Friesebokkers deeltje3!voor mensen die niet kunnen wachten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shetlandlove

Re: Friesebokkers deeltje3!voor mensen die niet kunnen wacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:54

alicelover schreef:
Dees_daan we hebben elkaar nog niet gemeet. Knipoog
Maar 1 zorg minder mijn kleine pony kan zowat met alles wel opschieten. Alleen met grotere niet altijd. Ze trapt en bijt dan niet maar neemt dan vaak de benen. Ze is namelijk nogal bang. Want hier heeft een E pony gestaan. En die heeft haar 3 keer over het hek gegooid. Vraag me niet hoe maar ja dat maakte haar zo bang dat dat kreng weg is. Zo zie je maar weer dat een oude manege pony die er al 8/9 jaar in de lessen liep beter niet van de manege af kan halen.
Ik weet niet waarneer ik precies kan. In iedergeval 9 december niet. Knipoog
Vakantie kan ik waarschijnlijk wel. Maar natuurlijk niet op de feestdagen. Tong uitsteken
Zonder zadel op joyce is beter dan met. Met zadel hap ik vaker zand. Mevrouw is namelijk vaak vrolijk en bokt dan. Knipoog

??? Dat slaat nergens op Tong uitsteken ik ken 2 paarden die ongeveer 10 jaar op een manege hebben gestaan, en die zijn nu echt superlief, in het begin waren ze erg krengerig naar mensen toe (die dachten ook daar heb je weer zo'n mens), maar later toen ze gewoon 1 baas hadden, waren ze echt heel lief Lachen Ik denk dat het per paard verschilt!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:04

shetlandlove schreef:
alicelover schreef:
Dees_daan we hebben elkaar nog niet gemeet. Knipoog
Maar 1 zorg minder mijn kleine pony kan zowat met alles wel opschieten. Alleen met grotere niet altijd. Ze trapt en bijt dan niet maar neemt dan vaak de benen. Ze is namelijk nogal bang. Want hier heeft een E pony gestaan. En die heeft haar 3 keer over het hek gegooid. Vraag me niet hoe maar ja dat maakte haar zo bang dat dat kreng weg is. Zo zie je maar weer dat een oude manege pony die er al 8/9 jaar in de lessen liep beter niet van de manege af kan halen.
Ik weet niet waarneer ik precies kan. In iedergeval 9 december niet. Knipoog
Vakantie kan ik waarschijnlijk wel. Maar natuurlijk niet op de feestdagen. Tong uitsteken
Zonder zadel op joyce is beter dan met. Met zadel hap ik vaker zand. Mevrouw is namelijk vaak vrolijk en bokt dan. Knipoog

??? Dat slaat nergens op Tong uitsteken ik ken 2 paarden die ongeveer 10 jaar op een manege hebben gestaan, en die zijn nu echt superlief, in het begin waren ze erg krengerig naar mensen toe (die dachten ook daar heb je weer zo'n mens), maar later toen ze gewoon 1 baas hadden, waren ze echt heel lief Lachen Ik denk dat het per paard verschilt!

JA maar bij deze was dat echter wel het geval. En een meisje hier op de straat had er ook 1 weg precies hetzelfde. Maar bij die manege liepen ze ook wel 4/5 uren per dag niet normaal. En ze hadden bijde maar 1 eigenaar. En oke maar het verschilt ook per manege. De ene is diervriendelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:12

mijn paard kan ook prima met andere paarden overweg hoor, behalve als ze er stijf achter gaan lopen, maar dat is logisch, dus aan [naam] zal het ook niet liggen Knipoog
en idd, ken ook meerdere manegepaarden die nu super braaf zijn, en super lopen Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 08:52

Over het algemeen hoor je dat mensen juist een paard van de manege kopen omdat ze zo braaf en gemoedig zijn (wat altijd/vaak zo is)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:54

Stil aan de overkant Doei, doei

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:20

rakkertje13 schreef:
Over het algemeen hoor je dat mensen juist een paard van de manege kopen omdat ze zo braaf en gemoedig zijn (wat altijd/vaak zo is)

Niet stil Tong uitsteken Ze kopen vaak een manegepaard omdat ze denken dat het een mak, betrouwbaar paard is (het loopt immers in de manegelessen). Als zo'n paard ineens een vaste eigenaar krijgt, ergens anders komt te staan en in een heel andere situatie komt, worden de meeste paarden ineens erg krengerig (de 2 paarden die ik ken hebben dit in de beginperiode ook gehad).
Vaak proberen ze dan de eigenaar uit, ze lopen misschien wel minder vaak dan op de manege dus kunnen ze hun energie niet echt goed kwijt, ze gaan zich dan anders gedragen.
Later trekt dit wel bij, omdat ze dan gewend zijn denk ik Tong uitsteken

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:04

Jawel maar het is logisch dat ze gaan proberen dat doet elk gezond paard toch.. Haha!

En allejandro vooral? Nagelbijten / Gniffelen

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:14

Daar heb je helemaal gelijk aan Tong uitsteken

Wat allejadro doet hoef ik niet te weten denk ik Schijnheilig

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:00

dees_daan schreef:
maar Maaik, hoe weet je dan dat het met haar pony wel klikt? hebben jullie elkaar al gemeet ofzo? Knipoog

Euu doet dat er toe? Ik snap het niet echt. Nee we kennen elkaar idd niet. Alleen die 2 hebben dezelfde pas grootte dus is wel zo makkelijk.
Maar ik ga niet mee zei ik al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:32

Maaik schreef:
dees_[naam] schreef:
maar Maaik, hoe weet je dan dat het met haar pony wel klikt? hebben jullie elkaar al gemeet ofzo? Knipoog

Euu doet dat er toe? Ik snap het niet echt. Nee we kennen elkaar idd niet. Alleen die 2 hebben dezelfde pas grootte dus is wel zo makkelijk.
Maar ik ga niet mee zei ik al.

was gewoon een vraagje hoor, omdat je niet mee wou als die A pony niet meeging omdat het volgens jou niet klikte met [naam], dus ik was gewoon benieuwd of die pony's elkaar al konden omdat er anders de kans is dat het ook niet klikt met die pony en hij dan alsnog met de groep mee kan dribbelen..

er stond trouwens op internet een advertentie dat ze je pony scheerde voor €25 Lachen dus als je hem nog wil laten scheren kan je altijd kijken Knipoog

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 21:52

sup is geschoren Nagelbijten / Gniffelen fotootje in profiel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:13

Wow! die is veranderd Vork moet er wel even aan wennen Tong uitsteken

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 22:18

hahah ja he Tong uitsteken beetje vreemd mja Tong uitsteken een uit de mouw geschoten roan ofzo Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:23

Brammetje16 schreef:
hahah ja he Tong uitsteken beetje vreemd mja Tong uitsteken een uit de mouw geschoten roan ofzo Tong uitsteken

ja zoiets idd Vork maar vind het niet heel lelijk staan, het heeft wel iets apparts Haha!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 22:29

ja is wel even wat anders he Clown

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:38

Brammetje16 schreef:

Zoiets! Tong uitsteken
maar het heeft iets moois vind ik Haha!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 11:39

joah tis wennen zullen we maar zeggen Clown

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:07

dees_daan schreef:
was gewoon een vraagje hoor, omdat je niet mee wou als die A pony niet meeging omdat het volgens jou niet klikte met riverna, dus ik was gewoon benieuwd of die pony's elkaar al konden omdat er anders de kans is dat het ook niet klikt met die pony en hij dan alsnog met de groep mee kan dribbelen..

er stond trouwens op internet een advertentie dat ze je pony scheerde voor €25 Lachen dus als je hem nog wil laten scheren kan je altijd kijken Knipoog

Ikkan 'm ook gratis laten scheren door een kennis van Gjilke. Die ook goed kan scheren.Dus dan doe ik dat eerder Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:46

ja maar om dat ie niet geschoren kon worden, mischien dat die kennis niet kon, dus ik denk het zeg het even.. als je nog op zoek was

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:11

Maaik schreef:
dees_daan schreef:
was gewoon een vraagje hoor, omdat je niet mee wou als die A pony niet meeging omdat het volgens jou niet klikte met riverna, dus ik was gewoon benieuwd of die pony's elkaar al konden omdat er anders de kans is dat het ook niet klikt met die pony en hij dan alsnog met de groep mee kan dribbelen..

Ikkan 'm ook gratis laten scheren door een kennis van Gjilke. Die ook goed kan scheren.Dus dan doe ik dat eerder Knipoog

He wij willen wel thee met een koekje Tong uitsteken

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:32

shetlandlove schreef:
rakkertje13 schreef:

Niet stil Tong uitsteken Ze kopen vaak een manegepaard omdat ze denken dat het een mak, betrouwbaar paard is (het loopt immers in de manegelessen). Als zo'n paard ineens een vaste eigenaar krijgt, ergens anders komt te staan en in een heel andere situatie komt, worden de meeste paarden ineens erg krengerig (de 2 paarden die ik ken hebben dit in de beginperiode ook gehad).
Vaak proberen ze dan de eigenaar uit, ze lopen misschien wel minder vaak dan op de manege dus kunnen ze hun energie niet echt goed kwijt, ze gaan zich dan anders gedragen.
Later trekt dit wel bij, omdat ze dan gewend zijn denk ik Tong uitsteken

Flame heeft hier een jaar gestaan. En het werd steeds erger. Niet allen dat ene met de kleine pony. Maar hij was ook bang voor mannen en viel me vader en ze;fs de dierenarts aan in de stal.
Waarschijnlijk iets naars beleefd met maanen. Geen idee en toen mijn broer de baard in de keel kreeg was hij ook niet veilig meer. Dus hij is wegegaan om mijn broers veiligheid.
En ik mis hem wel maar zie hem nog steed sstaat in het dorp hier bij een boer en die heeft verzorgertjes geregeld hij loopt nu weer 3 uren ofzo op een dag. En nu is het weer de lieve flame zoals wij hem kende. Knipoog

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:33

Maaik handig. Knipoog Ik wil alice denk ik laten scheren. Waar staat die advertentie van 25 ero trouwens??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:09

alicelover schreef:
Maaik handig. Knipoog Ik wil alice denk ik laten scheren. Waar staat die advertentie van 25 ero trouwens??

bij pony's staat er wel een stuk of 5x op Knipoog

maar met dat aanvallen he? dat doet [naam] in het land ook, als ik geen biks mee heb kom ik ook niet bij haar in de buurt, heb een tijdje terug 2 weken niet bij haar in het land kunnen komen, mocht het land ook niet meer in omdat dat te gevaarlijk was, als je haar eenmaal aan het halstertouw hebt, is het goed, met rijden enz ook, maar in het land en op stal is ze ook agressief als ze los staat, en die heeft niet op een manege gestaan.. het zal per pony verschillen hoe die reageerd op mannen denk ik want ik heb ook een friese merrie gereden (voor [naam]) die ook een hekel aan mannen had, mijn vader kon niet in de buurt komen of ze schoot er vandoor, beetje mannenhater denk ik Tong uitsteken (vond het later wel handig, hoefde ik me geen zorgen te maken dat ie bij haar in de buurt zou komen Lachen )

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:36

JA maar dit was ook op stal. Zelfs aan een halstertouw kon een mannelijk persoon. Hem niet houden.
Maar hij is in therapie gegaan bij een man. Heeft heel veel verstand van paarden en die heeft hem later ook gekocht. Nu gaat het wel goed met flame. En ja misschien was het zijn karakter wel maar toch. Het is niet gezond dat hij zo omging met zijn soort genoten. Hij staat daar ook bij een paarden in het land en niet meer bij pony's. Ik ben blij dat hij het nu goed heeft en vrolijk is. Want dit had hij hier nooit kunnen krijgen. En zie hem nog regelmatig. Knipoog

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:40

Hier vlakbij niet zo op marktplaats te zien want verder dan 50 kilometer wordt me te gek. En die ene is 40 euro. En de ander 45. Dat wordt mij dus een beetje te duur. Knipoog Want wil haar wel helemaal dan.
Streepmodellen lijkt maar maar niks. Dat is wel 25.