[BESLOTEN] meeting voor gezellige mensen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:17

ik meld me ook weer even!

Phoe Elise wat een pech zeg! Ben je wel rustig kunnen blijven? ik had denk ik die vrouw over de balie getrokken haha! helemaal voor niets gereden, wil je ook wat goed doen voor je vriend. -O-

Spannend een date LukieBradley! hou ons wel op de hoogte. ik heb denk ik zaterdag ook een date haha. vorige week afgesproken, maar nu al een aantal dagen niets meer gehoord van die jongen, dus ik ben er niet helemaal zeker van of het nog doorgaat. :')

Wow Poiuytrewq, al 16 weken zwanger! wat leuk!!!! nogmaals gefeliciteerd! Wil je trouwens weten wat het gaat worden, of blijft het een verassing?

Elise_0o

Re: [BESLOTEN] meeting voor gezellige mensen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:22

Rustig blijven lukte wel, dat heb ik geleerd op mijn werk in de gehandicaptenzorg! haha

Ben benieuwd hoe jullie dates gaan, hoop dat die van jou nog door gaat, wie weet heeft hij wel een goede reden dat hij niets laat horen? (zenuwen of heel erg druk?)

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:28

oh gelukkig! jij bent een stuk geduldiger dan ik haha.
het kan hoor dat hij het druk heeft, hij vertelde dat hij regelmatig in het buitenland zit voor werk, dus wie weet nu ook. Ik zie het wel zaterdag.

Nuvel hoe gaat het trouwens met je zoontje?

en Marjan veel sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:32

Zal ik dan maar wat leuks posten?
Vandaag voor het eerst bitloos gereden op m'n 24 jarige verzorgpaard! (Volle
Draver) was nog nooit met hem gedaan + was voor mij ook de eerste keer, maar hij was super braaf! Vond het wel heel spannend want soms heeft hij van die dagen dat hij alleen maar hard wil.. Hij was onwijs licht in de hand (niet dat hij normaal zwaar is in de hand hoor, maar net even extra). Was heel erg wennen, zo'n licht gevoel, maar na even rijden had ik hem door en ging hij zelfs (na hele lange tijd) mijn hand weet opzoeken! Kortom, ben heel blij en trots! :D

Verder; iemand nog tips voor het kopen van een nieuwe goede cap? Is voor mij heel lang geleden dat ik er een gekocht heb, maar die ik heb zakt over m'n ogen heen nu.. Haar los of vast met passen? Heb heel dik haar maar los was dunner dan vast...? Help!! En wat is een fijne cap?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:52

Nou veel plezier allemaal op date!
En wat leuk Loveuggs. Bitloos gereden!. Wij hebben dat ook een poos met Indy(draver) gedaan. maar vond het niet zo'n succes omdat hij echt alleen maar hard wil. heb trouwens gisteren op internet gevonden dat hij 12 koersen heeft gelopen waarvan 1 gewonnen haha.

Draag je je haar vaak los met rijden? Als je dat niet doet, dat zou ik voor passen met vast gaan. Maar misschien is zo'n verstelbare cap ook wel een uitkomst voor je. Draai je hem zo strakker als je haar los is. Maar geen idee of daar fijne varianten van bestaan. Ik heb vaak het idee dat veel kinderen en maneges ze hebben omdat die groeien en het handig is om meerdere mensen van 1 cap gebruik te laten maken. Maar dat beeld kan ook verkeerd zijn hoor.

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:00

ik kan je helaas niet helpen met een goede cap.

leuk he bitloos rijden. ik ben nu mijn pony ook bitloos aan het inrijden. dat gaat echt heel goed!
Straks mn oudere pony ook bitloos proberen, maar die heeft helaas wat pech gehad de afgelopen 2 maanden dus ik moet alles weer helemaal gaan opbouwen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:08

Liever geen verstelbare. Gaat altijd kapot bij mij. Ik rij vaker met vast dan los haar, maar denk dat ik toch met haar los pas, dan kan ik altijd m'n knot lager doen..!

Jaa bitloos was echt heel fijn! Gas liep eigenlijk altijd rustig, tot hij een blessure kreeg en zijn tempo onregelmatig werd, lange zijde heel hard, korte zijde nog net geen stap. Daardoor durfde ik niet omdat ik daar dan heel erg m'n balans verlies, maar hij loopt er heel fijn op!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:40

Thanks tandlozemum! Ja we willen weten wat het wordt, want dan jkunnen we gerichter spulletjes kopen!

Met caps passen zou ik je haar los doen, of in een vlecht. Maar ik heb meestal mn haar in een vlecht of lage staart omdat ik het echt voor geen meter vind zitten, een staart of knot in mn cap !
Hier ook een bitloze draver. Heerlijk ! Behalve in de bak rijden/dubbelelonge. Dan kan ik duidelijker zijn met bit.
Je hoort het heel vaak dat dravers het heel goed doen bitloos. Omdat ze vaak geleerd worden om op het bit te leunen om nog harder te gaan.
:D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:27

Gas heeft alleen heel vroeger de baan gezien maar was af gekeurd want hij was niet snel genoeg.. Op 4 jarige leeftijd is hij naar zijn huidige eigenaresse gegaan dus is minimaal geweest!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:36

Hihi yloontje ook. Die was"vals" en "onhandelbaar. Nou ik heb nog nooit zo'n vrolijk en braaf paard gekend :D.wel een beetje hyper, maar dan val ik ook niet in slaap haha

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:46

Haha, gas is eigenlijk de tijd dat ik hem rij altijd rustig geweest totdat we even niet mochten rijden door een dik been.. Hij heeft artrose dus was even extra uitkijken. Van de DA die hem al die 20 jaar kent heeft toen weer groen licht gegeven hem te rijden maar alleen stap en draf, en zoveel mogelijk rechtuit in de bak. Dus mogen heus wel een volte rijden maar zo min mogelijk. En nu loopt ie soms zo ontzettend hard en in de bochten zo langzaam dat ik m'n evenwicht verlies.. :=
En hij kan lekker goed schrikken.. Was afgelopen jaar een keer op buitenrit met hem, en stapte een stukje op t fietspad. Meneer stopte ineens want had jeuk aan zijn been, gooit zijn hoofd naar beneden en vliegt 3 meter achteruit. (Normaal mag hij niet krabben tijdens het rijden maar dit was zo plotseling) wat bleek dus; er stond een cirkel op de grond met graffiti. Daar schrok hij zich een ongeluk door haha. Hij had spontaan geen jeuk meer, maar het zijn zulke gekke dingen... Zo is hij ook bang voor ballen.. Daar loopt hij met een grote boog omheen, en als hij het niet doorheeft en er naast staat en hij heeft het ineens door... Dan vliegt hij naar de andere kant van de bak, want een bal bijt..!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:39

Haha zoooo herkenbaar. Indy schrikt ook overal van. Zelfs als een graspol mist in de wei waar we rijden. Want dat is natuurlijk een klein donker vlekje.... Tja ik ben er niet zo'n fan van. Een paar jaar geleden ben ik flink van hem afgevallen en mijn rug gebroken. Nu stap ik dus alleen maar op als het rustig en mooi weer is, en er iemand bij is.
Toch hoop ik stiekem hem toch een keer op buitenrit mee te nemen samen met mijn hafjes. Ik denk dat hij dat echt gewelding gaat vinden!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:40

Ja.. Ik durf zo te zeggen dat ik in geen 5 jaar meer van mn paard ben af gevallen..
Waarom vraag je dan niet iemand die er wel op durft en hem wel mee durft te nemen naar buiten met wat rustige paarden? Eerst aan de hand, en later er op. (zodat hij eerst weer lekker went) en dan een keer zelf?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:54

Wow heftig zo even je rug breken.
Die schrikreacties komen me bekend voor. Vooral degene waarbij het enge al heel dichtbij is maar dat ze het later pas ziet. En dan heel erg schrikt mhihi.
Heb gister nog heerlijk twee uurtjes gereden, lekker rustig aan met twee shetters en een grote pony. Met wat jonge meisjes op stal die het over verkering hadden enzo. Zo lief. <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:20

Aaahw haha.
Gaspard rijd ik vaak maar een half uurtje/3 kwartier maar dit is zat!
Amira rijd ik wel echt minstens een uur, door haar leeftijd en karakter is dit echt nodig, anders ontploft ze de volgende dag :+ (terwijl ze toch 5 uur paddock heeft!)
Best gek nu ik er over na denk.. Ik denk altijd dat ik me een eigen paard niet qua tijd (en geld, dat wel een kwestie is) niet zo kunnen veroorloven, maar rijd nu ook 5x pw paard.. 3x Gaspard, 1x Amira, en 1x manege..
Qua tijd zou het dan toch wel kunnen... Maar helaas...... Geld is ook nog een probleem... Als we die jackpot nou eens wonnen met de postcode loterij...! :):) :$

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:40

Zo net weer een privélesje op mijn lieveling gehad. We hebben 2 keer de proef gereden en ze liep eigenlijk alleen heel netjes en vlot, maar als ze dat nou maar op de proef doet ben ik helemaal tevreden... ik moet als eerste starten en volgens mijn instructrice is dat een voordeel. Linkergalop heeft ze soms moeite mee, springt altijd verkeerd aan.
Ik zou haar met liefde willen kopen maar helaas het geld er niet voor. Of ze mag lekker grasmaaien later, dat gun ik haar ook wel.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:21

Tsjaa alles kost nou eenmaal geld helaas. Ben wel blij dat ik weinig kwijt ben aan stallingskosten. En dat ze nooit ziek is!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:44

Ik zou wel willen dat er iemand opstapt en er mee naar buiten durft. Maar mijn bijrijdster igg niet. En ik ken verder nog niet echt mensen in de buurt. Ben wel mijn best aan het doen hoor via bokt. Dus komt er vast van het voorjaar/zomer wel van. Heb hem afgelopen zomer weleens mee uit wandelen genomen en dat ging prima hoor. Maar dan ben ik ook niet bang om te vallen hihi....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:44

Zooo wat gaat dat hard hier zeg! ga een poging doen bij te lezen;-) leuk al die paardenverhalen.
ik heb mn shetlander al 20 jaar. Heb m op mijn 10e als veulen gekregen. mijn kwpn is een oudje met pensioen en mijn Trekpaard is een geval apart met een noet zo leuk verleden. Met haar doe ik Parelli...
Ondertussen mis ik het rijden best wel dus sta ik inmiddels open voor een leuk bijrijdbeestje..gewoon 1 waar ik heerlijk ontspannen het liefst buitenritjes kan maken... wellicht komt er iets leuks op mijn pad en zo niet dan hou ik het lekker bij rommelen bij mijn kneusjes en oudjes :-D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:56

Gelukkig is mijn 4 jarige blondine zo superbraaf en mak dat ik daar geen omkijken naar heb.
Met dit weer is ze wat frisser maar ben dan ook op mijn zadel aan het wachten dus kan niet rijden.
Doet me denken aan vorige zomer toen ze voor de tweede keer onder het zadel de weg mee op ging.
Reden langs een voetbalterrein en ze schoten echt net een bal over het hek die precies voor haar neus op de grond landde, echt net langs haar hoofd af.
Mevrouw gaf geen krimp en keek echt: tha fukkkkk??
En ik vloog bijna van schrik van de knol af.
Ben 1x gevallen door toedoen van een ander en toen dacht ik ook echt van ik breek mijn rug zoveel pijn dat ik had.
Kun je nagaan hoe het daadwerkelijk moet voelen, wat naar zeg.
Heb haar al 3 jaar en ze is soms super saai onder het zadel maar haar karakter maakt het goed.
Wil haar nooit meer inruilen.
Als ik zie dat ik 2 nrpssen en 1 bloedhete bange kwpn voor volgend jaar heb klaarstaan dan denk ik dat ik daar meer moeite mee ga hebben :=

Leuk rosita dat je ondanks niet kunnen rijden zo voor je beestjes gaat en houd.
Heb daar respect voor.
Hoop die van mijn ook zolang bij me te kunnen houden.

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:05

phoe wat een dag! na lang nadenken en overleggen met een vriendin, toch besloten om mijn paardjes, en die van haar te gaan verhuizen. Vandaag ergens gaan kijken en zaterdag gaan we 4 paarden + veel te veel spullen verhuizen! phoe spannend hoor!

btw is bokt mobiel veranderd? haha

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:42

Spannend. vind een verhuizing nog altijd een heel gedoe..gets.

dankjewel Lukiebradley...wat er bij inkomt gaat er niet meer uit, dus betaal ik al 8 jaar lang voor een stel hooivreters;-) maar goed..zelfs zonder rijden haal ik enorm veel plezier uit mijn spiegels en leer ik elke dag weer van ze...
neemt niet weg dat die bosritjes blijven kriebelen..dus of ik moet een leuk bijrijdbeestje tegenkomen of later als ik groot ben... als mijn oudje er ooit niet meer is...dan heel misschien komt er nog wat bij;-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:28

ik heb ruzie... met de cijfertjes.
Nee serieus ik kom maar niet uit het medisch rekenen en mijn examen is volgende week al! Ik knijp em serieus nu al. Ik wil zo graag vrede krijgen met die krengen maar het lukt maar niet, op de een of andere manier kan ik de witte vlag niet vinden....

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:51

Is er niet iemand van je studie die je ermee kan helpen? Misschien heeft er iemand een ezelsbruggetje bedacht waarmee jij geholpen bent.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:05

Leuk om te lezen dat je je paarden gewoon houdt ookal kun je niet rijden. Er zijn zoo veel mensen die een paard zo makkelijk weg doen :)

Idd purny is er niemand van je opleiding die jou ermee kan helpen? Of een docent? Die zijn er toch voor om je iets te leren :)* :D