Rit voor meer en betere ruiterpaden in Ridderkerk en omstr.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:40

Gitta, staat dat ook in de wet, ben daar niet zo heel erg helder in. Weet wel dat wanneer de autoweg/rijbaan het niet toelaat wij gedogen worden op de fiets/wandelpaden

** bij de gorzen staan wel degelijk borden dat we daar NIET mogen komen**

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:41

hmm waar zouden we dan EVENTUEEL wel mogen rijden?

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:42

QtieLady schreef:
hmm waar zouden we dan EVENTUEEL wel mogen rijden?

over de weg
of naar het reyerpark, daar word je ook vaak vriendelijk maar dringend naar toe verwezen

Gitta

Re: bokt meeting ridderkerk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:55

Esmeralda: ja staat in de wet wel niet breed beschreven en dat we op fietspaden mogen is dus een zogenaamd gedoog beleid.
Wist trouwens niet dat het bij de gorze vermeldt staat dat we er niet mogen komen weer wat wijzer staat dus een bord?
ja idd reyerpark alleen vind ik dat dus zeker doordeweeks niet haalbaar vanaf de pruimendijk.
vandaar ook mijn mail naar deze instantie want zo blijft er in deze omgeving weinig over..

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:58

mettertijd komt er aan de achterambachseweg een natuurgebied met ruiterpaden erin maar tot die tijd moeten ze toch een alternatief bieden . Dus een gedoog beleid in het oosterpark en vind een boete prima voor de mensen die hun poep laten liggen op de fietspaden en over het gras jakken ze lopen nou eenmaal alles stuk dan.
is dan mettertijd het gebied bij de achterambachseweg klaar kunnen we daarheen uitwijken.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:03

Hier het mailadres voor mensen die ook een mail willen sturen aan de instantie die het park beheerd hoe meer mensen erop reageren hoe sterker je staat gzh@pzh.nl!!

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:22

Smookey schreef:
Ik weet wel dat je niet in een park over het gras mag rijden. Misschien dat die bekeuring daarvoor was, dat er over gras geredn was of iets. Voor de rest ben ik ook vaker politie tegen gekomen en was er niks aan de hand. Misschien even aan this is me vragen die is ok agent, misschien weet zij iets??

Even voor de mensen van the king stables, Sas en ik hadden het idee om om 12.00 uur te vertrekken van stal. Is dat wat??

Doei doei nog maar 5 nachtjes slapen...

Ben dan niet van de King Stables, maar van Schouten, maar mocht ik met Beau komen ( weet nog niet zeker, misschien ander paard, fiets )dan sta ik daar wel rond 12 met Beau? goed ? Eerst kijken of ik vrij ben, dat is nu nog maar de vraag...

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:30

Jeetje, ik lees dit topic nu pas. Klinkt allemaal erg leuk zo'n paasrit!!

Ik moet alleen werken en denk niet dat ik vrij kan krijgen. Mocht dat lukken en ik kan nog mee dan weet ik alleen niet hoe mijn paard gaat reageren...ik denk dat ie helemaal uit z'n dak gaat want hij vind het helemaal geweldig me zoveel paarden..!!!

Ik ga kijken of ik nog wat kan regelen met mijn werk want het klinkt allemaal wel erg gezellig!! Of is de inschrijving gesloten?!?

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:42

Krijg net een sms, ik werk tot 1 uur vrijdag, dus ik ga denk ik niet mee..

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:50

Jammer, kan je niemand anders vragen om inte vallen ofzo?

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:16

Ik werk er net een week, vind ik ook zo stom Maar wie weet... kan ik misschien nog iets eerder weg ofzo.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:28

Een stalgenootje van ons was inderdaad ook aangehouden gisteren
Kunnen jullie je bordjes herinneren met een hoefijzer erop achter in het park, waar zo'n paadje door de bosjes loopt/liep???? (langs het water en dan moest je ineens ergens de bosjes in, dan kwam je over het fietspad en dan ging je de bosjes weer in)

Palma_Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:49

Oh jee nou ben benieuwd of we ook aangehouden dan vrijdag want als ze zón grote groep zien gaan ze vast bellen

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:04

Esmeralda schreef:
Hou de eer aan ons zelf, stap gewoon even af en schop het in de berm. Bovendien en wees eerlijk, een paardenhoop is nou eenmaal groter dan een hondedrol. En ja een hondedrol is viezer, maar daar word niet naar gekeken. Weet iemand wie die vrouw in kwestie is met de bekeuring. Bovendien er staat NERGENS en dan ook NERGENS dat paarden verboden worden in het park. Wel staat er bij het surfmeer een bordje met een verbod, maar dat geld voor het water.

**mochten wij vrijdag de politie tegenkomen, aa dan niet met zijn alle zitten bleren, maar laten er 2 het gesprek voeren. Zijn het agenten die heel erg op de bonnen zitten, dan schrijft hij ons maar op, dan sturen we met zijn alle in 1 pakket alle bekeuringen naar de afzender met een brief erbij.**

ik heb mijn vermoeden wel wie die vrouw is,, ze heeft zo`n heel klein piep hondje,, die elke keer achter de paarden aan rent waardoor zij der ook achter aan moet, maarja zij laat de hond los waar het niet mag!

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:05

SylviaG schreef:
Jeetje, ik lees dit topic nu pas. Klinkt allemaal erg leuk zo'n paasrit!!

Ik moet alleen werken en denk niet dat ik vrij kan krijgen. Mocht dat lukken en ik kan nog mee dan weet ik alleen niet hoe mijn paard gaat reageren...ik denk dat ie helemaal uit z'n dak gaat want hij vind het helemaal geweldig me zoveel paarden..!!!

Ik ga kijken of ik nog wat kan regelen met mijn werk want het klinkt allemaal wel erg gezellig!! Of is de inschrijving gesloten?!?

nee hoor je bent van harte welkom!

Palma_Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:11

Citaat:

Hoe meer zielen hoe meer vreugt

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:06

MaestroE schreef:
Een stalgenootje van ons was inderdaad ook aangehouden gisteren
Kunnen jullie je bordjes herinneren met een hoefijzer erop achter in het park, waar zo'n paadje door de bosjes loopt/liep???? (langs het water en dan moest je ineens ergens de bosjes in, dan kwam je over het fietspad en dan ging je de bosjes weer in)

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar hoefijzers hebben er nooit opgestaan hoor. Die paadjes zijn toen aangelegd jaren geleden net voordat er één of andere loop plaatsvond in het park.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:10

Gitta schreef:
hallo allemaal werd net door Annemieke gewezen op dit topic en lees dat jullie al bekend zijn met het feit dat je niet meer in het oosterpark mag rijden .
Dit gaat niet van de politie uit maar van het beheer van recreatie ijselmonde . het GZH deze controleren vanaf begin april streng dit in eerste instantie voor honden eigenaren die hun hond buiten het uitrengebied los laten maar paarden mogen er dus volgens deze instantie in het geheel niet komen . Dit is idd (heb het opgezocht)waar . Wij mogen volgens de wet enkel en alleen op de rijbaan rijden of indien mogelijk in de berm fietspaden worden gedogen door de politie dit ivm de veiligheid voor zowel ruiter als verkeer . maar nogmaals degene die dadelijk de boetes uit gaan delen in het park zijn niet van de politie .
Sta zelf op de pruimendijk in Ridderkerk en ben dus ook zeer gedupeerd aangezien er buiten het park en omliggende fietspaden geen uitrijmogelijkheden zijn .
Ben vanmiddag dus zelf ook aangehouden in het park en de aankomende 2 weken blijft het bij een waarschuwing het boete bedrag klopt idd heb ik ook gevraagd dat is 30 euro wordt dus een duur ritje dadelijk en lees hier ook betaal toch niet zo werkt het jammer genoeg niet dan komt het voor en aangezien ze in hun gelijk staan kun je alsnog betalen. Maar de aankomende 2 weken wordt er dus nog niemand bekeurd . Heb al een mail naar deze instantie gestuurd uit naam van iedereen die daar met regelmaat rijdt .

Waar sta jij aan de pruimendijk? Ik sta er ook namelijk
Het werd al jaren gedoogd inderdaad, dus waarom nu niet meer? Eerst goede voorlichting, en dan borden ophangen. Mensen die af en toe in het Park komen weten hier niets van af. En het reyerpark is sowieso voor mij weer zeker een half uur rijden, leuk.. en dan kan je nog een klein half uurtje over niet-begaanbare ruiterpaden rijden, en dan kan je weer een dik half uur terug.
Maar leuk als er op de achterambachtseweg ruiterpaden komen! Tot dan moeten ze een goed alternatief bieden. We moeten toch iets.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:12

Esmeralda schreef:
Gitta, staat dat ook in de wet, ben daar niet zo heel erg helder in. Weet wel dat wanneer de autoweg/rijbaan het niet toelaat wij gedogen worden op de fiets/wandelpaden

Die heb ik ook nog nooit gezien.. Ik ben er van de week nog geweest.. Misschien staat er een bordje bij de parkeerplaats.. maar dan zal ik jullie nog een geheimpje vertellen. Achter bij het park, bij de parkeerplaats naast topgym etc, stond vroeger een ienieminie klein groen bordje, en daar stond op dat het verboden was voor paarden Maar ik weet eigenlijk niet of die daar nog steeds hangt, want ik kom daar nooit. Maar ze mogen van ons redelijkerwijs niet verwachten dat wij dat kleine bordje op het paard kunnen lezen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:14

Mensen even attentie.. :
- als we het doen om aandacht te vragen doen voor ruiterpaden kunnen ze ons vrij weinig maken
- als we alle poep opruimen (dus lopers/fietsers: vuilniszak en schepje mee)
- we ons beleefd gedragen tegenover andere gebruikers van het park!

En als ze ons verwijzen naar het reyerpark: prima! Als zij de DA kosten betalen, want je paard breekt daar zijn benen, als het zijn nek niet is.

Kom maar op met die agent, lust hem rauw

mijn hond heeft het niet op mannen in uniform

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:16

Tulandro schreef:
Esmeralda schreef:

Die heb ik ook nog nooit gezien.. Ik ben er van de week nog geweest.. Misschien staat er een bordje bij de parkeerplaats.. maar dan zal ik jullie nog een geheimpje vertellen. Achter bij het park, bij de parkeerplaats naast topgym etc, stond vroeger een ienieminie klein groen bordje, en daar stond op dat het verboden was voor paarden Maar ik weet eigenlijk niet of die daar nog steeds hangt, want ik kom daar nooit. Maar ze mogen van ons redelijkerwijs niet verwachten dat wij dat kleine bordje op het paard kunnen lezen.

Helaas.. het bordje heeft de winter niet overleefd

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:20

Wat een gezeur jeetje,,,

Daarlijk zijn we nog verplicht om alleen op het erf te rijden en alleen op eigen terrein,, jemig.
Wat houden ze weer goed rekening met iedereen!

Palma_Dees

Re:

Wie van de mensen die op de fiets gaan willen een vuilniszak en schep meenemen? dan weten we wie er wat meeneemt zodat we niet staan vrijdag

_Kimmm

Re:

bemesting is toch goed voor de natuur tevens is het gratis en zo bespaart de gemeente weer wat geld?!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:22

-wrangler (melvin) te paard/fiets??

-Krato (sanne) te paard/fiets??

-Zazoutje (mellanie) te paard/fiets??

-[***] ([***]) Met de hond Ik heb mijn schepje en zakje bij me hoor!

-Misz_kelly (kelly) fiets laat even weten of je een schepje/vuilniszak meeneemt!

-Christall_x (Frya) te fiets laat even weten of je een schepje/vuilniszak meeneemt!

Als we dat gewoon opruimern, laten we ons tenslotte ook van onze goede kant zien!