Paardenfotomeeting Havelte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Re: Paardenfotomeeting Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 00:01

Dankje esther! Heb nog veel meer gave maar die zijn morgen lekker aan de beurt! :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 00:20

Ik ga ook morgen verder, máár, deze wilde ik jullie niet onthouden! :D We hebben ons wel vermaakt, zo te zien :')
Afbeelding

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 06:37

Goedemorgen allemaal, wat zijn er al een hoop mooie foto's geplaatst
En de fotografen collage is hartstikke leuk.
Benieuwd wat er nog meer gaat komen.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:15

Hahaha _O- die collage geweldig! Zou je die foto's waar ik op sta los naar mij kunnen mailen rmaysoon@hotmail.com

Ik heb nog eenn kleine stapel die eerst ff af moet, daarna zijn die van gisteren aan de beurt! :):) :):)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:30

Bassenqua schreef:
NinaCharlie schreef:
Klopt, zo lever ik ze altijd af. Deze foto's zijn geschikt om om internet te plaatsen,

wil je ze zonder naam, in groot bestand om af te drukken dan moet je foto's nabestellen.

Ok, dus ik maak werk van mijn paard en krijg dan foto's met een naam dwars door het paard heen? Dat kan niet zo geregeld worden zoals andere collega's dat doen? Gewoon fatsoenlijk in de hoek? Voor mijn part midden op de foto maar dwars door het paard heen ? Prima, dan weet ik waar ik rekening mee moet houden als ik ons beschikbaar stel voor een eventuele volgende fotoshoot.! ;)

Linda mooie foto van Junita, ook van Chayton op het andere topic. :j

Als je foto's besteld gaat het logo er vanaf. Dus eigenlijk snap ik het probleem niet zo? Ik heb al vaak zat gehad dat de rand weggeknipt is en dat je niks meer zag. Dat ben ik zat dus dan maar zo. Tuurlijk kan je het lelijker vinden. Maar het mooist is toch gewoon een foto zonder tekst?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:04

Ilona, laten we er maar over op houden, jij ziet het probleem niet omdat je het alleen van jou kant begrijpt. Als ik dit van tevoren had geweten had ik niet toe gestaan dat Junita voor jou lens kwam te staan, je hoeft voor mij ook de foto's niet te plaatsen, ik heb er absoluut géén belang bij! Voor mij is het nu een principe kwestie, ook al zou je de mooiste foto gemaakt hebben maar bij een onderneemster met zo'n slechte service ga ik absoluut geen zaken doen. Ik heb tijd gestoken in mijn paardje, om haar netjes voor JOU lens te laten staan, ik rij 90 km met de trailer heen en weer om haar voor JOU lens te laten staan en dan krijg ik foto's met een logo dwars door het paard? No way, met zulke grappen en grollen kan ik dus helemaal niks.

Ik krijg trouwens de nodige PB's dat dit niet de normale gang van zaken blijkt te zijn, misschien moet je een voorbeeld nemen aan je collega's die wél begrijpen hoe het in elkaar steekt!

Sorry voor deze onnodige discussie op het topic, is ook absoluut niet bedoeld voor degene die de zaken wel netjes afhandelen maar hier zakt mijn broek werkelijk vanaf!!

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:07

Saskiaa_ schreef:
Westernfreak schreef:

Was het de pony van de vriendin van haar die erbij ging liggen in het water, tot twee keer toe? :D

:j En jullie fotografen vonden dat maar wat leuk om vast te leggen zeker! :D

Even het topic een beetje doorgelezen, wat moeten jullie een super dag hebben gehad met al die mooie model paarden!
Voor degenen die nog leuke foto's hebben van 'het paard dat ging liggen in het water tot 2x toe' dan hoor ik dat graag! :)
Dat waren mijn paardje en ik namelijk haha.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:34

Bassenqua schreef:
Ik krijg trouwens de nodige PB's dat dit niet de normale gang van zaken blijkt te zijn, misschien moet je een voorbeeld nemen aan je collega's die wél begrijpen hoe het in elkaar steekt!

Jammer dat ze deze niet naar mij sturen zodat ik er misschien wat aan kon veranderen. Ik vind het erg jammer dat ze jou dan wel een PB sturen en mij niet. Er waren geen regels qwa je logo dus deed ik hoe ik het altijd doe. Jammer dat er meteen druk naar elkaar wordt gePb't en niet even bij mij wordt duidelijk gemaakt door de organisator dat dit bij deze meeting niet de bedoeling was.

Jammer dat jij er zo over denkt, maar fijn dat je aangeeft dat je niet meer geinteresseerd bent in mijn foto's. Dan hoef ik daar geen tijd aan te spenderen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:49

hoe heette de mini van Happinez nou? :Y) En de ijslander? Die onthou ik steeds niet...
Deze vind ik ook wel leuk geworden, ondanks dat het een per-ongelukje was :') (ik hou niet van achterom-kijk-foto's)
Afbeelding
Heeft trouwens nog iemand dat imageshack de foto's bijdraait? Er zitten er een paar bij die maar niet recht op willen blijven staan :Y)

IlonavB: er zijn ook niet echt regels voor, maar bij andere meetings was het vaak de regel dat de 800pxjes gewoon aan de modellen gegeven werden, alle andere maten konden besteld worden ;) .
In dit topic hebben we het er i.d.d. niet van te voren over gehad, is weer een punt om op te letten voor de volgende keer!

CoronaLime: wat voor camera heb jij eigenlijk? :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:53

Even voor de duidelijkheid, de PB's zijn NIET van de fotografen die gisteren bij de shoot aanwezig waren maar van andere fotografen op bokt die dit topic dus ook duidelijk volgen.

Citaat:
Jammer dat jij er zo over denkt, maar fijn dat je aangeeft dat je niet meer geinteresseerd bent in mijn foto's. Dan hoef ik daar geen tijd aan te spenderen.

Inderdaad en daarom ben ik ook zo netjes om te zeggen dat ik geen belang heb bij foto's met een logo dwars door mijn paard heen, dat scheelt jou inderdaad een hoop werk, dat noemen ze meedenken met elkaar. ;)

Verder maak ik er geen woord meer over vuil, voor mij een goede leerschool, gelukkig dat dit me niet op de eerste fotoshoot is gebeurd, dan was ik er ook direct klaar mee geweest maar gelukkig is mij duidelijk gemaakt dat niet iedereen zijn werk zo afhandelt.

Amanda mooie foto van Doet, leuk dat zo'n ongeluk shotje dan zo'n prachtige foto wordt.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:57

Wouw , knap plaatje is dat geworden zeg !
Op klein was hij al mooi, maar groot hij ook prachtig <3

edit : hij heet Doerak , of ook wel Doetje

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 13:15

Amanda daar hebben we het gisteren gewoon over gehad hoor?

Afspraak was fotos max 600 x 800 en met logo van de fotograaf erop, en niets word gratis weggegeven. Hoe en wat je met je logo doet is natuurlijk aan de fotograaf zelf :j

Knap plaatje van doerak! Zijn er trouwens nog meer mensen met huiduitslag? Ik heb blijkbaar ergens aan/in gezeten met mn onderarmen, helemaal rood, prikkend en allemaal bulten.. :+

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:35

CoronaLime schreef:
Knap plaatje van doerak! Zijn er trouwens nog meer mensen met huiduitslag? Ik heb blijkbaar ergens aan/in gezeten met mn onderarmen, helemaal rood, prikkend en allemaal bulten.. :+

Oei, dat is niet handig! := Ik heb nergens last van. Beetje verbrand, maar absoluut geen bulten ofzo.

Esther, kan me voorstellen dat je hierdoor geïrriteerd bent. Vind het ook storen. Je zien alleen maar logo en geen foto meer..
Amanda, leuk! Wil je mij ook de foto's waar ik op sta ook naar mij toe mailen? Dan pb ik je even mijn mailadres. :)

Ik ga zo ook verder met de foto's. Presentatie gehad vanmorgen, ging goed, dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken. :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:53

CoronaLime schreef:
Amanda daar hebben we het gisteren gewoon over gehad hoor?
Afspraak was fotos max 600 x 800 en met logo van de fotograaf erop, en niets word gratis weggegeven. Hoe en wat je met je logo doet is natuurlijk aan de fotograaf zelf :j

ja, oké, maar logo in de hoek staat voor mij gelijk aan "weggeef" ;) die kunnen de mensen gewoon gebruiken omdat het logo aan het randje staat... :)
Heb je niet in de mieren gezeten, zoals ik? := Ben dan niet gebeten, maar kan me voorstellen dat als je in de hei gelegen hebt, je er op een paar gelegen hebt :')

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 13:55

Ging je presentatie goed sas? :)

Het ziet er echt heel gek uit, net alsof er touwen om mn polsen hebben gezeten :') morgen werken in een kortenmouwenshirtje, zal wel weer lekker pesten worden :')

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:00

CoronaLime schreef:
Ging je presentatie goed sas? :)

Ja. :) Weer 2 punten binnen!

Amanda, ik vind een logo in de hoek geen weggeven hoor. :n Weggeven is op groot formaat, op max 800x600 kan je ze niet fatsoenlijk afdrukken ofzo. Dan zijn ze gewoon goed te gebruiken op internet. Vind het zelfs wel fijn als mijn foto's met copyright op internet gebruikt worden! Ben ik modellen ook heel dankbaar voor! :) Dat is een bevestiging dat de (eigenaren van) mijn modellen mijn foto's mooi vinden, maar ook een stukje reclame. :) En ik ben van mening dat modellen hun foto's moeten kunnen showen, zonder dat daar een mega copyright op zit. Tuurlijk zit er een copyright op, maar wel in het hoekje. Ik kijk ook waar ik hem neer zet, zodat ie nooit storend in beeld zit. Het is dan wel mijn foto, maar hún paard.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:08

CoronaLime schreef:
Het ziet er echt heel gek uit, net alsof er touwen om mn polsen hebben gezeten :') morgen werken in een kortenmouwenshirtje, zal wel weer lekker pesten worden :')

Gaan ze op je werk straks denken dat we je ontvoerd hadden :')

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:11

CoronaLime schreef:

Ik houd mij dus gewoon aan de regels, vind het een beetje jammer dat er zo gereageerd wordt terwijl ik niks verkeerd doe.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:52

Wat een gedoe over de logo's...

Ik ben niet anders gewend dan dat ze er dwars door heen staan. Nu was dit dan ook mijn eerste fotomeeting, maar de foto's die van mij gemaakt zijn op concour hebben allemaal een logo in het midden. Ik stoor me er dan ook niet zo aan, deze meiden zitten ook voor ons de hele dag op de hei. Natuurlijk voornamelijk ook voor eigen gebruik en om te oefenen, maar wij krijgen de foto's wel gratis te zien en kunnen deze delen op internet. Scheelt toch weer 50,- voor een shoot, waarvan je ook nog moet nabestellen mocht je een foto zonder logo willen. Daarmee heb je nu niet een fotograaf die zich los laat op je paard maar maar liefst 7. Ik vind het dan ook niet netjes hoe Ilona wordt aangesproken. Ze hield zich keurig aan de afspraken die Linda vooraf heeft gesteld. Misschien een leer voor de volgende keer dat het vrij plaatsen van een logo ook bekend is bij de modellen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:07

Het maakt mij persoonlijk weinig uit waar het logo staat, als het maar niet storend is oid.
Ik heb een keer eerder een meeting gedaan en daar kreeg ik foto's, met een groot rood pompeblad bovenin, dat vond ik wel jammer, maar heb er niks van gezegd, het is toch stukje reclame voor de fotograaf en dus heb ik ze ook zo overal geplaatst.

Mooie foto van doerak!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:19

Concoursfoto's vind ik toch anders.. Als jij als fotograaf een dag langskomt om een paard/mens/hond/watdanook op de foto te zetten, bouw je toch een bepaalde band op en maak je afspraken met je model dat hij alleen foto's met logo op internet gebruikt. Als ''concours''fotograaf sta je ook de hele dag te werken, maar je hebt vaak geen persoonlijk contact met de modellen. Deze foto's worden zo'n beetje altijd zo van de site gejat om te laten zien, op hyves bokt oid. Om die reden zetten denk ik de meeste fotografen er zo'n groot & centraal logo op.

Ik wil me verder niet mengen in de discussie, maar de vergelijking concoursfoto's vind ik niet echt opgaan in dit geval. Ik zie eigenlijk altijd foto's met een logo op een plek die niet centraal op het onderwerp is. De foto's in een klein formaat met logo in de hoek zie ik als een bedankje voor modellen voor het aanwezig zijn en alle moeite die ze erin gestoken hebben. Met het bedekken van het onderwerp schiet je dit een beetje voorbij volgens mij, maar ik denk dat Nina en Ilona dit vast wel in hun overweging hebben meegenomen. De foto's die je post zijn natuurlijk je eigen visitekaartje en kunnen op zowel een goede als slechte manier uitpakken :j

En nog even een laatste woord voor zowel fotografen als modellen.
Als je als model graag mooie foto's van je paard wil dan kan je beter een shoot boeken bij een fotograaf die aan jouw wensen voldoet. En als je als fotograaf geld wil verdienen aan je foto's dan kan je beter shoots gaan doen ipv. naar meetings want het nummer 1 doel van meetings is en blijft een gezellige dag voor fotografen en modellen :D

En dan zou ik graag willen dat we hier in het topic ook gezellig houden, voor verdere discussie over logo's enzo zou ik jullie graag willen verzoeken dat buiten dit topic te doen :)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:26

Ik ga zo beginnen aan de foto's :):). Ik persoonlijk vind het niet mooi om een copyright in het midden te hebben bij zulke shoots. Is het bij evenementen te denken een spring en dressuur concoursen dan gaat het er wel overheen. Wel doorzichtig maar zie batch ik zo in 1 keer met een simpel copyright uit mijn Lightroom :). Maargoed volgens mij is het logo gebeuren nu wel over :'). Laten we het gezellig houden :Y)

@Ester was het nog gelukt met die foto op facebook :)?

Amanda mijn dank is groot wat een geniale foto's heb je gemaakt _/-\o_

Als er nog andere mensen zijn die foto's hebben van mij van de meeting zouden jullie dan ook door willen mailen naar rmaysoon@hotmail.com :D

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:29

Ik heb echt hele mooie van je mays :=

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:29

Ik heb ook nog wel wat van jou Maysoon. :)) Nog wel van meer overigens. :D

Die ik van Amanda heb gekregen zijn ook erg leuk! Als nog meer mensen foto's van mij hebben, ben ik daar ook wel erg benieuwd naar! :)
Laatst bijgewerkt door Saskiaa_ op 18-06-12 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:30

CoronaLime schreef:
Ik heb echt hele mooie van je mays :=

*vreest voor het ergste :')*