover mijn paard.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:10

Is zeker ook zo. Tychje had ook echt zoiets van "Húh?! Méén je dit nou?!"

Ereronde was wel leuk! :D

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:34

Hier een haflingerliefhebber.
Ik heb jullie zien rijden in de finale, en de nr 1 en 2 waren zeer duidelijk zichtbaar.
Ik weet niet hoe jullie dat te paard zien, maar persoonlijk vondt ik dat er netjes geplaats was, de voorrondes heb ik niet gezien.
Maar bij de haflingers werd er zaterdag gewoon opnieuw gekeurd.

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 22:54

Ik kan me aansluiten bij bestgaand enkelspan en tweespan trekpaarden, dat was echt ook slecht qua juryering. Toon brooijmans was jury bij haflingers en die heeft het er ook nog overgehad. En van één en twee bij de trekpaarden onder zadel kon ik me nog bij aansluiten. Maar dat Bloc laatste stond was niet terecht.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:01

Ik heb ook gekeken. Ik vond Bloc verre van goed bij bestgaand. Al helemaal in de galop, hij viel helemaal uit elkaar en was echt niet beheerst, hij kon 't gewoon niet volhouden qua conditie..
Ik vond niet alles terecht, maar de eerste twee zeker wel! Al had ik Tycho toch hoger geplaatst (niet omdat 't Janneke was ofzo) want er was 1 paard wat gewoon niet zuiver liep achter, en komt dan niet achteraan te staan, vreemd!

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 09:14

klopt kan me aansluiten bij ankie, bloc liep niet best, maar geen laatste, en tycho had naast zijn moeder in de klassering moeten staan. maar ja ach het was gezellig en daar gaat het om

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:15

Moet zeggen, is toch leuk om te horen van verschillende kanten dat ik hoger geplaatst had moeten worden :D

Heeft iemand al ergens foto's ontdekt op Inet??

Mirannda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:13

janneke had zowiezo bij de eerste 3 moeten staan, de rest wat er bij reed was niet goed voormekaar.! dus jaan ze hebben je helemaal verkeerd beoordeeld..!!

Owja wat betreft de foto's misschien moet je effe op flicker.com ofzo iets kijken en dan bij ton van der weerden ;) kreeg ik net een mailtje van ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:40

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:52

Jij zelf ook Jaan?? Had ook een mail van Ton met deze link.
Even snel gespiekt, maar zag je niet, of eroverheen gekeken!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:58