Draver cross meeting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Draver cross meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:05

Veel lage sprongen idd. Of een westernzadel fijn zit weet ik niet. Vaak wat op en afsprongen. En de waterbak komt eigenlijk altijd aanbod. Je moet rekenen op sprongen tot 80cm hoger zal het nooit zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:21

Locatie Renswoude of Ede
Nini_roosje
MariskaFally
Delaja
Lovelanga
Daandriaan
Daantjee12 (zonder paard)

Lelystad
Nini_roosje
Delaja
WendyBZ
Taber
Geaa
Daandriaan
Nienkeniels
Jewey

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:52

Op en afsprongen gaan ook goed met westernzadel!
Vaak genoeg op weg naar het strand een opstapje/afstapje tegengekomen bij het begin/einde van een paardenpad en dat gaat allemaal prima.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:53

Ik zou dan zeggen! DOEN Delaja.
Kom ik foto's maken, zal Frida leuk vinden hahha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:58

Delaja schreef:
Op en afsprongen gaan ook goed met westernzadel!
Vaak genoeg op weg naar het strand een opstapje/afstapje tegengekomen bij het begin/einde van een paardenpad en dat gaat allemaal prima.

Dan moet het vast goed komen.
Ik heb even naar Lelystad gemailt. En naar Rob Janssen of hij de les wil geven. Maar dat is even afwachten omdat het redelijk ver is voor hem. Maar hij heeft wel mijn voorkeur. Als er nog iemand anders een goede instructeur weet die daar heen komt. Kun je dat hier neer zetten. Dan zal ik ook daar contact mee op nemen!

Als iedereen die nu op de lijst staat mee gaat. Moeten we miss 2 groepen maken. Met 8 man is vrij druk namelijk!

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:59

Locatie Renswoude of Ede
Nini_roosje
MariskaFally
Delaja
Lovelanga
Daandriaan
Daantjee12 (zonder paard)

Lelystad
Nini_roosje
Delaja
WendyBZ
Taber
Geaa
Daandriaan
Nienkeniels
Jewey
Mariskafally

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:08

Als we toch moeten splitsen kunnen we misschien een groep maken met mensen die echt alleen de beginselen willen proberen en mensen die toch al wat meer ervaring hebben (zoals nini_roosje)?
Lijkt er inderdaad op dat we naar lelystad gaan zo :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:41

Delaja schreef:
Als we toch moeten splitsen kunnen we misschien een groep maken met mensen die echt alleen de beginselen willen proberen en mensen die toch al wat meer ervaring hebben (zoals nini_roosje)?
Lijkt er inderdaad op dat we naar lelystad gaan zo :Y)

Dat was idd mijn idee ook. Ik heb met rob gesproken. Hij wilde de training wel geven. Maar lelystad is voor hem ook erg ver. Dus zouden er nog reiskosten bij komen(erg begrijpelijk). Dus zal ik even kijken of er een instructeur meer in de buurt is.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:25

Ik hou het topic even in de gaten, want ik zal niet meedoen, maar vind het wel ontzettend leuk om te komen kijken. Zoveel dravergeweld bij elkaar! Dus als ik niet net toevallig met vakantie ben ofzo, kom ik wel bij jullie kijken! :D

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:27

Ik wil wel mee om foto's te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:12

super leuk peetje!

En Jaimy jij mag zoiezo mee als mijn groom/fotograaf ;)

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:09

Dan willen mijn zusje en ik wel mee doen in de groep "beginners" want cross ervaring hebben we niet..

(Traber en Geaa)

Neem aan dat je ook wel zo begeleid wordt dat je in ieder geval niet iets springt wat je als combinatie niet aan kan.

Leuk dat er ook fotografen mee gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:18

Natuurlijk word er goed gekeken naar wat je aan kan.
Maar de sprongen zijn vaak niet heel moeilijk. Ze zijn meer "eng" om dat ze vast zitten en niet alledaags zijn

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:22

Ja, dat idee heb ik ook, maar dat is meer je eigen gedachte dan dat van het paard..
Heb er wel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:23

Dat is het idd heel vaak. Zo ook bij mij.
Als ik de kosten weet per persoon. Dan kunnen we een datum kiezen :)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:24

Leuk topic, voor mijn paard vind ik het op het moment een beetje oneerlijk om mee te gaan (amper gesprongen de laatste tijd en hij loopt steeds niet lekker), hoewel het wel op mijn to do lijstje staat.
Maar als ik kan en vervoer heb zou ik het ook wel leuk vinden om foto's te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:25

Fotograve zijn altijd heel erg welkom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:44

Ik heb momenteel 2 instructeurs benaderd voor de les.

Roxana Graman, Zij vraagt 30 euro p.p en daarbij komt nog 10 euro terrein vergoeding. In groepjes van 4

En Rob Janssen, Wat hij precies vraagt weet ik niet. Hij moet van veel verder komen. Dus daar komen nog reis kosten bij.

Ik zal er even achteraan gaan wat hij precies vraagt.

Edit: Andere instructie suggesties zijn welkom! Ik ben namelijk totaal niet bekend in Lelystad

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:49

Als we in 2 groepen van 4 gaan, hoeveel echte beginners zijn er dan? Als er daar namelijk al 4 van zijn zou ik ook wel in de andere groep willen, mits de instructeur/trice die we kiezen denkt dat dat gaat met een western zadel. Vanou kan namelijk heerlijk springen, ik moet haar alleen (zeker de eerste keer) voor elke nieuwe hindernis vertrouwen geven, het is echt een watje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:04

Delaja schreef:
Als we in 2 groepen van 4 gaan, hoeveel echte beginners zijn er dan? Als er daar namelijk al 4 van zijn zou ik ook wel in de andere groep willen, mits de instructeur/trice die we kiezen denkt dat dat gaat met een western zadel. Vanou kan namelijk heerlijk springen, ik moet haar alleen (zeker de eerste keer) voor elke nieuwe hindernis vertrouwen geven, het is echt een watje :+

Moeten we even kijken. Ik weet dat Rob vaak met groepen van 4-6 werkt. Dus even afwachten hoeveel er overblijven na het kiezen van een datum. En of er dan nog meerdere groepen te maken zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:07

Ik heb rob ook gemailt over wat het precies kost. en dit kreeg ik terug:
de kosten zijn 20 euro per persoon.( Min. 3 personen) Daar komt bij de reistijd a 25 euro per uur en de km. vergoeding van 0,28 euro per km.

Dus ik denk dat we dan het beste voor, Roxana kunnen gaan. Aangezien we maar met een kleine groep zijn. En het anders erg duur word.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:31

ik kan (nog steeds geld als ik vervoer kan regelen) trouwens ook wel mee naar lelystad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:34

Momenteel heb ik ook contact met een instructeur in biddingshuizen. Ik neem aan dat iedereen daar ook heen kan? ligt namelijk niet ver van lelystad

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:13

Wat mij betreft wel!
Instructeur maakt me ook niet uit, ben wel benieuwd met hoeveel we uiteindelijk zijn. Ik zat me gister nog te bedenken dat het eigenlijk wel veel leuker is als we met z'n allen 1 groep vormen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:37

met z'n alle 1 groep is idd gezelliger. Maar 8 mensen in 1 groep is niet praktisch. Dan kom je gewoon niet aan de beurt in 1 uur.