Fotomeeting castricum/bakkum (NH) 16 september

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 17:20

Caaroo schreef:
Maar uhm, nog 1 ding waar wel even serieus naar gekeken moet worden.
Nathalie, wat weet jij over die plek wat betreft toegang? Mogen wij daar komen met paarden, een hele dag? Of kan hier misschien toestemming voor gevraagd worden? Want de mensen die een paard mee hebben lopen anders het risico op een flinke boete. En ik denk dat niemand zin heeft in gezeur daarover... Ik in ieder geval niet!

En sowieso moeten mensen die meegaan een duinkaart hebben.. Dus ook de fotografen.

fotografen en ruiters kunnen gewoon een kaartje halen voor denk hooguit 2 euro ofzo voor 2 personen volgens mij ik zal daar nog even naar kijken :j
maar wou voor de modellen gewoon 1 kaartje gebruiken en die aan de middag ploeg geven

Caaroo

Re: Fotomeeting castricum/bakkum (NH) 16 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:37

En is er toestemming om bij die plas de foto's te maken?
Zorg wel dat alles voor iedereen duidelijk is dan.. Wil echt niet zeuren maar ik zie het niet zitten om 'illegaal' aan een fotomeeting mee te doen, snap je?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 18:12

Caaroo schreef:
En is er toestemming om bij die plas de foto's te maken?
Zorg wel dat alles voor iedereen duidelijk is dan.. Wil echt niet zeuren maar ik zie het niet zitten om 'illegaal' aan een fotomeeting mee te doen, snap je?

:') Sinds wanneer zou er toestemming gevraagd moeten worden om in t duin te mogen fotograferen...dan zou je bij ieder grasprietje waar je stopt met je paard aan de duinwachter moeten vragen of je toestemming mag hebben om een foto te maken ...gaat natuurlijk nergens om want dan kan je alle wandelaars etc wel gaan aanspreken over wel of niet fotograferen in de duinen... :')

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:24

je mag niet met elk paard of hond een meertje in en je mag niet buiten de ruiterpaden komen jammer genoeg. sharon en ik hebben dat woensdag ook ervaring in gehad

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:44

Ja precies pinkie87. Nathalie in het duin mag je niet van de ruiterpaden af.. nou ben ik daar zelf niet zo heel strict in, maar als je echt op open stuk duin komt met paarden en een boswachter ziet je, dan heb je sowieso een boete, zeker in de zomer ivm de vogels daar. Heb het zelf meegemaakt dat ik te voet was, bijna hing er toen een boete van 60 euro aan m'n neus, net niet omdat ik nog geen 16 was op dat moment.

Dus toestemming vind ik wel degelijk belangrijk :p Anders is er kans dat we met een veel lichtere portemonnee naar huis gaan. Op zich kun je dat risico wel nemen, maar gezien deze plek vlakbij johanna's hof is en er daarom wel mensen langs zullen lopen is het risico ook groter, lijkt mij.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:55

Maar ik denk dat je me verkeerd begreep, fotograferen is het probleem niet, maar daar komen wel

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 19:06

ik zal t even aan pwn vragen de boswachterspunt of t goed is

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:53

NathalietjeB schreef:
Caaroo schreef:
Maar uhm, nog 1 ding waar wel even serieus naar gekeken moet worden.
Nathalie, wat weet jij over die plek wat betreft toegang? Mogen wij daar komen met paarden, een hele dag? Of kan hier misschien toestemming voor gevraagd worden? Want de mensen die een paard mee hebben lopen anders het risico op een flinke boete. En ik denk dat niemand zin heeft in gezeur daarover... Ik in ieder geval niet!

En sowieso moeten mensen die meegaan een duinkaart hebben.. Dus ook de fotografen.

fotografen en ruiters kunnen gewoon een kaartje halen voor denk hooguit 2 euro ofzo voor 2 personen volgens mij ik zal daar nog even naar kijken :j
maar wou voor de modellen gewoon 1 kaartje gebruiken en die aan de middag ploeg geven

Echt moet er ook nog 2 euro betaald worden?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:55

5,- ruiterdagkaart. Peronendagkaart is geloof ik wel goedkoper..

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:27

1,70 voor een personendagkaart
en ik dacht 4,50 ruiterkaart

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:43

Caroo heeft inderdaad wel gelijk! Je mag eigenlijk helemaal niet van de paardenpaden af. En vraag me ook af of we daar sowieso toestemming voor gaan krijgen.. Ik was ook een keer met mijn shet in het duin aan het wandelen werd ik op het paardenpad gestuurd. Omdat als hij poept en stel hij heeft medicijnen dat dan in het drinkwater trekt. Dus ik die avond een boswachter gemaild of ik wel op het pad mag wandelen als hij een mestzak om heeft. Maar dat mag ook niet omdat dan meerdere het gaan doen... Ze zijn daar echt heel streng in..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 00:00

klopt Sharon en ik liepen vorige week ook even op het harde pad en werden ook terug gestuurd het ruiterpad op

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:44

ik ben serieus nog nooit een boswachter tegen gekomen dat ik in het duin gereden heb...

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:46

Ik ook niet.. Rij er toch al jaren.. Altijd weer een ruiterjaarkaart..

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:54

ik had vd week serieus echt mazzel hoor hij was echt not amused.
op de ruiterpaden kom je ze niet snel tegen maar daarbuiten wel hoor.
zeker als je de kant van egmond/castricum neemt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 08:55

Chanice92 schreef:
ik ben serieus nog nooit een boswachter tegen gekomen dat ik in het duin gereden heb...

hier dus nog 1 ben ze wel eens op de fiets tegen gekomen maar nog nooit kaartje gecontroleerd of wat dan ook...
En als mensen in de waterplassen vertoeven en de koeien en losse paarden wat is er dan mis met een paar extra paarden die daar enkel even staan voor foto's

maar zal t vanmiddag even vragen..of ze een uitzondering willen maken voor ons dat we daar mogen komen met de paarden
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 29-08-12 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:55

Ben ze wandelend ook nooit tegen gekomen := Maar je weet maar nooit natuurlijk :)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:58

zou idd gewoon ff vragen hoor dan heb je zekerheid

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 09:01

misschien word er nu extra gecontroleerd omdat ze sonmige ruiterpaden hebben verandert en deze niet goed staan aangegeven en dat ruiters dan op de wielrenner/wandel paden uitkomen.. Al zijn die beter te rijden dan de mulle dunne met laaghangende takken ruiter paden

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:30

oh waar zijn ze dan veranderd? Heb ik nog niet gezien.

Ik rij nu vanaf feb in het duin hier en toch echt al 5 keer dat ik staande wordt gehouden bij een oversteek van ruiter/fietspad. Ik heb ook een jaarkaart, wel zo handig.
Toevallig de keren dat ik aan werd gehouden had ik iemand bij me te paard, maar zeg altijd dat het wel verstandig is om een kaart te kopen. Die zijn nu 5,- en je kunt alleen pinnen bij de automaat (is nieuw, eerder kon het ook met geld)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 12:33

richting castricum hebben ze een stuk ruiterpad verbreed volgens mij...vlakbij johanneshof is dat stuk waar al die bomen zijn omgekapt

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:25

Bij de patatoloog in Heemskerk kan je ook met cash betalen :)
En ik geloof ook bij de Hoep bij Johanna's Hof tegenover :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 13:42

dames ik heb net contact gehad met pwn/duinwachter van t duin richting castricum en het mag niet -O- we mogen geen fotoshoot houden bij de waterplas of ergens buiten het ruiterpad wat ik erg jammer vind we kunnen een boete krijgen van buiten t ruiterpad van 80 euro :=
ik had gevraagd waarom niet ivm de koeien en paarden die ook overal en nergens rondlopen en galloperen enzo..maar ik kreeg daar helaas enkel de reactie op omdat die daar los lopen en onze paarden die meegaan niet.

dus nou had ik dus misschien een idee om de shoot naar savonds vanaf 7 uur op t strand te doen....
en ik was benieuwd of modellen en fotografen dat dan ook zouden zien zitten of niet
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 29-08-12 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:00

Ik zie dat ook wel zitten. Het licht is 's avonds ook een stuk mooier.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:09

nathalie mag ik alsnog mee als het naar de avond gaat?