pascale schreef:Zaina schreef:ja dat cremeren is wel een beetje een fantasie natuurlijk. wie doet dat nou écht
ik en vele anderen!
echt? ik heb daar écht geen geld voor hoor
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pascale schreef:Zaina schreef:ja dat cremeren is wel een beetje een fantasie natuurlijk. wie doet dat nou écht
ik en vele anderen!
crossmonster schreef:precies
wellicht zijn deze mensen nog jong, en kunnen de ouders meebetalen.
mijn ouders zouden wel betalen, maar dat zou ik niet aan ze willen vragen
woon op mezelf en ben oud genoeg zelf mijn boontjes te doppen,
maar goed,
DaanxBien schreef:KarinvdM schreef:
En hem vervolgens in een urn op de schoorsteenmantel zetten???
of in mn kamer
Eydis schreef:Ik vind het een naar filmpje, vind dat schieten maar niks
Zaina schreef:echt? ik heb daar écht geen geld voor hoor
BitchyWitchy schreef:Zaina schreef:echt? ik heb daar écht geen geld voor hoor
En al had ik het geld wel, dan deed ik het nog niet....... Vind het belachelijk duur, en het resultaat is hetzelfde....... Dood is dood.. Mijn paard leeft verder in mijn herinneringen en in mijn hart.
Ik begrijp best dat anderen wel de behoefte hebben om een urn te bewaren en zo, het is alleen niet mijn ding.
Ik heb een mooie foto in de kamer staan. Haar naambordje heb ik hier ook, daar brandt een kaarsje en een lok manen draag ik in een medaillon om mijn nekIeder zijn eigen manier, doe gewoon wat voor jou het beste voelt! Dat is de enige juiste beslissing!!!
Marigold schreef:nou ik heb het schiet filmpje gekeken tot het haar het masker bijna op zijn hoofd kreeg..
paard zag er maar verward en angstig uit hoor vind ik ..
ik kan er echt niet tegen om verder te kijken, vind het gewoon heul luguber.
durf dus ook niet foto's te kijken.
een pard is voor mij gewoon een lief dier, en ik hoef niet te weten hoe hij wordt verwerkt tot vlees.
ik weet hoe het gaat, maar van een paard, nee.
Armani88 schreef:knap dat je daar naar durft te kijken ? ummhh
Ik heb hier geeneens belang bij naar te kijken ..
sommige mensen snap ik niet, dan krijg ik het beeld niet meer uit mijn hoofd
Needje schreef:Als je vlees eet, vind ik dat je ook moet kunnen kijken hoe je aan dat stukje vlees komt!
Marigold schreef:een paard is voor mij gewoon een lief dier, en ik hoef niet te weten hoe hij wordt verwerkt tot vlees.
ik weet hoe het gaat, maar van een paard, nee.
BitchyWitchy schreef:Armani88 schreef:knap dat je daar naar durft te kijken ? ummhh
Ik heb hier geeneens belang bij naar te kijken ..
sommige mensen snap ik niet, dan krijg ik het beeld niet meer uit mijn hoofd
En dat valt dus reuze mee!!! Je brengt je paard niet voor niets naar de slacht. Meestal hebben paarden dan toch al het nodige meegemaakt, inclusief veel pijn. Het is dus een soort van bevrijding. Mijn paard was letterlijk in één klap uit haar lijden.......... En ik ben blij dat ik dat voor haar heb kunnen doen..
BitchyWitchy schreef:Needje schreef:Als je vlees eet, vind ik dat je ook moet kunnen kijken hoe je aan dat stukje vlees komt!
Ik zie de reacties al weer komen; "ik eet geen paardenvlees"
Lydiia schreef:Nou idd, ik denk dat vrijwel alle paarden met een reden bij de slager zijn gezien het feit dat de marktwaarde van een paard vaak hoger ligt dan 400 euro![]()
KarinvdM schreef:Hmm, zolang ik een kroket lekker vind....
DaanxBien schreef:sorry beetje late reactie maar ik was even weg .
Maar om verder te gaan op het cremeren .
ik wil dat gewoon laten doen omdat het mij gewoon een goed gevoel geeft net als bij dat hondje dan . En ja ik hou gewoon super super veel van me dieren en heb veel voor ze over en het as wat je dan bewaart betekent toch ook wel iets net als dat mensen wat haar van hun paardje bewaren ik kan het gewoon niet uitleggen meschien een beetje vaag maar snapppen sommige van jullie dat?