Fotoshoot lusitanopaarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:04

Zo even bijgelezen...
Als het s middags nou zo moeilijk met parkeren is.. Waarom gaan we dan niet gewoon allemaal s ochtends??
We hebben 10 modellen en 15 fotograven..
Het is eengrote groep maar goed plekken affspreken dan moet het lukken..
We kunnen het ook da zo doen bijvoorbeeld:
Om 9 uur verzamelen.. Om half 10 beginnen de sta foto"s.. Ieder model staat dan met of zijn paard... Iedere fotograaf komt dan 5 of 10 min fotos make van elk model.
Om 11 uur maken we rijfotos.. We zoeken een mooie plekuit in de duinen en dam rijden de modellen daar en staan de fotograven op een rij en kunnen dan van elke combinatie foto's make..
Om 12 uur kunnen er actie foto's gemaakt worden voor de modellen die dat willen.. In een paddock of aan de longe..
13;00 uur klaar en richting huis...
Dit is maar een voorbeeld maar ik denk dat het echt tedoen is om iedereen in de ochtend te doen als we maar een strak plan hebben hoe of wat..
En dat label..? Tja beetje balen t word een duur dagje voor mij.. Ook ivm benzine enzo.. Maar t is denk ik niet anders..

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:07

Ik was afgelopen weekend mee op wedstrijd en dat was bij manege de Duikse hoef, vlakbij de Efteling én de Drunense heide. Daar hadden ze een weiland ter beschikking gesteld voor de trailers. Nou weet ik niet OF het mogelijk is, maar we zouden natuurlijk kunnen vragen of er een mogelijkheid is om zoiets te regelen? :) Misschien tegen een kleine vergoeding, maar dan zou iedereen bijvoorbeeld 3 euro kunnen betalen en heb je toch al wat geld bij elkaar?

http://www.manegeduiksehoef.nl/

Idee?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:08

Niobe schreef:
knap gekopieerd :P Maar er staat natuurlijk wel nuttige info in.

Ja toch :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:09

Het lijkt me ook handig als we de volgende basisregels ook hier aanhouden.

(Zo gaat het meestal bij dit soort meetings...)

Fotografen mogen de foto's voor hun portfolio gebruiken, zij hebben en houden dus ook het recht op de gemaakte foto's
Er wordt een aantal (Meestal 10 tot 20) foto's uitgezocht per model per fotograaf. Deze worden ergens verkleind op een website gezet. (Zoals in het voorbeeld linkje een paar posts omhoog) Deze foto's mogen vrijuit worden gebruikt op sites als bokt, facebook, andere forums hyves etcetera. De fotografen zorgen dat hun naam / logo in de foto's staat.
Die mag niet verwijderd worden, net zoals dat de modellen de foto's niet mogen nabewerken. Dat doen de fotografen, indien nodig en gewenst.

Als een model een foto op origineel formaat wil hebben (Om hem af te laten drukken of iets dergelijks) dan neemt het model contact op met de fotograaf. Iedere fotograaf hanteert zijn eigen prijzen en voorwaarden. (Bijvoorbeeld digitaal bestand aanleveren, of afdruk, etc.)

De fotografen proberen binnen redelijke termijn (week of 4 max) de foto's online te hebben staan.

eventuele kosten voor vergunningen worden meestal gedeeld door de modellen.

Dit zijn zo'n beetje de standaard dingen die bij meetings altijd aangehouden worden. Soms zelfs al stilzwijgend tegenwoordig, er wordt vanuit gegaan dat de meeste mensen dit wel weten.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:13

Ik ben nu eigenlijk wel heel benieuwd hoe het verder af gaat lopen.
Gaat de connemara nu wel mee? Wat ik persoonlijk ook niet eerlijk vind tegen over andere modellen die zich niet hebben opgegeven omdat het een barokke meeting is. Zelf persoonlijk zit ik ook niet op een connemara te wachten en zal deze dan ook niet zo snel op de foto zetten.

Verder vraag ik me ook af hoe de organisatie gaat lopen, neemt de ts dit nu geheel over en dan niet over een paar weken weer geen tijd hebben en hopen dat Richard het weer kan overnemen, want dat doet ie niet.
Lijkt mij nu voornamelijk een grote taak om als te eens goed op papier te krijgen wie wat regelt (voor de gene die nog helpen, mbt de penningen) en hoe de planning gemaakt gaat worden, al hebben we nog ruim 3 maanden, je weet nooit hoe het hier verder gaat verlopen en ik, en met mij meerdere, zouden het zonde vinden als de meeting op het laatste moment afgezegd zou moeten worden

lovezico

Re: Fotoshoot lusitanopaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 20:19

De connemara gaat wel mee maar niet op de foto mij paard kan namelijk niet alleen

lovezico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 20:20

Voor mij is zo vroeg sochtends niet handig omdat het een uur of meer rijdne is

lovezico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 20:24

spreken we daar om 11.u af beter tijd

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:27

Lijkt mij dat als je het organiseert je daar ook sochtends al aanwezig bent, er moet iemand zijn die daar de leiding neemt en alles duidelijk uitlegt, aanspreekpunt is

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:33

lovezico schreef:

Ik dnek persoonlijk dat 10 uur beter is :)
Dan heb je rond het middag uur wanneer het het heetst is even etenspauze.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:37

Bij 10 modellen gaat mijn voorkeur toch echt uit naar ochtend en middag groep. Wordt erg chaotisch anders.

Het parkeren is voor de middaggroep wel iets om rekening mee te houden. Misschien ochtendgroep niet te laat starten, van 9.00 tot 11.30 en dan middaggroep van 12.00 tot 14.30 of zoiets. Ochtendgroep dan ook echt starten om 9.00, dus voor die tijd aanwezig zijn.
Dan kunnen de mensen van de middaggroep zorgen dat ze er om 11.30 zijn, met een beetje mazzel is dat voor de grote drukte uit.

fotografen met 2 a 3 per model, 20min. per model

9.00-9.20
9.20-9.40
9.40-10.00
10.00-10.20
10.20-10.40

dan zadelen en rijfoto's evt. los foto's, longeerfoto's of vrijheidsdressuur foto's. Moet theoretisch passen in 50 minuten, hoewel wat krap.

S' middag evt. vergelijkbaar schema.

Dit is overigens slechts een voorstel, ik weet niet of de fotografen denken dat dit haalbaar is qua planning?

Mijn ervaring met Tweety is dat 20 minuten op zich tijd zat is, per fotograaf, maar dat hangt natuurlijk ook af van dingen als hoe ver je moet lopen tussen de modellen en dergelijke...

@Sjolvir, hoe denk je dat het zo uitkomt qua parkeren, is dat te doen?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:38

Samy schreef:
Lijkt mij dat als je het organiseert je daar ook sochtends al aanwezig bent, er moet iemand zijn die daar de leiding neemt en alles duidelijk uitlegt, aanspreekpunt is

Klopt, als je het wilt organiseren moet je wel de hele dag aanwezig zijn :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:39

Cchanny schreef:
lovezico schreef:

Daar sluit ik mij ook bij aan. Zo kun je 3u de tijd nemen per groep en heb je als fotograaf 30 minuten de tijd per model en kun je ook rustig wisselen van reflectiescherm of even naar ander stukje toe lopen met andere achtergrond. Dan zou je dus ochtendgroep kunnen doen van 1000u-1300u en de middaggroep van 1330u-1630u. Zo houdt je nog 30 minuten over voor losgooi/rijfoto's en ook nog halfuurtje om te lunchen. Het handigst is dan wel als de modellen half uur van te voren aanwezig zijn.

--- edit

Sommige mensen komen van ver en mijn voorkeur gaat naar start om 10u uit tenzij meerderheid zegt om 0900u starten dan vind ik dat ook prima.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:42

Bagheera_206 schreef:
Cchanny schreef:

Daar sluit ik mij ook bij aan. Zo kun je 3u de tijd nemen per groep en heb je als fotograaf 30 minuten de tijd per model en kun je ook rustig wisselen van reflectiescherm of even naar ander stukje toe lopen met andere achtergrond. Dan zou je dus ochtendgroep kunnen doen van 1000u-1300u en de middaggroep van 1330u-1630u. Zo houdt je nog 30 minuten over voor losgooi/rijfoto's en ook nog halfuurtje om te lunchen. Het handigst is dan wel als de modellen half uur van te voren aanwezig zijn.

--- edit

Sommige mensen komen van ver en mijn voorkeur gaat naar start om 10u uit tenzij meerderheid zegt om 0900u starten dan vind ik dat ook prima.

9 uur vind ik eigenlijk best echt heel vroeg :P
Want ik moet ook nog naar Richard toe.
En de eerste trein ergens heen rijd pas om half 7 ..

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:47

Ik ga ook voor 10u. Dat is voor de mensen die van ver komen aardig aan te rijden, en voor de mensen die in de buurt wonen niet te laat. Half uurtje per model zou moeten lukken, makkelijk zelfs denk ik :) Maar inderdaad, het is ook wel prettig om even een stukje te kunnen verplaatsen enzo. Misschien kan ik ook nog wel wat prikpaaltjes en draad regelen, mits er een beetje zorgvuldig mee om wordt gegaan en ik ze gewoon weer netjes mee terug heb aan het einde van de dag, ze zijn namelijk niet van mij en ik zal het eerst even moeten vragen ;)

Daarbij wil ik toch even kwijt dat ik het op dit moment érg chaotisch vind in het topic. Ik heb eigenlijk geen idee meer wie wat regelt en waar ik met mijn eventuele vragen terecht kan. We hebben nog geen punt van afspreken, dus op het moment word ik er niet heel erg wijs uit. Ook ik heb de pagina's terug gelezen, zal er verder niet op ingaan maar doe dit alsjeblieft voortaan even via PB zodat het topic een beetje overzichtelijk blijft ;)

Ik denk dat het toch slim is om even iemand aan te wijzen die de leiding neemt hier, niet om de baas te spelen, maar puur om alles een beetje bij te houden en te noteren, want als 4 personen een bepaald lijstje bijwerken en regels roepen wordt het snel rommelig, ook al is het goed bedoeld.

:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:49

Geen idee, wanneer het echt druk wordt, ben er altijd voor 11 uur, daarna wordt het minder grappig.
(dan heeft iedereen ontbeten en is met de gehele familie in zijn station car gaan zitten en ondertussen ook
onderweg naar de L en D duinen)
Ik moet ook een uur met de trailer maar ga toch voor de vroeg.

Half uur per fotografen groepje is wel lang voor de modellen.
Mijn ervaring van de vorige keer is dat de fotografen dan ook langzaam af gaan haken.
Zeker 's middags en zeker als het warm is op het duin.
We hebben het wel over juli he!?

Voor de modellen, neem water mee bij je auto en trailer!!!
En vergeet niet een hele emmer dazenspray!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:51

Oke, 10 uur is wat mij betreft ook prima.

Je zit dan alleen wel met het parkeren. Ik durf rustig langs een weg te parkeren, en daar in- en uit te laden. Maar ik weet niet of iedereen zo'n makkelijk paard heeft.

Persoonlijk maakt het mij ook niet uit of ik in de middag of ochtendgroep zit. Heb wel een zeer sterke voorkeur voor 2 groepen, omdat het anders echt chaotisch wordt.

20 of 30 minuten per model maakt mij ook niet zo veel uit, maar als de fotografen liever 30 hebben, is mij dat uitstekend.

Het schemaatje van Bagheera is dan mooi, met om 10 uur start groep 1 en om 13.30 start groep 2.

Lovezico zal dan ongetwijfeld het liefst in de groep van 13.30 zitten.

Zitten we alleen nog met parkeren. In principe vind ik dat eigenlijk de verantwoordelijkheid van het model zelf. Je zorgt voor een plek waar jij denkt dat je je paard veilig uit kan laden. Wel goed om vantevoren te weten dat dat lastig kan zijn, en daar dus wat extra tijd voor in te plannen.

Anders wellicht iemand die de organisatie op zich neemt op de dag zelf, en de 5 plekken van de ochtentrailers vrij probeert te houden voor de middaggroep. Hoewel ik denk dat dat een erg frustrerend klusje is......

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:51

Slim om erbij te melden idd Sjolvir.

Dat dazenspul zou ik vergeten, die hebben we hier niet zo veel....

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:53

Is al bekend of ik voor of na de middag moet? Mijn voorkeur gaat uit naar voor de middag, na de middag wordt moeilijk i.v.m. hulp.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:54

Je kan geluk hebben, sommige stukken weinig daas, andere stukken wordt je echt helemaal lek geprikt.
Truc is normaal hard doorrijden, maar dat gaat natuurlijk niet op een fotoshoot :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:57

hay
zitten jullie vol?
ik heb nog een fries in de aanbieding ;)
check mijn profiel, eerste paar foto's
ik hoor het wel, lijkt me leuk

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:58

Sjolvir schreef:
Half uur per fotografen groepje is wel lang voor de modellen.
Mijn ervaring van de vorige keer is dat de fotografen dan ook langzaam af gaan haken.
Zeker 's middags en zeker als het warm is op het duin.
We hebben het wel over juli he!?

Daarom is 10 modellen ook eigenlijk best veel. := Daar hebben we nu met z'n allen voor gekozen, omdat er zo meer modellen en fotografen mee kunnen. Hou er ook rekening mee dat het groepjes van 3 fotografen zijn zodat er ruimte is om reflectiescherm te gebruiken en dit af te wisselen. Als er een reflectiescherm gebruikt wordt betekent dit dat je ook ongeveer maar 20 minuten per paard hebt om te fotograferen als fotograaf. Bij afgelopen HPE in Beilen hadden we 9 modellen en ook 30 minuten per model.

Mocht het echt heel warm worden of echt niet werken met parkeerplaatsen zouden we het misschien ook over de vakantie heen kunnen trekken als het weer iets rustiger wordt dan in het hoogseizoen... :=

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:04

Femke_Tweety schreef:
Slim om erbij te melden idd Sjolvir.

Dat dazenspul zou ik vergeten, die hebben we hier niet zo veel....

O dat gaat grappig worden.
Ik ben echt panisch voor die dingen..
Voor alles wat vliegt trouwens..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:06

Vermoedelijk vinden de dazen de paarden lekkerder dan jou moet je maar denken.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:07

Sjolvir schreef:
Vermoedelijk vinden de dazen de paarden lekkerder dan jou moet je maar denken.

We moeten wel gestreept gaan. :j
Dazen vinden dat minder lekker.