interesse meeting omgeving amersfoort/ermelo/putten/nijkerk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:08

Wat zien die paarden eruit zeg.... niet bepaald vrolijk en wat mager ? :=
Romy, lekker boeiend joh er zijn zat andere paarden waar je ook kan rijden, met mooie omgeving!
Die wellicht wel goed passende tuigage dragen. :)

Ik zou het bedrijf aanklagen met die opmerking! SCHANDALIG!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:09

vind het een hele rare manier maar goed als ze iedereen gaan weigeren die iets negatiefs zegt over hun bedrijf kunnen ze denk ik de tent wel sluiten.

Ik ga lekker mijn bedje in slaap lekker allemaal

Ymor

Re: interesse meeting omgeving amersfoort/ermelo/putten/nijkerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:11

haha ik maak me er ook niet druk om hoor! En ik weet ook wel dat die meisjes hun best doen en het allemaal zo goed mogelijk maken. Maar je tast je eigen naam er mee aan.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:15

Slaap lekker rossebol;p
Romy maar alsnog zo iets zeg je gewoon niet weet die man dit allemaal?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:16

denk het niet. Tenzij hij ook mijn berichten na leest.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:18

Denk het niet maar ja je hebt me pb;p

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:27

Ah wat een l*l die eigenaar ook hoor, ik vindt het echt een raar mannetje!
Ik zou het superleuk op de kar vinden Romy!
Haha Mara die past er idd wel bij!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:59

Romy waar is het geisoleerd dan?

Ik zie het liever bij ons ook geisolleerd maar ze doen bij ons beetje lichtig erover.
Hang iig briefje op mijn stal met. Niet voeren niet aaien en geen paarden aan mijn stal vastzetten.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:07

Maar, jullie zouden toch niet met begeleiders gaan rijden?
Ik wil niet gemeen zijn hoor, maar ik heb der ook een poosje gewerkt, samen met het meisje wat jou heeft gemaild. En zij heeft er zeker weten wel verstand van. + alle paarden daar zijn goed te rijden, dus als je terug gaat om van paard de ruilen.. ligt dat wel aan jezelf :=

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:39

Nou sorry daar wil ik toch even op reageren ook al heb ik nu niet meegereden.
Die paarden zijn allemaal zo mak als een lammetje ja maar ga niet van hun vertrouwde route afwijken.
Ik rij vanaf mijn 3de paard dus je zou zeggen dat je dan toch aardig moet kunnen rijden maar zelfs ik had toen een tinker die bedacht dat we linksaf moesten terwijl ik toch echt rechtdoor wou! hier heb ik aardig wat moeite voor moeten doen om hem uiteindelijk toch rechtdoor te krijgen. (lees dwars door de bosjes heen)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:43

Nou ik weet niet hoor maar ik vond Eefje toch behoorlijk onhoudbaar. Dan kan je wel zeggen dat het aan mij ligt maar dan zou ik bij andere paardjes dat toch ook wel merken.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:48

Janedieene schreef:
Maar, jullie zouden toch niet met begeleiders gaan rijden?
Ik wil niet gemeen zijn hoor, maar ik heb der ook een poosje gewerkt, samen met het meisje wat jou heeft gemaild. En zij heeft er zeker weten wel verstand van. + alle paarden daar zijn goed te rijden, dus als je terug gaat om van paard de ruilen.. ligt dat wel aan jezelf :=

Nou als die paarden er ineens vandoor gaan ligt het toch niet aan ons? En toen die begeleiders van hun eigenrit op die ponys terug kwamen zeiden zij ook nou t ging wel wat hard ja! Dus dat ligt t toch niet aan ons?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:48

Janedieeene anders lees je het even goed. We hebben ook niet met begeleiders gereden. En als Lieke en Mara zich niet veilig voelen op een pony dan ga je terug. Ik rij vanaf dat ik 8 jaar ben op verzorgpony's en dergelijke en ik heb die pony's daar ook allemaal gereden maar als ik nu terug zou gaan en ik zou op een pony zitten waar ik geen fijn gevoel bij heb dan stap ik er meteen af en dan ruil ik hem om voor een andere. Je kent de pony's niet dus moet je er wel een fijn gevoel bij hebben. En zo mak als jij ze omschrijft zijn ze ook weer niet. Ik heb ze er vaak zat vandoor zien gaan.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:25

Het is aan jullie, ik ga mezelf niet lopen verheiligen.. maar ik kan je zeggen dat ik daar alle paarden kon rijden. Misschien omdat de paarden mij kenden, misschien omdat het gewoon aan mijn rijden lag.
+ ik vraag toch of jullie met begeleiders gingen rijden?
Als je van jezelf al weet dat je niet fijn voelt op sommige paarden, en niet het type bent om door te rijden, zou ik gewoon wel een begeleider mee nemen, en niet zelf op stap gaan.
Maargoed, het zal wel aan mij liggen dan.. ik ben waarschijnlijk het domme type dat gewoon door blijft rijden, omdat ik niet van me laat winnen. 8)7

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:30

wat geeft een begeleider voor meerwaarde als je je niet fijn voelt op een paard? je voelt je dan nog steeds niet fijn op een paard.
Geloof me als een paard aan de haal wil gaan heb je geen ruk aan die begeleider.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:33

Dan ruil je dus van paard? Begeleider heeft een touwtje mee om je desnoods vast te houden.. desnoods kan de begeleider afstappen en mee gaan lopen? Allemaal redenen waarom je WEL iets aan een begeleidster hebt.
Anders waren ze er ook niet hé.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:33

Wat rossebol ook zegt, dat maakt dan echt niet uit hoor.... alsof die begeleider dat paard kan laten stoppen, dat ligt aan jezelf, dus maakt het niks uit of het aan jezelf ligt en er 3 meerijden of het aan jezelf ligt en er 3 meerijden plus een begeleider...

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:35

Ik zeg het toch, een begeleider kan ruilen, of je vasthouden?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:44

ja en dan 27 euro betalen voor een ritje stappen.... oja plus 5 euro per uur voor de begeleiding... kom je dus uit op 37 euro voor 2 uur stappen. Want als ik me niet veilig voel op een paardje ga ik me halverwege echt niet beter voelen. Maar al met al vindt ik dat we het best goed hebben opgelost... en we hebben een supergoede rit gehad, dus waar zaniken we over!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:47

Met een begeleidster stap je niet alleen? Begeleidster passen zich aan de klanten.
Maar weetje wat het is, er staat een schema in de agenda, en sommige paarden staan ook gereserveerd, dus als jullie dan terug komen, moeten ze wel andere paarden meegeven aan jullie. Maar ondertussen halen jullie wel het schema en de agenda uit elkaar. Snapje?
Volgende keer even van te voren bedenken wie je gaat rijden. Staat allemaal op de site, en je bent er nu ook al een keer geweest.
Op welke pony's reden jullie dan, toen jullie terug moesten?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:53

Een begeleider die je aan een touwtje houd ja heel leuk maar paard van begeleider kan ook gaan rennen.
lopen ernaast ja heel leuk maar dan kan je dus niks harder dan stap hoogstens draf zie een begeleider nou niet in galop naast je lopen.

Ik denk altijd begeleiding ok maar wat ze daar hebben lopen(of het moet nu ineens veranderd zijn) zijn van die jonge pennygrietjes die in het weekend komen helpen en doordeweeks op de manege rondhobbelen nou sorry maar daar zou ik geen veilig gevoel bij hebben.

Verder zal ik me er niet meer mee bemoeien ik was nu niet mee.
Leuke stal voor een grappig ritje waar je niet teveel van moet verwachten maar goede stal nee dat vind ik niet maar goed dat is mijn mening.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:08

Ik reed eerst op Karel maar ja als ik m niet kan houden als hij er vandoor vliegt en ik kan m niet eens terug in de draf krijgen ga ik daar niet verder het bos mee in! Daarna reed ik op Obelix daar kon ik zelfs mee teug uit de rengalop dus daar reed ik veeel fijner op.

En aan zo'n site kan je echt niet zien hoe een pony buiten die dag is. Kijk misschien is Karel anders buiten veel rustiger alleen die dag niet dat kan als hij zijn dag niet had... En de paarden waar Lieke en ik toen op gingen kwamen net terug van een stukje buitenrit en werden daarna niet meer gebuikt dus hoe kan je dan het schema omgooien.

En Janedieene je was er zelf niet bij dus kan je ook niet weten hoe het ging!! Eefje kon niet eens stil staan!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:13

Ik ken de paarden toch? Ik ken Eefje, ik ken Obelix en Karel en noem maar op.
Karel is gewoon een pittigere pony, maar geen vervelende of eigenwijze pony, dan moet je gewoon kunnen rijden, simpel.
Eefje wil gewoon doorlopen, dus die kan je het beste gewoon lekker voorop laten lopen, en is er niks aan de hand.
En tja, Obelix? Dat is gewoon een lieve dikke goedzak :j

Trouwens, een begeleidster kan ook iemand vasthouden terwijl ze op een paard zit?
@Rossebol : En de meiden die daar op zondag lopen 20+ zijn?

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:16

Nou okee dan kan ik niet rijden nu je zin???

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:17

Dat zei ik niet -.-?