He richard djammer dat jou foto`s wat geel uitvallen hierzo.
De foto's waren een beetje koel en heb een aantal iets warmer gemaakt, maar niet extreem. Gaat maar om een paar honderd K.
Dat de foto's bij jou wat geel uit vallen kan twee redenen hebben: 1. Jouw scherm is niet gekalibreerd en is al warmer dan normaal en door mijn aanpassing lijken ze nog warmer. 2. Ik heb mijn foto's te warm gemaakt.
Of natuurlijk een combinatie van deze twee. Heb jij jouw scherm inmiddels al gekalibreerd? Zo ja, dat is het reden 2. Zo nee, dan ben ik bang dat het reden 1 is. Op hoeveel K heb jij jouw foto's ongeveer staan op het tijdstip van mijn gele foto's?
Hoe zien mijn foto's er bij de anderen uit? Zijn ze ook te warm/oranje/geel?
NathalietjeB
Geplaatst: 23-05-12 09:44
richard hier komt de achtergrond ook beetje apart over niet echt heel geel maar ja beetje vreemd kleurtje grauw geel achtig ofzo...maar verder vind ik alle foto's hier heel netjes hoor.
yvanka jij heb ook wel een gave lens denk? komen mooie foto's uitrollen
Bagheera_206
Geplaatst: 23-05-12 09:57
@Nathalie: Tnx. Dat was de regen/mist daar op de achtergrond. Ik zal proberen een aantal foto's koeler te maken en weer te uploaden. Kleurbeheer is en blijft lastig. Heb jij jouw scherm gekalibreerd? Ik hoor van andere dat de geligheid meevalt behalve bij een paar foto's, maar daar ben ik wss iets te kwistig geweest met Kelvins. Misschien staat jouw scherm ook iets te warm.
Ja, ik ben wss iets te kwistig geweest met Kelvins tijdens mijn nabewerking. Gelukkig heb ik in RAW gefotografeerd en is het een kleine moeite om het even aan te passen zonder dat de kwaliteit van de foto achteruit gaat.
Mijn WB van AWB is niet altijd even nauwkeurig dus pas ik vaak mijn temperatuur aan. Van tint blijf ik ook af. Vaak pakt het goed uit, maar in dit geval dus niet.