Sja.....regen....erg jammer.
Nog een beetje meer jammer dat het gelijk met watervallen tegelijk naar beneden kwam.
De schriktraining was echt zooooo super leuk!!!!
Het werd begeleid door Christel Provaas en jeetje wat doet zij het super leuk zeg!!!!
Er was een ton waar 2 stokken in stonden.....een gevaarlijke stier.......een gordijn om doorheen te lopen.....Groot plastic om overheen te lopen......een labyrint om in te draaien met een bel er boven.....Mijn schoonmoeder op een stoel.....een paarden voetbal.....2 paraplu`s.
Er waren 2 super vrijwilligers aanwezig die zich heel de dag erg uitgesloofd hadden!!!!
Die twee begonnen rond te lopen ieder met een paraplu (later kwamen die nog goed van pas)
De paarden reageerden heel anders dan we verwacht hadden........wat een kanjers stuk voor stuk!!!
Hierna de grondwerk demo van Maureen95 en MaritB.
Echt super mooi om te zien hoe Holly, het paard van Maureen95 iets moeilijk leek te vinden en uiteindelijk dat zelfde in totale ontspanning deed. Goede uitleg er bij hoe je dat kon herkennen en er mee kon werken.....Echt top gedaan dames!!!!
Hierna een demo natuurlijk bekappen.
Het was gelijk duidelijk dat hier erg veel interesse voor was.
Mensen stonden in no time er omheen geplakt en Gypsy gaf de demo.
Was super leuk en erg leerzaam, er werden veel vragen gesteld en de uitleg was echt heel erg duidelijk.
Tof gedaan Gypsy!!!!!!
Hierna dan de test
De eerste groep had net de baan verkend en het ging eigenlijk heel erg goed
Maar de eerste druppels begonnen al te vallen, toch gingen we stug door.
Zolang er geen onweer is smelten we niet dachten we toen nog.
Amigo-Stan, Estherbrink en Joyce mochten de test openen.
En damn wat was ik TROTS!!!!!!!
Een achtje rond de sta tafels....de slalom....het zeil met de balken de nauwe doorgang, de Quat met mijn schoonmoeder er op, de trekker met de grote vlaggen........Ging alsof ze nooit anders hadden gedaan......Alleen Joyce en Sandor hadden wat overtuiging nodig maar ook dat ging prima over het zeil uiteindelijk.
Wat nog het aller leukste was om te zien was de hulp van de deelnemers aan elkaar.
Geen gedoe van dit moet je zus of zo doen...nee......het ging van kom maar met mij mee
SUPER LEUK DUS!!!!
Om hele erge regen voor te zijn hebben we alle deelnemers bij elkaar gevoegd.
Nou ja.....het was een leuke poging
Ik stond verbaasd van het neckrope paard die gewoon alles aanpakte en er erg veel plezier in leek te hebben. Ook de bitloze trokken zich nergens wat van aan en deden gewoon hun ding.
Iedereen die ergens op vast liep werd geholpen door alle anderen op een hele leuke manier.....mooi om te zien
Het begon harder te regenen maar ach....het was zo leuk dat iedereen vrolijk door ging.
Boven de camera was een paraplu en dat gewoon midden in de bak.........en geen probleem voor welk paard met ruiter dan ook......geweldig gewoon!!
Ok....iedereen snel het parcours verkennen en toen snel aan de test beginnen omdat het nu wel steeds harder ging regenen..........dan maar een beetje vaart er achter.
Als ik me niet vergis hebben 2 of 3 deelnemers de test gedaan maar het regende zo vreselijk dat de paarden in no time tot hun kogels in het water stonden.
De deelnemers juichten gewoon vrolijk door als er iemand over de finish kwam......wat een bikkels!!!!!
Niemand had inmiddels nog een droog plekje op het lijf en de bak stroomde razend snel vol.
Omdat we eerder al hadden staan schuilen en dit dus de tweede poging was hebben we met elkaar besloten dat het voor de dieren mooi geweest was zo.
Onderling hebben we met elkaar afgesproken dat we dit gewoon eens over doen.
Wachten we niet te lang mee maar de test....die komt nog!!!!!
Niet meer zoals vandaag met een hele dag vol van alles maar komen gaat hij zeker
Onze kanjers hebben zich opgedroogd onder het solarium

Als ik mijn mening mag geven...........
Het kan dan zijn dat het regenwater de test gestopt heeft maar WAUW!!!!!! wat was het een super geweldige dag!!! Tof team.....mega veel hulp......super gezellige sfeer en topmensen!!!!
Ja....als ik het nog eens mag doen dan heb ik een gouden team en doe ik het met een enorme lach op mijn gezicht met liefde over