Fotografenmeeting 9 oktober Soesterduinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Fotografenmeeting 9 oktober Soesterduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:07

Hahaha! Ik ga mijn best doen, en anders moet ze het met een prachtige tinker doen ben ik bang ;)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:09

Klinkt heel bekend.. Had dat twee jaar geleden met mijn merrie, 1 dag voor de keuring.. Niet leuk! Was naar de dierenarts gegaan met paard, dacht op zn minst dat ze een botbreuk had, zo kreupel was ze.. Had ze een mini hoefzweertje van nog geen cm.. Moest wel een tweede keer uitgesneden worden, want hij was na twee dagen toch dicht gaan zitten ondanks de hoefzak. Tweede keer heb ik het wel de smid laten doen, want in de kliniek was ik een godsvermogen kwijt.. 250 euro inc medicijnen en hoefzak (150 euro voor alleen de ingreep) of "service van de zaak" is nogal een verschil.. Buiten dat was het gaatje de eerste keer te klein gelaten..

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:38

Hoe lang duurde voordat het bij haar over was? En gaat het dan ook echt over of blijft het een zwakke plek?
Dan ben je ook ziek voor de keuring!! Dat kon dan niet doorgaan zeker?

Dit is de eerste keer dat ik het meemaak met mijn eigen paard (ken het alleen van anderen).
Hij liep idd kats kreupel, ik dacht ook meteen dat hij wat gebroken had! Maar benen waren prima, knie, koot, hoef allemaal goed, niet dik of warm. Maar ik wilde geen dag meer wachten.
Het was de da meteen duidelijk, alles gevoelt, rekken, strekken, pezen etc etc maar op zijn hoef de meeste reactie.
Het was ook geen extreme hoefzweer, ook maar klein van wat we hebben gezien. Hij was héél erg braaf maar door de pijn toch even een praam op gedaan.
Thank god! Is hij verzekerd en als ik alles moet geloven hoef ik alleen de voorrijd kosten en evt het consult te betalen. (maar goed, eerst maar zien, dan geloven := )

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:42

Vaak als zoiets open is, is het met goede zorg met een week over. De druk is er nu af sowieso gewoon goed open jouden en 2/3 keer per dag spoelen. Bij die van mij is het geen zwakke plek gebleven. Alleen de ene die hij in de kroonrand had is het stukje hoef wit geworden ( die is wel wat zwakker die in de zool nergens last meer van)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:56

Bij die van mij was ze na de tweede keer opensnijden na twee dagen weer helemaal rad. Het gaatje heb ik nog wel twee weken dagelijks uitgespoten met betadineoplossing in een grote spuit met flexibel slangetje en daarna een met betadine gedrenkt watje erin gestopt, zodat er geen zand in zou komen. Heb ik dagelijks vervangen. Het heeft wel twee maanden geduurd voor het gaatje eruit gegroeid was, zat precies in het hoekje tussen de hoefwand en de steunsels in, in de witte lijn. Is nu gewoon weer net zo sterk als de rest..

Ik wilde met die van mij ook niet wachten, dacht inladen en wegwezen, die moet op de foto haha. En nee, die keuring ging niet meer door haha. Het jaar erop was ik zwanger en dit jaar ben ik uiteindelijk met haar gegaan en is ze bekroond met een zeer hoge eerste premie, kampioen van de merries en tevens dagkampioen geworden.. Wachten loont dus :-)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:02

Oké, bedankt voor de info!!
@Teuntje: Dan had dat bij jullie zo moeten zijn ;)
Gelukkig geen keuring of iets anders belangrijks behalve de fotoshoot :=

Zo zag het er vandaag uit: (wel grappig, hij heeft keiharde hoeven en stevige zolen :) )
Afbeelding

Morgen ochtend even langs bijvullen en morgen middag even kijken of het al beter gaat. Duimen! :)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:16

Bries had hem op exact dezelfde plaats, exact dezelfde voet haha

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:43

Haha toevallig!
Bij mijn merrie is linksvoor een zwakke plek, 2 andere paarden van stal ook al en nu komt Gráni ook nog eens met linksvoor! :')

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:55

Ik ga niet mee de 20ste dus er is weer een plekje vrij voor een fotograaf.

Ik heb de 20ste een workshop paardenfotografie van Femke en die is helaas op dezelfde dag. Jullie veel plezier.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:24

Jammer Aniek!

Met Gráni gaat het al een stuk beter! Maar ik begin nu wel te twijfelen om de 20e. Na 24uur in de stal staan was het een stuiterbal! Dat moet ik de 20e echt niet hebben hoor! :=

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:55

Je hebt nog ff de tijd.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:18

ahhhhh arme grani hopelijk knapt het snel op

hoop wel dat we lekker weer hebben dan nog :P
ben van het weekend na het strand gegaan was echt super weer voor fotograferen daar

en heb inmiddels en reflectie scherm gekocht niet dat je die denk nog kan gebruiken nu nog in deze tijd van het jaar maar ach voor volgend jaar :P

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:24

ik heb geen berichtje gehad over 20 november,jammer maar ik kan denk ik wel.
eigenlijk heb ik een redelijk belangrijke verjaardag die dag maar ik wil de fotoshoot niet missen.
is deze datum al helemaal vast of kan het nog veranderd worden omdat er toch een aantal niet kunnen???

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:45

Volgens mij stond ie vast toch?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:05

@scobydoo: Volgens mij is die datum gewoon vast, maar niemand heeft nog bericht gehad :)

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:38

Ok nou ik houd er gewoon rekening mee

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:03

Ik had even een vraagje:

Hoe gaan jullie het doen met de penningen?
Want met een penning mag je alleen op het ruiterpad komen in de duinen, niet over de hele duinen.

Want ik heb er zaterdag ook een shoot, maar mijn moeder kan niet ver lopen door het zand met haar knie, en het ruiterpad is echt een flink eind lopen...

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:08

om op de vlakte te komen moet je zowieso een zandheuveltje over. en dan nog een stuk zandvlakte om bij een mooie fotografie plek te komen. voor iemand die slecht ter been is wordt dat denk ik wel een zware opgave.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:11

borrie01 schreef:
om op de vlakte te komen moet je zowieso een zandheuveltje over. en dan nog een stuk zandvlakte om bij een mooie fotografie plek te komen. voor iemand die slecht ter been is wordt dat denk ik wel een zware opgave.

Ik ken het er wel hoor!
Maar je mag de heuvel niet eens over om naar de vlakte te komen, aangezien je niet op de vlakte mag komen met paarden.
Ook al doen heel veel mensen het toch, er schijnen flinke boetes uitgedeeld te worden daar!
Je moet het ruiterpad volgen langs het spoor en dan het fietspad oversteken wil je op het ruiterpad in de duinen komen, maar dat is echt een flink eind vanaf de parkeerplaats!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:16

ow wij zijn gewoon vanaf de kiosk de vlakte op gegaan hoor.
er lopen wel meer paarden op die vlakte en er worden vaak shoots gedaan en nog nooit iemand gehoord die boete heeft gehad.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:02

Als je de boswachter tegenkomt krijg je idd een fikse boete!
Maar veel mensen kunnen ook enorm klagen (en dreigen de boswachter te bellen) ze kunnen hier enorm kinderachtig zijn :roll:

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:20

Jep...
Ik heb het namelijk nou al 2 keer meegemaakt dat mensen (MET HONDEN!) gingen dreigen de boswachter te bellen en toen heb ik maar gauw gezegd dat ik niet bekend was in de Soesterduinen en blablabla.
Maarja, je zou toevallig nou net diezelfde mensen tegenkomen die er toevallig iedere dag lopen... :=

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:52

Zéér regelmatig (als ik de weg kwijt ben in het bos :o ) roepen mensen: "Je mag hier niet met je paard komen! Ik bel de boswachter hoor! :( ".... Waarop ik standaard reageer: "En uw hond hoort aangelijnd te zijn, zal ik de boswachter dan ook even bellen?"
Kinderachtig gedoe. Onze ruiterpaden is bezaaid van de wandelaars en keihard langs scheurende mountainbikers, dan ook nog grote stukken met enorme bakstenen op/in het pad waar je niet eens kan stappen. Daar betalen wij dan 90,- per jaar voor! Om volledig afgekafferd te worden voor hondeneigenaren en mountainbikers die daar verdorie gratis te boel mogen terroriseren! :n

Maar goed, wij rijden daar gemiddeld 1 tot 5 dagen in de week en ik ben al bijna 2 jaar geen boswachter tegengekomen (mijn bijrijdster wel 1 keer, die durft niet meer van het pad af := _O- )

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:45

wist niet eens dat je daar niet eens mocht komen

maar idd er lopen ook tig honden los daar en dat mag gratis idd

ga zaterdag en pre hengstje op de foto zetten hier in de buurt heb er zin in me reflectie scherm testen na ja als der zon komt :P

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:49

oh waar monique, mag ik mee :D