[besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Re: [besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:17

Haha mijn schouder gaat duidelijk beter! Heb straks een rotator cuff waar je u tegen zegt :') maar kan iig weer probleemloos schoolslag zwemmen. Yay! Heerlijk om te kunnen sporten :D.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:09

Wat een rust hier! Hebben we allemaal nog een rondje gelopen dit weekend?

Ik heb gister weer meegedaan met de loopgroep en toen direct besloten om lid te worden! Was echt weer heel leuk. Inlopen, loopscholing en toen 5x 1100m op 80-90% met tussendoor wandelen. Was al behoorlijk warm en ik was na afloop ook best kapot!
Vanavond met vriendlief nog gelopen. 6x 1100m waarvan 3x op rustiger tempo en 3x de 1100m in precies 5:00min.

En nog een vraagje: waar vind je sportleggings voor lange en dunne meiden? Ik had vd week een van Adidas besteld in maat L maar die was veel te wijd en nog te kort. Grr. Ik heb 1 tight van Nike die redelijk zit, maar ook eigenlijk ietsje te ruim aan de bovenkant is en voor het mooie nog wat langer mag. Ik heb van normale broeken breedte 27 en lengte 36, is niet de makkelijkste maat!
Net nog bij zalando wel 2 7/8e broeken besteld, 1 van Adidas en 1 van Nike, en dan ook direct een matching top erbij O:).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:40

Nee, geen loopgips gekregen dus niet gelopen... :D

Ik ben maar een kleintje, ik heb dus nooit problemen met te korte broeken.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:05

Bij mij zijn die van de primark lang genoeg. Ik heb een 29/36 normaal. Pas van die broeken de M en L.allebei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:24

Lekker tempo Plien, helaas ben ik niet zo lang dus ik kan je geen tips geven. Adidas valt over het algemeen erg kort. De asics broeken vallen mij bij erg lang, dus misschien dat die voor jou perfect zijn?

Ik heb vrijdag met een startend vriendinnetje gelopen, nog geen 4 kilometer met wandelen er tussen Ik moet eerlijk zeggen dat het mij zwaarder valt om langzaam te lopen. Kost mij heel veel kracht op de een of andere manier.
Zaterdag ben ik het bos gaan lopen, 7 kilometer gemaakt op een tempo van 6:00/km.
Gisteren stond 10 km op het programma, maar dat is een halve marathon geworden. Ik was gefrustreerd, dus ik moest even mijn koppie leeglopen. Ruim 21 km in de benen, en toen was het koppie weer leeg. Sommige stukken onverhard gelopen, en tussendoor rustig de tijd genomen om te genieten van de natuur.

Vanmiddag weer naar de fysio, en morgen weer lopen! :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:15

Zo dat is een mooi eindje! Was het ook goed weer voor he :).

Adidas valt dus kort. Jammer want dan zou het zo mooi matchen met mijn schoenen :'). Wacht de huidige bestelling even af en anders moet ik toch maar eens een rondje intersport doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:52

Ik hou van Adidas schoenen, maar blijkbaar houden mijn voeten meer van andere schoenen. Ik vond ze niet zo lekker lopen helaas.

Het was gisteren heerlijk, misschien net iets te warm naar mijn mening. Maar ik heb heerlijk gelopen!

Heeft er iemand nog tips voor een leuke halve marathon in november of december?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:26

Duinen trail 17k niks voor jou?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:55

Plien, ik denk nike!

Ik loop deze wekenn nu iets van 3 of vier keer omdat ik even veel meer wil gaan fietsen! Ken is zijn beentjes al lekker aan het strekken <3
Maar vanavond ga ik eerst wielrennen een klein rondje en daarna ga lopen met de groep

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:17

Lekker sportief bezig!

Ik zit te dubben of ik zo zal gaan, het is telkens zulk shïtweer :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:50

Manon: is dat veel los zand?

Gisteren weer bij fysio geweest, enkel weer losgemaakt. Ik heb wel wat last van de banden nu, maar geen echte pijn. Nu weer flink aan de slag met mijn oefeningen. Kreeg als advies om een keer in de week te gaan crossfitten, wat me ook echt super lijkt. 2 minpunten, ik durf niet zo goed, en ze boxen zitten zo ver weg. En het is behoorlijk prijzig.. Ik heb nu wat info opgevraagd bij crossfit gemert, dus ik ben benieuwd.

Ik wilde eerst gaan fietsen als crosstraining maar volgens meneer de fysio was dit beter. :D Vanavond mag ik weer met vriendjelief lopen. :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:20

Crossfit Gymert is echt de beste uit de omgeving. Crossfit is vet!

Verwacht wel redelijk veel los zand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:30

Heb jij daar gesport/ of doe je het nog steeds daar? Deze is voor mij het dichtste bij, maar het ligt ook een beetje aan hun tarieven.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:00

Nee maar m'n coach wel en hoor er alleen maar goede dingen over. Zal straks even reageren op je bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:28

Ik had al een mailtje terug, ze werken heel anders als andere boxen en ik moet een keertje langskomen. Ik heb maar meteen een lijstje doorgezet met datums, dus ik ben heel benieuwd. Ik ga denk ik ook in Nijmegen kijken, daar zitten ook 2 boxen.

Excuses, dit gaat echt niet meer over hardlopen hahaha.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:51

Is wel lekker als je kan combineren Angela!

Gister 60 km gewielrent en 14,5 km daarna gelopen. Beide aardig op tempo gelopen. Maar de laatste 8 km lopen stond ik in brand. Vandaag alleen beetje krachttraining ondanks dat ik me nu best oke voel nog. Nog :')

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 20:28

Hi all!!

Ik lees nog mee hoor, even onhandig om via mn mobiel goed te reageren :)

Zit nu in oostenrijk voor de ironman, vet spannend!!! vandaag even de dodelijke berg gefietst, na 35 tegen het geweld van de bergen gevochten te hebben denk je bijna klaar te zijn... Je hoeft dan alleen nog 1.9 km met ruim 14% even weg te trappen tot je echt op de top bent!! Dodelijk :( zelfs de profs stonden stil dat stuk hahaha voordeel is dat je na deze berg al 650 van de 950 hoogtemeters heb gehad, de overige 80 km wordt dus een eitje ;)

Nu lekker naar bed! Morgen even jn het water spartelen en dan NIETS! Voor wie wil, ben te volgen tijdens de wedstrijd via de site van de ironman. De wedstrijd heet 70.3 zell am see - kaprun in austria. Ik ben startnummer 649, doel is finishen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:39

Zet hem op!!!! Ik ben super benieuwd!

Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn trainster en overweeg om te stoppen... Moeilijk...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:10

Hoezo zou je willen stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:09

Niet geheel stoppen met lopen, het staat een beetje onhandig geschreven. :)

Ik krijg nu maandelijks van haar een trainingsschema doorgemaild. Het is wel iedere keer op maat gemaakt en ik geef mijn wedstrijdjes door en die worden er dan in verwerkt. Ik heb 2 duurtrainingen en 2 interval trainingen, dus vrij standaard. Ik ben nu bijna een jaar bezig met haar, en eigenlijk komt er iedere keer weer hetzelfde terug in de trainingen. Dat is logisch, heb ik ook alle begrip voor. Je kan gewoon niet altijd iets nieuws bedenken. Maar nu zijn al 2 maanden de intervaltrainingen en de korte duur exact hetzelfde, alleen de lange duur bouwt iets op. Ik heb in al die tijd een techniektraining bij haar gevolgd, en ik betaal per maand 31,- De laatste training was in januari, en nu wilde ik er weer eentje volgen en ineens zit dat niet meer bij mijn maand betaling erbij, en zou ik 55 euro moeten betalen. Ik schrok daarvan en heb er vanaf gezien.

Via instagram ga ik een vetmeting laten doen bij een meisje die 'modellen' daarvoor nodig had om te oefenen. Het is een vrij uitgebreide meting, 12 punten meen ik en duurt een uur. Trainster las dit op instagram en mailde mij direct dat zij een contract heeft met een dietiste die ook vetmetingen met een weegschaal kan doen en dat koste zoveel en ze kon wel een afspraak voor me regelen. Nou prima, maar die ik nu ga doen is punt 1 gratis en veel uitgebreider. Met de weegschaal kan ik ook op de sportschool laten en kost me ook niks. Ik kreeg toen al een beetje het gevoel van je wilt alleen maar cashen ofzo.

Ik loop bij een sportfysio, die echt wel verstand van hardlopen heeft, en normaal gesproken begeleid hij het NL team bij WK's en EK's. Hij zit vlakbij mijn woonplaats en ik ben er via via terecht gekomen. Mijn verzekering betaald de hele boel, en hij zet geregeld mijn gewrichten goed dus ik ben er tevreden over. Die beste man heeft verschillende atleten onder zijn doen met dezelfde klachten als ik, maar die presteren wel op een veel hoger niveau. Wanneer hij mij een advies geeft om iets te doen, dan heb ik daar best wel wat vertrouwen in. Hij gaf dus aan dat crossfit een goede optie zou zijn, via facebook kreeg ik toen een bericht dat ik beter haar outdoorfitness kon gaan volgen. Nou ja, dat is nog verder weg, plus het feit dat crossfit me gewoon super tof lijkt. Ik wil ook iets heel anders doen dan hardlopen, en als me dat een sterkere loper maakt is dat mooi meegenomen. Voorheen reed ik paard, is misschien ook niet ideaal in combinatie met lopen maar wel leuk. Reageert er een dame dat haar fysio pilates had geadviseerd bij hypermobiliteit, en meteen weer een mailtje of ik dan personal trainingen wil volgen bij haar van 55 euro per les.
Ik ga een of 2 keer maand naar een masseur, die mij de benen los maakt. Via hem ben ik ook bij de fysio terecht gekomen. Nu kreeg ik van haar een bericht dat ze ook massages gaat geven bij haar thuis, of ik dat niet ook wilde doen. Nou ja, het is nog steeds te ver weg, en ook weer veel duurder.

Ik heb geen topsalaris en ik ben ook geen topsporter. Het wordt me een beetje te gortig allemaal, en ik hoorde nu mensen dat ze voor 1 euro per week ook een schema op maat gemaakt hebben. :( Tuurlijk wilt zij haar bedrijfje van de grond af krijgen, maar verwacht niet van mij dat ik alles bij je ga afnemen. En die 30 euro per maand vind ik gewoon best veel geld voor alleen een schema. :( Misschien zie ik het wat negatief allemaal, dus misschien kunnen jullie je mening geven?

Sorry voor het lange zeur verhaal :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:17

Ik vind haar insteek nogal commercieel klinken en niet zozeer mensgericht. Luister naar je gevoel! En stel dat ik bovenstaand verhaal had geschreven, wat had je mij dan geadviseerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:22

Dank je wel voor je antwoord! Ik vind het dus ook commercieel overkomen, en ik snap heel goed dat ze haar brood ook moet verdienen, maar ik denk dat ik je had geadviseerd om verder te kijken.

Ik vind het gewoon een beetje eng om het allemaal alleen te doen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:42

Klinkt inderdaad erg commercieel en ook wel een beetje bemoeizuchtig vind ik := Als jij lekker wil crossfitten omdat je dat gaaf vind gewoon doen! Voordeel daarvan is als je een goede box hebt dat zij je ook heel veel (all inclusive) advies kunnen geven over ondersteunende oefeningen, oefeningen voor mobiliteit, oefeningen om bepaalde spieren sterker te maken. Als je een beetje geluk hebt loopt er nog iemand rond die vastzittended spieren los kan maken etc. Is niet per sé hardloopgericht, maar heb er echt veel aan :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:53

Ik ga mee met bovenstaande! Maar ik zou wel je feedback doorgeven. Dat lijkt mij wel zo eerlijk en dan geef je haar de kans om zich te verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:56

Ik weet niet of je het hebt gelezen, Manon maar ik vond het inderdaad ook een beetje bemoeizuchtig. Alsof ik zelf niet weet waar ik mee bezig ben. Morgen ga ik naar Gemert, vriendjelief gaat ook mee. Ik hoop stiekem dat hij ook wilt trainen, maar ik vrees dat ik in mijn uppie moet gaan. :)

Danique: Als ik er mee zou stoppen zou ik dat ook zeker doen, zo ben ik wel. Ik vind zoiets wel altijd heel erg moeilijk om te doen. Ik ben altijd bang om mensen te kwetsen. Ik laat het altijd veel te ver komen. Ik stoorde me in het andere topic bijvoorbeeld mateloos aan een bepaald persoon en toen had ik eindelijk de moed verzameld, krijg ik god weet wat voor oliebol over me heen. MAar achteraf lucht het wel altijd op.