Wie omgeving Velp (gemeentewei) Rozendaal, Presikhaaf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Atalanta

Re: Wie omgeving Velp (gemeentewei) Rozendaal, Presikhaaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:22

Ja mijn paard is nog steeds wel happy, ze heeft zelf gelukkig ook een aardige status, die zwarte drijft haar wel weg af en toe maar ze kan het er in het algemeen wel prima mee vinden en de rest van de paarden doet haar sowieso niks. Ik heb zelf ook nog geen problemen met hem gehad tot nu toe. Eerst was een jonge bruine ruin dominant, die is eruit gehaald en nu heeft die zwarte zijn kans gegrepen.
Ik had ook nooit gedacht toen ik mijn paard aanmeldde dat er 14 in zouden komen te staan, had ik dat geweten en dat het gras halverwege juli op zou zijn, dan had ik haar hier ook niet gezet. Nu nog 11 over maar het is nog steeds veel.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:11

Haha grappig dit topic, komen ineens mensen/paarden langs die ik ook nog wel ken :P

@JECKYLL: Je paard heeft een coole vliegenmasker 8-)

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:21

saskiakefie schreef:
@JECKYLL: Je paard heeft een coole vliegenmasker 8-)

Haha bedankt!!

FF in je profiel gluren...

Edit: Ik heb gegluurd, maar weet nog niet wie je bent..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:25

Haha ik moet hem nog helemaal bijwerken. :P

Edit: ik werk meestal op zondagochtend op Midden heuven, misschien heb je me nog wel nooit gezien ;)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 10:15

Hey Saskia,
Hoe is het?
Haha, ja is grappig, komt idd mensen hier tegen die al bekend zijn!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:59

je komt ook mensen tegen waarvan ik niet wist dat ze op bokt zaten :')

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:07

Ik kick dit topic even omhoog met een vraag.
Mijn vriend woont omg Presikhaaf en als we volgend jaar nog samen zijn (waar ik natuurlijk van uit ga :+ ) ben ik van plan bij hem in te trekken.
Ben natuurlijk al wat aan 't rondkijken voor stalling en jullie kunnen me daar natuurlijk bij helpen!
De wolfskuil had ik al gevonden en dat is qua afstand ook wel te doen, ik heb namelijk geen auto en kan niet altijd die van vriendlief lenen.
Ik zoek een stal met veuuul weidegang, zomers sowieso 24/7, een goede bak en uitrijmogelijkheden.
Ik zie hier een heleboel namen voorbijkomen, wist helemaal niet dat er zoveel plek voor paarden was in de omgeving van Velp!

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:40

Wolfskuil heeft 24/7 weidgang alleen voor pony's in ieder geval, niet voor paarden, dat is wel iets om rekening mee te houden.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:28

Hm dat is dan minder handig. :+
Nouja als jullie me een beetje op weg kunnen helpen zou dat in ieder geval mooi zijn!

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:07

Het is in de gemeentewei nu wel lekker rustig geworden, er staan nog maar 8 paarden in. Ik heb voor Rosa een winterplek gevonden in Schaarsbergen, waar ze straks ook 24/7 buiten kan staan in kuddeverband, met schuilstal. Ben er erg blij mee! Ik ben wel benieuwd of de gemeentewei nu volgend jaar ook nog beschikbaar blijft, vroeg of laat zouden ze er een park van maken had ik begrepen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:48

He, ik kom dit topic net pas tegen.
Schopje omhoog mag vast wel?
Ik woon 2 jaar in Velp en heb sinds december een pony, genaamd Jip.
We staan in Rheden bij Groenewoud, en we vermaken ons daar prima. Hij staat 24/7 op de wei met schuilstal.

We rijden eigenlijk alleen maar buiten, aangezien Jip eigenlijk met pensioen is, die heeft 18 jaar in het manegewerk gediend en toen mocht hij gaan genieten van zijn vorige eigenares.

Zie hier stalling op de Kastanjelaan voorbij komen, dat is om de hoek! Wist niet eens dat daar ook wat zat! Das nog dichterbij dan Rheden.
Maar hoef in Rheden niet weg, pony heeft het er super naar zijn zin en ik ook.
Lekker zelf zorgen, geen luxe, maar dat hoeven we ook niet. Lekker zelf aanklooien vinden we wel prima.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:57

Marije_jiplover schreef:
He, ik kom dit topic net pas tegen.
Schopje omhoog mag vast wel?
Ik woon 2 jaar in Velp en heb sinds december een pony, genaamd Jip.
We staan in Rheden bij Groenewoud, en we vermaken ons daar prima. Hij staat 24/7 op de wei met schuilstal.

We rijden eigenlijk alleen maar buiten, aangezien Jip eigenlijk met pensioen is, die heeft 18 jaar in het manegewerk gediend en toen mocht hij gaan genieten van zijn vorige eigenares.

Zie hier stalling op de Kastanjelaan voorbij komen, dat is om de hoek! Wist niet eens dat daar ook wat zat! Das nog dichterbij dan Rheden.
Maar hoef in Rheden niet weg, pony heeft het er super naar zijn zin en ik ook.
Lekker zelf zorgen, geen luxe, maar dat hoeven we ook niet. Lekker zelf aanklooien vinden we wel prima.

Bij Groenewoud zit je beter dan in de Kastanjelaan hoor, da's echt superklein daar en geen wei, en zat ook al vol voor de winter (zomer staan er geen paarden dacht ik) ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:00

In de zomer staan ze aan het Biljoen, toch? Hele dagen in de wei?
Maar was ook niet van plan te verhuizen, plekje dat Jip nu heeft is voor hem de hemel op aarde.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:30

Ik schop dit topic even omhoog met een vraag :D

Inmiddels is mijn jonkie bijna 3 jaar en zondag 1 mei wil ik hem graag meenemen voor een boswandeling (aan de hand dus). Hebben jullie tips voor bossen in de buurt waar ik een mooie route van ca. 45 minuten met hem kan lopen (mijn paard staat gestald op IJsseloord, naast de Karwei)?

Met de hond ga ik regelmatig naar het Rozendaalse Bos en daar kom ik op bepaalde paden hoefafdrukken tegen, maar ik weet niet precies op welke paden je met een paard mag wandelen/rijden en bij welke ingang(en) je een trailer mag parkeren. Misschien is er hier iemand die dat weet?

Dan kom ik op mijn volgende vraag: van de stalhoudster kan ik de (tweepaards)trailer lenen, maar ik mis eigenlijk nog een geschikte auto en een chauffeur. Zijn er mensen die (eventueel met hun eigen trailer) samen met mij naar het bos willen, om daar ieder onze eigen weg te gaan, of samen te wandelen? Uiteraard wil ik een bijdrage leveren in de kosten! Het is wel belangrijk dat we na ongeveer een uur (max. anderhalf uur) weer huiswaarts kunnen, want ik wil mijn jonkie niet overbelasten met een te lange wandeling.

Mocht er iemand interesse hebben, of mij en mijn paard tegen een vergoeding willen brengen en halen (zondag 1 mei dus, ik wil rond 10 uur vertrekken en uiterlijk 1 uur weer terug zijn), laat het dan even weten!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 09:58

jij staat bij Chiquita toch? Je kunt ook de dijk aflopen en naar Biljoen gaan. Vandaar uit kun je door naar Ossendal. Chiquita weet dat wel uit te leggen. Heb je al wel eens met hem gefietst? Je overbelast een jonkie trouwens niet als je rechte lijnen met hem loopt. Dus lopen en fietsen kun je zo veel doen als je wilt. Alleen wel eerlijk blijven in conditieopbouw.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:59

Ik sta inderdaad bij Chiquita! Wandelen doen we vrij veel in rechte lijnen, we wandelen meestal een half uur tot een uurtje. Qua indrukken vind ik dat wel genoeg voor hem, fietsen durf ik zelf niet aan. Is het ver lopen naar Ossendal?

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:12

Kan je niet met je andere stalgenoten mee?? Die parkeren vaak bij ons de trailer en gaan dan het bos in.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:28

Nou de enige stalgenoten die naar het bos gaan, gaan met 2 paarden dus dan is de trailer vol. En die gaan vaak ook meteen een hele ochtend/middag weg, dat vind ik te lang voor die van mij... Anders ga ik even kijken of ik een auto met trekhaak kan regelen, want een trailer hebben we dus wel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:25

He, dit topic is er ook nog.

Misschien kunnen jullie mij ook wel helpen. Mijn senior-haflinger van 23 is aan zijn tweede jeugd begonnen en stukker fitter dan ik heb mogen dromen toen hij na 18 jaar manegewerk van zijn welverdiende pensioen mocht komen genieten.
We rijden vooral lekker in het bos, maar ook af en toe in de bak, om hem soepel en lenig te houden. En in de bak blijkt er zelfs meer in te zitten dan al die jaren op de manege bij elkaar, zijn onderhals is weg, zijn bovenlijn begint te ontwikkelen en hij begint zowaar te snappen wat nageven is.

Ik ben daar erg blij mee, heb weer een nieuwe uitdaging, waardoor de 'verplichte' rondjes in de bak om hem los te werken en soepel te houden, een stuk leuker zijn.
Ik merk alleen dat er aan mijzelf ook nog wel het een en ander te sleutelen is, mijn houding is niet zo geweldig meer en een paar ogen op de grond die me aanwijzingen kunnen geven over hoe Jip te verbeteren, zouden ook wel welkom zijn.

Ik ben dus op zoek naar een leuke instructeur/instructrice, die niet té fanatiek is, maar wel met zorg en aandacht mij en mijn haflinger een beetje op weg te helpen.

Ik ken hier alleen geen instructeurs in de buurt, in de tijd dat ik nog fanatiek dressuur(wedstrijden) reed, woonde ik in het westen van het land.
Wie raden jullie aan?

Het gaat dus echt om basiswerk, houding en zit van mij, en rechtrichten en loswerken, nageeflijk rijden van de pony.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:56

Ik val ook even binnen hier.

He Marije, hier een oud stalgenootje :)
Annemarie is (gediplomeerd?) instructrice en vooral bezig met rechtrichten, is zij dan niet iets voor jou? Neem aan dat ze nog steeds bij jullie op stal staat dus dat is wel makkelijk dan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:05

Hoi, Charlie.
Van Annamarie weet ik idd, maar ik zoek het niet helemaal in de academische rijkunst-hoek.
Maar bedankt voor het meedenken.
Hoe is het met Justice?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:07

Oh oke, wist niet dat zij meer in die richting lesgeeft

Met Justice gaat het super. Hij is helemaal opgeknapt sinds hij weg is uit Rheden, eerlijk gezegd de beste beslissing die ik heb kunnen maken :)
Met Jip gaat het dus ook goed, zoals ik kan lezen, super! Ik hoop dat je een geschikte instructrice vind

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:06

Marije_jiplover schreef:
He, dit topic is er ook nog.

Het blijft gewoon bestaan, ik schopte het alleen omhoog ;) Ik kan je niet helpen met een goede instructeur...

Weten jullie misschien of je met een paard toegang hebt tot het hele Rozendaalse Bos en of je de trailer op elke parkeerplaats neer mag zetten? Of is dit beperkt?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:10

Je mag met een paard alleen op de ruiterpaden komen. Als de parkeerplaats grenst aan een ruiterpad, kun je daar je trailer neerzetten.
Hoe de ruiterroutes lopen, kun je goed zien op de wandel- en fietskaart van het gebied (http://www.falk.nl/nl/wandelkaart-05--n ... /g15/p142/)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:01

@ Marije: bedankt! Ik snap het nu niet helemaal meer want op http://www.hippisch-toerisme.nl staat over Park de Hoge Veluwe het volgende:

Te paard
Wilt u, net als Helene Kröller-Müller, het Park verkennen op een paard? Mogelijkheden te over! Bij wijze van proef is het ruiters toegestaan om de ruiterpaden te verlaten en een eigen weg te kiezen dwars door de natuur. Struinen over de eindeloze vlaktes.

En over het parkeren van de trailer:
Parkeren
Er zijn een aantal parkeerplaatsen geschikt voor het parkeren met een auto en trailer. Dit zijn ‘Gymnasiumvallei' en de grote parkeerplaats bij het Jachthuis St. Hubertus. In het centrumgebied kunt u parkeren op de ‘overloop' bij de grote parkeerplaats. Deze parkeerplaatsen staan gemarkeerd op de plattegrond. U mag ook elders parkeren, mits u ander verkeer niet hindert en geen wegen of paden blokkeert.

M.a.w.: je hoeft je niet te houden aan de ruiterpaden en je kunt de trailer op welke geschikte parkeerplaats neerzetten? :?
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 19-04-11 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt