Wie wil er in 2013 de Nijmeegse 4daagse met me lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: Wie wil er in 2013 de Nijmeegse 4daagse met me lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:55

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 23:15

andrea1992 schreef:

Ik zie het :) dit geldt denk ik meer voor de gevallen ambulance etc. Iedereen in Nederland is volgensmij zelfs verplicht om zich te verzekeren voor ziektekosten. Neem aan dat jij dus ook gewoon verzekerd bent? :) EHBO is gewoon gratis volgensmij. Dacht namelijk dat het een stichting was. Maar een vriendin van.mij gaat ook altijd voor het.rode kruis EURO mee naar de 4daagse, dus die zal ik er ook nog even.naar vragen. :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:22

oke want zou wel mijn blaren enzo verzorgd willen hebben eventueel haha

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 00:00

Dat is niet zo moeilijk om zelf te doen :P

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 00:49

Dat is eng ha ha en mischien staan daar wel knappe mannen haha

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 08:33

andrea1992 schreef:

Het duurt vaak wel heeeeeel lang.voordat je eindelijk geholpen wordt daar. Soms is er wel eens een wachtrij van 2 uur!

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:01

Wat zijn er weer veel paginas bijgekomen :oo
Wel leuk om alle plannen te lezen!!
Ik ga denk ik ook pas rond februari beginnen met trainen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:03

fientje80 schreef:
andrea1992 schreef:

Het duurt vaak wel heeeeeel lang.voordat je eindelijk geholpen wordt daar. Soms is er wel eens een wachtrij van 2 uur!

Idd, in die tijd kun je toch weer een kwart van het parcours gelopen hebben :P

Ik ben bang voor naalden dus ik laat mijn blaren gewoon zitten (gelukkig heb ik tot nu toe maar een paar kleintjes gehad, die springen vanzelf :') )

ehbo is gewoon gratis ja, bij ons hebben ze nu sinds 2 jaar een poli in het dorp verderop zitten. Kun je ook preventief je voeten laten intapen, ik laat ieder jaar mijn hakken inpakken, dat scheelt echt enorm.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:09

andrea1992 schreef:
heb je veel getraind voor je eerste x

Ja, maar toen was ik 11 jaar, dus mocht ik nog 30km lopen. Maar toen had ik vanaf begin april (dan starten we hier altijd met trainen) zeker wel iedere 2 weken getraind en ook echt paar keer 30 en zelfs wat meer als 30.
Want de 4-daagse heeft natuurlijk niet alle dagen precies een route van 30/40/50 km. Bijvoorbeeld de laatste dag van de 40km is in werkelijkheid bijna 43 km.
Ook had ik een paar keer twee dagen achter elkaar 30km getraind.

Wat ik de laatste jaren deed als training, om het een beetje leuk te houden, is via internet opzoek naar georganiseerde wandeltochten (varieerend van 5 tot 80km, zijn ze er)! Die omgeving is dan vaak nieuw voor je, de route hoef je dus ook niet meer zelf te bedenken, je weet precies hoeveel km je loopt en je krijgt een mini-medaille :D

edit:
fohadie schreef:
Nog even over rustposten: Je kan niet overal gaan zitten en aanschuiven. Sommige plekken zijn alleen voor lopers bedoelt van dat bedrijf oid. Je kan wel op veel verschillende plekken wat kopen maar pas goed op. Bij de 1 betaal je 1,50 voor een flesje water en bij de ander 0,50cnt. Goedkoper is om alles mee te nemen maar dan heb je een heel grote en zware rugzak nodig. Makkelijker, en misschien ook wel leuker is om een paar mensen in de verzorging te zetten die langs de kant zitten met eten en drinken. Let wel op dat je daarvoor soms wel een vergunning of toestemming van de gemeente voor nodig hebt en dat je daar al net zo vroeg moet zitten als de lopers vertrekken anders is je plek bezet. ook kun je lang niet overal met de auto komen dus check dit ruim van te voren even.

Zolang je niet als bedrijf reclame gaan zitten maken en dingen openbaar gaat verkopen, hoef je geen vergunning te hebben hoor om langs de kant een rustpost te organiseren.
Wij gaan jaarlijks met minimaal 20 familieleden en vrienden naar de nijmeegese 4-daagse en ongeveer de helft loopt en de andere helft zit langs de kant voor de verzorging.
Iedereen doet dat :) Zonder verzorging onderweg, is het denk ik veel zwaarder
Laatst bijgewerkt door Dispar_Vulgo op 09-11-12 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:13

En je loopt met veel andere mensen, dat scheelt echt enorm :j Al is het ook wel goed om een keer een lange tocht alleen te lopen, want dan moet je jezelf mentaal wel kunnen oppeppen. Als je dat lukt dan ben je goed op weg. Zo loopt mijn pa als voorbereiding altijd van brug tot brug (Nijmegen en de brug naar Tiel), dan is 50 km met alleen maar dijk. Onwijs saai, maar hij heeft totaal geen moeite met stukken door de polder en dijk tijdens de vierdaagse. Terwijl dat de punten zijn waar ik denk 'wat doe ik hier, waarom heb ik me nu weer opgegeven'.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:20

capopjekop schreef:
En je loopt met veel andere mensen, dat scheelt echt enorm :j Al is het ook wel goed om een keer een lange tocht alleen te lopen, want dan moet je jezelf mentaal wel kunnen oppeppen. Als je dat lukt dan ben je goed op weg. Zo loopt mijn pa als voorbereiding altijd van brug tot brug (Nijmegen en de brug naar Tiel), dan is 50 km met alleen maar dijk. Onwijs saai, maar hij heeft totaal geen moeite met stukken door de polder en dijk tijdens de vierdaagse. Terwijl dat de punten zijn waar ik denk 'wat doe ik hier, waarom heb ik me nu weer opgegeven'.

Hahahah herkenbaar! Dat heb ik iedere ochtend als ik om half 4 m'n bed al uit moest :+
En als ik weer eens 's ochtends op weg naar de start al amper voorruit kwam, omdat ik zo'n ontzettende spierpijn had, dat ik dacht 'hoe ga ik oooooit vandaag nog 40 km lopen met deze benen?'
Of wanneer ik na de eerste dag al 8 blaren op m'n voeten had, en iedere stap voelde alsof ik over glas aan het wandelen was

:+ Laat dit een les zijn voor alle mensen die denken dat 'wel even' te doen.. Met voldoende trainen, wordt het bovenstaande je tenminste gespaard! }>

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:24

Maar wanneer train je genoeg? Ik vond dat ik afgelopen keer met nog geen 100 km in de benen genoeg getraind heb. Terwijl mensen om me heen 500/600 km wandelen. Ik ken er zelfs die meer dan 1000 km per jaar lopen en nog last hebben tijdens de vierdaagse. En een beetje last en afzien hoort erbij uiteraard, anders heb je geen voldaan gevoel als het je gelukt is :D

Haha ik dacht dat ook bij het opstaan, vooral de vroege start als om 4 uur de wekker ging :P Dan dacht ik, zal ik gewoon niet gaan en lekker verder gaan slapen?

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:37

heel bekend allemaal!
en dan de eerste 100 meter na een pauze, dan loop je als een pinguin en vraag je jezelf af waar je spieren gebleven zijn :P

Ik heb vorige keer rond de 600 km getraind, omdat het mijn eerste vierdaagse zou worden, dit jaar denk ik dat ik het wel met minder af kan.

wat ik me wel 4 dagen lang af heb gevraagd: wie zijn hier gekker,de wandelaars of de mensen langs de kant?
Ik kan me nog 1 bord voor de geest halen: if it hurt bij every step..kom hier en take an eppelflep *\o/*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:41

Die heb ik niet gezien, maar idd geweldig die mensen langs de kant. Ik moet altijd lachen met van vulpen, die overal bordjes heeft hangen.

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:42

ja..en na 4 dagen kan je ze niet meer zien! maffe boomzager

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:43

Wel goede reclame, iedereen kent hem :P

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:44

ow nog een tipje: ni9et te hard handjeklap met de studenten doen...dan vallen ze om.
Heb er vorig jaar 2 "neer geslagen" :+

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:21

Uh ik las ergens dat als er 1 man is van 20 jaar dan moet de hele groep 50 km lopen klopt dit...gaat dit om geslacht en leeftijd?
Want onze bokkersgroep bestaat haast uit vrouwen/meiden tussen de 15 en 45 jaar hoe komt dit dan?

Wil wel graag dat het doorgaat heb er echt super veel zin in het liefste met de hele bokkersgroep of twee bokkers groepen.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 14:30

kaylah schreef:
Uh ik las ergens dat als er 1 man is van 20 jaar dan moet de hele groep 50 km lopen klopt dit...gaat dit om geslacht en leeftijd?
Want onze bokkersgroep bestaat haast uit vrouwen/meiden tussen de 15 en 45 jaar hoe komt dit dan?

Wil wel graag dat het doorgaat heb er echt super veel zin in het liefste met de hele bokkersgroep of twee bokkers groepen.

Klopt! Mannen mogen alleen maar de 50 km lopen, en aangezien iedereen de zelfde afstand moet lopen in de groep moet iedereen dan 50. Laten we dus toch maar mooi voor de 40 gaan :D

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:33

capopjekop schreef:
Maar wanneer train je genoeg? Ik vond dat ik afgelopen keer met nog geen 100 km in de benen genoeg getraind heb. Terwijl mensen om me heen 500/600 km wandelen. Ik ken er zelfs die meer dan 1000 km per jaar lopen en nog last hebben tijdens de vierdaagse. En een beetje last en afzien hoort erbij uiteraard, anders heb je geen voldaan gevoel als het je gelukt is :D

Haha ik dacht dat ook bij het opstaan, vooral de vroege start als om 4 uur de wekker ging :P Dan dacht ik, zal ik gewoon niet gaan en lekker verder gaan slapen?

Mij hoef je niet te vertellen hoor dat een beetje last erbij hoort helaas :+
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is hoeveel trainen voldoende is.
Toen ik de eerste keren mee liep (30km), had ik zo'n 10x getraind, met gemiddeld denk 25km (dus 250 in totaal). Dat is voor mij voldoende om hem goed uit te lopen.
Laatste jaar (40km) had ik het écht zwaar, maar had toen 5-6x getraind, met ook gemiddeld 25/30km (totaal 125/180km) wat voor mij dus blijkbaar onvoldoende was voor soepele 40km :o

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:35

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:36

Ik weet niet of ik nu een heel raar bericht hier plaats, maar ik heb eventueel een logeerplek voor tijdens de vierdaagse :)
meer inlichtingen via pb!

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:38

Owkee dan proberen we toch voor de 40 te gaan ipv de 50 :+

Hebben jullie er ook zo'n zin in?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:39

Ja enorm!

Zat even te kijken naar inschrijving en kwam deze site tegen: http://www.viavierdaagse.nl/#
Dit is toch de andere inschrijfoptie waar we het eerder over hadden?

Staat ook nuttige informatie op die site

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:40

Amaryllis schreef:
Ik weet niet of ik nu een heel raar bericht hier plaats, maar ik heb eventueel een logeerplek voor tijdens de vierdaagse :)
meer inlichtingen via pb!

Je hebt pb