Perrokai schreef:Lydiia schreef:Ik vind het filmpje vriendelijker dan ik had verwacht!
Ik vind alleen de foto van het meisje bij het paardenhoofd (?) wel een beetje ongepast.
Het was een koe, dat maakt het voor mij niet ongepast daar ik ieder avond een stukje op mijn bord heb, dan zou dat toch ook ongepast zijn als ik daar lachend op zit te kauwen.
Het dier is dood ik ken hem niet ik eet hem graag, daar hoef ik van mezelf niet iedere keer bij stil te staan...
Het probleem is hier dat mensen die voor slachten zijn onrealistische beelden hebben bij inslapen en de mensen die tegen slachten zijn, onrealistische beelden hebben bij slachten. En dat degen die zo fel tegen slachten zijn of errrug jong zijn of alles altijd maar zielig vinden.
Zielig is als je paard pijn heeft, niks is zielig als hij eenmaal dood is, hij voelt niets weet niets en zal het je echt nooit kwalijk nemen hoor. Iedereen kan het drama zelf zo groot maken als hij wil.
Objectiviteit is dan ver te zoeken.
Objectief is: je ziet een verwaarloosd paard, niet te redden, hij loopt rustig naar binnen wordt geaaid en in een fractie van een seconde is hij weg. Hij voelt zich niet eens vallen zo snel gaat het.
Dat is nuchtere objectiviteit.........i.p.v. de boel te dramatiseren...
Joh, ik heb niets tegen slachten en wil er ook absoluut geen discussie mee starten..
Vind het een interessant topic maar vind deze foto het gewoon niet interessanter maken, that's it.