marrigje van baalen,
tonnie hubberts
diedrick van silfhout
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zuc en ik zijn trouwens van de SGW en daar is de instructie nog niet van bekend denk ik?

smeetjoew schreef:Ben dan wel geen springinstructeur maar ik zou een combinatie ook gewoon nog een paar keer laten aanrijden als het paard enthousiaste grote sprongen maakt. Getuigd gewoon van weinig springervaring bij de combinatie en het paard vindt het allemaal een beetje spannend, maar toch leuk. Dat is niet iets wat je oplost met een - bij wijze van - schop en een ruk.
& mijn instructrice weet me dit altijd netjes na 2 sprongen op te lossen. Ik viel er elke keer bijna af. Hij had me moeten vertellen dat ik zelf niet te ver naar voren moest gaan zitten. (waar ik dus later zelf achter kwam) En wat ik van mijn instructrice zelf altijd moest doen is in stap op de hindernis af, vlak ervoor aandraven & springen. Dan heb je na 2 sprongen gewoon een beheerst paard onder je. Vaker aanrijden was ik het ook wel mee eens, maar met wat meer tips & trucs had fijn geweest
(zeker geen schop, ruk & trek werk hoor
) 
zie het idd vanzelf wel, kan altijd weer de les halverwege verlaten 
lijkt me echt stoer om dat te kunnen doen!

En dan hoef je in maar 1 winstpunt in het L2 te halen om weer M1 te mogen starten 
Venthe schreef:Bij -10En dan hoef je in maar 1 winstpunt in het L2 te halen om weer M1 te mogen starten
Ik heb al sinds de winter geen dressuurwedstrijd meer gereden... Binnenkort toch maar weer eens gaan doen

(langzaamaan dat wel)