Strandritmeeting, helaas paard zoekgeraakt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: Strandritmeeting, helaas paard zoekgeraakt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:11

Hoeveel mensen zijn er nou eigenlijk (ongeveer) aan het helpen zoeken?

Misschien dat er te weinig mensen zijn en er gewoon nóg meer mensen moeten komen om te helpen?
Misschien mensen die vandaag niet konden maar wel morgen of desnoods overmorgen kunnen komen?

Vermeld er vanavond ook eventueel bij hoe het het handigste is om te komen: met paard, te voet, fiets etc.? Waar is het meeste behoefte aan? Desnoods trommel ik mijn hele stal op!

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:12

Het beste is denk ik met de fiets

Ik weet niet hoeveel er aan het zoeken zijn, iig heel veel

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:14

Misschien zou ik morgen ook wel mee kunnen helpen, alleen dat hangt wel van de tijd af... Heb ook nog tentamens deze week..

manzano

Re:

misschien iemand met de auto wat boerderijen/privestallen afgaan om te kijken of hij daar is (dat kan evt. nog 's avonds) en dan zijn de mensen daar ook meteen op de hoogte!

Anoniem

Re:

mini_bienie schreef:
Voor iedereen die gaat zoeken: Probeer een helaster mee te nemen, voor het geval dat Sicco z'n hoofdstel niet heel heeft gehouden!!!!!

Een hoofdstel is heel snel stukgetrokken, de bakstukken gaan heel snel stuk. Ik heb het al een keer gehad, van paard gevallen, paard aan de kletter, ik lopende zijn hoefsporen achterna en gelukkig stond hij een eind verder op mij te wachten, maar wel met stuk hoofdstel, gelukkig dan maar. Dus als dit paard een martingaal om heeft en blijft haken, paarden gaan trekken tot ze los zijn en in de vlucht gaat dat heel snel en krak hoofdstel aan gort en wellicht wel van zijn hoofd af getrokken. Dit is best snel, gelukkig maar. Dan is er gelukkig genoeg gras in de natuur te eten en is het nat genoeg, dus 2 dagen kan hij wel uithouden.

Gisteren is het mooi weer geweest en ik kan mij bijna niet voorstellen dat hij niet is meegenomen door mensen die misschien niet weten wat ze er mee aan moeten. Of penny meisjes die denken dat ze een paard 'gevonden' hebben en verwaarloosd is en nu bij hun mag blijven.

Ik neem aan dat alle politiebureaus in de omgeving op de hoogte zijn. Dat als iemand belt, ik heb een paard gevonden en wacht tot de politie kontakt op neemt omdat iemand melding maakt dat hij zijn paard kwijt is. Van die dozos die geen tv kijken of radio luisteren en geen kontakt met andere mensen hebben.

hrappur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:18

tje... egt naar man dat hij er nog niet is ! we zijn al weer 3 uur veder ..

_Inge

Re:

ik heb ook geen idee hoeveel er aan het zoeken zijn,
dat horen we vanavond

Het beste is denk dat we mensen op de fiets, te voet en te paard hebben.
Dus mocht hij vandaag niet gevonden zijn, kom allemaal helpen, het paard is nu al veel te lang weg!!
Heb je geen vervoer kijk of je onderling iets kan regelen of evt met de trein en is er vast iemand die je van de trein kan halen.
Maar vanavond weten we dus meer en spreken we een plek af
al hopen we dat het niet hoeft ...

Onassa

Re:

newforster schreef:

Ja maar de staleigenaar ken er door in de problemen raken denk ik dan bij me zelf.Dus die zal dan igg wel eerlijk zijn en die mensen die veder op stal staan ook.
Niet iedereen houd zn mond.

Ik ga hier dan ook eerder van een particulier uit en niet van een pension stal of manege.
[/quote]

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:19

[/quote]

Of penny meisjes die denken dat ze een paard 'gevonden' hebben en verwaarloosd is en nu bij hun mag blijven.
[/quote]

Gelukkig hebben Penny-meisjes ouders (aangenomen dat Penny-meisjes ook echt meisjes zijn en geen volwassen dames) die ze vast kunnen helpen herinneren dat je een paard niet zomaar 'vindt'. Ik heb vroeger ooit een hond gevonden en die wilde ik ook wel houden.. mijn ouders niet - zagen wel in dat het een weggelopen exemplaar was..

Maar goed, laten we hopen dat alle goede hoop en tips van Bokt.nl snel mogen leiden tot het vinden van 't paard!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:25

Het mooiste zou zijn als alle mensen die in de omgeving wonen waar hij zou kunnen zijn, via media of wat dan ook op de hoogte gebracht zouden worden.
Niet iedereen leest op Bokt , maar goed....aan de andere kant mag je dan verwachten dat als iemand een paard vind en tijdelijk opvangt, wel de politie inlicht.....
Ppffff....ik blijf maar denken over wat het nou zou kunnen zijn waarom hij nog net gevonden is.

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:26

Onassa schreef:
newforster schreef:

Ja maar de staleigenaar ken er door in de problemen raken denk ik dan bij me zelf.Dus die zal dan igg wel eerlijk zijn en die mensen die veder op stal staan ook.
Niet iedereen houd zn mond.

Ik ga hier dan ook eerder van een particulier uit en niet van een pension stal of manege.

[/quote]

Tja maar boeren denken anders,geloof me en die melden het wel.Wat moeten boeren met een paard?
Die hebben koeien en schapen

Littleghoul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:27

pff ja laten we maar hopen op de eerlijkheid van de mens!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:29

Het mooiste zou zijn als alle mensen die in de omgeving wonen waar hij zou kunnen zijn, via media of wat dan ook op de hoogte gebracht zouden worden.
Niet iedereen leest op Bokt , maar goed....aan de andere kant mag je dan verwachten dat als iemand een paard vind en tijdelijk opvangt, wel de politie inlicht.....
Ppffff....ik blijf maar denken over wat het nou zou kunnen zijn waarom hij nog net gevonden is.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:30

ja, het wordt nu wel een heel bizar verhaal.. ofwel er heeft iemand plakkerige handjes, of er is iets heel erg misgegaan, maar laten we daar niet van uit gaan... Arme eigenaresse, ik voel zo met je mee...

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:30

We hopen het wel Ja.
Nog iemand gebelt dan?Hoe het ernu voor staat?
Ik wil morgen evt wel helpen!
Maar heb geen vervoer voor me paard die me erheen brengt.
Dus gaat er morgen iemand der heen vanuit Leiden of die richting?Ik wil graag mee:)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:31

Ik hoop dat ze Sicco toch wel gaan vinden. Vindt het nu wel lang gaan duren. Ik blijf duimen!!!!!

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:34

Nog steeds niks Damn!
En ze zoeken al zolang!
*gaat heel hard verder duimen*

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:37

Mensen... kalote maar waar... in het gebied daar is het helemaal niet raar dat een paard niet één twee drie (of vier vijf zes) gevonden wordt. Het is een uitgestrekt gebied met hele stukken waar nooit mensen komen. Het paard staat ook niet stil... voor het zelfde geld lopen ze rondjes om elkaar heen. Het is niet super koud en in de duinen is genoeg te eten ... hij komt vast wel ergens opduiken!

Roossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:38

mensen als jullie me niet willen geloven ik heb daar begrip mee... want ik ga nu erlijk zeggen...ik was niet mee.... het was het idee van een vriendin.... ze beweert echt sicco gezien te hebben maar is te bang om niet gelooft te worden en nu krijg ik dus de dreig brieven.... sorry ik kan daar niet tegen....maar me vriendin is dus echt bang dat ze bedregd zal worden ( is namelijk al eerder met haargebeurt.. en denk alsjeblieft NIET dat ik geen respect heb of niet meeleef met de eigenaar (env rienden!)!!!! Ik zit elke dag serieus te denken aan Sicco en wara die zou kunnen zijn!ik vraag ook meestal aan myn vriendinnen op school of ze enig idee hebben..en toevallig had een vriendin van my hem (dacht ze) gezien,,ik heb het zelf ook meegemaakt dat ik bijna myn paard kwijt was..ik weet hoe erg het is en ik zal daar dus NOOIT mee spotten onhou dat!!

SERIEUS NOG VOOR DE LAATSTE KEER DIT IS GEEN GRAP!!!!!!!

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:40

Ik hoop dan wel dat ie inmiddels dan zijn zadel kwijt is zodat hij eventueel normaal kan liggen( als hij dat uberhaupt zal doen).
Laatst bijgewerkt door _Luziream op 17-01-06 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Roossie

Re:

nienke07 schreef:
Mensen... kalote maar waar... in het gebied daar is het helemaal niet raar dat een paard niet één twee drie (of vier vijf zes) gevonden wordt. Het is een uitgestrekt gebied met hele stukken waar nooit mensen komen. Het paard staat ook niet stil... voor het zelfde geld lopen ze rondjes om elkaar heen. Het is niet super koud en in de duinen is genoeg te eten ... hij komt vast wel ergens opduiken!

helemaal gelijk!!! ( niet banketstaaf bedoeld hoor :|)

_Rijkie_

Re:

Roossie schreef:
mensen als jullie me niet willen geloven ik heb daar begrip mee... want ik ga nu erlijk zeggen...ik was niet mee.... het was het idee van een vriendin.... ze beweert echt sicco gezien te hebben maar is te bang om niet gelooft te worden en nu krijg ik dus de dreig brieven.... sorry ik kan daar niet tegen....maar me vriendin is dus echt bang dat ze bedregd zal worden ( is namelijk al eerder met haargebeurt.. en denk alsjeblieft NIET dat ik geen respect heb of niet meeleef met de eigenaar (env rienden!)!!!! Ik zit elke dag serieus te denken aan Sicco en wara die zou kunnen zijn!ik vraag ook meestal aan myn vriendinnen op school of ze enig idee hebben..en toevallig had een vriendin van my hem (dacht ze) gezien,,ik heb het zelf ook meegemaakt dat ik bijna myn paard kwijt was..ik weet hoe erg het is en ik zal daar dus NOOIT mee spotten onhou dat!!

He.. ik snap er niks van wat bedoel je nou?

Nynina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:41

oh! wat erg...ik heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt...het lijkt me echt vreselijk!
vooral als hij zo lang weg is.. ik hoop echt dat ze hem/haar snel terug vinden!!!! Succes!!!

Ik vind ut wel aardig van al die mensen die zo snel en veel reageren!

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:42

Marijke82; moet je een paar paginas terug kijken

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:42

Roossie schreef:

Duss????