Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:toch eigelijk wel eniszins hypocriet...als de man een oog in zijn mond stopt is het niet respectvol....als het oog verandert in een frikandel heeft niemand het erover....bij wijze van spreken dan,zover ik weet verdwijnen er geen ogen in frikandellen....
ikdoemaarwat schreef:Binckydenice schreef:Jeetje, ik vindt het nogal wat, vooral het gevoel dat bij mij opspeelt van ow nee, niet die mooie tinker... Niet doen, ik neem hem wel...
Ik weet niet of ik het aan zou kunnen...
Ik dacht dat ik dat ook zou hebben
Maar als je bedenkt dat zo een dier heel veel pijn heeft, en als het jouw dier was, je dus de keuze zou maken dat het over moet zijn omdat ie anders niet waardig kan leven
tja dat maakt de kijk erop echt wel anders ....
De dieren zijn namelijk wel geslacht met een reden
Iessie schreef:Brrr..
Het schieten lijkt mij nog wel mee te vallen, maar het verwerkingsproces vind ik toch wel erg luguber.![]()
Ik weet niet of ik dat allemaal had kunnen zien.
Waarom wordt het hoofd eigenlijk afgehakt en apart gehangen? Wordt hier nog iets speciaals mee gedaan?
Wel respect voor de slagers hoor, het is hardstikke zwaar werk.
foxy80 schreef:Binckydenice schreef:Maarja, hebben alle dieren die daar geslacht worden een reden?
Ja, opgegeten worden![]()
Moet elk dier eerst ziek worden voor het geslacht mag worden?
Dan zal jij toch je dagelijkse vlees moeten missen vrees ik (of ben je vegetarisch?).
Succubi schreef:Meestal, bij het gros van de paarden mankeren ze iets. 95% van de reden om te slachten is een probleem aan het "benen werk".
Succubi schreef:Eigenlijk schrik ik nog best wel dat mensen "red" neigingen krijgen.
Je hebt géén idee wat voor dier het is en wat er aan mankeert en ook niet hoeveel de eigenaren of het dier heeft geleden.
Van Veen zou ook geen paard aan ons mee geven want hij heeft een contract dat hij dat dier afmaakt en verwerkt, de VWA houd bij hoeveel en welke paarden er worden aangeboden dus er valt ook niet iets "te redden".
.