Fotomeeting - Paarden / Honden - Holterberg op 29 april

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:16

Ook maar een voorstelrondje doen dan! :P

Ik ben Sanne, 22 jaar en ik werk momenteel als verkoopster in een bakkerij. Sinds +/- september vorig jaar ben ik in het bezit van mijn Pentax K-r spiegelreflex camera en sinds een maandje heb ik er ook een zoomlens (70-300 mm) bij. Hiervoor maakte ik veel foto's met de canon compact camera van mijn vader (eentje die ook veel instellingen zoals iso en sluitertijd kent). Ik heb een opleiding Digital Media Design gevolgd aan het Grafisch lyceum in Rotterdam. Daar heb ik onder andere met photoshop leren werken, maar ik kan ook magazines in elkaar zetten, papiersnijmachines bedienen en bovenal; websites bouwen. Fotografie zat niet in mijn opleiding maar veel componenten die meespelen, zoals bijvoorbeeld kleurenleer en lessen over composities hebben er wel voor gezorgd dat ik het een en ander al kan toepassen tijdens het maken van foto's, maar een prof ben ik nog lang niet :D Ik hoop over een tijdje mijn fotografie te kunnen combineren met mijn andere 'skills' in een baan.

Een paar foto's uit mijn 'collectie' :P

Afbeelding
Nicky met Buddy

Afbeelding
Sam

Afbeelding
Mijn grote vriendinnetje Cody met bloemetjes

Afbeelding
Mijn kat, op een dapper moment hihi

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/387885_243291935744730_100001917774076_587749_196515300_n.jpg
Sfeerplaatje van afgelopen kerst.

maj0

Re: Fotomeeting - Paarden / Honden - Holterberg op 29 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:42

Nou dat beloofd wat. Al die mooie foto's pff sanne die op het strand WOOOH.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:11

En dan stel ik me nu toch ook maar voor :+

Ik ben [naam], 18 jaar en ik woon in Overijssel vlakbij Zwolle. Ik werk op vrijdagavond en op zaterdag in een speelgoedwinkel. Doordeweeks loop ik elke dag stage bij een ontwerpstudio. Ik ben namelijk derde jaars grafisch ontwerper.

Mijn camera is een Sony Alpha en daarbij heb ik een 18-55 kitlens en een telezoom lens. Ik heb mijn domein, email etc. allemaal al aangekocht voor een website. Moet hem alleen nog een keer afbouwen, dat doe ik namelijk ook zelf. Waar ik vooral goed in ben (vind ik zelf) is het timen van een paard in beweging. Daarom bestaat mijn portfolio ook vooral uit paard onder het zadel. Een aantal foto's van mij zijn gebruikt ter ondersteuning van nieuwsberichten over onze rijvereniging in de krant en op het internet. Omdat ik weinig/niet de kans heb om te oefenen op portret foto's heb ik mij opgegeven voor deze meeting.

Dit ben ik met mijn camera die ik niet goed vast heb :+
http://i39.tinypic.com/50mrh0.jpg

Aantal voorbeeld foto's: (ja ik wissel honderdduizend keer van copyright)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 01:29

Super gave foto's al voorbij zien komen! :)
Ook grappig om toch al een beetje een soort eigen style van iedereen te zien, leuk! +:)+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:19

Inderdaad, zoveel verschillende fotografen en allemaal een eigen stijl ! :j

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:02

Inderdaad veel mooie foto's gezien,
Ik zou proberen vandaag of morgen wat foto's te laten zien (:

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:58

Nou dan zal ik me ook maar voorstellen :P
Ik ben yvonne ik ben 17 jaar en woon in Almelo. Zaterdags help ik op een wedstrijdstal en de rest van de week zit ik op dit moment met stage:p ( tot 20 april) Ik studeer voor HBO verpleegkunde.

Mijn camera is een Nikon d3100. De lensen die ik heb zijn 18-55mm lens 55-300mm lens en een 50mm f/1.8 lens. Ik ben een zeer erge amateur fotograaf en zou van deze meeting ook veel bij kunnen leren. Ook vind ik het een hele ervaring opzich aangezien ik niet echt ooit paardenfotografie en helemaal geen honden gefotografeerd heb. Van mij moet je dan ook niet al te veel verwachten :P Ik heb alleen een heeeel klein beetje ervaring met katten ook lukt mij dit niet al te goed. Maar goed ik ga gewoon keihard mijn best doen en hopen dat het lukt :P

Afbeelding
(jammer van het harige dekentje, improvisatie ......)

Afbeelding

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:25

Ik zal me ook even voorstellen.
Ik ben Laura, ben 19 jaar en woon in Overijssel. Ik had eerder veel tijd om te fotograferen maar door mijn studie en stage heb ik niet veel tijd meer. Ik ben een amateur wat betreft fotograferen maar ik vind het gewoon super leuk om te doen. Ik kan nog heel veel leren en daarom heb ik me ook op gegeven voor deze meeting :) Eindelijk in de buurt. :D

Ik fotografeer met een Nikon D3000 en tamron lens 18-200mm.
Hier wat voorbeeldjes:

Bruiloft.
Afbeelding

Tommie, mijn hond.
Afbeelding

Wianca, van WiancaR hier op bokt.
Afbeelding

Benji, mijn hond.
Afbeelding

Het is niet veel, maar kon zo even niet snel alles vinden :P

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:33

:wave:

Ik zou me dan ook maar even voorstellen :=
Ik ben lisa, 19 jaar jong en ik woon in Deventer. Ik doe een kappers en visagie opleiding in arnhem,
Éen avond in de week heb ik visagie, op school sta ik 2dagen te werken in onze salon en daarnaast loop ik 3dagen stage.
Na mijn opleiding wil ik me graag meer verdiepen op fotografie met cursussen of misschien wel een opleiding.

De camera die ik gebruik is de canon eos 500d met de lenzen 18-55mm, en 55-200mm.
Fotograferen doe ik nu 1 of 2 jaar maar helaas heb ik daar op dit moment weinig tijd voor.
Natuurlijk gaat mijn camera wel elke dag mee naar stal maar dat is meer voor de leuk en af en toe kan ik dan mooi oefenen op stal genoten.
Voor de rest zet ik ook wel eens andere paarden op de foto maar ik kan zeker nog genoeg bij leren :j

Collage had ik al een keer gemaakt en ik kan toch nooit kiezen welke foto's ik wil laten zien dus dan gebruik ik mooi deze :=
Afbeelding

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:25

Bam ben jaloers op jullie XD, echt heel mooi

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:35

Moeten we nog rekening gaan houden met de uitbraak van rhino? Hoop dat het tegen die tijd niet nodig is....

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:00

Ja, als het er dan nog is, houdt het voor mij wel op (paarden niet geent, en sowieso een te groot risico). Maar idd hopen dat het tegen die tijd niet meer nodig is

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:14

Jah dat hebben we hier ook. Maar goed dan komen we alleen met het hondje;) Die heeft geen rhino haha,, Maar hoop toch dat het tegen die tijd weer over is.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:43

Ik hoop dat het dan al voorbij is want ik heb er super veel zin in :=

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:45

Ach gaat zowieoz wel door,, Toch?? Het zijzonder paarden,, KUn ej altijd nog wat meer honden er bij doen. (morgen groep en middaggroep) Maar laten we het maar niet zo ver hopen te komen

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:47

www.pkfoto.nl zie je wat foto's. De foto's van de honden, katten, eenden, kids e.d. staan niet online. Ik doe alles hobbymatig.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:49

Ja inderdaad, het liefst zet ik natuurlijk ook paarden op de foto, maar het belangrijkste vind ik is dat ik veel kan leren dus of er wel of geen paarden komen maakt mij dan niet veel uit.
Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn zowel voor de paardeneigenaren als voor de fotografen, maar ik neem aan dat dat wel goed komt, duurt nog eventjes.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 22:25

Het zit hier ook in de omgeving dus als er tegen de tijd van meeting nog gevaar is dan gaat het niet door voor paarden, wil hoe dan ook geen risicos lopen wat dat betreft. Dus ookal is er van de eigenaren af 100% zekerheid dat hun paarden geen rhino hebben ga ik het voor paarden toch niet door laten gaan als er nog gevaar in de omgeving is van rhino.. ;)

Maar laten we hopen dat het tegen die tijd over is, het is nog best ver weg...

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:33

Zou inderdaad jammer zijn als het dan niet door kan gaan!Heb er juist zoveel zin in met mn peerdie. Maar heb anders wel een puppy die ook graag op de foto gaat :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:18

Gezondheid van de paarden gaat boven alles! Daar hoort iedereen gewoon begrip voor te hebben. Vandaag is HPE ook afgelast. Er was door mensen al een Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II gehuurd om te kijken of het de moeite waard is om er voor te gaan sparen. We gaan vandaag even naar Blijdorp om die eens even flink aan de tand te voelen. }:) Dat is denk ik toch wel de meest ultieme paardensportfotografielens voor de Nikonians onder ons. := Excuus voor mijn gevloek, want ik fotografeer natuurlijk met Canon. :P

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:34

We moeten maar afwachten he! gezondheid natuurlijk boven alles :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:56

Gezondheid inderdaad boven alles!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:43

Nu ook in Twente hè... Afwachten wat de vorderingen zijn..

Haha Richard!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:17

Ja, echt te erg van het virus dat al erg verspreid is. :(

Een kleine impressie van ons dagje Blijdorp:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er staan nog wat meer foto's op mijn feestboek.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:48

Waar ik me bij de uitbraak in Twente nog het meest aan erger, is dat het nieuws dat er rhino heerst nog steeds niet naar buiten is gebracht. Zij hebben de abortus variant, en heftig ook (hoorde verhalen van 6-10 dood geboren veulens).

Tot onbepaalde tijd is gewoon alles afgelast, dus iedereen is nu stal gekluisterd. Scheelt dat wij een binnenbak bij stal hebben, maar schoonzusje heeft bijvoorbeeld alleen een de mogelijkheid om in het bos te rijden.

Paarden raken nu totaal uit hun ritme en natuurlijk weet niemand wanneer de wedstrijden wel weer doorgaan. En dan zul je zien dat bijna niemand het paard in wedstrijdritme heeft...