2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:34

Mummie schreef:
Ha ha ha, dat geloof ik ook wel hoor. Ik lust het zelf ook! Maar het gaat mij erom dat er altijd extreem gereageerd wordt op de mensen die "ach wat zielug" reageren in dit topic en vooroordelen over slachten hebben maar dit soort opmerkingen lokt juist, negatieve, reacties uit. Dat wil ik er alleen mee zeggen. Punt.

ik snap wat je bedoeld hoor, maar goed... degenen die ertegen zijn, hebben ook commentaar op foto;s of sowieso op het feit dat we daar geweest zijn, dus wat dat betreft maakt het denk ik weinig uit wat je zegt of doet, goed is het toch niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:37

je kan dingen wel voorkomen! Lachen Doe dat dan ook, niemand vond het leuk dat er toén die nare berichten + discussie kwam.
laten we ons nu dan ook gedragen Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:40

Jolliegirl schreef:
je kan dingen wel voorkomen! Lachen Doe dat dan ook, niemand vond het leuk dat er toén die nare berichten + discussie kwam.
laten we ons nu dan ook gedragen Lachen

klopt, geen zin in weer een eindeloos 'sjielugh' verhaal, maar vertellen hoe de sfeer was ( dus ook gelachen, van veen had tompoucen voor ons klaar staan, we hebben dus paardenworst mogen proeven wat heerlijk was en degenen die wilden hebben biefstuk meegekregen) mag toch ook verteld worden? het is geen hardhandige zak, maar een superrelaxte kerel(de slager net zo) met hard voor zn plek en ontzettend gastvrij!
als dat mensen voor het hoofd stoot is het jammer, maar ook dat was onderdeel van de excursie.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:51

Tuurlijk mag dat verteld worden maar mijn mening is dat dit waarschijnlijk negatieve reacties uitlokt. Maar goed, genoeg erover gezegd en laten we gewoon on-topic blijven.

Ben je door de excursie overtuigd dat slachten de beste manier is (of was je de vorige keer ook mee?) m.a.w. was het een leerzame excursie?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:54

ik kon helaas niet mee, maar de vorige verslagen met foto en film vond ik zeer intresant. Ik ben van mening dat mensne gewoon mogen lachen, biefstuk kunnen eten en kunnen vertellen over hun dag.
als mensen het zielug vinden en relltopic beginnen, kun je temmen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:03

Mummie schreef:
Tuurlijk mag dat verteld worden maar mijn mening is dat dit waarschijnlijk negatieve reacties uitlokt. Maar goed, genoeg erover gezegd en laten we gewoon on-topic blijven.

Ben je door de excursie overtuigd dat slachten de beste manier is (of was je de vorige keer ook mee?) m.a.w. was het een leerzame excursie?

ik ben de vorige keer ook meegeweest, maar dit was nogmaals een zeer leerzame dag.
zo stond er een heel oud manege pony'tje wat ontzettend mager was en naar adem stond te happen, dit dier was echt duidelijk op. tijdens het slachten werden ook de longen eruit gehaald, die mochten we dan vergelijken met de longen van paarden wat geen longproblemen had, dan kun je het verschil dus echt zien! dit soort dingen maken dit zó interessant! ook het schieten heb ik nu heel bewust gezien, dat had ik de vorige keer door de spanning maar half half gezien.

voor mij persoonlijk kan ik niet zeggen dat ik wel of niet voor de slacht zou kiezen. mijn paard vervoeren doe ik sowieso niet door nare ervaringen in het verleden is ze ontzettend bang en gestressed op vervoer, dat zou ik haar niet aan doen. ook wil ik niet de kans hebben dat mijn paard op mijn bord komt (hoe hypocriet dat ook is) en zou ik ze sowieso nooit ter consumptie laten slachten. de pin daarentegen staat me weer meer aan dan inslapen, dus wat voor mij perfect is, is de pin aan huis..... dat gebeurd een enkele keer, maar dat moet je ontzettend goed voorbereiden omdat het aan allerlei regeltjes verbonden is en daar is niet altijd tijd voor....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:07

Laatste toevoeging

_rosita_ voel jij je nu aangesproken door mij?
ik had het niét ove rjou worstenreacties (wat een woord Tong uitsteken )
maar over die van dioxide Lachen die kwam wat '' lolliger bedoeld '' over Knipoog snappie Lachen en dát wekt bij andere mensen op dat ze lekker gaan rellen en stoken Haha!

vandaag een manegeponytje, arm diertje, helemaal op dus.
Nouja dan is dit wel de beste manier, zeker bij deze man van veen Lachen

Ben benieuwd naar de reacties van iedereen en filmpjes en foto's Lachen

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:13

Ik ben ook benieuwd naar de reacties van de anderen alhoewel ik zelf niet zou durven meegaan maar dat is een ander verhaal. Filmpjes en foto´s zou ik ook niet durven kijken, denk dat ik er niet van zou kunnen slapen en contstant die beelden voor me zou zien. Normaal gesproken ben ik niet zo´n zeikert maar als het om dieren gaat (ook al is het beter zo) ben ik nogal gevoelig zeg maar Bloos

hoeveel paarden hebben jullie gezien?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:18

Word er een nieuw topic gemaakt?
het klinkt als een geslaagde dag!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:19

er waren 5 paarden die we mochten zien en 2 schapen, van 2 paarden mochten geen foto's genomen worden ivm de privacy, in overleg met de eigenaren mochten we het wel zien.

ik heb net mn foto's en filmpjes terug zitten kijken, heb een schietfilmpje wat heel duidelijk weer geeft hoe het gaat... snel, pijnloos en niet eng.

nieuw topic wordt straks gemaakt door joyce als alle foto's bij haar binnen zijn

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:20

nou ik ben ook meegeweest en ik ben echt van mening veranderd!
was wel op van de zenuwen en de eerste die geschoten werdt was wel schrikken Nagelbijten / Gniffelen maar ze zijn gewoon op slag dood pats boem weg

ik dacht altijd dat paarden de dood konden ruiken of dat ze wisten wat er ging gebeuren maar ik ben van mening dat ze heel relaxt zijn en helemaal geen stress

nee mocht er iets gebeuren met mijn paard en ik zou het moeten laten afmaken weet ik dat ik meneer Van Veen bel (laat het alsjeblieft nooit gebeuren)

heel leerzame gezellige dag
de mannen waren heel aardig een gastvrij en hadden niks te verbergen

en ik heb voor het eerst in mijn leven paardenworst gegeten en het was best lekker Bloos de paardenbiestuk heb ik maar afgeslagen dat vond ik net iets te heftig voor mijn geweten(jaja ik weet het ben een tikkie hypocriet)

zekker een aanrader voor iedereen die twijfeld!

bedankt iedereen voor de leuke dag!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:21

ben benieuwd!
5 paarden dat is wel wat zeg! en nog schapen, gaat precies hetzelfde als k het goed heb Ja

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:23

Jolliegirl schreef:
ben benieuwd!
5 paarden dat is wel wat zeg! en nog schapen, gaat precies hetzelfde als k het goed heb Ja

jep klopt! alleen spartelen die behoorlijk lang na, dat vond ik best naar om te zien...dat staartje bleef maar kwispelen terwijl de keel al doogesneden was, dus hij echt dood was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:25

_rosita_ schreef:
Jolliegirl schreef:
ben benieuwd!

jep klopt! alleen spartelen die behoorlijk lang na, dat vond ik best naar om te zien...dat staartje bleef maar kwispelen terwijl de keel al doogesneden was, dus hij echt dood was.

klopt, is 'n reflex.
ik heb zelf ook een lam, gaat gelukkig nog niet naar de slacht, maar helaas zal het bij onze schapen mindermooi gaan, die gaan op transport voor de salami... En dat gaat per 100-erden..

maar wel raar om te zien he? als ze zelf sterven liggen ze in ene dood stil!

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:26

He gatver, dat lijkt me ook wel heel naar inderdaad. Beetje kip zonder kop idee. Maar schapen worden dus ook gewoon met de pin geslacht begrijp ik?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:26

Mummie schreef:
He gatver, dat lijkt me ook wel heel naar inderdaad. Beetje kip zonder kop idee. Maar schapen worden dus ook gewoon met de pin geslacht begrijp ik?

Wacht even de ervaren antwoorden af.

ik dacht van wel iig Ja

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:29

Jolliegirl schreef:
klopt, is 'n reflex.
ik heb zelf ook een lam, gaat gelukkig nog niet naar de slacht, maar helaas zal het bij onze schapen mindermooi gaan, die gaan op transport voor de salami... En dat gaat per 100-erden..

hahaha, om over sjielugh discussies uitlokken te spreken Knipoog
maar idd.... dit gaat heel gemoedelijk en de dieren hebben geen enge transportreis voor de boeg gehad met tig in een wagen.... dat vind ik dan wel weer een prettig idee

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:30

Mummie schreef:

ja precies dat idee, een kip heeft hetzelfde... ook een reflex.
de schapen hier worden met een pin geslacht, het ritueel slachten is een ander verhaa'l

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:31

Dat is ook iets, ik dacht ook dat er een pin geschoten werd,
Dat apparaatje vuurt een kogel af, Toen mijn paard naar dhr, van veen ging, en we later boven zaten te praten,liet hij het apparaat en de kogel zien.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:33

ht is ook een pin hoor.,
straks als de foto;s erop staan kun je het duidelijk zien.
het is een aparaat waar een pin inzit. een kogeltje gaat in het aparaat en door de druk van het kogeltje, schiet de pin eruit. het kogeltje blijft gewoon achter in het aparaat,

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:34

_rosita_ schreef:
Jolliegirl schreef:
klopt, is 'n reflex.

hahaha, om over sjielugh discussies uitlokken te spreken Knipoog
maar idd.... dit gaat heel gemoedelijk en de dieren hebben geen enge transportreis voor de boeg gehad met tig in een wagen.... dat vind ik dan wel weer een prettig idee

Ik vertel dit seriues, en niet roeperig van : dan gaan suh lekkur in een grote vrachtwagen met suh alle!! lekker krap!!

zoals het worstenverhaal Knipoog

Maar het ritueel slachten mag niet meer in NL iig Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:35

Jolliegirl schreef:
Ik vertel dit seriues, en niet roeperig van : dan gaan suh lekkur in een grote vrachtwagen met suh alle!! lekker krap!!

vandaar ook de Knipoog

het mag niet, maar gebeurd volop. moet je eens kijken hoeveel schapen er weer ritueel naar de schapenhemel worden geholpen volgende week vrijdag met het suikerfeest

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:36

mag niet in nl??
volgens mij is nl in elk geval de grootste exporteur van halal, dus ritueel geslacht rundvlees ..
dus waarom zou schaap dan niet mogen?

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:36

Stelen mag ook niet Knipoog

Sorry, moet wel on topic blijven Bloos

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:37

_rosita_ schreef:
Jolliegirl schreef:

vandaar ook de Knipoog

het mag niet, maar gebeurd volop. moet je eens kijken hoeveel schapen er weer ritueel naar de schapenhemel worden geholpen volgende week vrijdag met het suikerfeest

Ik deed ook een Knipoog erbij hahaha Tong uitsteken

ja idd! bah! bah! beetje je dier laten lijden voor je geloof, maar oke daar maar geen discussie over!
Mijn schaaperammegie krijgt mooi n spuitje alstie echt niet meer kan, maar verwacht dat ie zelf sterft, is bij schapen iig meestal het geval Lachen

Marigold : het mag niet meer Lachen al een hele tijd niet meer.
en idd er mag zoveel niet..