Bokkers Friesland !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:57

Flicka12 schreef:
Wat leuk! Succes! :D

Meer vab jullie die heel misschien toevallig zaterdag naar Kollum op wedstrijd gaan? :D

Ja ik! Ik start in de B.

Stal Lunia is leuk! Mijn zusje heeft daar ook een tijdje gereden.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:08

Mayflower_ schreef:
Flicka12 schreef:

Meer vab jullie die heel misschien toevallig zaterdag naar Kollum op wedstrijd gaan? :D

Ja ik! Ik start in de B.

Ah wat leuk! Ik start in het L2 pony's :j

Startlijst staat er ook op zag ik!
Laatst bijgewerkt door Flicka12 op 03-10-16 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:10

Mayflower_ schreef:
Flicka12 schreef:

Ja ik! Ik start in de B.

Succes ladies.

Ik hoop die week erna mijn debuut in zwaagwesteinde te maken. Gaan jullie daar ook heen?

Flicka12

Re: Bokkers Friesland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:11

Bedankt! :) Nee ik niet, maar is wel heel dichtbij :))

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:37

Ik start 8 oktober weer voor het eerst na mijn ongeluk. Paard haar L1 debuut :D

Met Dana
Afbeelding

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:09

Hee Joltsje heb je al een nieuwe topper gevonden?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:47

hey Sophie, dan zou ik wel heeeel snel er klaar voor zijn haha.
nee rij een paardje van iemand anders en lijkt me toch wel heel leuk om te starten. dan heb je ook een doel om te trainen. onderlinge hadden we 186, maar vind ik altijd een lastig referentiekader. dus nu in het echie maar even kijken waar we staan en dan waar we nog op moeten oefenen.

en mijn paarden zoektocht.. tsjaa.. erg lastig. ik moet eerst nog sparen, maar alleen bij het idee dat een eigen paard weer financieel haalbaar is wordt ik al gek en ga ik gelijk alles opzoeken haha. maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik wil :). en met 2 kleine kids ook geen mega tijd. dus of nu een paard kopen verstandig is, is vraag 2. maar waar een wil is is een weg.

maar wie weet kunnen jullie mij helpen :)
ik ben een recreatieve wedstrijdruiter :Y) en mijn doel is ooit Z te worden. daarnaast zo ik graag eens willen buitenrijden, een cross mee willen doen en parcoursje springen. de laatste dingen vooral niet hoger dan L niveau haha. Vroeger veelal jonge / onervaren paarden gehad en hier en daar eens gestart. door de zenuwen + dat ik geen topper ben tot dusver L1 gereden.

wat voor paard moet ik nu kopen? een wat ouder Z paard waar ik nog 5 jaar mee vooruit kan en heel veel kan leren? of een jong paard en samen het avontuur aan gaan.

in het eerste geval leer ik heel veel en zal ik daar veel plezier aan hebben. maar ik ben zo bang dat ik na 5 jaar op het paard ben uitgekeken en weer wat anders wil. dan zit je met een 20 jarig paard :). ook ben ik bang dat ik het idee heb dat ik het niet zelf gedaan heb.

met een jong paard moet je weer opnieuw beginnen en kan ik er niet van leren. de weg er naar toe zal dus langer zijn. als we het wel redden is het wel helemaal mijn verdienste en kan ik er extra trots op zijn.

lastig lastig lastig.
wat ik als tussenoplossing dacht is een Z paard leasen :) iemand die een paardje heeft staan, het meeste er uit heeft gehaald en die nu wat "in de weg" staat. ik zou dan de stalling en alles betalen en het paardje een paar jaar rijden.. dus wie weet zet ik daar een advertentie voor. maar denk niet dat die er veel zijn hahaha

@kabayo, mooi paardje :~ . fijn dat je weer gaat starten.
wat is er gebeurd? als je het niet wilt vertellen ook niet erg natuurlijk.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:08

Er staat een mooie zwarte Gelderse op MP Joltsje voor geld binnen jouw budget :) Zou ik eens heen gaan. Is 7 jaar.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:13

uit strijen? die ziet er inderdaad wel leuk uit :o :o
wel een eindje rijden haha

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:19

Ja uit Zuid Holland :)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:47

Joltsje ik heb hem staan. Ik ben zo hard aan het twijfelen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:59

Twijfelen om te verkopen Puppetje?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:04

Nee ik woon voor 3 jaar in het buitenland en heb mijn paarden in een rusthuis gezet. Joltsje en ik hebben veel contact gehad met elkaar omdat zij wel graag voor mijn paarden wilde zorgen. Ik durfde het toch niet aan want 3 jaar is een lange tijd. Je kan niet in de toekomst kijken. Er wordt prima opgepast in het rusthuis maar ik denk toch dat wat meer aandacht prettig is. We moesten nog 1 puntje en dan mochten we ZZ - licht starten. Het is dus een prima leerpaard.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:09

Oke.. ja daar kan ik verder niet over oordelen :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:38

Joltsje schreef:
hey Sophie, dan zou ik wel heeeel snel er klaar voor zijn haha.
nee rij een paardje van iemand anders en lijkt me toch wel heel leuk om te starten. dan heb je ook een doel om te trainen. onderlinge hadden we 186, maar vind ik altijd een lastig referentiekader. dus nu in het echie maar even kijken waar we staan en dan waar we nog op moeten oefenen.

en mijn paarden zoektocht.. tsjaa.. erg lastig. ik moet eerst nog sparen, maar alleen bij het idee dat een eigen paard weer financieel haalbaar is wordt ik al gek en ga ik gelijk alles opzoeken haha. maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik wil :). en met 2 kleine kids ook geen mega tijd. dus of nu een paard kopen verstandig is, is vraag 2. maar waar een wil is is een weg.

maar wie weet kunnen jullie mij helpen :)
ik ben een recreatieve wedstrijdruiter :Y) en mijn doel is ooit Z te worden. daarnaast zo ik graag eens willen buitenrijden, een cross mee willen doen en parcoursje springen. de laatste dingen vooral niet hoger dan L niveau haha. Vroeger veelal jonge / onervaren paarden gehad en hier en daar eens gestart. door de zenuwen + dat ik geen topper ben tot dusver L1 gereden.

wat voor paard moet ik nu kopen? een wat ouder Z paard waar ik nog 5 jaar mee vooruit kan en heel veel kan leren? of een jong paard en samen het avontuur aan gaan.

in het eerste geval leer ik heel veel en zal ik daar veel plezier aan hebben. maar ik ben zo bang dat ik na 5 jaar op het paard ben uitgekeken en weer wat anders wil. dan zit je met een 20 jarig paard :). ook ben ik bang dat ik het idee heb dat ik het niet zelf gedaan heb.

met een jong paard moet je weer opnieuw beginnen en kan ik er niet van leren. de weg er naar toe zal dus langer zijn. als we het wel redden is het wel helemaal mijn verdienste en kan ik er extra trots op zijn.

lastig lastig lastig.
wat ik als tussenoplossing dacht is een Z paard leasen :) iemand die een paardje heeft staan, het meeste er uit heeft gehaald en die nu wat "in de weg" staat. ik zou dan de stalling en alles betalen en het paardje een paar jaar rijden.. dus wie weet zet ik daar een advertentie voor. maar denk niet dat die er veel zijn hahaha

@kabayo, mooi paardje :~ . fijn dat je weer gaat starten.
wat is er gebeurd? als je het niet wilt vertellen ook niet erg natuurlijk.

Ik heb in mei mijn bekken en staartbeen gebroken doordat een paard steigerde en achterover viel. Ik lag een week in het ziekenhuis en kon 3 weken niet lopen..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:54

Haha puppetje, wat die jij in dit topic. Je woont helemaal niet meer in de buurt van friesland ~~}> :D

Mijn aanbod staat nog steeds. Zoals je op facebook mogelijk hebt gezien heb ik gewoon een paardje om te rijden, dus daar gaat t niet om. Ik wil ook gerust bij het rusthuis eerst een paar keer langsgaan l. Maar ja nu is het nog 100x moeilijker oordelen als toen.

Wel 1 van de redenen dat het borrelt. Dus puppetje bedankt :Y) . Nee hoor. Maar er zijn dus wel mensen die hun paard niet weg soen, maar het zonde vinden dat er niets mee gebeurd.

@kabayo pittig zeg. Knap dat je weer op het paard zit en het aandurft.

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:51

Autumn dessert trail, stond wel op de planning ja. wegens omstandigheden kan ik toch niet.. erg jammer! wens iedereen veel plezier die wel gaat :)

Is er iemand in de buurt van heerenveen (liefst op fietsafstand) met een bijzonder paardje op zoek naar een fotograaf?
ik wil graag voor mijn website wat meer verschillende paardjes op de foto zetten etc. :o

heb tijdelijk een hele mooie dure fijne lens te leen, wil die ook graag meer uitproben :Y)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:02

Hmm nee niet echt in de buurt van Heerenveen :(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:05

Ik woon 4 km naast Heerenveen (tjalleberd) met 2 palominos , Shetlanders met lange manen en een veulen

Zie profiel

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:07

Kabayo schreef:
Ik woon 4 km naast Heerenveen (tjalleberd) met 2 palominos , Shetlanders met lange manen en een veulen

Zie profiel

heb al een paar keer gekeken of ik 2 palominos kon zien onderweg naar mn verzorgpony... kan je ze zien vanaf de weg? :') fiets sowieso regelmatig langs dus kunnen misschien wel wat regelen :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:10

NynkeMarit_x schreef:
Kabayo schreef:

Zie profiel

heb al een paar keer gekeken of ik 2 palominos kon zien onderweg naar mn verzorgpony... kan je ze zien vanaf de weg? :') fiets sowieso regelmatig langs dus kunnen misschien wel wat regelen :D

Erg leuk!

Je ziet ze idd vanaf de weg. Bij de boerderij met die hoge paddock hekken

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:12

[/quote]

heb al een paar keer gekeken of ik 2 palominos kon zien onderweg naar mn verzorgpony... kan je ze zien vanaf de weg? :') fiets sowieso regelmatig langs dus kunnen misschien wel wat regelen :D[/quote]

Erg leuk!

Je ziet ze idd vanaf de weg. Bij de boerderij met die hoge paddock hekken[/quote]

Waar dan? :') :')
ik fiets vanaf t viaduct heerenveen terband geloof ik in, en dan volg ik de aengwirdenweg dinges door tjalleberd richting tijnje... >;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:18

Jaa ik woon naast het dorp luxwoude, dus dan fiets je eerst bij de knipe en dan via de zestienroeden naar mij toe, fietstunnel zit onder de a7 door. Andere kant van ons erf is gersloot en de buren is weer Heerenveen. Dorp 300 meter verder is dus luxwoude.

Dus dan klopt het dat je ze niet ziet want je fiets langs de andere kant haha

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:19

NynkeMarit_x schreef:

heb al een paar keer gekeken of ik 2 palominos kon zien onderweg naar mn verzorgpony... kan je ze zien vanaf de weg? :') fiets sowieso regelmatig langs dus kunnen misschien wel wat regelen :D[/quote]

Erg leuk!

Je ziet ze idd vanaf de weg. Bij de boerderij met die hoge paddock hekken[/quote]

ik fiets vanaf t viaduct heerenveen terband geloof ik in, en dan volg ik de aengwirdenweg dinges door tjalleberd richting tijnje... >;)[/quote]

Dan fiets je wel langs mijn huis :j

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:23

NynkeMarit_x schreef:

Erg leuk!

ik fiets vanaf t viaduct heerenveen terband geloof ik in, en dan volg ik de aengwirdenweg dinges door tjalleberd richting tijnje... >;)[/quote]
Dan fiets je langs luinjeberd, en mijn paard Haha :)