Ik heb een kamer in Lombok, het westelijke gedeelte, zo blij mee! Had me van tevoren ingesteld op een lange periode van zoeken, omdat je dat altijd van iedereen hoort over Utrecht, maar ik heb mega geluk gehad.
Oh Lombok, dat is niet zo ver van mij Ik woon in Pijlsweerd (niemand kent dat alleen haha, het bestaat toch)
Hoe lang ben je op zoek geweest? Ik heb in totaal iets van 7 maal gehospiteerd dacht ik.
Lian
Geplaatst: 22-11-15 16:19
Ik weet het niet precies, maar ik heb ook een stuk of 6/7 keer gehospiteerd volgens mij. Pijlsweerd ken ik toevallig wel, bij de Oudenoord toch? Ben daar in de buurt ook eens bij een kamer wezen kijken maar die wilde ik zelf niet.
Mandarijn
Geplaatst: 22-11-15 16:19
Hier ook geen Sinterklaas meer. Vind het niet zo erg.
Ik heb nog steeds geen reactie van de verhuurder van de studio waar ik op heb gereageerd. Zit te twijfelen of ik er nog een berichtje achteraan ga sturen (is wel online geweest, voordeel van Kamernet dat je dat kunt zien ).
Melisding
Geplaatst: 22-11-15 16:20
Lombok is een best gezellig stuk. Pijlsweerd heb ik ook nog nooit van gehoord. Waar ligt dat dan ongeveer?
Ik vier dit jaar helemaal geen Sinterklaas. Eerst vierden we het met familie en dan een lang gedicht en een spel maar die willen het nu allemaal alleen met de kinderen vieren.
Pijlsweerd is inderdaad dat stukje tussen Amsterdamsestraatweg en Oudenoord!
Oh wat grappig, ik kan Sinterklaas echt niet missen. Ik vind het nog leuker dan mijn eigen verjaardag. Ik vier het nu met mijn vriend's familie, met mijn commissie, met mijn familie en met stalgenootjes.
Mijn eigen verjaardag is ook iets wat ik totaal niet boeiend vind, maar volgens mij komt dat doordat het niet meer zo 'spannend' is als vroeger. Precies hetzelfde met Sinterklaas, dat heb ik nu gewoon niet meer (logisch ook haha). Sinterklaas is hier nu meer een soort gezelligheidsdag waarop we lekker gaan eten, zij het thuis of zij het in een restaurant.
Dat snap ik, bij verjaardagen van vrienden en familie vind ik het ook heel leuk om zo origineel mogelijke cadeau's te kopen. Maar dat doen wij dus eigenlijk gewoon met verjaardagen en niet met Sinterklaas, maar dat zal bij iedereen wel weer anders zijn!
Claudia gaat om Vathorst, wij kregen die tip omdat daar nog veel vrij is en we evt richting Amersfoort willen verhuizen
Sinterklaas wordt hier gevierd met de familie, surprise en gedichten Voor het eerst dit jaar doen mijn nichtjes mee met lootjes omdat ze niet meer er in geloven, ben benieuwd naar hun knutselwerkjes
ik heb ook al een hele poos niet gereageerd, heb wel meegelezen. Op het moment zit ik niet helemaal lekker in mijn vel, school geeft een boel stress en dan is alles daaromheen ook ff niet zo fijn. Maar goed, komt uiteindelijk wel goed!
Ik las iets over kamers zoeken en hebben in Utrecht.... fijn de mensen die wat hebben gevonden! Ik wil ook zo graag een plekje voor mezelf maar kan het gewoon niet betalen op het moment en baal daar heel erg van. Ben er wel echt aan toe namelijk!
Wij vieren sinterklaas op 4 december gewoon thuis met ook mijn tante en haar vriend er bij. Gewoon lootjes getrokken en gedicht maken, gelukkig geen surprise!
Tamzel
Geplaatst: 22-11-15 19:09
Ik denk combinatie van studenten en werkenden/starters in Pijlsweerd.
Kerst vier ik ook maar dat vind ik toch een stuk minder leuk dan Sinterklaas, minder feestelijk (met mijn moeders familie wel)
Wij doen alleen gedichten. Maar met stalgenootjes wel surprise, maar dat is anders. Ik ben de oudste, de jongste twee zijn acht en tien, dat zijn de meisjes die daar wonen, dan nog twee meisjes van 13 en 14(dacht ik). Ik ben heel benieuwd ook! Mijn surprise is al af. lang niet meer geknutseld.
Ik vind het inderdaad ook jammer dat alles niet meer zo spannend is als vroeger. Verjaardagen waren een groot feest en Sinterklaas was ook ontzettend leuk. Een grote zelfgemaakte pakjesboot in de woonkamer en extra mooi zingen, giechelende ouders omdat jij nog in Sinterklaas geloofd en de geur van jutte zakken. Ik mis dat best wel. Mijn ouders doen er ook niks meer mee. Mijn vriend en zijn familie wel. Ze zetten hun schoen nog en we doen surprises. Met kerst doen mijn ouders weer meer. Zo gaan we altijd een leuke activiteit doen, gevolgd door lekker uit eten en hebben we de kerstboom staan en lichtjes buiten. Vroeger versierden we het huis van binnen veel meer, maar ik snap ook wel dat dat veel werk kost.
Wat vervelend Linda, dat je niet zo lekker in je vel zit. Mijn pb staat altijd open, mocht je even je hart willen luchten. Sterkte, en ik hoop ook dat jij snel een plekje voor jezelf vindt.
MarlindeRooz
Geplaatst: 23-11-15 09:47
Lian schreef:
Ik heb een kamer in Lombok, het westelijke gedeelte, zo blij mee! Had me van tevoren ingesteld op een lange periode van zoeken, omdat je dat altijd van iedereen hoort over Utrecht, maar ik heb mega geluk gehad.
Hey mede Lombok bewoner! Ik woon dichtbij de moskee en de AH!
Lian
Geplaatst: 23-11-15 13:10
MarlindeRooz schreef:
Hey mede Lombok bewoner! Ik woon dichtbij de moskee en de AH!
Haha, ook hallo! Is het een beetje fijn wonen daar?
Ja ik vind van wel! Ik woon wel aan de "beste" kant van lombok.
Lian
Geplaatst: 23-11-15 13:34
Mijn toekomstige huis is aan de andere kant van Lombok, maar volgens mij is dat ook wel prima. Ik kijk er nu al naar uit dat ik niet meer zo vroeg mijn bed uit hoef & vooral dat ik verlost ben van bus 12.
Edit: en natuurlijk dat ik weer op mezelf woon, hoe kan ik dat vergeten.
Bus 12 was altijd drama Ik kon gelukkig met een rechtstreekse bus van Vianen naar de uithof al heb ik het laatste jaar uit moeten stappen bij rijnsweerd
Bus 12 is huilen. Ik vertik het ook gewoon om me erin te proppen, dan laat ik er wel één (of meer als dat nodig is) voorbij rijden. Ik kan al niet goed tegen hitte en zeker niet als ik tegen allemaal mensen aangeplakt sta.
Rijnsweerd is nog best wel een stukje van de Uithof toch? Maar goed als je daarmee bus 12 kan vermijden.