Mijn wagen is volgens mij 90 kilo. Voor mijn tweespan 91 en 94 gaat dat nét, zit tegen de grens aan dat ie te licht is. Met groom is het wel goed te doen.
Maar dat zou ik sowieso niet willen want wil wel iemand die er niet voor spek en bonen staat omdat t moet. Ik ga met een noodgang de hindernissen in en mijn groom redt me
Ja dat wel, bij dat gewicht moet dat al helemaal. Maar bij jouw wagen wel lastig want ja kan niet gaan zitten met de kont over de rand, dat maakt het groomen wel lastig)
Mijn marathonwagen is hetzelfde model als de leica van Lieselotte maar dan met een voskampmerkje , heb alleen een slag groter, mijne heeft 19 inch wielen voor en 16 inch achter. En heeft achter luchtvering en voor bladvering (lieselotte's wagen voor en achter luchtvering) Tweespan weegt die ook 185 kilo (gewogen bij Voskamp), enkelspan moeten we nog wegen, zal wel een stuk minder zijn omdat het het hele tweespanvoorstuk eraf kan en dat best wat weegt! Ben ook heel blij met mijn wagen, binnenkort pannetje er eens voor op het verharde om het te proberen
MelanieB
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-12 13:15
Branca schreef:
Buckje schreef:
Elke wagen is pools.
Buckje...laat eens even iets weten!?
Wow Branca, meelezer?
En BIJNA elke wagen is pools, zijn nog maar weinig echte wagenmakers die de wagen volledig in NL maken. (HCA wel )
Vaak chinese onderdelen, compleet chinees ken ik er weinig, over het algemeen zijn er gewoon veel wagens in Polen gemaakt, of iig meerendeel. Niks mis mee, die van mij is ook Pools via Kraay. Topwagen.
Manda
Geplaatst: 24-04-12 15:58
Voskamp wagens komen ook uit Polen, ook super wagens! De kwaliteit hangt er ook vanaf welke fabriek in Polen ze maakt en hoe kritisch de wagenleveranciers in Nederland daarnaar kijken. Dat zit bij Kraay en Voskamp wel goed .
Net 2 ponies voor 15 euro per stuk laten enten. Normaal betaal ik bij mijn eigen kliniek 27 euro voor 1 en de volgende iets van 19 euro en ook al ga ik langs daar mag ik dan ook nog eens consult voor betalen. Kliniek verderop had dus een leuke actie van 15 euro per paard. Scheelt weer een hoop geld, normaal rekenen ze 17.50 zei die vrouw dus ik weet wel waar ik voortaan mijn ponies laat enten ! Geen consult kosten niks, dat vind ik keurig aangezien ze meestal niet eens de trailer af komen.