Beste modellen, ik moet toch écht even mijn verhaal kwijt want ik heb het gevoel dat ik een soort van word aangevallen (nogmaals, dit is MIJN GEVOEL)
laten we voorop stellen dat er GEEN regels of afspraken zijn gemaakt over waar het logo moest staan, maar dat was al duidelijk gemaakt in dit topic.
mijn tweede punt, er is in overleg echt heel veel mogelijk.
ik heb van andere klanten wel eens gehoord :
Citaat:
Is het misschien mogelijk om het logo te verplaatsen? Of in ieder geval nog iets transparanter te maken?
Citaat:
Ik vind zelf foto's mooier zonder het logo door de foto heen, is er misschien een manier dat we samen tot een oplossing komen?
En natuurlijk, is er een oplossing gevonden. Ik vind het erg fijn en leuk om foto's van een ander te maken, ook op een meeting, waar je er niet van uit kan gaan dat je daar geld mee kan verdienen, omdat je dan beter een shoot 1 op 1 kan boeken.
Ik heb immers uitgelegd waarom ik mijn logo midden in de foto zet. Hier werd keurig om gevraagd. En mijn antwoord was;
NinaCharlie schreef:Uit voorzorg dat iemand het logo erafknipt als deze in het hoekje staat, en duidelijke reclame

Maar als ik dan ga vergelijken, dus de bovenstaande vragen over eventuele verplaatsing over het logo, en dan dit ineens zie;
Citaat:
Dus we krijgen foto's met het logo dwars door het paard?

Sorry maar dat klinkt voor mij niet zo logisch

Althans niet voor de modellen.
Citaat:
Ok, dus ik maak werk van mijn paard en krijg dan foto's met een naam dwars door het paard heen? Dat kan niet zo geregeld worden zoals andere collega's dat doen? Gewoon fatsoenlijk in de hoek?
Ja, de bovenstaande reactie vond ik eigenlijk enigzins shockerend. Ik snap écht heel erg goed dat het enorm veel werk is om voor te bereiden, en ook dat het geld kost. Bergen met geld. Ik hoop wel dat er ook rekening wordt gehouden met dat wij ook kosten maken. Wij kwamen vanuit Utrecht, 133,3 km. heen, en 133,3 km. terug. Daarnaast neem ik Diclofinac om vrolijk en zonder rugpijn daar de hele dag te staan fotograferen. Ook is mijn lichte hersenschudding nog niet hersteld. Hier hoor je mij niet over, ik heb mij tenslotte vrijwillig opgegeven, en vind dat ik hier niet over mag zeuren. Nu doe ik dat wel, omdat ik ook tegen-argumenten zoek.
Citaat:
Ik krijg trouwens de nodige PB's dat dit niet de normale gang van zaken blijkt te zijn, misschien moet je een voorbeeld nemen aan je collega's die wél begrijpen hoe het in elkaar steekt!
Goed, deze was gericht op Ilona, maar hier ga ik tóch op reageren. Wat zijn volgens de fotografen de normale gang van zaken? Ik zie dus niets terug van die PB's en informatie, maar we krijgen wel een stortbak over ons heen dat we niet begrijpen hoe het allemaal in elkaar steekt en dat we niet handelen volgens de normale gang van zaken.
-
Dan tot slot, moet ik zeggen dat ik het echt heel jammer vind dat het allemaal zo uitgebreid in meerdere topics wordt besproken. Nu, met de meeting voor de minipaardjes met speciale kleurtjes is er de regel dat de fotografen geen foto's mogen geven met het logo in het midden. Daar heb ik zeker respect voor. Dan doe ik ze in de hoek. Omdat hier een duidelijke afspraak geldt houd ik mij daaraan. Maar dit is dan wel naar aanleiding van een reactie (of meerdere, dat weet ik eigenlijk niet zo goed meer) :
Citaat:
Ik begreep dus dat er laatst iemand dit ook gedaan heeft, en die kreeg wel foto's maar dan met logo dwars over de hele foto, Als het logo kleiner moest, moest ze voor betalen, dat is dus niet standaard?
Citaat:
Ik zie nu namelijk 2 fotografen staan waarbij logo's dwars door het paard gaan. Daar ga ik geen moeite voor doen. Ik heb zelf ook een super camera.
Deze bovenstaande opmerking heb ik eerder gehoord. Opzich heb ik daar respect voor. Dat maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, ik maak foto's om te oefenen, maar ik hoop wel echt dat iemand het begrijpt als dit niet leuk overkomt. Erg gezellig en/of enthousiast klinkt het niet.
~~Oke, dit is MY POINT OF VIEW, ik wil graag in discussie gaan, eventueel zou je me zelfs mogen bellen, nog beter, want op internet komt alles anders over dan 'in het echt'.
Graag dit via mijn mail ninarootring@hotmail.com
Sorry, dames, ik MOEST even mijn ei kwijt. Ik hoop dat ik het zo 't beste heb op gesteld.