Zit sinds ik weer terug ben van college al te spieken in het topic. Raak straks nog eens echt verslaafd aan bokt.
Maar ga nu toch echt even langs de dierenspeciaalzaak voor een zak muesli. Hopelijk zijn ze zo lief om hem in mijn auto te leggen, want ben natuurlijk weer alleen thuis. En diva Walita eist natuurlijk wel wat lekkers vanavond.
_l_amanda_l_
Geplaatst: 18-06-12 15:41
Maysie schreef:
CoronaLime schreef:
Ik heb echt hele mooie van je mays
*vreest voor het ergste *
Erger dan deze, Linda? Sta jij trouwens ook leuk bij
Nice foto's Ilona, leuk dat ik er zo samen met Doet nog op sta.
Killyenn
Geplaatst: 18-06-12 17:49
Mooie foto's komen er voorbij
Nog even ter verdediging van Ilona, omdat ik vind dat zij wel erg hard aangepakt is hier: Ilona maakt mooie foto's, precies de soort foto's die mensen, en dam met name jongeren, graag stelen. Onder het mom van 'dan had je ze maar niet op internt moeten zettn/er groot een logo doorheen moeten zetten' oid, terwijl ze zelfs het lef hebben gehad het logo in de hoek er af te knippen en te poetsen. En dit ebeurt echt heel veel meer dan de meeste mensen weten. Een jaar geleden is mijn hele portfolio gejat door een stelletje pubers op een paardensite, daar heb ik toen nog een heleboel problemen mee gehad, tot aan dreigen met een advocaat naar de webmaster(!) aan toe, omdat die ook weigerde mijn foto's er af te halen. Voor mij als fotograaf is dat funest, ik kan mijn foto's duidelijk niet goed beschermen, mensen hebben geen respect voor eigendom én ik kan geen exclusiviteit meer aan de klant garanderen. Na dit hele gebeuren heb ik er ook sterk over nagedacht een logo door het midden heen te gooien. Dit heb ik na lang twijfelen besloten toch niet te doen. Vanwege dit besluit ben ik wel genoodzaakt elke twee weken verschillende sites af te speuren naar míjn foto's, mijn eigendom, de foto's waar ik hard voor gewerkt heb en trots op ben. En ik kom ze nog regelmatig tegen ook. Zo gek vind ik Ilona's keuze ook niet en daar mag vanuit de modellen ook zeker wat meer respect voor zijn, want het is als fotograaf absoluut niet makkelijk je foto's te beschermen. Daarnaast krijgen jullie ruim 50/100 foto's gratis uit deze shoot dus klagen dat een van de fotografen een logo er doorheen zet vind ik ruim overdreven
Dit is niet bedoeld als opmerking om de discussie weer aan te wakkeren of een heuze rel te beginnen, enkel ter educatie om te laten zien dat er meer achter zit dan het willen verpesten van de foto voor het model of commerciële interesse