Fotoshoot Meeting Katwijk aan Zee - oktober 2011

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 22:43

Ik stuur iedereen ruim van te voren een mail, met de definitieve planning en de vraag of ze mee gaan na af loop wat drinken / eten. Want ik zal dan moeten reserveren omdat we best met een grote groep komen.

Volgens mij zijn alle vragen inmiddels beantwoord. Hier nog een korte uitleg over de planning.

De groepjes die onderverdeelt zijn in een dagdeel ( ochtend of middag ) is puur, dat niet iedereen als een dolle foto's gaat schieten van de paarden en hierdoor een aantal paarden niet op op de foto komen.
Per groepje ( op een groepje na ) bevat 3 paarden en 3 fotografen. Per groepje is er 15 min. tijd om portret en of stand foto's te maken.
Na 15 min, zal er geroepen worden, wisselen, dan komt het groepje fotografen bij een andere groep paarden. Dit gaat zo door voor 5 kwartier.
Daarna zal er een korte pauze zijn, zodat diegene die ook rij-foto's willen kunnen opzadelen, op het strand of op de parkeerplaats.
Na het zadelen, zal er een ongeveer een uur rij foto's gemaakt worden ( een uur vind ik zelf wel erg lang. )
Dan is er pauze voor de fotografen en zal de volgende ploeg inmiddels binnen komen druppelen en begint alles weer opnieuw.

Wat water betreft, ik neem sowieso wat flessen water mee en emmers. Longeerlijn kan ik uit me kast mee plukken van stal, indien iemand die wilt gebruiken.

En verder staat inderdaad veiligheid voorop, we werken per dagdeel met 15 paarden tegelijk op het strand , dus een strakke planning is noodzakelijk. Mocht het op een of andere manier ook niet veilig worden, dan zullen we van de organisatie hier wat van zeggen, puur om de veiligheid van paard en ruiter, maar ook van de andere bezoekers van het strand trachten te waarborgen. ( oei wat ben ik weer formeel, hihihi ) Dit zal ik ook in een paar regels naar iedereen toe mailen die mee gaat, omdat we ook met zeker 3 tal fotografen werken die totaal geen ervaring hebben met paarden.
Dus vat die regeltjes niet al te persoonlijk op, maar zijn meer een kleine geheugensteuntje om de dag tot een succes te maken, waar iedereen met een goed gevoel op terug kan kijken. Alleen nu nog hopen op mooi weer.

Diegene die als reserve willen, fotograaf of als model, stuur een PB maar mij of DesireeK. Maar tot nu toe zitten we vol ( heb ook gisteren gelijk me onderschrift aangepast )

Graag zou ik dat de fotografen de link met de foto's naar mijn mailen of PB-en of naar DesireeK, zodat we dit in een post neer kunnen zetten. Uiteraard zijn voorproefjes welkom. De linken naar de foto's, zal ik ook op me site zetten, zodat de terug te vinden zijn voor een kleine periode. Ik weet niet hoe de fotografen daar overdenken, maar ik vond persoonlijk zelf beetje onhandig, al die losse linkjes, dat je als model niet meer weet van welke fotograaf je nu wel of geen foto's hebt ontvangen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:46

Freya schreef:
Graag zou ik dat de fotografen de link met de foto's naar mijn mailen of PB-en of naar DesireeK, zodat we dit in een post neer kunnen zetten. Uiteraard zijn voorproefjes welkom. De linken naar de foto's, zal ik ook op me site zetten, zodat de terug te vinden zijn voor een kleine periode. Ik weet niet hoe de fotografen daar overdenken, maar ik vond persoonlijk zelf beetje onhandig, al die losse linkjes, dat je als model niet meer weet van welke fotograaf je nu wel of geen foto's hebt ontvangen.

Goed idee inderdaad! Ik vind het prima hoor. :j

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:55

Ik ben het helemaal eens met het idee wat de foto's betreft..
Als we dus alle links van de foto's binnen hebben openen we een speciaal topic met alle links met de foto's er in zodat iedereen alle foto's van alle fotografen kan zien.
Wordt het in 1 keer nog moeilijk kiezen hahahaha...

En ik hoop ook dat iedereen vanaf nu heeeeeeel erg gaat duimen op goed weer en een zeer geslaagde dag.. en natuurlijk ook een leuke avond naderhand.. zodat we met zijn alle nog even gezellig de dag kunnen bespreken..

Jitske

Re: Fotoshoot Meeting Katwijk aan Zee - oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:42

Aan alle voorpret in dit topic te zien komt die gezellige dag sowieso wel goed. Nu het weer nog!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:55

Freya schreef:

Strak plan! :D

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:12

We hebben er zin in, ik begin alvast met duimen voor goed weer :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:15

Ik ook!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:26

Goed nieuws, Banto had gewoon een allergische reactie. Z'n huidje is weer helemaal strak!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 13:28

Dat is super nieuws Benthe , dan kan die knapperd dus toch mee , hoe is het met de droes ? ( dat was het toch )

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:29

Super!! :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:20

Jeetje ik mocht weer een hoop bijlezen. Ik ben het helemaal eens wat betreft de foto's.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:22

Utixo schreef:
Goed nieuws, Banto had gewoon een allergische reactie. Z'n huidje is weer helemaal strak!

Jeeeej!!! Dan hoef ik niet bij elk kriebeltje meer te kijken of daar rare vlekken zitten :+

Jolanda, de droes bij ons op stal is bijna over. Er staat er nog eentje uit te zieken maar that's it :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 14:25

Super dat jullie er ook zo over denken , wat de foto's betreft. Scheelt een hoop zoek werk voor de modellen en bijhouden van wie ze nu wel en geen foto's hebben ontvangen.

Ja een nadeel, dat ze in een keer een hoop te bekijken hebben en dan lekker stil zijn op bokt, hihihihi

Jitske schreef:
Utixo schreef:

Jeeeej!!! Dan hoef ik niet bij elk kriebeltje meer te kijken of daar rare vlekken zitten :+

Jolanda, de droes bij ons op stal is bijna over. Er staat er nog eentje uit te zieken maar that's it :)

Dat is super nieuws.
Ja ik ben erg voorzichtig omdat ik me toch soort van verantwoordelijk voel voor de andere paarden die op de shoot komen, terwijl eigenlijk iedereen die met een paard komt, zelf moet bedenken of het verantwoordelijk is ja of de nee.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:38

Snap ik helemaal. Maar ik kan je geruststellen.
Ik ken Benthe langer dan vandaag en die weet zelf ook hoe besmettelijk alles is. Als Adelin nog niet helemaal beter zou zijn dan zou ze ook echt niet mee gaan ;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:47

En Adelin is nog steeds drachtig, jahoe! :D
Maar de droes is al leeg en netjes dicht. De datum van de shoot is 7 weken na de genezing, en dat is echt ruim zat ;). Snap je bezorgdheid hoor, alles is hier gelijk in de isolatie gegaan.

Now I think about it, ik ga morgen Banto maar weer uit de isolatie halen... hij vind het maar saai, en mist z'n vriendinnetjes. Arme knol :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:54

Ja hij stond echt sip te kijken zaterdag! Arm ding.
Maar gelukkig niks aan de hand :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 16:57

Super dat jullie me begrijpen, van tekst is het soms toch lastig iets over te brengen.

Eindelijk , we worden weer los gelaten op het werk .... dus ik ga afsluiten en huiswaarts.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:01

Ik vind het ook een sterk plan om de links op je site te zetten Freya, veel overzichtelijker :)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:53

Goed plan Freya :) lijkt me een prima oplossing!

Ik ben vandaag lekker de hele dag op stal geweest! Wat een heerlijk weer! Was een goeie dag om even de manen te proef-vlechten voor de fotoshoot :D

Dit is t resultaat:
Afbeelding

Ik vind het echt gaaf!! hihi, alleen Cody vond t iets minder, snuif snuif naar de bloemen en daarna doodleuk schudden met haar hoofd... (had ze nu niet stevig vast gezet, doe ik op de dag van de shoot wel) .. dus toen kon ik de helft opnieuw doen voor de fotos hahaha :P

Ook meteen foto's gemaakt van haar engelse outfit, die zal ik zo nog wel even in linkjes posten, mogen jullie kiezen ;) al denk ik dat de keuze wel simpel is hihi ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:15

Gaaf Sannie :))

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:19

Oke... komtie

Cody's engelse outfit: Klik

Westernoutfit + showhoofdstel: klik
Close up hoofdstel: klik

Westernzadel + dually halster (bitloos): klik
(bontje kan er evt ook af)

Westernzadel + one-ear hoofdstel: klik
Close-up hoofdstel: klik
Als ik dit hoofdstel neem hang ik er wel een ander bitje in, ik denk die van haar showhoofdstel, met dit ding heb ik nog nooit gereden en ik vind het er maar ingewikkeld uitzien :P Dit hoofdstel matcht wel met het lederen borsttuig dat ik er nog bij ga doen.

Aan het borsttuig, in haar staart en in mijn haar komen ook nog bloemen. Ik heb ook nog satijnen linten (geel en oranje) die ik misschien om het hoofdstel kan draaien :D

Dussssssss, wat is jullie favoriet? :D

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:29

Laatste!

Trouwens, als er iemand zonder cap in westernstijl rijdt; ik heb nog wel een (lichtbruine) cowboyhoed. Zonder touwtje dus in de wind vliegt hij er misschien af, maar het valt altijd te proberen ;)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:30

Wat gaaf gedaan zeg...

Ik ga voor de western met het laatste hoofdstel :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:37

Ik vind die western opties ook leuker dan de engelse :j

Ik ga bij Neel binnenkort alvast met vlechten oefenen, hij heeft veullll haar!!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:38

Oh Nadia ik wil ook wel vlechten hoor. Kan heel mooi vlechten en bij heel veel haar ook aan twee kanten ;)