[besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:50

Hoi!
ai.. Wat zonde zeg Danique. Wel heel veel plezier dit weekend!

Wij vertrekken morgen naar Lissabon om de halve marathon te gaan lopen. Super veel zin in! Volgende week zaterdag hebben we onze eerste crossfit les. Het is zo leuk om sportieve dingetjes met je vriendje samen te kunnen doen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:57

Ohh nee Danique gooi ze weer weg! xD had laatst iemand die ik goed ken vd paarden en hardlopen aan de infobalie bij de Plus. Die zei zo (al duidelijk in dubio met zichzelf) ik kom sigaretten kopen al ben ik gestopt. Zei ik 'nee ik verkoop ze niet aan je' ze heeft m'n hand geschut en weer naar buiten gelopen haha :').

Hier gaat het lekker, m'n borstcrawl begint ergens op te lijken. Dinsdag voor het eerst een vlinderslag geprobeerd, dat viel niet mee xD. Ben dus lekker aan het zwemmen. 17 november naar de orthopeed voor röntgen en bespreken hoe en wat met de schroeven.

Ik voel me dom maar wat is ADE Raven?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:58

Angela wat stoer!!! Heb je een tijd in gedachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:18

Vlinderslag is zo moeilijk! Ik heb eigenlijk geen tijd in mijn hoofd, ik hoop mijn pr van 2.11 te verbeteren maar ik loop met vriendjelief samen. En die loopt niet zo fanatiek en we hebben besloten dat we van het parcours gaan genieten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:32

Wat zonde Danique, gauw weer stoppen!
Ik weet ook niet wat ADE is Kasmir :)
Leuk Angela, veel succes!
Vlinderslag vind ik ook helemaal niks. :n

Vrijdag is mijn gips eraf gegaan, daar stoppen ze na 3 maanden eigenlijk altijd mee en ik wist dus ook dat dat zou gebeuren.
Daarna door de CT-Scan en dinsdag ben ik gebeld over de uitslag.
De breuklijn is nog heel duidelijk zichtbaar, maar de stand van de botten is wel goed.
Ik moet nu gaan bewegen met stevig schoeisel en eind november moet ik weer terug voor controle.
Aan de ene kant ben ik blij dat ik niet geopereerd word, maar aan de andere kant vraag ik me af waarom de breuk nu nog wel zou gaan genezen. Maar volgens de arts moet ik nog langer geduld hebben.
Ik hoor het ook nog steeds knakken en dan lijkt het mij dat zolang de botstukjes steeds maar blijven bewegen dat het dan helemaal niet aan elkaar kan groeien.
Maar goed ik moet het er mee doen.
Ik mag op zich ook alles weer, naar wat ik kan, en paardrijden mag ook, maar wel voorzichtig, want de plek van de breuk steunt op de stijgbeugel. Ik wacht daar nog wel even mee tot het minder gevoelig is en ook minder dik (het is ook nog steeds wat blauw). Ik pas m'n rijlaars wel, maar het zit erg strak.
Gebed zonder eind dus. :roll:

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:54

Pfff Karin duurt wel echt heel lang hoor, was de breuk zo complex dan? 3 Maanden gips voor een breuk vond ik ook al zo lang, is er een rede waarom er niet voor een operatie is gekozen? Met mijn gebroken nek was ik sneller klaar :').

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:08

Na deze week ga ik weer stoppen gelukkig. Is alleen met de tentamens, goed excuus om af en toe even pauze te nemen van het leren :+
ADE is het Amsterdam Dance Event

Even filmpje opgezocht van het feest waar ik zaterdag heen ga. Eerste 40 sec zijn saai. Ik kijk hier echt al sinds Maart naar uit :')

Karin dat duurt echt lang zeg.. Hopelijk gaat het snel beter en kan je uit weer gaan rijden.

Angela, genieten is ook een mooi doel toch? Daar draait het uiteindelijk om.

Kasmir, wat leuk dat je steeds beter zwemt. Vind je zwemmen ook even leuk als lopen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:27

Leuk Danique, veel plezier! :)

Nee, niet complex, maar ik maak 'gewoon' geen bot aan en dus geneest het niet.
Opereren is erg lastig, het gaat om kleine botjes waar niet zoveel aan vast te zetten valt. Bovendien heeft dat als nadeel dat je er een stijve voet aan over kan houden.
Met mijn gebroken sleutelbeen 5 1/2 jaar geleden had ik hetzelfde probleem en daar is toen na 8 of 9 maanden nog een plaatje op gezet.
Waarom ik geen bot aanmaak? Geen idee... ^)
Ik hoop alleen dat ik niet nog eens weer wat breek.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:59

Oh jeetje wat zuur Karin, wat had je ook alweer precies gebroken? Een middenvoetsbeentje? (het was iets in je voet maar weet niet meer wat ook alweer precies) Bizar dat je blijkbaar uit jezelf gewoon zo traag nieuw bot aanmaakt. Persoonlijk vind ik wel dat je inmiddels een trede hoger op de kneusjes-ladder staat dan ik :P.

Ahh vet Danique! Super veel plezier :D
Momenteel vind ik zwemmen zelfs leuker, komt denk ik omdat ik er meer in kan gooien en het vaker kan doen zonder geblesseerd te raken :').

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:13

Haha, ik sta liever wat lager! :D
Inderdaad een middenvoetsbeentje en 3 tenen (niet de beweegbare uiteinden maar iets hoger, zeg maar).

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:33

Hier ook alles goed. Huppel vrolijk verder. Nog steeds niet hard en ver, maar wel door. Zondag als haas gefungeerd voor m'n vader op de 10k, rustig aan 7min/km, maar door mijn peptalk halverwege had die oude man wel een PR gelopen! Ben nu begonnen met interval voor mezelf, wil graag de 10 km <50min kunnen lopen. Vandaag een half uur interval gedaan met stukken op 5 min/km, maar merk dat dat me toch wel zwaar valt :')

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:16

Oh Karin je kan voortaan ook gewoon 1 botje breken in plaats van 4 dat scheelt ook wel wat :') Zo kom je nooit onder mij op de kneusjes-ladder.
Mooi (pittig) doel Liz! You can do it :D.

Ik heb vandaag bij de fysio wel 3x een halve minuut op 7km/h gelopen :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:18

Hé joh, das bij elkaar wel gewoon 90 tellen he! Dat zijn er een boel! *\o/*

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:00

Haha ja was ook zwaar buitenadem (not xD).
Maar het is een begin, m'n knie ging er wel door zeuren maar een beetje prikkelen mag wel. Lijkt me zo heerlijk als ik 2x per week gewoon kan zwemmen en dan ook 1 a 2x per week een stukje kan hardlopen. Hoeft al niet eens meer ver te zijn maar gewoon een half uurtje lekker sporten.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:53

Afbeelding
Ben met m'n verzorgpaardje naar het strand geweest vanmorgen. Ultiem geluksmomentje! Ben elke keer weer verbaasd hoe braaf hij is met z'n 4 jaar.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:39

Gaaf! :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:48

Wat gaaf zeg!!!
Ik zat gisteren op m'n paard te bellen (werd gebeld en nam m zonder erbij na te denken op) toen ik halverwege het gesprek bedacht dat ik voor de 2e keer zonder begeleiding op Luus zat xD. Toen maar afgestapt, niet het veiligste plan ever haha. Ze geeft zo'n relaxed en veilig gevoel, echt wel wennen want met Karlijn was ik altijd op m'n hoede :).

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:06

Ik ben van een tamme Gelder overgestapt naar een hittepetit tuiger nu :') Dus ik moet afentoe wel even tot 10 tellen haha.

Wel heerlijk dat die van jou het zo goed doet!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:24

Oh dat is de overstap de andere kant op haha. Moet zeggen dat ik wel kan wennen aan een wat koeler karakter O:)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:09

Pfff, kan iemand me even een schop verkopen? Wat een k..weer, heb helemaal geen zin om te rennen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:14

Kick

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:15

Thans, ben toch geweest. En nu heel trots op de bank!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:28

Top!

Ik heb gisteren voor het eerst weer paard gereden. *\o/*

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:05

Goed bezig!! Met zo'n kick zou ik ook zijn gegaan, heb deze week niet 1x gezwommen. Wel erg veel werk voor school verricht en dat is uiteindelijk toch belangrijker :+
Heerlijk hè :D Ik kruip vrijdag weer lekker op m'n paard en morgen gewoon grondwerk :).

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:20

Wat fijn Karin! Wilde het een beetje?

Ik heb in geen jaren zo fanatiek gereden als nu. Maar das ook het leuke met zo'n jong ding, hij lijkt per week wel te verbeteren.