carr_friesje schreef:huh, de spoken al geregeld?
heel veel mensen hadden zich toch opgegeven om als spook mee te doen? (waaronder ik, en ik heb niks gehoord)
Ja klopt, Nog niet alles is geregeld en er is nog plaats voor een paar spoken.
Maar in overleg met de andere hoofdpersoon uit de organisatie is er gekozen voor zoveel mogelijk "vreemde" spoken.
Dit om eventuele herkenning te voorkomen. Maar ook omdat het makkelijker is voor mij.
6 spoken zijn al zeker, en 3 afhankelijk van de datum.
Maar ik heb zeker wel 14 spoken nodig.
Daarnaast kan ik niet iedereen die zich opgegeven heeft als spook een plekje garanderen.
Daarnaast zijn de vreemde spoken voor mij als organisator makkelijker, omdat ik ze persoonlijk ken, vlak bij mij en de locatie wonen.
Ik zocht bepaalde "hulpmiddelen" en deze vrienden hadden dat en wilde dit graag voor mij doen.
Ik heb toen in het begin idd aangegeven dat mensen zich ook als spook konden opgeven, alleen toen had ik absoluut nog geen idee over hoe, wat en waar. Langzaam maar zeker kwam er steeds meer vorm in het plan te zitten, en op die manier heb ik gekozen voor zoveel mogelijk vrijwilligers uit "eigen buurt".
Ik kan mij voorstellen dat mensen hiervan balen, maar ik hoop dat jullie er begrip voor hebben. Ten slotte is dit alles ook voor mij de eerste keer, en is het gewoon heel erg uitzoeken, puzzelen, ideeën bedenken, ideeën weer weggooien, etc...
En ja als ik dit allemaal van te voren had geweten had ik het anders gedaan, dat geef ik eerlijk toe.
Maar al doende leert men zullen we maar zeggen. 
Ook hebben veel mensen aangegeven wel in de organisatie mee te willen helpen, van te voren had ik gedacht dat ik veel uit handen moest geven. En dat had ook gemoeten als de locatie niet zo dicht bij mij thuis zou zijn. Dus ook daar moet ik veel mensen teleurstellen.
Nogmaals sorry als ik mensen hiermee teleurstel of voor het hoofd stoot, maar voor mij is het ook allemaal nieuw