[besloten] Tinkerkletsweekendje! 18-20 juni @ grid's stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: [besloten] Tinkerklets weekendje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:53

maar hoe doen jullie dat dan de dagen, gaat er een op de fiets mee?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:54

Op de kar denk ik......of gaat er geen kar mee?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:00

@ Angela ff blz 26 (onderaan)/ 27 lezen ;)
Daar staan de mogelijkheden wat betreft kar kort samengevat: kunnen niet dezelfde route rijden en waarschijnlijk max plek voor 3
en onderstaande gaf Marleen nog aan:
grrr schreef:
Denk dat er dan idd beter 1 persoon op Banbay kan, en de ander een huren? 't Is natuurlijk wel het leukste als we allemaal meekunnen he?
Waar ga je die pony's/paarden huren dan Ingrid?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:29

O lees dat het er nu wel een beetje krom staat := had t ff snel tussendoor getyped :o

Vragen en antwoorden omtrent huurpaarden en mogelijkheden kar staan dus onderaan op blz 26 en op blz 27 vermeld. Het is een beetje veel om hier te quoten ;)

Kort samengevat :) :
Er zou misschien een kar meekunnen, maar dan is er waarschijnlijk maar plek voor max 3 personen en er zal dan dus een alternatieve route gereden moeten worden, omdat veel paden niet toegankelijk zijn voor mét kar.

Dus weet niet of dat leuk is? of dat het misschien gewoon leuker is om allemaal te paard te gaan?

Heb er trouwens ook al zin in :):)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:05

Ik heb er geen probleem mee als Janet en Angela op Banbay om de beurt rijden, maar 't probleem is dan dat er dus gewoon 1 niet mee kan... en dat lijkt me weer niet zo gezellig. Dus kan je op zich beter een paard bijhuren toch? 't Is ook niet echt leuk als de halve groep steeds niet mee kan, zeker niet als we op zaterdag een flinke poos weg zijn...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:11

Ik ga anders wel niet mee met het weekendje.
Weet ook nog niet hoe het straks allemaal loopt met werk ed.
Dan kan iedereen lekker te paard.

Het is gewoon lastig om voor iedereen een paard te regelen en dat iedereen lekker mee kan op rit. En wachten bij het huisje is ook niets.
Dan kan ik beter gewoon een dagje over komen/

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:18

Janet!!! Kom op, wel meegaan hoor! We kunnen toch gewoon paarden huren... dus dan is het hele probleem toch opgelost?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:41

voordeel van bij grid is dat er leuke paarden gehuurd kunnen worden. zou het wel leuk vinden als je wel mee ging hoor janet!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:46

Kan me Janets reactie wel voorstellen, zonder eigen paard zou ik ook niet mee gaan.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:14

Huh nu snap ik het niet meer hoor :o?

Ik vroeg of degenen zonder paard een huurpaard zouden willen en heb toen dat lijstje gemaakt :)
omdat het voor mij wel makkelijk is om te weten hoeveel paarden ik bij TB moet vragen en evt al wat kan afspreken (ook prijsafspraak)

Vervolgens geef ik aan dat ik begrepen had dat Janet en Angela idd samen met Banbay zouden willen doen, waarop ik aangeef:
grid schreef:
Janet en Angela wilden wel samen met Banbay doen, maar dat kan alleen als er ook een kar meegaat want lijkt me niet handig om er achteraan te fietsen of zo :=
Maar dan moet er dus wel een kar meekunnen en als er kar meegaat dan moet die dus wel een andere route rijden, want hier zijn paden voornamelijk toegankelijk voor ruiters :o en veel minder vaak voor mét kar ;)

Grit zou geloof ik Carlo nog vragen voor evt lenen kar (of Carlo mee met Tom voor kar?)
en ik zou Nono en/ of Winnie kunnen vragen, maar weet niet of ze het goedvinden als iemand anders ment (eerder nog onder de man) en ik wil natuurlijk eigenlijk wel op Say mee :o

Waarop Grit aangeeft:
Grit schreef:
Carlo zal denk ik best willen rijden met Tom, maar hij is natuurlijk geen "kontenkletser". En er kunnen maar max 3 passagiers mee.

Waarop ze alleen antwoord krijgt van mij... ?
grid schreef:
Ah als het ons helpt mag ie vast wel mee toch?! :P maar idd dan dus nog maar plek voor 3...

Daarbij gaf Marleen dus aan:
grrr schreef:
Denk dat er dan idd beter 1 persoon op Banbay kan, en de ander een huren? 't Is natuurlijk wel het leukste als we allemaal meekunnen he?
Waar ga je die pony's/paarden huren dan Ingrid?

Waarna diversen aangaven wel een huurpaardje te willen wat geïnventariseerd is in het lijstje, waarbij ik iedereen zonder paard had vermeld en uiteindelijk dus alleen van Angela nog niet wisten wat ze wilde.

Toen ging het over huurprijs en geeft Dagmar nog aan:
D_Travis schreef:
maar hoeveel kunnen er op een kar mee dan? want misschien kunnen we ook nog eens wat afwisselen?

3 dus dagmar :D

Dan geeft Grit nog een optie van indeling rit:
Grit schreef:
Hopen dat Grid nog wat kan regelen met haar goede connecties daar :j
Maarja, ze moeten natuurlijk ook ergens van leven. Maar in ieder geval dat er geen begeleiding mee hoeft.
Vrijdag zal niet zo'n lange rit worden (denk ik), dan is misschien een gecombineerde rij/wandelroute mogelijk. Goed voor de conditie }>
Dan voor zaterdag proberen iedereen te paard te krijgen
En voor zondag proberen iets met een of twee aanspanningen te regelen??

Maartje biedt nog aan om mitch mee te nemen, maar weet niet of braaf dus misschien beter niet...

Verder reageert dus niemand op de vragen/ mogelijkheden van kar :?
Is het erg dat die dan andere route zal moeten nemen en is 3 pers "de moeite" ivm 7 zonder paard ??

Tot slot vat ik het even kort samen voor Angela :)

Dan geeft Marleen nog even aan:
grrr schreef:
Ik heb er geen probleem mee als Janet en Angela op Banbay om de beurt rijden, maar 't probleem is dan dat er dus gewoon 1 niet mee kan... en dat lijkt me weer niet zo gezellig. Dus kan je op zich beter een paard bijhuren toch? 't Is ook niet echt leuk als de halve groep steeds niet mee kan, zeker niet als we op zaterdag een flinke poos weg zijn...

En dan wil Janet ineens niet meer mee :(:)

--------------------------------------------------------------
Idd wat Maartje aangeeft is waar het zijn allemaal brave dieren :j en het meerendeel ook nog tinker 8-)

Verder zouden we dus evt ook voor de optie van Dagmar kunnen gaan waarbij er dus 3 de mogelijkheid zouden hebben om samen met een paard te doen :) maar er zijn er 7 zonder paard dus dan zou er 1 wel het hele weekend een paard moeten hebben.

en voor 1 dagje zou ik dus misschien Nono en/of Winnie wel kunnen lenen, die kunnen ook voor de wagen maar weet niet of iemand anders zou mogen mennen? en ik wil eigenlijk wel graag op Sayla mee :o Dus dit zou ik moeten vragen :) en kan dus evt ook nog vragen voor onder de man :j maar da's dan denk ik ook voor 1 rit ;)

KWPNer van stal zou ook nog mogen maar die heeft al eeuwen vakantie dus weet niet of die een langere rit trekt :(:) misschien voor de vrijdagrit?? maar die is dus wel boven de 1.60 :+ maar volgens eigenaresse toch echt wel het karakter ve tinker :D

Dus zeg het maar: wie wil wat? of welke opties graag verder uitgezocht hebben? :)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:46

Nou zal mijn optie geven :D
(mooi samengevat trouwens Grid ;) )

Ik denk dat het het leukste is als we wel genoeg paarden gaan huren idd, dan kunnen we met zijn alleen op pad, als er een kar mee gaat waar 3 personen op kunnen, kunnen we evt nog wat afwisseln (met de huurpaarden) en op de kar, dat is denk ik voor iedereen het leukste. Als je dat tenminste leuk vind, ik vind beide leuk dus dan zou je bijvoorbeeld 1 paard per twee of drie kunnen huren en dan twee op de kar en 1 per paard en zo verder.

Of iedereen huurt gewoon een paard die geen eigen mee kunnen nemen.

Maar mijn vraag over die kar was idd van hoeveel personen aangezien ik dacht dat er meer gingen mennen zeg maar (tegelijkertijd) dus dat er dan meer ruimte was op de karren, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen? hahah aangezien je een kar niet zo makkelijk mee neemt op vakantie ;) ik weet ook neit hoe ik erbij kom eigenlijk :=

edit: typo's
Laatst bijgewerkt door D_Travis op 03-11-09 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:48

Dagmar, ik had in eerste instantie ook gezegd wel een wagen te willen regelen als het hier in de buurt was, maar dat is niet zo, dus denk dat je dat door elkaar haalt... ;)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:53

ow ja dat was het idd! thnx :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:02

en misschien ook omdat ik aangaf dat ik misschien ook Winnie of Nono zou kunnen lenen voor de kar, maar dat is dan dus zowiezo maar voor 1 dag ;) en beide tegelijk gaat denk ik logistiek gezien niet lukken :o en weet niet of Carlo alle dagen tijd/ zin heeft om te rijden :=

Ik zal in ieder geval zo snel mogelijk vragen of ik Winnie en/ of Nono zou mogen lenen en kosten huurpaarden navragen :)

Maar pin me er niet op vast dat dit voor dit weekend gaat lukken en dan ben ik dus een weekje weg :o en wil het wel graag persoonlijk vragen ;)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:11

ah het heeft ook geen haast!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:37

Goed samengevat Grid!!!
Carlo en Tom hoeven van mij niet mee!! puur aangeboden als oplossing. En dan moet Carlo het ook nog willen := , aangezien hij misschien niemand kent die mee op de kar gaat. Alle dagen zal hij zeker niet doen. Daarom dacht ik hiervoor aan de kortere rit op zondag. Maar schrap deze optie maar, we lossen het gewoon op de een of andere manier op met de kontenkletsers :j .

_janet_ schreef:
Ik ga anders wel niet mee met het weekendje.
Weet ook nog niet hoe het straks allemaal loopt met werk ed.
Dan kan iedereen lekker te paard.

Het is gewoon lastig om voor iedereen een paard te regelen en dat iedereen lekker mee kan op rit. En wachten bij het huisje is ook niets.
Dan kan ik beter gewoon een dagje over komen/

Dit snap ik niet helemaal. Als jij niet komt, hoezo kan dan iedereen wel te paard???
En als je een dagje komt, dan is die dag het probleem toch hetzelfde?

Maar het is ieder zijn keuze om wel of niet te mee willen of gaan. Het is de bedoeling dat het leuk is, dus als je het niet zitten, dan moet je het niet doen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:44

Ik heb eigenlijk tot nog toe niet gereageerd in dit topic omdat ik het niet zie zitten om met paard te komen en ook niet daar te blijven slapen, maar ik zou het wel heel erg leuk vinden om bijvoorbeeld op zaterdag de hele dag te komen en dan met anderen die ook zonder paard zijn lekker te gaan wandelen oid en de anderen allemaal te ontmoeten.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:49

Ik vind het ook niet erg om een keer ipv een rit een wandeling te maken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:08

Leuk Mirjam :j

Ik vind het leuk om samen ritten te maken, maar net zo leuk om met z'n allen rond het huisje te hangen, te wandelen enz.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 08:36

Is idd ook een leuk idee. Maar dan is het misschien leuker om dat op zondag te doen, aangezien we voor zaterdag geloof ik een leuke langere rit met picknick in de planning hadden? ;)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 08:47

mnkortleve schreef:
Ik heb eigenlijk tot nog toe niet gereageerd in dit topic omdat ik het niet zie zitten om met paard te komen en ook niet daar te blijven slapen, maar ik zou het wel heel erg leuk vinden om bijvoorbeeld op zaterdag de hele dag te komen en dan met anderen die ook zonder paard zijn lekker te gaan wandelen oid en de anderen allemaal te ontmoeten.

:j Zullen wij alvast de eerste wandelclub vormen? Kijken wie aansluit :D
Ik wil ook graag het liefst zaterdag komen... Maar vind het ook leuk als jullie gaan rijden en dan ergens een stop inlassen ofzo waar we elkaar kunnen ontmoeten? Kan meteen dan wat foto's maken van de groep...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:29

Lucy_1 Dat vind ik nou eens een heel goed idee.

grrr Dan wandelen wij naar die picknick en kan Lies gelijk foto's maken.
Even een route uitstippelen jullie de lange wij de korte.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:18

:)* Of jullie zorgen dat de Picknick op bestemming komt O:) :P (hoef ik john niet op en neer te laten rijden :+ ) en dan kunnen jullie daarvoor en/ of daarna in het gebied wandelen :z

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:23

Grid Wat mij betrefd ook een prima idee. :D Had soort deze reactie al verwacht :P

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:28

We komen wel tot een oplossing :D
Ik wil wel graag paardje huren :j, wandelen op een zwaar pad gaat m voor mij niet worden ivm iets teveel astma aanvallen de laatste tijd, ben super snel benauwd, maar kleine wandelingen kan ik wel aan hor :D, dus op bijv. zondag zou ik best willen wandelen :j