Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabszz

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:31

Jammer! maar wat is een E rijbewijs eigenlijk ??

Nou doe mij maar een dressuurproef :o SGW vind ik echt heel erg leuk!:D maar ook wel een beetje eng :P

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:26

E rijbewijs is dat ik met een 2 paardstrailer mag rijden :D

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:56

Oehh gaaf zeg! Wel jammer dat je je nu dus uitschrijft ..

Mij lijkt SGW in 1 woord : Gaaf!
Heb het nog nooit gedaan, en weet niet of mijn pony wel zoiets zou doen aangezien ze al met moeite over een balkje gaat :Y)
Maar ik ben gek op springen en dat krijgt ook mijn voorkeur boven dressuur, maar helaas heeft mijn pony toch echt voor de dressuur gekozen :+

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:22

aaah, ik snap precies hoe je je voelt! :(:)
Mijn pony is net zo.
Jij doet ook de allround pony week toch?
Dan kunnen we samen de spring & sgw les terrorriseren :')

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:37

Allemaal bange pony's/paarden hier :)
Die van mij moet wel eerst effe goEd kijken voordat ie ergens overeen gaat.
Maar voor de rest zou die denk ik makkelijk sgw kunnen doen.
Hij heft van zijn vaders kant hele goEde dressuuraftamming ( Corso)
En van zijn moeders kant weer een betere springafstamming ( sulaakits Vivaldi en Valentino)
Maar het beste is toch zijn eigenWijs heid. Daar verslaat die iedereen mee xd

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:39

mijn, inmiddels 5 jarige, is echt heel cool in het koppie.
Toen ik daar voor het eerst mee ging buiten rijden was die 3, ik had body om, martingaal etc etc. kwamen er vrachtwagens aan ik had echt iets van; nu gaan we er vandoor :+
bleef ze dood kalm door stappen, die schrikt echt niet.

in de sgw, eerste cross meteen foutloos! alleen sommige dingen vind ze beetje eng (we hadden echt een spierwitte zwaan ergens daar moest ik haar echt overtuigen) en 1 keer een waterval in een hindernis en die hadden we beide niet verwacht omdat hij tijdens lopen niet aanstond dus daar ondersteunde ik haar ook niet voldoende dus een weigering, maar ach ze is pas 5 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:23

[paard] is ook helemaal niet bang aangeleg. Vorig jaar met de externe training mocht alleen de M combinatie de waterval uit de boomstam doen. En die maar weigeren en blazen.. Ik zo; mag ik het eens proberen? Ik weet bijna zeker dat ze het doet! En wat denk je? Ze zag het niet eens! Haha. Roxana zei al, jij hebt wel een heel braaf paard! =P

[paard] is wel een stuk kijkeriger. Maarja, we zien wel wie we mee gaan nemen....

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:42

ik had een paard, toc, was ik altijd foutloos mee.
dat was echt de bedoeling om daar mee internationaal te gaan rijden.
Maar die heeft een ongeluk gehad en is sindsdien niet meer te rijden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:11

Dat is wel heel erg naar! Altijd vervelend als je vriend iets overkomt, maar helemaal als ie voor je door het vuur gaat en je er zo'n leuke toekomst mee had kunnen hebben!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:32

ja klopt, het was ook echt mijn maatje, erg jammer allemaal, tis echt een beest van goud, schrikt nooit ergens van kan je een kanon naast afsteken.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:37

wake_up schreef:
aaah, ik snap precies hoe je je voelt! :(:)
Mijn pony is net zo.
Jij doet ook de allround pony week toch?
Dan kunnen we samen de spring & sgw les terrorriseren :')

Haha ik denk dat dat wel gaat lukken haha eerst zal ik niet in de buurt kunnen komen omdat het heel eng is daarna 10x er lqngs te zijn gerent zal ze er pas over denken om er overheen te gaan haha :+
mijn pony is werkelijk voor alles wel bang en ziet overal monsters. Als je een kanon bij haar wilt afvoeren zal
Ze al weg zijn voor dat je hem kan afsteken omdat dat ding zelf al eng genoeg is :Y)
Soms wil ik ook wel een wat koeler paardje vooral
Op wedstrijd ziet ze alleen maar bakkabouters maarja eigenlijk is het soms ook wel fhrappig :+
maarewillen wij de les op knhs terroriseren dan moet ik wel eerst mee mogen :Y)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:59

Aaaan dat is echt heel erg naar als dat gebeurt!
maarja je hebt dan wel een paar hele mooie tijden gehad he daar moet je wel aan denken :)
ik heb zelf voor het eerst gesprongen op kamp vorig jaar :P en dat was ook de eerste keer voor mijn pony!
het was echt ontzettend leuk! maar ik weet neit echt wanneer ik moet gaan staan, en hoe enzo...
ik krijg met me nieuwe paard wel springlessen!:D wanti kvind het echt SUPER leuk! en het paard ook! dus dat komt wel goed maar ik moet het echt even leren want ik ben ECHT een beginneling :P
maar wat mijn pony betreft, alles wat hoger is dan 40 cm dat doe ik niet, aangezien met dr beentjes.. maar ze vind het wel echt super leuk!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:05

ik heb elke maandag clubles, de ene week springen de andere week dressuur :)
verder elke donderdag priveles springen :D
en 1 keer in de 2 weken op vrijdag prive dressuurles

ik spring dus best veel, en met de oudere paarden ook behoorlijk hoog (1,30/1,40)
met de jonge niet zo verschilt tussen krachtraining op 40/80 cm tot wat parcours oeffenen tot ongeveer 1 m / 1,10 m

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:10

Okee ! lijkt me eng hoor :o hoog springen

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:19

hoe vaker je springt, hoe vanzelf sprekender iets wordt waardoor je een nieuwe uitdaging wilt dus gaat het weer een paar gaatjes omhoog :P
ik heb ook wel periodes net na een harde val ofzo dat ik het weer wat enger vind maar dan doe ik heel veel kracht en techniek training en op een gegeven moment is het dan zo vanzelf sprekend dat je wel weer iets nieuws wilt dus wat hoger :)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:22

Okeee als je het zo zegt, klinkt het wel eventjes wat leuker ! maar metm ijn pony zou ik dat dus zowiezo niet doen, ook niet als ze goed was.. want ze springt echt als een mogool en het daarop leren is niet echt een pretje

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:26

oee nee dat is niet fijn idd :)

het verschilt ook heel erg per pony of paard hoor ;) bij 1 van mijn paarden hoef ik alleen maar me te liften :+
die jonge moet het nog een beetje leren om afstanden te gaan oplossen door niet altijd op groot te gaan maar ook een keer op klein maar daar ontbreekt ze de kracht nog voor maar die word echt een hele goede :D
en weer een andere moest ik zelf heel veel bij doen, omdat hij anders altijd standaard de balken er af liep xD

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:19

Jeetje dat klinkt allemaal leuk zeg! :+

Mijn pony springt als hij zin heeft. Als hij zin heeft kan hij het ontzettend goed, maar heeft hij geen zin... Tja, dan houdt het op, dan doet hij het niet. 9 van de 10 keer heeft hij wel zin, dus ik hoop dat het goed komt op het kamp! We springen niet heel hoog, ons record staat op 80cm (haha, daar ben ik echt heel erg trots op :o )

Ik heb zelf echt weinig springervaring, vorig jaar eens in de maand springles gehad. Maar ik had niet echt het idee dat we met die les vooruit gingen. Vervolgens vond ik een andere rij-instructrice, maar helaas na mijn eerste les stopte ze omdat ze zwanger was. Ik spring voorlopig eens in de maand thuis, waar ik maar 1 hindernisje heb, dus dat schiet niet erg op. Mijn pony is ook heel kijkerig, dus ik ben benieuwd wat hij wel en niet durft :) . Mijn springhouding is trouwens echt bagger, hopelijk zal ik daar veel tips krijgen!

We gaan gewoon allemaal ontzettend veel leren aankomend kamp! :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:04

Haha, mijn record is ook 90 cm ofzo, en ik vond dat al heeeel hoog :')
Beetje jammer dat ik bij een B parcourtje al een heel parcour op die hoogte zou moeten.. :+

En inderdaad Iris, we gaan er gewoon heen om te leren, en we zien wel wat er van komt! :D
Ik ben benieuwd of er zich nog andere week-7 boktleden zich hier melden,
het blijft erg rustig hier vergeleken met de andere weken! :D

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:24

Hahaha, die van mij vind het wel leuk, maar hij heeft een hele slappe achterhand.
Dus ik zoek echt tips om deze te versterken...
Maargoed, dat werkt natuurlijk niet mee op de sprong, dus dat schiet niet echt op.
Ook is hij heel lui ingesteld, dus rijdt sinds kort met spoortjes, en dat gaat al veel beter.
Ik heb 1x in de 2 weken les, en ik vind ook niet echt dat ik wat leer..
Die man die focust zich op de andere omdat die actiever zijn enzo,
wat ik echt hele erge onzin vind. Ik wil graag les van mijn dressuurinstructrice, die kan ook springles
geven, en ik vind dat ik bij haar in 2 lessen meer heb geleerd dan in een half jaar
van mijn springinstructeur...

Mijn record staat foutloos op 1,10
En toen hij de hele hindernis omgooide 1,20 maar dat kwam omdat ik niet meeging.
Hij springt altijd vrij vroeg maar als het hoger wordt gaat ie heel dichtbij springen,
natuurlijk heel goed, maar dan staat mijn gedachten op weigeren en kom ik niet mee,
vandaar dat hij de hele hindernis omgooide.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:25

Jemig wat een springers hier! Mijn pony heeft niet veel springervaring maar vind het wel leuk, ik heb alleen gesprongen op de manege en dat ging niet heel hoog maar was wel altijd heel gaaf!
Dressuurlessen krijg ik niet maar wil ik wel hebben. Ik kan het namelijk niet betalen, maar ben wel van plan binnekort te starten met 1x in de maand priveles te nemen heb nu namelijk flink doorgespaart! Betalen jullie eigenlijk alles zelf voor de pony? Inentingen, hoefsmid, dekens etc? En de lessen en stalgeld?
Ik moet namelijk alles zelf betalen, mijn ouders betalen alleen mee aan het stallingsgeld .. Ik moet dus met mijn 4 uurtjes werk in de week en het oppassen alles betalen dus ook helaas de lessen :(
Ik zie heel vaak kinderen waarvoor alles betaald word door de ouders, daar ben ik meestal wel erg jaloers op :+
maar meestal zijn dan ook de ouders bezig met paarden, dat is bij mij ook niet het geval mijn ouders moeten niks hebben van ze :Y)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:42

ik ben echt heel verwend door mijn ouders :o
ik krijg echt alles, betaal ook wel dingen zelf zoals springzadel en pikeurrijjassje en sjabrakken en peesbeschermers maar mijn vader betaald heeeeel veel _/-\o_

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:50

Ik doe het je niet na, 1,10m springen. Haha, dat vind ik toch wel heel erg hoog. Ik snap echt niet dat een B-parcours 80cm is! Dat vind ik echt al zoooo hoog. :+

Ik betaal 10 euro in de maand mee aan mijn pony en als ik nieuwe spullen wil moet ik het ook zelf betalen. De basis heb ik van mijn ouders gekregen, maar wil ik extra spullen mag ik mijn eigen portomonee trekken... Wedstrijden betaalde ik wel zelf en dit kamp ook (wat best duur is zeg!)

Wat knap zeg, dat je dat allemaal zelf betaald! Dan moet je zeker wel veel werken en niet zoveel aan andere spullen dingen uitgeven!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:07

Iris_10 schreef:
Ik doe het je niet na, 1,10m springen. Haha, dat vind ik toch wel heel erg hoog. Ik snap echt niet dat een B-parcours 80cm is! Dat vind ik echt al zoooo hoog. :+

Ik betaal 10 euro in de maand mee aan mijn pony en als ik nieuwe spullen wil moet ik het ook zelf betalen. De basis heb ik van mijn ouders gekregen, maar wil ik extra spullen mag ik mijn eigen portomonee trekken... Wedstrijden betaalde ik wel zelf en dit kamp ook (wat best duur is zeg!)

Wat knap zeg, dat je dat allemaal zelf betaald! Dan moet je zeker wel veel werken en niet zoveel aan andere spullen dingen uitgeven!

Nouja vooral het weinige uitgeven zorgt voor het geld, veel werk ik niet echt maar 4 uur per week waarmee ik dan zo'n 3 euro per uur verdien (ben namelijk nog 15)
Daarnaast pas ik zoveel mogelijk op voor 4 euro per uur en daar moet ik het mee doen :p
Vandaar dat ik ook geen springzadel heb ..
Hoeveel betalen jullie eigenlijk aan stallingsgeld? En wat krijg je er dan voor?
Ik betaal 215 euro per maand voor een 20 bij 40 buitenbak die niet is verlicht en in de zomer staan de paarden overdag buiten op het weiland. Daarnaast hebben ze buitenboxen die je zelf moet uitmesten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:13

wij hebben de paarden bij het huis staan dus geen stallingskosten.