Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lydiia

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:16

Perrokai schreef:
Lydiia schreef:
Ik vind het filmpje vriendelijker dan ik had verwacht!

Ik vind alleen de foto van het meisje bij het paardenhoofd (?) wel een beetje ongepast. Ja

Het was een koe, dat maakt het voor mij niet ongepast daar ik ieder avond een stukje op mijn bord heb, dan zou dat toch ook ongepast zijn als ik daar lachend op zit te kauwen.
Het dier is dood ik ken hem niet ik eet hem graag, daar hoef ik van mezelf niet iedere keer bij stil te staan...

Het probleem is hier dat mensen die voor slachten zijn onrealistische beelden hebben bij inslapen en de mensen die tegen slachten zijn, onrealistische beelden hebben bij slachten. En dat degen die zo fel tegen slachten zijn of errrug jong zijn of alles altijd maar zielig vinden.
Zielig is als je paard pijn heeft, niks is zielig als hij eenmaal dood is, hij voelt niets weet niets en zal het je echt nooit kwalijk nemen hoor. Iedereen kan het drama zelf zo groot maken als hij wil.
Objectiviteit is dan ver te zoeken.
Objectief is: je ziet een verwaarloosd paard, niet te redden, hij loopt rustig naar binnen wordt geaaid en in een fractie van een seconde is hij weg. Hij voelt zich niet eens vallen zo snel gaat het.
Dat is nuchtere objectiviteit.........i.p.v. de boel te dramatiseren...

Joh, ik heb niets tegen slachten en wil er ook absoluut geen discussie mee starten..
Vind het een interessant topic maar vind deze foto het gewoon niet interessanter maken, that's it.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:17

Lydiia schreef:
Maakt dat een verschil?

Staat een vraagteken achter paardenhoofd trouwens.
[/quote]
ja en dus dacht ik dat je niet zeker wist of het een paard was. duh. dus ik zei even dat het een koe is

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:17

inderdaad.
het cremeren op zich is natuurlijk erg mooi en eerbiedig, maar zoo ontzettend kostbaar, en ook de beelden van het dode paard wat met de tractor wordt weggesleept, en de aanhanger of trailer wordt ingetrokken, is in principe even erg als het vallen en villen.

iedereen zou zijn paard het liefst met 80 jaar uit ouderdom op zijn wei willen zien sterven...
wordt wakker, het is 2007, paarden zijn duur, en worden lang niet zo oud, door het doorfokken gaan ze eerder dood, of krijgen ze gebreken waardoor ze dood moeten..

ogen openen , om je heen kijken en dan een keuze maken, dat is wel wijsheid en bij de tijd

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:18

Liesje89 schreef:
Citaat:
De eigenaar geeft het paard mee aan de slachter en krijgt hiervoor geld. Wettelijk gezien is het paard nu van de slachter. De slachter mag dus bepalen wie er meer kijkt. En nog iets over het lachen. Er is net gezegd dat het door de zenuwen kwam. Heb ik ook erg last van.

Dat lachen weet ik inmiddels, daar ging m'n quote ook niet om.
En dat de eigenaar het paard als het ware "afstaat" weet ik ook, maar dan nog. Het blijftin je hart toch je eigen paard, en al is ie van de koningin op dat moment, ik zou het toch echt niet op prijs stellen. En ik weet wel zeker dat ik niet de enige ben met deze mening. Maar goed, ik zal m'n mond verder maar houden want je mening geven mag niet meer geloof ik Rolleyes

Als ik had geweten dat daar belangstelling voor was, dan hadden deze meiden begin Januari het slachten van mijn paard mogen volgen.... En ja, ook filmen en plaatsen op Bokt. Op die manier kun je proberen te laten zien hoe iets gaat, kunnen anderen hiervan leren!

Een rel topic zit niemand op te wachten.

Ik ben er steeds bijgebleven, en ook mijn andere paarden zullen, als het zover is, naar de slager gaan. Mijn keuze!

Ik had een topic voor mijn paard gemaakt op IM en ook daar werd geprobeerd er een relletje te schoppen, ik heb dat dus even vakkundig de kop in gedrukt Boos!

Waarom wordt er nog steeds gedacht dat mensen die hun paard naar de slager laten gaan, niet van het dier hebben gehouden??? Als die mensen nou gewoon een ander respecteren, doe ik ook, dan bleef het een stuk gezelliger!! Bloos

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:18

Zaina schreef:
Lydiia schreef:
Maakt dat een verschil?

Staat een vraagteken achter paardenhoofd trouwens.

ja en dus dacht ik dat je niet zeker wist of het een paard was. duh. dus ik zei even dat het een koe is[/quote]

Haha rustig maar hoor

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:19

ik heb altijd geroepen dat ik voor inslapen zou kiezen, maar nu ik dit allemaal heb gelezen begin ik toch sterk te twijfelen hor! ik ben nog niet helemaal overtuigd, ik hoop ook niet dat ik op een keer zal moeten kiezen.
knap van de meiden die naar die excursie zijn geweest!, en ookal ben je het er niet mee eens hoor je niet in dit topic !

wij hadden ooit een keer een te vroeg geboren veulentje, werd ook opgehaald door de rendac, was geen prettig gezicht, het hoofdje van zoon klein veulentje wat buiten die grijper bengelde ....

Zaina

ja dat cremeren is wel een beetje een fantasie natuurlijk. wie doet dat nou écht

Lydiia

Och als mensen hun paard willen cremeren omdat zij zo beter het 'afscheid' van hun paard kunnen verwerken, waarom niet? Er blijkt markt voor te zijn, dus waarom niet.

En wat zou ik er last van hebben dat iemand zn paard graag in een urn thuis wil hebben.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:20

dankjewel BW

ik hoop ook dat die relschoppers gewaarschuwt worden door de mods,
het blijft een moeilijk onderwerp, maar hier kunnen jullie wel even allemaal de realiteit zien.
en dat is waar het om gaat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:20

Ben het met poes eens Lachen

het negra vlees blijft meestal nog eens staan ook, is duurder, maar wat zijn die paar euros nu in vergelijking met goed leven. Kan ik echt niet snappen Lachen

Ik kies nog altijd voor inslapen Lachen omdat het a) eigen keuze is en daar de meeste ervaringen in heb

En b) als het een ander paard was, zou ik mischien anders denken Lachen

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:21

Zaina schreef:
ja dat cremeren is wel een beetje een fantasie natuurlijk. wie doet dat nou écht

ik en vele anderen! Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:22

katiavl schreef:
Ben het met poes eens Lachen

het negra vlees blijft meestal nog eens staan ook, is duurder, maar wat zijn die paar euros nu in vergelijking met goed leven. Kan ik echt niet snappen Lachen

Ik kies nog altijd voor inslapen Lachen omdat het a) eigen keuze is en daar de meeste ervaringen in heb

En b) als het een ander paard was, zou ik mischien anders denken
:)

Een reeel en eerlijk antwoord!!

CM_

Lydiia schreef:
Och als mensen hun paard willen cremeren omdat zij zo beter het 'afscheid' van hun paard kunnen verwerken, waarom niet? Er blijkt markt voor te zijn, dus waarom niet.

En wat zou ik er last van hebben dat iemand zn paard graag in een urn thuis wil hebben.

helemaal mee eens, maar ik denk wel dat de gemiddelde werkende mens het gewoon niet kan opbrengen
moet ik dan tegen mijn poezen en paarden zeggen, sorry er is er een dood, die wordt gecremeerd, over een maandje krijgen jullie weer eten?

tuurlijk, als ik tonnen met geld had, zou ik dat doen, maar helaas, dat heb ik niet

Eydis

Ik krijg het filmpje jammer genoeg niet geopend, moet eerst lid worden van youtube?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:23

ja je moet je eerst registreren

HummerTime

Eydis schreef:
Ik krijg het filmpje jammer genoeg niet geopend, moet eerst lid worden van youtube?

Volgens mij niet.........

pascale

crossmonster schreef:
Lydiia schreef:

helemaal mee eens, maar ik denk wel dat de gemiddelde werkende mens het gewoon niet kan opbrengen
moet ik dan tegen mijn poezen en paarden zeggen, sorry er is er een dood, die wordt gecremeerd, over een maandje krijgen jullie weer eten?

tuurlijk, als ik tonnen met geld had, zou ik dat doen, maar helaas, dat heb ik niet

ja,hier is iets voor te zeggen eigenlijk en zo heeft iedereen dat anders!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:24

crossmonster schreef:
Lydiia schreef:

Haha nee dat hoeft niet. Maar ik denk dat als iemand dit écht heel graag wil diegene er gewoon alles aan zou doen om het te kunnen opbrengen, prioriteiten stel je daarin zelf denk ik.

CM_

Lydiia

BitchyWitchy schreef:
Eydis schreef:

Volgens mij niet.........

Nee gewoon inloggen!!

Perrokai

Lydiia schreef:
Joh, ik heb niets tegen slachten en wil er ook absoluut geen discussie mee starten..
Vind het een interessant topic maar vind deze foto het gewoon niet interessanter maken, that's it.

Het was ook niet allemaal tegen jou gericht Haha!
Is ook geen discussie, jouw mening is jouw mening en dat was de mijne, jij vind het ongepast ik dus niet dat is alles...... Knipoog

Iedereen moet doen wat waar ze zich het beste bij voelen......maar moeten ook iedereen kunnen respecteren om hun persoonlijke keuze ( is ook niet tegen jou ) ik denk dat jij daar hetzelfde over denkt juist.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:26

lyddia, ik zou het liefste natuurlijk mijn dieren cremeren, maar ik woon maar alleen, en heb net de trwee duurste hobby's die ik maar kon bedenken Haha!

raskatten en paarden, en echt al mijn centjes gaan daarin, nieuwe kleren of andere zooi, daar geef ik weinig om
mijn paarden en katjes leg ik wel in de watten.

maar voor mij is dood dood, ik ben me ervan bewust dat ik een crematie niet kan betalen,
en ik heb vrede met de slacht, dus dat wordt het hem bij mij.

mensen die hun paard wel kunnen cremeren, en de as bewaren,daar kan ik alleen maar jaloers op zijn.
maar wel wetende dat ik het niet had kunnen doen/betalen

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:27

Perrokai schreef:
Lydiia schreef:

Het was ook niet allemaal tegen jou gericht Haha!
Is ook geen discussie, jouw mening is jouw mening en dat was de mijne, jij vind het ongepast ik dus niet dat is alles...... Knipoog

Iedereen moet doen wat waar ze zich het beste bij voelen......maar moeten ook iedereen kunnen respecteren om hun persoonlijke keuze ( is ook niet tegen jou ) ik denk dat jij daar hetzelfde over denkt juist.

Ohhh neejeeee... dannee is het goed Lachen Knipoog Tong uitsteken

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:27

Lydiia :vind dat je daar gelijk in hebt,dan zou ik zelf alles doen daarvoor!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:28

nou ik zou graag verder discussieren, maar ben bekaf, was zo'n lange dag Gaaaap

niet teveel posten, anders moet ik morgen zoveel lezen Haha!