Fotomeeting omgeving Monster - 1 juli

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

Re: Fotomeeting omgeving Monster - 1 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 08:47

Stond jij met 4 jaar al met een camera in je handen? :wow:

Ik fotografeer zelf pas een jaar of 2. Sinds ik mijn vriend ken en de camera uit zijn handen heb kunnen pikken :Y)

Jill, Liesbeth hoopt wel op een aantal mooie foto's van Trix. Als je nog hebt dan heel graag!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:57

NESCAFE schreef:
Equiphoto, wat een mooie foto's! Ik ben onder de indruk. Jij weet het contrast heel mooi te beheersen, heb je er een filter opzitten?

Dankjewel! Was ook erg onder de indruk van jou kleurgebruik zeg, jou foto's hebben echt een eigen stijl.
Ik heb er geen filter op zitten :) Die was met mijn vorige lens een keer gesneuveld (en heeft mn oude lens dus mooi beschermt)
Gebrukk jij een kleurfilter? :+

Ash_ schreef:
Jill, onwijs mooie foto's!
Vraagje aan iedereen: hoelang hebben jullie erover gedaan om op dit niveau te komen waar jullie nu zitten?

Bedankt :j
Ik denk dat ik inmiddels al een jaar of 4/5 fotografeer. Sinds in mn eigen pony heb. Ben begonnen met een Sony H9 camera, toen ik daarmee tegen grenzen aan liep een andere camera gekocht. Nu heb ik de Nikon D80 (eerst met kitlens) toen ik met de kitlens was 'uitgespeeld' heb ik mn telelens gekocht die ik nu heb :)
Ik ben dus begonnen met hele simpele apparatuur, naarmate ik meer geoefend had en meer 'nodig' had heb ik pas duurdere apparatuur gekocht :).

Jitske schreef:
Jill, Liesbeth hoopt wel op een aantal mooie foto's van Trix. Als je nog hebt dan heel graag!

T zijn er echt vier ofzo en ook nog eens niet lekker getimed := zal ze zo even in een albumpje op het forum zetten.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:02

Hahaha ja Jits! Mijn vader had toen ren hele mooie analoge spiegelreflex camera en hoe klein ik al was hij was die camera altijd al kwijt aan mij! Hihi

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:05

Hahaha fantastisch zeg :=

Trix staat erbij! Kga nu een beginnetje maken met de avond groep :j

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 10:08

Oei op die laatste foto kijkt Liesbeth echt heel boos :=
Maar er zitten toch ook 2 goed getimde bij hoor! Denk dat Liesbeth er iig blij mee is :D

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:11

lovehaffie schreef:
Verder super coole fotos! Zit nu op mijn mob dus kan niet alles zien maar ben ook wel benieuwd naar de avondhroepfotos! Dit ziet er in elk geval al top uit!!

x_Lys schreef:
Wauw!!! Super gave foto's zeg!!! Nu kan ik helemaal niet meer wachten hihi!

Sorry := Hoop dat ik 't vandaag af krijg, maar denk 't niet. Moet waarschijnlijk straks werken. (tenzij het gaat regenen)

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:37

Misschien hebben andere mensen ook nog wel leuke foto's van Trix. Ik heb begrepen dat er ook foto's gemaakt zijn van Liesbeth, haar man en Trix, die heb ik ook nog niet voorbij zien komen.

EquiPhoto: Wat een mooie foto's ook zeg! Manen in de wind, haha. Kan aan Bink zijn hele houding zien dat hij dat riet bij jullie maar spannend vind :):) .
Wally vind ik ook zo schattig op de foto's :) .

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 10:38

Die heb ik nog wel Diaan, met Mart erbij. Ben alleen nog lang niet klaar met bewerken. Zit overdag al de hele dag achter de pc, dan heb ik 's avonds eigenlijk geen zin meer om er nog een paar uur achter te gaan zitten -O-

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:56

Ash_ schreef:
Vraagje aan iedereen: hoelang hebben jullie erover gedaan om op dit niveau te komen waar jullie nu zitten?

Ik fotografeer sinds dat er digitaal beetje betaal baar werd. Had eerst een compact camera (tje). die naar uur de batterijen al leeg waren.. |( :P .. Ik had toen verzorgpoy's die vaak veulens kregen.. dus dat was wel leuk oefen materiaal..

In de loop der tijd heb ik een compactcamera van lumix gekocht. Bij deze had ik gelukkig geen last dat me batterijen steeds leeg waren.. :')

Ik loop pas sinds september vorig jaar met een simpele Spiegelreflex camera.. Ik heb de 1100D van Canon!.. Het voordeel is dat de camera aangeeft hoe je je instellingen kunt zetten! Daarnaast heb ik een dag cursus gehad bij Canon (zat bij me camera..) Enn heb ik tips gehad van Samanta van Creatief foto en Kelly maar die zit niet meer op bokt zo ver dat ik weet..

Sinds winter van 2012 heb ik een gestabiliseerde lens gekocht.. mede omdat de tamron telelens die bij mijn aankoop pakket zat beetje tegen viel.. Nu heb ik een 55-200 gestablliseerd van Canon..

Mijn eerste stap die ik nu wil nemen is een flitser kopen.. :P Maar ik heb er geen verstand van dus ik heb wat boeken besteld bij de bibiotheek.. :+ .. Mede omdat ik van de winter ook wat foto's wil maken met verjaardagen en feesjes die binnen gehouden worden..

zooo dat was mijn verhaal.. ;)..

P.s. leuk dat iedereen zijn foto heeft gevonden.. ( fotograven..) Ik ben met andere meetings er achter gekomen dat best leuk kan zijn om je zelf in actie te zien... *D

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 11:03

nicollol schreef:
P.s. leuk dat iedereen zijn foto heeft gevonden.. ( fotograven..) Ik ben met andere meetings er achter gekomen dat best leuk kan zijn om je zelf in actie te zien... *D

Behalve ik :=
Maar je hebt mij wel op het paard, daar ben ik ook zeer blij mee :D

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:13

Ik heb ook nog foto's van Trix alleen moet ik die nog bewerken.
Piu is klaar en gaat vanavond op facebook :D en hier met een voorbeeldfoto + andere forum

IK ben nu een jaartje bezig met fotograveren (serrieuse foto's met spiegelreflex) daarvoor meer huis tuin en keuken foto's zeg maar ;)
Ik heb een Canon 1000D body en een Tamron 18-200 lens. Alleen zit er aan te denken een andere lens aan te gaan schraffen maar weet eigelijk niet zo goed welke.
Misschien hebben jullie tips?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 11:22

Ik ben mega blij met mijn Canon 70-200. Maar daar moet je wel een spaarpotje voor leegtrekken :')

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:37

@Jitske; Dat snap ik, straks krijg je vierkante ogen hahaha. Lies had het erover, wist niet dat jij ze gemaakt had :).

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:04

3 avond modellen af,nog 3 te gaan eerst maar eens ontbijten :+

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:55

We hadden zelfs een ooievaar in ons midden :+

Afbeelding

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:59

Ontbijten om 12 uur, is wel een strak plan :D

Ash: ik heb de nieuwe ook gevonden, ben er echt erg blij mee :)
Nescafé: Dankjewel! Sluit me aan bij de complimenten, vind de toning die je gebruikt erg mooi en belichting is steeds spot on :)
nicollol: Ook jij bedankt, zitten mooie foto's tussen zeg. Spettergalopfoto is gaaf, en ik vind deze heel mooi gezien :)
Als ik je nog een 'zonsondergang/tegenlicht'tip mag geven: kijk goed of je onderwerp niet onderbelicht is (als je daar natuurlijk niet bewust voor kiest).
Wat ik in zo'n geval vaak doe is de achtergrond overbelichten om het onderwerp er goed op te krijgen. Nu waren dit ook wel ontzettend lastige omstandigheden: harde zon, waar je vaak echt recht tegenin stond te fotograferen. Als je dan de achtergrond goed belicht wil hebben, heb je een zwart paard, en is paard voldoende belicht is de achtergrond héééééél licht. Maar bewuste keuze voor dat laatste kan vaak ook mooie foto's opleveren met een erg zomerse sfeer.

En Equiphoto: Wat een mooie kleuren en goede contrastbeheersing bij de middagcrew zeg! :) Ziet er heel profi uit :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 14:02

Hihi :=
Het verbaasde me ook echt hoeveel conditie dat paard heeft. Tuurlijk weet ik dat Kayleigh hem intensief traint en hij ook nog wel eens voor de kar staat, maar 's ochtends wedstrijd en dan 's avonds nog zooo hard kunnen... Pfoe, je moet er maar zin in hebben. Hij zal best spierpijn gehad hebben maandag :+

Wow Eline/Nicol: die foto die Eline hierboven linkt had ik nog niet gezien. Die vind ik echt heel stoer!

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:25

hahah dankje.. je ziet het in eens.. Maar het was ook me eerste keer met zonsondergang!! zou graag nog aantal keren oefenen.. hihi..

Is kijken of ik in Raw kan fotograveren dan kan je de achtergrond los koppelen toch van de voorgrond?.. mmsz..

Bedankt voor de tips Eline!! :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 14:29

Met zonsondergang is het nadeel dat je echt bijna geen meeting kan organiseren. Ik heb tot nu toe 1 keer gelukte paard-zonsondergang foto's gemaakt, maar het model belde me dan ook 1 uur van tevoren op "de zon gaat onder op een heldere lucht, kom NU naar het strand!" En hoppa, ik camera achterop de scooter en tuftuf naar stal :')

Op zich vind ik het wel leuk om dat nog een keer met een aantal fotografen te doen en wil ik ook wel organiseren, maar dat is dus wel een last minute meeting. Dan bel/sms ik jullie eind van de middag: heldere lucht: opschieten!
Voor wie dat wil kunnen we dat wel organiseren? Een model heb ik zo geregeld, desnoods ga ik zelf met een shet aan de wandel, al is het alleen maar voor het oefenen met licht..

Edit: die keer zijn daar trouwens deze foto's uitgekomen: [ITP] Haflinger joy op het strand met zonsondergang
Super model, ging tot haar buik het water in :D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:31

Dat zou een hele fijne functie zijn, maar zit er helaas niet op. Je kan wel makkelijker (of ja: met minder kwaliteitsverlies) nog een stop over- of onderbelichten. En als het dan echt om een foto gaat die heel belangrijk is (klant wil hem groot aan de muur, of je wil hem perfect hebben voor je portfolio ) zou je twee versies kunnen maken: één voor de achtergrond, één voor de voorgrond en die samenvoegen. Maar om dat helemaal mooi te doen, is echt wel een hoop werk.
Eigenlijk zijn het ook wel de perfecte situaties om een reflectiescherm in te zetten, maar dat was met de hoeveelheid wind die we hadden écht geen doen geweest :D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:39

Wow Jitske, die zijn écht wel ontzettend sfeervol zeg :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 14:43

Thanks! :D
Daar had ik ook echt mazzel mee. Kim belde me echt letterlijk een uur van tevoren op, dus ik ben als een malle richting het strand gecrossed. Ja zei ze, laatste dag van het jaar dat het zulk mooi weer is. Hijg hijg hijg op het strand, maar ben er echt blij mee. Joy is echt een fijn model. Aansprekend ook met die lange manen. En ze kleurde bij de zonsondergang :')
En kun je nagaan dat ik toen nog nooit een zonsondergang gefotografeerd had!

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:44

@ Jitske.. Hahha inderdaad!! leuke foto's ook.. kwaliteit alleen slecht door de site denk ik. Helaas woon ik in Maarssen (licht zo goed als aan Utrecht).. Dan ga je niet eff snel naar strand.. moet je er op voorbereid zijn.. Maar lijkt me wel super om nog is te doen! Lekker pielen hihi..

@ Line.. okey.. Jammer.. idd reflectie scherm heb ik ook nog niet.. (misschien moet ik gwn is cursus doen nabewerken van foto's ofzo..) Ik heb ook even op je site gekeken zitten mooie plaatjes tussen!..
Laatst bijgewerkt door nicollol op 05-07-12 14:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:45

Over de ervaring met fotografie: ik doe het nog maar een half jaar. Ik had een Canon Powershot waarmee ik van alles probeerde, maar daarna overgestapt op de Nikon D40 die ik nu heb. De camera is van mijn vriend, want omdat ik er nog maar een half jaar mee aan het oefenen ben, weet ik nog niet of ik zelf al in een digitale spiegelreflexcamera kan/wil investeren. We zien wel hoe het loopt, voorlopig heb ik toch geen geld voor een eigen camera. Geld gaat op aan de studie. :=

Equiphoto: haha, wat een fotogeniek moment :')

Jitske: wat een gave foto's! Dat zou ik echt graag eens willen doen, maar last-minute afspraken werken bij mij nooit..

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:12

Voorproefje avondgroep van Equi Photography!

Adonis:
Afbeelding

Afbeelding

Uraya:
Afbeelding

Afbeelding

Wimbly:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Irma:
Afbeelding