Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk, 1e post lezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marrjjollein

..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:30

Eigelijk vind ik dit niet kunnen...
Dit is een site voor paardenliefhebbers, niet voor
slachtflimpjes en alleen het woord SLACHT al. Echte
dieren en paardenliefhebbers zouden dat gewoon
te erg vinden. Ik vind dit té erg voor woorden.
Ook al mag ik dit eigelijk niet versturen, ik MOET!
Dit kan echt niet. Huilen

CM_

Re: Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:34

jade,
ook jouw reactie is onnodig en enorm kinderachtig,
denk jij dat alle paardjes hier in nederland oud kunnen worden, jeetjemina dan zou er geen vrij grasveldje meer zijn, dan zouden er meer paarden als varkens komen hier in nederland.
als je even de tijd neemt om dit topic door te lezen, en de voorgaande topics, en de reacties van de moderaters,dan zie je in hoe onnozel jouw reactie in dit topic is,
er loopt een discussietopic elders waar je deze opmerking kan plaatsen...
vind het heel erg vreemd dat dit je eerste post is hier.. riekt naar een sa

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:38

Snackie schreef:
maar van de hartslag te meten, dat lijkt mij zeer intressant!

dat kan,
het is niet te betalen voor ons bokkers om de hersenactiviteiten te laten meten.
wat we wel kunnen doen is een bokker meenemen die dierenarts is ( eerste excursie was er een bokker die bijna afgestudeerd was meen ik ) en dan verschillende buisjes bloed afnemen, een op de trailer, een in de schietstal en een na het schot.
door de stresshormoonwaarde te meten ( ook duur, maar wie weet kan er een bokker een insider regelen van utrecht oid) kun je aantonen in welke mate het paard stress had.

deze proef is eerder al met varkens in een slachterij gedaan
hieruit kwam dat varkens geen stress hadden , ook niet in de drijfgang naar de slachthal toe,
en ook niet bij het zien van soortgenoten die geslacht werden.
alleen als er een varken slecht verdoofd werd ,waarop deze ijselijk begint te krijsen (kort van duur, word natuurlijk meteen weer verdoofd) dan kwam er wel stress bij de andere varkens.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:39

Mijn 1e pony heeft een spuitje gekregen toen ze hoefbevangen was. Ik was er niet bij gelukkig. Mijn 9 jaar oudere nicht wel. Zij vertelde me dat het verschrikkelijk was. De DA stak met een naald, die zo dik als een breinaald was, tot 3 keer toe mis Huilen . Hij kon de ader niet vinden. En elke keer ging er een schok door het lijfje van die arme Angela. Mijn Opa stelde zelfs voor om een collega DA erbij te roepen eventueel. Hij is moeten weglopen, want hij kon het niet aanzien.
Het was niet dat de DA zijn werk niet goed kende, het kwam doordat de aderen zo diep waren weggevallen door Angela's ziekte. Hij kon ze gewoonweg niet 123 vinden.

Helaas was er voor Angela geen andere optie. Ze was voor en achter bevangen en kon niet meer lopen. Anders was een kogel toch een betere optie voor haar geweest Huilen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:44

crossmonster schreef:
Snackie schreef:
maar van de hartslag te meten, dat lijkt mij zeer intressant!

dat kan,
het is niet te betalen voor ons bokkers om de hersenactiviteiten te laten meten.
wat we wel kunnen doen is een bokker meenemen die dierenarts is ( eerste excursie was er een bokker die bijna afgestudeerd was meen ik ) en dan verschillende buisjes bloed afnemen, een op de trailer, een in de schietstal en een na het schot.
door de stresshormoonwaarde te meten ( ook duur, maar wie weet kan er een bokker een insider regelen van utrecht oid) kun je aantonen in welke mate het paard stress had.

deze proef is eerder al met varkens in een slachterij gedaan
hieruit kwam dat varkens geen stress hadden , ook niet in de drijfgang naar de slachthal toe,
en ook niet bij het zien van soortgenoten die geslacht werden.
alleen als er een varken slecht verdoofd werd ,waarop deze ijselijk begint te krijsen (kort van duur, word natuurlijk meteen weer verdoofd) dan kwam er wel stress bij de andere varkens.

en zo kan ik evt een meting regelen vanuit het proefcenterum in groningen Knipoog

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:50

Zou wel onwijs gaaf zijn als dat zou lukken. Ik hoop dat je/jullie dat voor elkaar kunnen krijgen. Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:02

Jolliegirl schreef:
en zo kan ik evt een meting regelen vanuit het proefcenterum in groningen Knipoog

wat houdt dat precies in?

@jadelove: paardenliefde bestaat ook uit kijken wathet beste is voor jou en je paard als het moment er is om afscheid te nemen, niet alleen uit borstelen, rijden en paardensnoepjes voeren

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:15

Ik heb trouwens wel een vraag, het hoofd van dat manegeschimmeltje is ontvelt enzo. Waren er slijtageplekken op de plaats van het bit te zien?

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:28

ik ben het met jade eens!! dit kan echt niet :S

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:36

Ik zou er zelf denk ik niet heen durven gaan, Is het niet vreselijk om te zien hoe er voor je ogen een paard wordt doodgeschoten? ( ik heb de filpjes (nog) niet bekeken. ) < zijn deze echt schokkend of valt het mee? ) Wat zie je precies en wat gaat er door je heen? het lijkt me echt heel erg om te zien. en zijn de paarden niet heel gestresst als ze daar staan?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:40

Nou .. Ik dacht dat dit een site was voor paardenliefhebbers! Ik heb weleens ergere filmpjes en foto's gezien van dassen waarbij (levend!!) de vacht er werd afgehaald enzo.. Ziek Ik snap dat sommige mensen de slacht interessant vinden. Maar die foto's waar jullie met z'n allen zo blij op staan. Dát vind ik nog het ergste, dat zou ik écht niet kunnen! Zijn er geen site's voor deze dingen ofzo? Mijn vriendinnen zijn er helemaal overstuur van. Verdrietig

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:42

Dan moet je ze niet kijken. Waarom open je dan uberhoubt een topic over een excursie naar een paardenslachterij???

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:53

YouthReiner schreef:
Nou .. Ik dacht dat dit een site was voor paardenliefhebbers! Ik heb weleens ergere filmpjes en foto's gezien van dassen waarbij (levend!!) de vacht er werd afgehaald enzo.. Ziek Ik snap dat sommige mensen de slacht interessant vinden. Maar die foto's waar jullie met z'n allen zo blij op staan. Dát vind ik nog het ergste, dat zou ik écht niet kunnen! Zijn er geen site's voor deze dingen ofzo? Mijn vriendinnen zijn er helemaal overstuur van. Verdrietig

als je vriendinnen niet tegen slacht kunnen .. waarom openen ze dit topic?waarom kijken ze de video's,foto's? sorry hoor maar als ze het echt niet kunnen aanzien hadden ze het maar gewoon niet moeten openen..
maar dit is voor de mensen die er heen zijn gegaan heel erg leerzaam.. en voor de kijkers van de video's & foto's ook.. teminste ik heb er veel van geleerd (video's,foto's en reactie's enzo Knipoog ) ik dacht eerst dat het slachten van paarden ''slecht'' gedaan werd.. nu ik dit zo gezien heb is het ''diervriendelijk'' tot zover je het kan noemen dan Knipoog de mensen stellen het paard gerust en dan poef is het weg.. ik het zelf niet kunnen aanzien denk ik Bloos maar ik ben blij dat ik dit topic even gevolgt heb

JoyCiej007

Re: ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:01

jade_love schreef:

Jaah, want paarden van paardenliefhebbers hebben natuurlijk nooit wat, en hoeven ook nooit 'doodgemaakt' te worden, die leven nl. voor eeuwig of overlijden in hun slaap Clown
Komop zeg... weetje wat erg is? Een paard in leven houden terwijl hij verschrikkelijke pijn heeft.

En verder zeg ik hier niets meer over; ik tem de mod wel weer eens.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:03

meliiSsatjje schreef:
ik ben het met jade eens!! dit kan echt niet :S

En als er één schaap over de dam is.............

*blaatblaatblaat, mekker mekker mekker*

tamorka

Re: ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:04

jade_love schreef:

O nee? Ik vind dit toch heel relevant. Paarden hebben niet het eeuwige leven en op een dag komt er een moment dat je je paard uit zijn lijden moet verlossen. En dan is er de vraag wat de beste manier is. Iedereen heeft veel commentaar op de slacht maar voor het paard vind ik het een heel humane methode. Als je dieren hebt, is het afgeven door de dood inherent. En daarom deze discussie.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:05

YouthReiner schreef:

Da's dan jullie probleem, en niet de onze. Eigen schuld....

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:06

Overigens zou ik de situatie wel serieuzer nemen en het moment dat een dier gedood wordt vind ik ook echt GEEN moment om te lachen. DAt is zeer ongepast.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:08

Lachen is denk ik een zenuw reactie...
Hebben veel mensen last van.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:10

tamorka schreef:
Overigens zou ik de situatie wel serieuzer nemen en het moment dat een dier gedood wordt vind ik ook echt GEEN moment om te lachen. DAt is zeer ongepast.

Beste tamorka: ik weet niet waar jij je ogen precies in je hoofd hebt zitten, maar léeeeeees nou eens met zijn allen!
er word duidelijk uitgelegd, zelfs in de beginpost, dat wij heus geen lol hebben om die arme paardjes, maar daar gaan staan janken lost ook niets op. wij hebben een gezellige, leuke dag gehad, met verdriet maar ook met een lach, en dat moet kunnen.

vind jij dat niet, dan heb je lekker pech Vork

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:10

Kelly_Horse schreef:
Ik zou er zelf denk ik niet heen durven gaan, Is het niet vreselijk om te zien hoe er voor je ogen een paard wordt doodgeschoten? ( ik heb de filpjes (nog) niet bekeken. ) < zijn deze echt schokkend of valt het mee? ) Wat zie je precies en wat gaat er door je heen? het lijkt me echt heel erg om te zien. en zijn de paarden niet heel gestresst als ze daar staan?
Ik ben er zelf niet bijgeweest, maar het filmpje van het paard vind ik in ieder geval zeker niet schokkend. Het paard staat er rustig (totaal niet gestresst dus), wordt nog even geaaid en in 1 keer, eigenlijk voor je het door hebt, *poef* weg. Paard is gelijk dood, ook het stuiptrekken is amper te zien en valt heel erg mee.
Filmpje van het schaap wordt door sommigen overigens wel aardig schokkend bevonden, dus als je twijfelt kan je die misschien beter niet bekijken. Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:10

p.s heb een mod gewaarschuwd (via pb, niet per tem) dus hoop dat er weer even wat ondernomen word.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:10

JoyCiej007 schreef:
vind jij dat niet, dan heb je lekker pech Vork

Beetje een domme opmerking. Die had je beter weg kunnen laten. Totaal overbodig.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:11

tamorka schreef:
Wat Inky_devil zegt, vaak is het in dit soort gevallen eerder zenuwen... Overigens, het is echt niet zo dat ze het "leuk" vinden dat dat dier gedood wordt hoor. Nagelbijten / Gniffelen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:11

idd, misschien wel, maareh is jouw reactie dan niet overbodig??