Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JoyCiej007 schreef:marian: je bedoeld bij de rendac of bij de slachterij? bij de rendac word het hoe dan ook 'klein gemaakt' anders kan het niet door de gehaktmolen en evt. in de oven.
Ook bij het crematorium, heb je een redelijk groot paard, dan past die er niet in, zullen ze er toch eerst 'wat af moeten halen'.
JoyCiej007 schreef:@ Charlotvanree: om even op je laatste vraag te komen:
Bij de slacht kun je er ook voor kiezen je paard niet ter consumptie beschikbaar te stellen. Ze schieten dan, laten het paard leegbloeden, en dan gaat het alsnog naar de rendac.
Als je je paard laat inslapen, gaat hij vaak naar buiten, ligt daar een tijdje onder een zeil oid, dan komt de rendac met een vrachtwagen en grijper en 'gooit' het kadaver bovenop een stapel andere kadavers in die vrachtwagen.
Je bekijkt het weer vanuit jouw bril. Je gaat naar een dierenkliniek, het paard wordt ingeslapen, en wordt meteen weggedaan... Dus jouw stelling klopt niet. je moet het niet altijd negatief bekijken, want dan kan ik even goed zeggen van de slacht, het gebeurd ook niet altijd correct...
vrachtwagen naar de rendac, dan hele berg met kadavers, gaat allemaal door 'de gehaktmolen' dus word het allemaal tot 'moes' verwerkt. Botten etc. worden ook weer hergebruikt, sommige stukken worden gebruikt in evt. honden/kattenvoer, andere dingen worden weer verwerkt in jawel, tóch ons eten (dierlijk vet, glycerine etc.) de rest word verbrand.
JoyCiej007 schreef:marian: je bedoeld bij de rendac of bij de slachterij? bij de rendac word het hoe dan ook 'klein gemaakt' anders kan het niet door de gehaktmolen en evt. in de oven.
Ook bij het crematorium, heb je een redelijk groot paard, dan past die er niet in, zullen ze er toch eerst 'wat af moeten halen'.
charlotvanre schreef:JoyCiej007 schreef:
hahaha, onder het eten is idd voor sommige mensen niet hét ideale moment om dit soort filmpjes te kijken.
p.s ben blij dat er zoveel positieve reacties komen, fijn om te zien
ja, je kan hier alleen maar positieve reacties geven he. want je zei uitdrukkelijk in je eerste post dat dit niet mocht...![]()
Verder stel ik even de bedenking: kan je leven met de gedachte van je eigen paard: dat je nog geld krijgt ook om hem te laten slachten, en dat hij straks in iemands maag vliegt. Ik zou het nooit van mijn leven kunnen. Persoonlijk zou ik dan kappot zijn.
Ik denk dat wanneer je paard eerst in slaap gedaan wordt en dan HET spuitje krijgt, hij er ook niet veel van voelt...
rossebol schreef:Snackie schreef:Nou, ik denk als mensen in nijkerk zijn om hun paard weg te laten brengen, dat ze er weinig zin in hebben
ik had het ook tegen JoyCiej007
Marigold schreef:over de pin, het schieten..
het paard zakt op het zelfde moment in elkaar.
je kan nog niet met de ogen knipperen, hij ligt gelijk als dood paard op de grond.
toch heb ik van een slager gehoord, dat als je (en dat was bij koe) niet daarna de hals doorhaalt, het dier na een kwartier weer wakker wordt, met veel hoofdpijn zegmaar...
vraag me ergens wel af hoe dat allemaal nou echt precies zit.
dus, als er een derde excursie komt, mag die vraag er van mij wel bij, in het intervieuw.
Jolliegirl schreef:JoyCiej007 schreef:marian: je bedoeld bij de rendac of bij de slachterij? bij de rendac word het hoe dan ook 'klein gemaakt' anders kan het niet door de gehaktmolen en evt. in de oven.
neem aan dat ze dit niet in het crematium doen?
in ingeslapen paard heeft al het bloed nog neem ik aan...
Jolliegirl schreef:áls ik ooit een paard moet wegbrengen, wil ik iemand mee.. Ik ga geen risico's nemen op de terugweg alleen in de auto enzo...
hoe hebben jullie(mensen met de ervaring) dit gedaan? extra persoon mee?
Jolliegirl schreef:Ja maar wáár wordt dat gedaan is dan mijn vraag
ik laat mijn paard echt niet steken op stal. sorry..