Wie wil er in 2013 de Nijmeegse 4daagse met me lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:57

Ik ken er zelf nog wel eentje. De stalvrienden in Veldhoven heten ze. Kan degene die het voor het grootste deel lijd wel eens vragen of ze interesse heeft in zoiets.

Ik vind het idee mooi, maar willen jullie dan in je omgeving mensen geld gaan vragen per afgelegde km of wat? Dat zie ik nl helemaal niet zitten! Vind dat gewoon vervelend.
Moet uberhaupt kijken of ik vrij kan krijgen want ik zit 2de rangs omdat ik geen kinderen heb en dus eigenlijk niet in vakanties vrij kan pakken. :(

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 21:05

mick75 schreef:
Ik ben bezig met een lijst van gehandicaptenmaneges. Maar ik wil wel van te voren weten waarvoor ik loop, en dat ze het geld ook goed gebruiken voor paarden of materieel en dat het niet naar een of ander bestuur gaat. Zijn er mensen geinteresseerd om eens bij gehandicaptenmaneges her en der door het land te gaan kijken hoe ze het doen? En wat ze nodig hebben? Een adressenlijst maak ik dit weekend hopelijk, zit met een (vrij ernstig) ziek vriendje dat tijd vreet.

Ik neem aan dat we geen tonnen binnen gaan harken (wat fondsenwerving betreft ben ik bijvoorbeeld rampzalig, hoop dat er anderen zijn die dat beter beheersen dan ik), en om nou met 10 Euro per stichting of zo aan te komen zetten vind ik ook wat slordig. Dan liever wat minder gehandicaptenmaneges steunen maar goed. Dus voor dingen die ze echt nodig hebben en met een bedrag waar ze ook wat mee kunnen. En dan ga ik liever niet af op een mooie website, maar ik heb ook niet genoeg geld om zelf het hele land door te rijden om maneges te bekijken.

Ik wil best langs 1 of 2 met een andere bokker bijvoorbeeld, maar ik heb er geen tijd voor om er veel te gaan bekijken oid. Desnoods steunen we 1 grote oid..?

Depende

Re: Wie wil er in 2013 de Nijmeegse 4daagse met me lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:18

Ik wil best met je mee, Fientje. De Martini Manege in Groningen is ook aangesloten bij die landelijke organisatie toch?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:08

Ik heb zelf geen auto dus word voor mij lastig ergens langs te gaan aangezien ik met ov moet dan ben ik een vermogen kwijt

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 15:30

Bokkers, misschien onnodig om te melden maar ik de runkeeperapp geinstalleerd en werkt super.
Ik heb een samsung 3 android zo kan ik de afstand, tijd en route en calorieverbranding bij houden op mijn telefoon.
Handig hulpje bij het trainen voor de 4 daagse.

gr.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:34

Die heb ik de app

Vandaag 10 km gelopen met de hond heerlijk een deel over het strand

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:43

Vind het wel handig. Heb 9,45 km gelopen vandaag.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:47

ja hij is ook duidelijk ben er blij mee

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 17:27

Ik zweer ook bij runkeeper! :) echt ideaal.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:40

Ik gebruik altijd sportstracker, zelfde idee. Alleen niet geschikt voor lange tochten, want mijn batterij is dan snel leeg.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:39

Wat leuk dat jullie allemaal zo enthousiast mee willen lopen en ook nog eens voor het goede doel! _/-\o_ Ik wil jullie graag vertellen wat mijn ervaringen en tips zijn, misschien hebben jullie er wat aan...

Ik heb vorig jaar voor het eerst meegedaan (4x 50 omdat mijn man militair is en wij allemaal samen wilden lopen), samen met mijn zusje, man en twee vrienden. Mijn zusje en ik hebben een klein wandelclubje opgericht (www.degezelles.nl) en ieder jaar proberen we een goed doel te sponsoren. Het is allemaal ooit begonnen met de oxfam novib trailwalker (100 km in max 30 uur), helaas wordt die niet meer in nederland georganiseerd, in heel veel andere landen nog wel. Vorig jaar wilden we graag een lokaal en "overzichtelijk" doel steunen en dat wordt heel goed gefaciliteerd door de vierdaagse. We hebben uiteindelijk gekozen voor het verharden van de oprit van Jip van de Enden (www.jipvandenenden.nl). Je kan bij de vierdaagse allerlei doelen aanmelden, ook als ze geen keurmerk hebben. Bij ieder goed doel wordt wel een uniek rekeningnummer gevraagd. Het is dus niet mogelijk om een aantal verschillende doelen onder 1 noemer te sponsoren, tenzij je er een apart rekeningnummer voor opent.
Mijn tips: zorg dat je doel duidelijk en afgebakend is. Als het duidelijk is wat je wil bereiken is het veel makkelijker om sponsoring in natura te ontvangen. In ons geval was het sponsorgeld slechts een fractie van het totaal wat gesponsord is. Wij hebben gezocht bij bestratingsbedrijven en hadden het geluk een heel fijn bedrijf te treffen dat enorm veel in natura gesponsord heeft (Kijlstra bestrating) en dat ook hun eigen contacten weer geactiveerd heeft om mee te doen. Ik kan me in het geval van jullie team voorstellen dat sponsoring door ruitershops m.b.v. artikelen i.p.v. geld heel zinvol en voordelig kan zijn.
Zorg dat er 1 of 2 personen zijn die fungeren als contactpersoon voor sponsoren, media en dergelijke. Niets is zo frustrerend voor een sponsor als meerdere mails te moeten sturen en dagenlang te wachten tot er respons komt van het team. Wij hebben een emailadres dat alleen voor sponsorzaken gebruikt wordt. Zorg er voor dat alle teamleden dit emaildres in hun communicatie met potentiele sponsoren vermelden (bijvoorbeeld via een standaard onderschrift). Het helpt ook enorm als de website makkelijk gevonden wordt via google. Hiervoor heb je iemand nodig die ervaring heeft in online communicatie. Onze ervaring is dat alle input zichzelf meer dan terug betaalt in exposure.
Maak duidelijk wat de sponsoren (met name bedrijven) terug krijgen in ruil voor de sponsoring. Reclame via social media (facebook, twitter, bokt!), op kleding, in media (TV Gelderland hebben wij vorig jaar gebruikt).
Sponsoren vinden het heel leuk om je te kunnen volgend tijdens de voorbereiding en daadwerkelijke loop. Investeringen daarin (website met ruimte voor foto's en filmpjes, tracking tijdens de loop zelf) is de investering zeker waard. Vorig jaar lagen minimaal 5 bedrijven/instanties helemaal stil omdat iedereen aan het volgen was waar wij in het vierdaagseparcours waren. Wij hebben een champion-chip op onze schoen zodat alle tijden per doorkomstpunt direct online te zien zijn. Bedrijven waarderen dit enorm omdat het de teamspirit stimuleert (iedereen volgt hetzelfde)en voor jezelf is het heel fijn om, als je twittert of facebookt dat je het zwaar hebt, meteen een sms-bombardement met aanmoedigingen te ontvangen.
Als laatste, zorg dat iedereen echt achter je goede doel staat. Ten eerste vergemakkelijkt dat communicatie met sponsoren (je kunt immers enthousiast vertellen waarom juist dit doel zo geschikt is), maar vooral zorgt het voor motivatie als je het zwaar hebt. Je geeft echt niet op als je weet dat "jouw" goede doel duizenden euro's misloopt omdat jij niet meer kunt. En het klinkt afgezaagd maar waar: je kunt meer dan je denkt. Wij hadden in totaal misschien 100-150 trainingskilometers per persoon gelopen maar we hebben het gewoon met het hele team gehaald, puur op doorzettingsvermogen.

Wij doen misschien volgend jaar ook weer mee, dan wel weer als team De Gezelles. Het lijkt me supergezellig om een keer mee te lopen tijdens een training. Ik deel ook graag onze ervaringen wat betreft sponsoring en ook meer praktische zaken zoals materialen ( NIET, nee echt NIET op hardloopschoenen gaan lopen) en voeding. Wij zijn zeker geen professionals, zijn meestal slecht voorbereid en hebben weinig te besteden aan materialen, maar juist daardoor kunnen we misschien elkaar helpen.

In ieder geval vast heel veel succes en plezier gewenst!

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:53

Thanks ellebel!

We zullen soon wel trainingen gaan plannen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:48

wie willen allemaal meedoen aan de fjoertour
ik zat wat te zoeken voor slaapplekken en vooral http://www.hekkeland.nl/hekkeland%20-%20kamperen.html en dan the pod is heel goedkoop als we met zn 4 en in een hut gaan is het goedkoop het kost 35 en dat delen door 4 is 8,75 dus dan is de slaapplek voordelig nadeel het ligt bij midsland dus vlakbij start maar wat verder van de finish vandaan

als iemand anders suggesties voor slaapplek heeft tips welkom

als alle loopdagen volgend jaar doorgaan kan ik 106 km lopen

onder andere
loop voor kika in koudum 26-01-2013 15 km
fjoertour terschelling 06-04-2013 21 km
Loop leeuwarden 02-06-2013 10 km (kan meer maar heb van 3 tot 6 juni avond4 daagse}
Avond 4 daagse Harlingen 03 tot 06-06-2013 15 km per dag

is 106 km haha stoer

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:56

Alice en ik willen ook meedoen aan de Fjoetour!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:19

Ik ook!

lijkt me helemaal geweldig!

ga straks uitzoeken wat ik nog meer kan doen aan trainingstochten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:13

En dat is al 1 tent vol :P , lijkt me echt rete gaaf!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:15

zou echt gaaf zijn idd een blokhut vol des te voordeliger haha

oh er moet ook nog toeristenbelasting overheen is 1 euro pp dus x 4 is 4 euro en dan nog administratie kosten van 10 Euro
dus dan wordt het 14,75 per persoon voor 1 nacht

dat is nog goedkoop

http://www.hekkeland.nl/caravan%20tarieven.html
Laatst bijgewerkt door AfricanLady op 12-11-12 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:23

Krijg er zin in, nu al :-)

Nu trouwens met de hond op pad. Heb zowel runkeeper als sportstracker aan staan ben benieuwd. Zijn misschien niet echte wandel kilometers maar draagt wel bij aan de conditie

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:51

heb de kosten met de reis zitten berekenen

http://www.hekkeland.nl/hekkeland%20-%20kamperen.html
de pod
blokhut 35 euro
toeristenbelasting 1,00 pp
administratie kosten 10,00
4 personen = 14,75 pp
Prijs fjoertoer 24,50
Prijs boodretour 26,00 (heen veerdienst en terug veerdienst)
dus de totale kosten komen op 65,25

dit is mijn reisschema
Heen 06-04-2013 15:00 veerdienst
Terug 07-04-2013 12:30 veerdienst

deze tijden kan je nemen als de de 21 en de 15 km gaat lopen
voor de 42 moet je een boot eerder nemen

de waarschijnlijke starttijden dit zijn de tijden van vorig jaar

42km - 16.00 uur

21km - 19.15 en 19.45 uur

15km - 20.15 en 20.45 uur.

IK GA DE 21 KM LOPEN.

aanmelden op donderdag 13 december om 00:00 begint de inschrijving.

mischien kunnen we allemaal met dezelfde boot

lijstje aan welke km je meedoet even jezelf erbij zetten

15KM
-
-
-
-

21KM
-Andrea1992
-
-
-

42KM
-
-
-
-
Laatst bijgewerkt door AfricanLady op 12-11-12 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:52

@ Ellebel: In Nederland is er nog steeds de oxam novib trailwalker.

@Iedereen die de Fjoertoer wilt lopen: De kans is erg groot dat de goedkope slaapplaatsen allang vol zitten, heb je daarnaar al geinformeerd? Veel mensen boeken na de fjoertoer nl meteen voor het jaar erop.

Ik probeer al jaren mee te doen maar of ik ben te laat met inschrijven (Kan nl die dag niet vanaf middernacht achter mijn laptop zitten tot weet ik hoelaat.) Of ik kan geen betaalbare overnachting vinden omdat deze al volzitten.

Succes met alles!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:20

hier gister 4 uur gewandeld in een groot natuur gebied...
ik kan enkel geen kilometer teller app ding op mijn telefoon downloaden -O-

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:41

Heb je android? zoja runkeeper werkt super!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:41

nee heb wel een nokia 8 maar dan met die symbian rotzooi en een eigen market

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:08

Runkeeper was volgens mij een stuk nauwkeuriger dan sportstracker. Even kijken of ik deze week een stuk verder kan lopen.

Wat de camping betreft, ik heb ze een bericht gestuurd ivm reserveren. Kreeg de melding dat ze op vakantie zijn tot eind can de maand.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:28

Klopt tot 24 november