[besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:07

tuurlijk, pb me maar je mail adres. ik zit een beetje met pijn in mijn maag om het zelf te gaan doen namelijk.. Km opbouwen is het probleem niet, maar de intervaltraining..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:10

Daar is toch zo ongelooflijk veel voor te vinden op internet aan schemas.....

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:26

Dank jullie wel! :D

Gefeliciteerd Manon!! Wauwwww wat een TOPprestatie! ben heeeeeel benieuwd naar je verslag en ervaringen!

Kasmir, :):) Wat goed zeg! Hij/zij was braaf dus?
En waarom voelt je je een sukkel dat je dat gaat doen?

Plien 91, wat fijn! :):) Heb je voor nu ook een doel dan?

Hoe gaat het met de hond, Liz?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:27

En de foto's ook iets meer ontopic:

:D :D :D :D

Afbeelding

Hoop trouwens dat ik niet altijd zo loop met dat beentje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:10

Wat zijn jullie PRACHTIG liedje!!!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:27

Ohh echt een super foto, geniaal ook met die hardloopschoenen aan :D.

Tsja weet niet, een beginnerscursus borstcrawl klinkt zo knullig haha.

Nog een offtopic dingetje: Check m'n nieuwe zadel <3 Vanaf nu dus weer lekker op een westernzadel op Luus. Was ook weer zo braaf vandaag, is wel even wennen hoor zo'n lief/braaf paard :').
Was ook direct het enige zadel dat paste, mevrouw is nogal breed bij de schouders :o .
Afbeelding

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:28

Hi hi, die gympies onder die mooie jurken :')

Gaaf zadel Kasmir!

Hond lijkt er toch redelijk overheen te zijn. Nog wat traag en lusteloos. Maar geen gepiep en getril meer!

Vanmorgen even 5km wat gas gegeven en zat eindelijk weer op de 6:30. En dat ondanks mn verkoudheid, erg blij mee dus. Begin het allemaal wat minder negatief in te zien zo.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:54

Leukemfoto Kasmir, top!

Haha, geweldige foto Liedje! :))

Ik ben vandaag weer naar het zh geweest en de botgroei is nog steeds niet zoals moet. Wel iets verbeterd bij vorige week.
Weer nieuw gips gekregen en ik moet nu toch voorzichtig wat gaan bewegen om zo de botaanmaak te stimuleren. Ik moet het voorzichtig en op gevoel belasten tot maximaal 25 kilo van mijn lichaamsgewicht.
Over twee weken weer terug... Ik ga hier nog wel even zoet mee zijn, ik ga uit van minimaal nog 4 weken gips. :roll:

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:33

Het zit niet mee he Karin. Bah, sterkte!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:29

Waaaauw wat een prachtige foto's. Liefde straalt er vanaf!!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:33

Wauw liedje!!! Wat prachtig!! Gefeliciteerd en heel geluk samen! !

Ik lees volgende week ff bij, zit nog heerlijk in gran Canaria :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:20

Gave trouwfoto!!!!!!!
En een mooi zadel!!!
Rest doorgescrolt! Gisteren terug gekomen van vakantie dus nog een beetje brak van 2 dagen autozitten! Pfffff toch een eind weg de cote d'azure hahaha maar het was het waard! Hopelijk kunnen we volgend jaar gewoon vliegen! Gaat toch sneller haha
Morgen ga ik proberen te lopen! Ik ren nu hele dagen achter de ukkepuk aan die het snel kruipen heeft ontdekt en haar "werkgebied" heeft uitgebreid naar de hele benedenverdieping! Vis dr onder tafels en stoelen uit, probeer haar weg te houden bij de oud papierbak etc..... Het is enorm grappig en schattig maar enorm vermoeiend! Ook klautert ze graag op dingen om vervolgens om te tuimelen.... Dus heb er een dagtaak aan! Wel een goede oefening om mn rugspieren wat beter te gebruiken!

Dus als ik heb gelopen meld ik me weer hahahaha

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:05

Ik zal me ook nog eens melden hier. Ik heb erg weinig gelopen de laatste tijd, maar lees wel nog met jullie mee en ik wilde toch even zeggen dat ik dat een hele gave trouwfoto vind! Echt super mooi!

Zondag ga ik ongetraind een hardloopwedstrijd doen dus maar gekozen voor de 5km (deze heeft al 50 hoogtemeters, dat vond ik meer als genoeg. Is namelijk best veel voor zo'n korte afstand in Nederland). Ondertussen "woon" ik op kamers (ik ga nog ieder weekend lekker naar huis), ben ik aan het roeien geslagen en schijn ik ook nog te moeten studeren (36 uur per week op de universiteit aanwezig zijn en op het moment wel minimaal 2 uur per dag zelfstudie). drukdrukdruk! Hopelijk kan ik af en toe nog eens een rondje gaan hardlopen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 09:35

hi meiden wat is het hier stil!!!

Hoe gaat het met stippel? Ze doet het echt heel braaf he? Heb je je western zadel al?

Iedereen weer terug van vakantie en volgas weer in op aan het gaan in werk, drukte enz?

WF, is het nog gelukt met een kamer? Is je studie al begonnen???

Ahhh super lief, ik kreeg allemaal berichtjes waar mn verslag blijft.. Sorry!! Zal even een nieuwe post maken en alles vertelllen :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:43

Ja ik ben inderdaad weer vol met school bezig (onderzoeksverslag voor afstuderen).
Mijn zadel had ik idd al, zie hierboven. Of nog beter zie hier:
:9
Afbeelding

Ben verder gewoon nog aan het zwemmen en 2x p.w. naar de fysio. Heb mijn eerste cursusdag van de borstcrawl cursus gehad, laten we zeggen dat ik niet de slechtste zwemmer was van allemaal :') Blijft toch awekward jezelf te zien zwemmen op video haha.

Ben benieuwd naar je late verslag Manon :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 11:24

Omdat een filmpje meer zegt dan 1000 woorden:

Dinsdag
Op dinsdag zijn we naar Oostenrijk gereden. We zaten midden in een skigebied, sterker nog: ons appartement zat op de piste! Het hele dorp was getransformeerd in Ironman-city: het hing vol met vlaggen, overal borden met aanwijzingen naar de beste hotspots of belangrijke plaatsen voor de atleten en iedereen liep met kleren met het logo van de organisatie of van wedstrijden die ze gedaan hebben. Het leuke is dat je uiteindelijk, wanneer je je deelnemersbandje om hebt, je ook direct een onderdeel ben van deze groep!

Woensdag
Iedere ochtend waren er georganiseerde trainingen op het parcour. Sochtends zwemmen, daarna lopen en smiddags fietsen. Woensdag hebben we gezwommen en een stukje van 5 km gerend om even de stijfheid van 14 uur in de auto zitten eruit te lopen. Daarna hebben we de auto gepakt en zijn we naar Salsberg gereden, bij mondsee zit de Camaro fabriek die speciale wetsuits voor triatleten hebben. Ik heb vorig jaar daar een wetsuit om maat laten maken, die van armin was nu 5 jaar oud en paste niet meer goed dus dit jaar was hij aan de beurt. Daarna lekker op een terrasje iets gegeten en via een deel van het fietsparcour terug gereden.

Donderdag
Omdat ik super bang was voor de dodelijke berg in het fietsparcour, hadden we bedacht deze met de auto te gaan verkennen na het zwemmen. Ik had mn horloge aangezet en van iedere km bracht ik in kaart wat het hoogteverschil was, stijlste hellingspercentage en of er technische bochten oid in zaten. Toen we boven kwamen, kwamen we achter dat alle fietsers van een hele andere kant kwamen!!! Dus mn uitgebreide analyse was voor niets geweest :S Ondertussen was Armin ook wel wat verontrustend geworden, dus besloten die middag de fietsen in de auto te gooien en gewoon maar te gaan klimmen. Beneden gaven een paar profs ons nog de laatste tips: niet gelijk over de kop gaan, niet afstappen en vooral ook genieten van het uitzicht en de overwinning op jezelf :)

De berg bestond uit 3 delen, eerste deel van zn 4km was vrij stijl met een gemiddelde helling van 7% en het stijlste stuk 14. Aan de linkerkant had je een prachtige rotsenwand, rechts was een beekje vol met watervalletjes enz. Dus het uitzicht was echt de moeite waard! Het 2de deel was relatief vlak, je gaat dan een dorpje door waar in de wedstrijd een waterpost zal staan. Doordat het eerste deel zo stijl is, voelt de 4% op dit stuk als vlak met als gevolg dat je hier jezelf over de kop trapt. Als je dan helemaal gebroken bent, komt het laatste stuk: naar de top. Dit is nog 1.9km met een gemiddelde stijging van 12% en het stijltste stuk 17! Dit is het stuk waarbij je niet meer kan opstappen wanneer je stopt, je moet dus blijven fietsen. Het grappige is, dat je in het filmpje van de wedstrijd op dit stuk iemand ziet lopen die sneller gaat dan de mensen die nog trappen haha

Vrijdag
Sochtends vroeg moeten we ons melden in het congres centrum. Hier krijgen we een uitgebreide brieving over de wedstrijd. De spreker doet het super leuk, heel Amerikaans maar met heel veel inleving en humor. Daarna begint de uitdaging van je spullenadministratie. Je ziet in het filmpje dat je een tasje moet pakken in je wisselzone, per wissel heb je een andere tas dus je moet zorgen dat je al je spullen in de juiste tas hebt zitten. Smiddags moeten we onze spullen afgeven in Park Ferme en daarna is het groot feest in IM-city. Dit is het moment dat de zenuwen echt beginnen te komen. Was die berg eerst mn grootste vijand, is het nu de intimidatie van alle dure fietsen en sponsormeuk die je langs ziet komen.

Zaterdag
Afbeelding

Om 4 uur ging de wekker, tijd om een berg gekoookte eieren weg te werken. Daarna rustig even douchen, mn benen tapen en klaar maken want om 5 uur gaan we wandelend richting de start. Het is 3 kwartier lopen, opzich lekker om even wakker te worden maar ik kijk nu al op tegen de terugweg (na de race is het dus 3 kwartier terug maar dan de skipiste op!!!!)

Aangekomen in Park Ferme moet je snel in de rij gaan staan om je banden te laten oppompen. Omdat het overdag ver boven de 30 graden was, wil je niet dat je fiets daar in de volle zon staat met 8bar aan lucht in je banden want die klappen. Daarna voor de laatste keer je spullen checken en dan wetsuit aan en richting de start.. Hier voel je de adreline in de lucht, iedereen rent gestrest rond en je raakt verward omdat je door alle gekkigheid niet meer weet waar je heen moet.

Zwemmen
Een paar minuten voor de start word je het water in gelaten. De zon begint op te komen tussen de bergtoppen en in het dal zie je wolken hangen. Dit is echt super mooi!

http://www.zellamsee-kaprun.com/website ... haler.jpeg

Terwijl wij staan de vernikkelen in het water, doet de spreker zn best om het publiek helemaal uit zn dak te laten gaan. Wanneer hij aanmoedigd om ons toe te juichen en aftelt tot 1, vliegt de helft van de vrouwen de startstreep over omdat ze denken dat het een go is voor ons. Mn eerste reactie was er achteraan, maar al snel heb ik door dat het niet de bedoeling is. Grootste deel zwemt wel door, die kunnen pas bij het 100meterpunt terug gestuurd worden. Hierdoor wordt onze start met 3 minuten vertraagd. De eerste paar 100 meter is het een soort verkapte zelfmoordpoging wanneer het startschot echt heeft geklonken. Iedereen slaat in het rond, je wordt onder water geduwd en overzwommen dus je komt amper toe aan zwemmen. Ik had mezelf al voorgenomen zo ver mogelijk uit het parcour te gaan liggen zodat ik de ruimte heb, die paar minuten extra win ik wel terug met fietsen! 2 minuten na ons, starten de mannen. Zodra je denkt de rust te hebben gevonden, klappen zij volgas over ons heen en je merkt in het water dat iedereen een beetje uit zn ritme is. Ondertussen zijn we al op de helft en het laatste stuk is eigenlijk het lekkerste. Met 2,1km en 44 minuten op mn garmin ben ik super blij en ren ik park ferme in. Snel omkleden en wat eten, op naar het fietsen.

Fietsen
De eerste 25km knal ik overal voorbij. Met een gemiddelde snelheid van 39.8 haal ik gigantisch veel mannen en alle vrouwen die ik tegenkom in. Dan komt de berg.... Ik ga hetzelfde doen als eergisteren en ik meet nauwkeurig mn afstand om in te schatten waar ik ben. Op het middenstuk laat ik mezelf niet opjutten en pak ik wat herstel voor straks het laatste stukje naar de top.

Afbeelding

Ondanks het vroeg is, voel je de temperatuur stijgen.. Bergje af kom ik hier ook achter: door de snelheid, temperatuur en te harde banden rij ik lek. Ik kan gelukkig direct de berm in, dus ben niet gevallen. Het wisselen had ik beoefenen en al vrij snel ligt er een nieuwe band op, dan begint het drama! Ik krijg er in geen mogelijkheid lucht in!!!! Armin die 20 minuten na mij startte, rijdt op een gegeven moment langs en we wisselen stiekem van pomp in hoop dat het daarmee wel lukt maar het maakt geen verschil. Als ik al een half uur bezig ben, komt er een fransman aangelopen. Hij heeft zn 3de lekke band en moet uit de wedstrijd stappen. Hij biedt zn hulp aan en weet met een gaspatroon net voldoende lucht in te krijgen dat ik niet meer op mn velg rijdt. Met een zachte band moet ik nog ruim 50km, maar 40 minuten na het lek rijden ben ik iig weer op weg.

Bij 4.40 kom ik terug in PF. Ik ben helemaaaaaaaal verrot! Het fietsten was super zwaar met die zachte band, het was natuurlijk al veel warmer en later dan ik gepland had en ik had gewoon mega honger. Ik probeer de cake weg te werken die ik had klaargelegd maar dit lukt niet meer. Ik ben weer kotsmisselijk, waar ik natuurlijk al maanden last van had. Echt zuur!

Hardlopen

Het is ondertussen zeker 34 graden, op het warmste deel van de dag zal het de 36 aantikken. Ik besluit heel rustig naar van drinkpost naar drinkpost te hobbelen die iedere 2 km staan. Bij de posten wandel ik rustig en zorg ik dat ik voldoende binnen krijg. Bij de eerste berg op schiet de kramp in mn hamstring, ik weet het eruit te masseren maar nu een paar weken later voel ik nog precies waar het wsa dus echt goed was het niet.. Dit maakt het ernaar dat ik ook de hellingen maar ga wandelen. Door mn poging tot eten word de misselijkheid erger en erger. Het rennen lukt amper en ik ben helemaal gedesoriënteerd. Dit gaat eigenlijk pas na een km of 12 beter en de laatste ronde loop ik dan ook beter dan de eerste. Ondertussen wordt het steeds rustiger, de mensen die nu nog op het parcour zijn, doen niet mee voor een tijd. Dat maakt het eigenlijk wel gezellig! Tijdens het wandelen heb ik leuke gesprekken met de andere en af en toe vergeet ik gewoon dat ik nog een wedstrijd aan het doen ben.

Ik heb mn tijdsdoel los gelaten, lol hebben en finishen is het belangrijkste. Dat lukt beide!! Het laatste stuk naar de finishlijn is zoo euforisch! Honderden mensen juichen je toe, de spreken noemt je bij naam en iedereen geeft je high fives! Armin staat daar op mij te wachten, op zn moment wil je niets liever dan je vriend omhelzen.

Afbeelding

Finishtijd

Uiteindelijk ben ik op 7.13 gefinisht! Mijn droom was binnen de 7 uur, dus ergens wel rot dat ik dit niet gedaan heb (had het kunnen redden als ik beter had gelopen). Maar met de 40 minuten van het lekrijden eraf zou ik al rond de 6.30 hebben gezeten, dan neem ik niet eens mee dat ik harder had kunnen terugfietsen en/of dan minder kapot zou zijn voor het lopen. Kortom, nu wil ik het nog een keer doen omdat ik weet dat ik beter kan!!!

Armin was binnen op 6.05, super goed! Hij baalt nu dat ti het niet binnen de 6 uur heeft gedaan hahaha Zo blijf je bezig ;)

We hebben eerste 2 weken op een soort roze wolk geleefd! Nu rustig weer begonnen met trainen en nieuwe Ironman uitzoeken.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:06

Wat een gruwelijk gaaf verslag zeg! Wauw, heilig ontzag.

Ik ben gister teruggekomen, van 30+ graden naar 14. Wat een tegenvaller dit zeg.
Heb zondag de dam tot dam, ben erg benieuwd. Ik ben ineens heel erg bang dat ik het niet ga redden (dat ik niet snel genoeg ben). Dus ik heb flink de kriebels :D

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:02

Romy, wauw wau wauw wauw wauw!!! Ik heb verder niks te zeggen in deze post!

RESPECT!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:50

Súuper gaaf Manon!! Zo'n respect dat je hem hebt uitgelopen! Wel zuur van je band, volgende keer beter?? :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 03:37

Gefeliciteerd Kasmir!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:13

Haha thanks :D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:24

Gaaf verslag Romy, wel heel zuur van je band. Maar deze tijd met deze omstandigheden geeft wel aan dat je het gewoon super hebt gedaan! Gefeliciteerd !! En weten jullie al welke Ironman jullie als volgende gaan doen?

Gefeliciteerd kasmir!

Ik zit idd nu op kamers. Ik heb helaas een vrij dure kamer op een ongunstige plek (half uur tot 3 kwartier fietsen naar de uni, wel goed om wat beweging te krijgen!).
De loopwedstrijd was wel redelijj

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:35

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:12

Wow Romy, gaaf hoor!

Leuk topic Kasmir!

Ik heb er nog drie weken gips bij gekregen, maar mag nu volledig belasten.
Erg leuk dat ik bij iedere stap op de trap een 'knak' hoor.
Op de fotos was er niet echt iets veranderd... :roll:

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:23

Haha Karin mijn knie knarst ook de trap op en af, ik probeer altijd extra geluid te maken zodat ik dat niet hoef te horen :')
Fijn dat je in ieder geval mag belasten, maar het duurt wel wat langer dan verwacht of niet?