Fotomeeting Friezen 21 april L&DD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:50

Ik moet me helaas afmelden als fotograaf :(

MadelonSunny

Re: Fotomeeting Friezen 21 april L&DD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:46

Okee, wat jammer! Hoe komt het?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:44

Nou de precieze reden zet ik liever niet zomaar op internet maar het is "emotioneel" gezien beter als ik wat rust neem :(

Ik wens jullie een enorm gezellige dag, met mooi weer! En natuurlijk houd ik het topic in de gaten voor de foto's :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:45

En ik moet me helaas afmelden als model..Vriendlief (en tevens chauffeur en vasthouder van een van mijn paarden) heeft een klus op zijn werk die moét gebeuren. Ik heb geen BE rijbewijs en ook geen extra handje om te helpen vasthouden tijdens de shoot.. :(

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:52

@jibbel: misschien kan je door iemand opgehaald worden? Er zijn vast wel andere mensen om te helpen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:01

Ja, maar ik heb 2 paarden, dus iemand met een 3-paardstrailer misschien? :P
En ik vind het eigenlijk ook niet zo fijn om een 'vreemde' met mijn paarden te laten rijden.. :o

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:33

@Jibbel Wat jammer zeg! Maar wat weegt je auto en de trailer met paarden? Zolang het totaal gewicht onder de 3500 is en de trailer niet meer dan de auto weegt kan je zonder BE bewijs rijden. Desnoods neem je 1 paard mee. Er vallen voor ons gelijk 2 modellen af en dat wordt erg lastig om vervanging te zoeken :P

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:37

Als ze een 2 paardstrailer heeft is het gewicht ook met 1 paard nooit onder de 3500 omdat het gaat om wat er op papier staat en niet wat het werkelijke gewicht is. Dus dat zou geen optie zijn. Hooguit idd iemand vinden die wel E rijbewijs heeft en wil rijden, maar dan is dus de vraag of Jibbel dat wil. Mijn ervaring is overigens wel dat mensen die met andermans paarden rijden nog veel voorzichtiger rijden dan als ze met hun eigen paard rijden.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:41

Weegt een trailer zoveel dan? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:01

MadelonSunny schreef:

Niet iedereen mag rijden met een 2 paard's trailer ;)
ligt er erg aan wat een auto mag trekken plus het gewicht paard.
Wij hebben een bouwbus en die mag en kan behoorlijk wat hebben, dachten wij :')
Hmm ja een 1 paard's trailer :') :j (Wel een fijn ding trouwens)

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:21

missfcdb schreef:
MadelonSunny schreef:

Niet iedereen mag rijden met een 2 paard's trailer ;)
ligt er erg aan wat een auto mag trekken plus het gewicht paard.
Wij hebben een bouwbus en die mag en kan behoorlijk wat hebben, dachten wij :')
Hmm ja een 1 paard's trailer :') :j (Wel een fijn ding trouwens)

Wij hadden voorheen ook een bouwbus, en die mocht ontzettend veel trekken.
Maar het is per auto nogal verschillend..... toen onze bus kapot ging moest er met spoed een trekauto komen
en ook daar dat vreemde verschil....

Onze Volvo mag bv. bijna 3000 trekken maar zijn veel jongere collega's schieten al gauw onder de 2500 kg aan trekgewicht. En dan maakt het ook nog uit of je trailer vol polyester is bv. die zijn behalve mooi ook een stuk zwaarder...
Onze trailer is net 520 kilo maar wel 2 paards... dus met niet 2 al te grote paarden komen we prima weg.
De patrols en andere 4-wiel aangedreven auto's mogen ook meteen meer trekken.... Je moet ontzettend goed opletten wat er op het kenteken papier staat.... Ik zag laatst een bus die 3500 mocht trekken.... (kwijl).

Maar goed heel vervelend inderdaad.. ik weet niet waar je vandaan moet komen ? maar ik kom vanaf Utrecht en ik heb een stand over.... maar alleen voor een heel braaf paard (zuinig op Femke)
Maar goed je geeft eigenlijk al aan dat je liever niet met onbekende op de trailer staat.
Kan ik ook prima inkomen... vind ik zelf ook altijd spannend.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:55

Lief dat je het aanbiedt, dan zou ik alleen San mee moeten nemen, die is zo lief en mak. Alleen het lastige is dat ik de paarden aan huis heb staan, en als er 1 achter blijft, breekt die de tent af. Als mijn vriend thuis zou zijn, zou ik dat nog wel willen avonturen, maar dat is dus niet het geval en dan hadden we dit hele gedoe niet gehad..
Baal er ook echt van, roep nl. al weken dat hij die zaterdag vrij moet houden en komt vervolgens gisteren doodleuk hiermee aanzetten.. :(

Wij hebben ook zo'n grote bouwbus idd, maar volgens mij kom ik dan al flink boven het toegestane gewicht uit. En sowieso, als het wel mocht met de gewichten, dan ga ik niet meteen zo'n afstand met 2 paarden zelf rijden zonder ervaring. Dat is imo vragen om ongelukken.

*hoopt nu stiekem op hele harde regen zaterdag zodat het sowieso verzet moet worden* :P Nee hor, grapje!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:08

Okee, dus je kan eigenlijk definitief niet mee :(
Vinden jullie het goed dat ik een oproepje plaats in het topic van de fotomeeting met barokke paarden? 2 friezen vinden zal niet lukken ben ik bang dus als we het wat breder houden dus ook lippizaner, lusitano etc?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:11

Of gewoon een zwart barok paard? Er zijn ook zwarte andalusiers en lusitano's enzo, dat kan denk ik ook wel heel leuk zijn?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:12

Op de sites van rijscholen staat dat je een trailer mag trekken zolang het totaal gewicht niet hoger dan 3500 kilo is en de auto meer weegt dan de trailer. Zonder BE bewijs bedoel ik dan. Wij hebben bijv een Volvo van 1500 kilo, ik zou daarmee makkelijk 1 van mijn pony's (200 en 450 kilo) mee kunnen nemen en misschien zelfs wel allebei. We hebben een 1,5 paards trailer die volgens mij niet veel weegt en waar ze altijd met z'n 2en in staan.
Ik hoop 29 juni m'n rijbewijs te halen en 21 juli met m'n welsh naar de keuring te gaan. :o

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:13

Jaa maar zie die maar te vinden. Friezen zijn heel moeilijk te fotografen omdat ze zwart zijn, het leek me ook juist wel leuk om er een barokke schimmel of vos of iets bij te hebben :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:15

Precies, maar het gaat om het totaal gewicht op papier. Dus stel jou trailer weeg 550 kg en mag 1000 kg laden, dan is het totaal gewicht van de trailer 1550 en dus zwaarder dan de auto. Ongeacht of de pony die er opstaat in werkelijkheid maar 250 kg weegt. Je kan je trailer laten terugkeuren, dat is enkel een formulier invullen en dan verlaag je het max laadgewicht naar bijv 600 kg. Dans is het totaal gewicht nog maar 1150 en mag je er dus wel mee rijden.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 11:17

ik ga eens ev en checken of iemand bij ons op stal nog een fototje wil laten maken
wei hebben nog 5 andere friezen op stal staan :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:17

Ow dat wist ik helemaal niet! Ik dacht gewoon het gewicht wat je erin zet :+ Wat een gedoe zeg :P

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 11:20

en wat vinden jullie van een bonte ijslander

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:27

Idd een gedoe, heb dat indertijd volledig uitgezocht maar geloof dat er heel veel mensen zien die niet weten hoe het nou eigenlijk precies zit omdat iedereen wat anders zegt.

Overigens denk ik wel dat het lastig is om er meer barokke paarden bij te vinden omdat er binnenkort natuurlijk ook een barokke paarden meeting in de LDD is. Maar proberen kan altijd :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:29

Ik vind alles prima. Een grote groep friezen zou leuk zijn geweest, maar als we er niet genoeg kunnen vinden dan is alles wat mij betreft welkom. Overigens vind ik barokke paarden sowieso zeer welkom. Moooooi!
Amable van mij mag jouw hengst ook mee hoor, maar weet niet of je handen hebt voor twee paarden? Die os wel heul mooi!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:37

I know, die mag vast van meer mensen wel mee ;) Maar ik heb hem nog niet zo heel veel mee gehad en het gebied van LDD is dan wel erg groot mocht hij los komen. Daarnaast is het gewoon een heel gesjouw en kan ik niet optimaal gebruik maken van de mogelijkheden omdat hij nog niet onder zadel is. En dat vind ik zelf eigenlijk wel het leukste. Daarbij is het tussenschot van de trailer nog steeds foetsie dus 2 paarden erop lukt ook nog niet :+ Al met al een heleboel maren :)) En het kriebelt wel hoor, om hem mee te nemen, maar 2 paarden is ook gewoon wel echt een heel gedoe, vooral omdat Vado niet zo makkelijk uit handen te geven is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:42

MadelonSunny schreef:
Jaa maar zie die maar te vinden. Friezen zijn heel moeilijk te fotografen omdat ze zwart zijn, het leek me ook juist wel leuk om er een barokke schimmel of vos of iets bij te hebben :)

Zeker een idee ook omdat we dan foto's uit elkaar kunnen houden haha

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 11:43

zal het even vragen :j