Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk, 1e post lezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:27

YouthReiner schreef:
Ik weet 1 ding zeker, ik zou mijn eigen paard never nóóit naar de slacht brengen! Ik snap niet dat mensen hier voor hun plezier heen gaan.. Het is dan wel natuurlijk en vlees eten zal toch echt moeten, maar ik hoef toch echt niet te zien waar het vandaan komt, laat staan er zelf naast te staan..

nogmaals, dit was géén plezier, maar een leerzame activiteit.
Prima dat je je mening geeft, maar druk deze dames niet direct een stempel op het voorhoofd hé Knipoog

jammer van de mod-opmerking, ik vind het hier netjes gaan, mensen geven hun mening, en anderen geven aan (netjes!) dat het niet de bedoeling is om te gaan rellen.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:28

Ehm ja maar iemand had die moderator er zelf bij gehaald door de temmen. Dat kun je teruglezen in de topic.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:29

Ohja.. oke, ik lees niet alles 3x Tong uitsteken volg het wel, maar soms schieten er dus wat *niet nuttige* doorheen Knipoog

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:29

Ik wil jullie bedanken voor dit duidelijke en informatieve verslag, ik heb alle foto's en filmpjes bekeken en ben blij dat ik het nu een keertje gezien heb.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:39

Ondanks dat het paard op het filmpje vrij rustig was vond ik het zeer heftig. Ik heb een van onze shetlanders moeten laten inslapen maar ook dat is niet verheffend eb duurt vrij lang. Het omvallen van het paard of pony vind ik heel eng.

Wel blijf ik er tot het laatste moment bij ook al ben ik er helemaal van onderste boven

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:39

Dat is een goede instelling Uphill, maar laat jezelf niet kapotmaken door iets wat jij niet wilt zien en/of meemaken!
zijn altijd wel betrouwbare mensen/kennisen/vrienden te vragen die met je mee willen gaan als ''controle'' .

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:34

Jolliegirl schreef:
Dat is een goede instelling Uphill, maar laat jezelf niet kapotmaken door iets wat jij niet wilt zien en/of meemaken!
zijn altijd wel betrouwbare mensen/kennisen/vrienden te vragen die met je mee willen gaan als ''controle'' .

Ik denk dat je mij verkeerd leest Jollie. Ook al ben ik er dagen beroerd van ik blijf tot het einde erbij.

Het inslapen van een paard of pony is ook niet alles, duurt lang en op een gegeven moment vallen ze om, dat vind ik vreselijk maar blijf wel bij ze.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:00

Inslapen duurt lang, maar je hebt nu het schietfilmpje gezien.

Als het zo snel gaat, wil je er dan ook nog bij blijven? of denk je dan van; ik controleer wel na het schot of hij echt dood is?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 15:32

flair schreef:
Flair is naar van Veen gegaan 1,5 week terug Knipoog Natuurlijk was de opmerking niet kwaad bedoeld. Ben blij dat ze een snel en genadig einde heeft gehad... kon het alleen even niet horen, het was al beroerd genoeg.

Ben blij dat haar vlees jullie gesmaakt heeft Tong uitsteken Kan het nu zeggen, 1,5 week terug had ik die humor ook niet gehad.

Idd, knap dat je zo'n opmerking kan maken, terwijl het eigenlijk nog best wel kort geleden is geweest... Ach gut

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 15:34

YouthReiner schreef:
Ik weet 1 ding zeker, ik zou mijn eigen paard never nóóit naar de slacht brengen! Ik snap niet dat mensen hier voor hun plezier heen gaan.. Het is dan wel natuurlijk en vlees eten zal toch echt moeten, maar ik hoef toch echt niet te zien waar het vandaan komt, laat staan er zelf naast te staan..

Ook voor jou; lees het topic eens door.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 15:37

Jolliegirl schreef:
YouthReiner schreef:

nogmaals, dit was géén plezier, maar een leerzame activiteit.
Prima dat je je mening geeft, maar druk deze dames niet direct een stempel op het voorhoofd hé Knipoog

jammer van de mod-opmerking, ik vind het hier netjes gaan, mensen geven hun mening, en anderen geven aan (netjes!) dat het niet de bedoeling is om te gaan rellen.

Ik heb zelf een mod gepb't naar aanleiding van een aantal reacties op vorige pagina's. Ik noem geen namen, maar óok een stuk minder sociale berichten, dat we een stel morbide weet ik veel wat zijn, etc.

vandaar jolliegirl Knipoog ik ben dus blij met de modopmerking

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:52

Uphill schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik denk dat je mij verkeerd leest Jollie. Ook al ben ik er dagen beroerd van ik blijf tot het einde erbij.

Het inslapen van een paard of pony is ook niet alles, duurt lang en op een gegeven moment vallen ze om, dat vind ik vreselijk maar blijf wel bij ze.

Nee, ze leest het wel goed. Ze bedoelt waarschijnlijk meer te zeggen dat je zowiezo iemand mee moet nemen. Mensen die in blinde paniek ergens de straat op rennen. Of mensen die op de terugweg naar huis in de auto nog een inzinking krijgen.
Dat het dus goed is dat je er bij blijft. Maar dat je niet alleen moet gaan zodat je steun hebt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:58

dat bedoelde ik idd Lachen
oh hihi joyce, ik dacht dat die op bovenstaande 'ik hou niet van slacht'reactie was bedoeld Knipoog
nee nu snap k het Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 16:02

nee hoor Knipoog gewoon in het algemeen als waarschuwing Lachen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:03

Ik vindt inderdaad dat het schaap er nogal heftig aan toeging.Als je niet beter wist zou je zeggen dat ie nog leefde.Alleen dat paard dat 'geschoten' wordt en dan gewoon als een puddig in elkaar zakt was eigenlijk wel 'apart' om te zien.Maar al met al zeker wel leerzaam.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:35

Uphill schreef:

En dat vind ik dus een goede instelling. Je dier niet op zo'n moment in de steek laten maar erbij blijven tot het laatste toe.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:18

Daarom vraag ik me ook af: Waarom hebben dierenartsen niet zo'n pin? Het paard staat lekker in zijn vertrouwde omgeving, en *pats* *boem* weg is ie..

En even off topic.. Lips are sealed
YouthReiner schreef:
Het is dan wel natuurlijk en vlees eten zal toch echt moeten

Wat een onzin zeg! Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Marloez op 11-10-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:23

DAt is geen slecht idee van je.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:45

Als je echt onwijs veel van dieren houdt, dan doe je dit soort dingen niet. Ik vind het echt belachelijk. Je gaat geen filmpjes op internet zetten op een paardensite vol paardenliefhebbers van de slacht van een paard. Ik vind dit echt overdreven. en doe de foto's voortaan liever in een link zodat ik ze niet meteen zie als ik dit topic open.!! ik ben er op tegen. maar het is maar waar je van houdt.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:52

meliiSsatjje schreef:
Als je echt onwijs veel van dieren houdt, dan doe je dit soort dingen niet. Ik vind het echt belachelijk. Je gaat geen filmpjes op internet zetten op een paardensite vol paardenliefhebbers van de slacht van een paard. Ik vind dit echt overdreven. en doe de foto's voortaan liever in een link zodat ik ze niet meteen zie als ik dit topic open.!! ik ben er op tegen. maar het is maar waar je van houdt.

paardenliefde gaat niet alleen over borstelen, setjes en paardensnoepjes voeren meid.
ook jouw (lievelings)paardje heeft niet het eeuwige leven....
maar goed.. misschien zul je dat beseffen wanneer je wat ouder bent en je penny tijd ontgroeid bent, bij de één duurd dat nou eenmaal iets langer dan bij de ander.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:56

_rosita_ schreef:
meliiSsatjje schreef:

paardenliefde gaat niet alleen over borstelen, setjes en paardensnoepjes voeren meid.
ook jouw (lievelings)paardje heeft niet het eeuwige leven....
maar goed.. misschien zul je dat beseffen wanneer je wat ouder bent en je penny tijd ontgroeid bent, bij de één duurd dat nou eenmaal iets langer dan bij de ander.

Mensen eten we ook niet en wij hebben ook geen eeuwig leven.
dat is misschien wel een heel ander verhaal, maar dat is dan heel jammer.
en ik vind het gewoon belachelijk dat je filmpjes plaats als een paard wordt geslacht, ik ga hem ook niet openen en ik zal het nooit doen, maar ik vind het raar dat mensen daarnaar kijken, ik snap niet dat je dat kan, maar ik geef alleen mijn mening.. grootendeels zal het met mij eens zijn, maar een ander deel niet.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:58

meliiSsatjje schreef:

Juist omdat ik wil weten wat het beste is voor m'n paard zijn dit soort filmpjes een uitkomst! Ze helpen er aan mee als ik ooit voor de moeilijke beslissling komt te staan, om mijn paard in te laten slapen of toch voor de slacht te kiezen.

En jij vindt het blijkbaar zelf ook interessant, anders klik je niet op een link waar 'Verslag 2e excursie Paardenslachterij Nijkerk' staat. Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:01

meliiSsatjje schreef:
en ik vind het gewoon belachelijk dat je filmpjes plaats als een paard wordt geslacht, ik ga hem ook niet openen en ik zal het nooit doen, maar ik vind het raar dat mensen daarnaar kijken, ik snap niet dat je dat kan, maar ik geef alleen mijn mening.. grootendeels zal het met mij eens zijn, maar een ander deel niet.

blijkbaar is er iets wat je aantrok in de titel, anders klik je er niet op.
daarbij komt dat ik me afvraag hoe jouw stukkie vlees 's avonds op je bord komt? vast geproduceerd in de fabriek of niet?

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:04

Marloez schreef:
meliiSsatjje schreef:

Juist omdat ik wil weten wat het beste is voor m'n paard zijn dit soort filmpjes een uitkomst! Ze helpen er aan mee als ik ooit voor de moeilijke beslissling komt te staan, om mijn paard in te laten slapen of toch voor de slacht te kiezen.

En jij vindt het blijkbaar zelf ook interessant, anders klik je niet op een link waar 'Verslag 2e excursie Paardenslachterij Nijkerk' staat. Knipoog

Ik klik er ook op waarover dit gaat. Maar ik loop hier niet te zeggen dat ik het erg vind dat dit er staat en ondertussen die filmpjes ga bekijken. Knipoog
Daarvoor zijn dit soort filmpjes misschien wel een uitkomst, maar ik zou die filmpjes nooit kunnen zien.
Ik heb van een das ook een kee rproberen te kijken, maar ik vond dat zo erg, dat ik er mee ben gestopt. Laat staan met paarden.
Maar wat ik al een paar keer heb gezegd IK vind het niet kunnen, maar ik moet deze berichten gewoon even plaatsen wat ik ervan vind. Kan het namelijk niet voor me houden.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:05

_rosita_ schreef:
meliiSsatjje schreef:

blijkbaar is er iets wat je aantrok in de titel, anders klik je er niet op.
daarbij komt dat ik me afvraag hoe jouw stukkie vlees 's avonds op je bord komt? vast geproduceerd in de fabriek of niet?

Als steeds in het hoofdmenu dit topic verwijnt, wil ik toch wel weten, wat het nou is. Ik klik op zoveel topics in dat menu. het betekent niet dat alleen voorstanders van de slacht hier op klikken, maar ook juist tegenstanders.