[besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: [besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 21:29

zo, net even rondje gerend van 9,5 km..

eerste 2km ingelopen op 5.30, toen 6km op gemiddeld 4.55 met iedere 4 min 30 sec rust en daarna 1,5km uigelopen op 5.30.. Wel bizar dat die 6km snel eigenlijk mn 10km tijd is maar ik wel even constant op een hartslag van 186 zat!!!! terwijl dat voorheen 173/175 was.. Heb zoveel ingeleverd door die buikpijn de laatste 3 maanden :(

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:21

Ja daar lever je vrij vlot op in idd. .. maar fijn dat je weer lekker trainen kunt!

Wij hebben de kwpn paardendagen deze week dus druk.. en ik ben eigenlijk nog in mn rustigere periode qua trainen maar bah ik wil weer gewoon volle bak bezig. Heb het gevoel dat ik met de dag dikker word ook al is dat heus niet zo.. freaky hersenspinsels hahah

Maandag goeie training gepakt, 5*1000m op 4:30
Vandaag 16 km mountainbike gedaan, niet zo ver maar ik stapte pas na 20 uur op.. wilde toch even eruit..

Morgen kijken of ik een rustige duurloop kan doen.

En en en!! Morgen mn allerlaatste werkdag bij het kwpn :) :) :)
Dan vakantie! !!!!
En vanaf volgende week de training weer wat meer oppakken, yes!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 22:29

woehoeh!!!!!!! zo lekker :D Ga je nog weg eigenlijk????

Dat dikker worden herken ik, die hersenspinsels zijn best eng he!?

Ik vermoed ook dat die hartslag verhoogt door de ADHD medicijnen die ik heb.. Heb dus even mn arts gemaild wat zij hiervan denkt en wat ik ermee moet :) want trainen boven de 185 en soms zelfs 190 is wel erg overdreven :Y)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:51

Ik heb wel wat spierpijn van gister haha.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 23:05

beetje is niet erg :) of is het meer dan een beetje???

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:13

Gran Canaria! Whoooohoooooo

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:18

Nou spierpijn valt wel mee. Wel last van gewrichten....

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 16:06

lucky you!!!! Wat is het weer daar nu? Toch niet 35+ ofzo he?????? Hoelang ga je?

Gewrichten.. oew, dat is poedersuiker! Knieeen??

Vanmorgen mn rust hartslag maar eens gemeten, die was gewoon goed. Arts gesproken vanmiddag, relatie is direct te leggen met mn ADHD medicatie (vermoedde ik al). Enige nadeel is: kan wel iets krijgen om de hartslag te verlagen, maar nu na een zware training is mn rusthartslag 55/56 dus vermoed dat ti bij herstel nog wat lager is. Dan wil je die medicatie weer niet hebben. Ze gaat het uitvogelen, ben benieuwd!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:54

Haaay Lieve mensen!

Manon, ik neem hem zonder schijfremmen! Dit laat ik voorloig even zo. Misschien ooit. Wel irritant zeg van je hartslag, is ook een best verschil! Ben benieuwd wat voor oplossing ze ER voor gaan vinden.

Ik heb alles gelezen steeds maar Ben de helft vergeten. Sorry O:)

Sliertje, cran canaria, jeeetje. Ben al weg geweest maar ik blijf jaloers :+

Afgelopen weken heel kilometers gemaakt, zeker wel 55 minimaal per week. Nu even een weekie wat rustiger, komt ook mooi uit want ik had zaterdag nogal een ruig feestje. Was zondag, maandag en dinsdag niet echt in staat Te gaan lopen. :') sterker nog, ik voelde me zo beroerd dat ik 48 uur niet heb gegeten. Maargoed, het was het waard!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 18:45

Whaaaaaaa even egopost!! Heb vandaag schandalig vette wedstrijd wielen gekocht *\o/*

Afbeelding

So in love <3

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:34

Gaaf!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:52

Gaaaaaf!!!

Zit nu in de auto in de file xD. Heb nog steeds last van m'n schouder trouwens... Alleen maar erger geworden eigenlijk ;( toch maar ff niet zwemmen aankomende week

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:02

Balen Kasmir. Het zit jou ook echt niet mee. :(:)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:13

Telefoon bijlees op een luchtbed in de slaapkamer van een vriendin xD.

Sliertje ik haat je nu officieel.. Gran canaria! Heerlijk!! Geniet ervan en maak ons niet te jaloers xD

Romy ben benieuwd wat je arts zegt van je hoge hartslag. 10bpm hoger dan normaal is wel irritant met jouw sportiviteit.

Danique lekker bezig geweest dus! En deze week even je kater verwerken :')

Haha Karin vind mezelf nu stiekem wel een klein beetje zielig :P. Bedoel ik ga zwemmen omdat ik het hardlopen voorlopig heb opgegeven door m'n knie, kan ik nu het zwemmen voorlopig laten door m'n schouder. Zal maandag ook even met m'n fysio (die is dan eindelijk terug van zwangerschapsverlof) overleggen. Het wordt voorlopig alleen maar erger.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:48

Whahahahah kasmir!!

:)

Romy wat een mooie wielen!!! Whooohoooo

Ik heb vandaag in de plens gelopen whahah zeiknat trainings rondje.
Wat toch een heerlijk gevoel als je klaar bent.. blij dat je TOCH bent gaan runnen.

Fijne avond ladies!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:14

Gave wielen Manon!

Heel erg balen van alle blessures Kasmir. Heb je toevallig veel stress? Dat heeft bij mij namelijk een ontzettende impact op mijn lijf.

Ooooh lekker rennen in de regen sliertje!

Verslagje van de trail.. Zaterdag ging m'n vriend een fietsroute doen in de Ardennen. Voor mij mooi tijd om een Belgische supermarkt te zoeken een chocolade cracottes te kopen (aanrader :9). Even zo'n super grote carrefour opgezocht, gewoon open op zaterdag dus erheen. Is ie dicht.. :( Blijkt dat die Belgen weer een of andere achterlijke feestdag hebben en dan is dus gewoon ALLES dicht (zelfs de nachtwinkel en bijna alle restaurants :+). Beetje jammer dus. 's avonds van de ellende maar bij een shoarma zaak gegeten en op hoop van zegen dat m'n darmen friet met kip trokken.

Zondag ochtend natuurlijk ontzettend zenuwachtig. Koffers gepakt, huisje afgesloten en op naar La Roche. In de auto vond ik het steeds spannender worden.. overal waar ik keek bergen etc := In La Roche even m'n startnummer opgehaald. Kreeg er nog zo'n Buff bij.. leuk! En toen kon ik na een half uurtje al starten. Na de start waren de zenuwen meteen weg alleen besloot mijn Garmin om geen gps signaal op te pikken. Gelukkig deed ie het na ongeveer een kilometer wel gewoon. Het eerste stuk was meteen wandelen.. bere stijl omhoog en voor mijn gevoel kwam er geen eind aan :P Na een paar km bij iemand aangehaakt die ook als doel had uitlopen en het tempo niet uit maakte en voor ik het wist was ik al bij verzorgingspost 1 (na 8 km). De verzorgingspost had gratis cola, sportdrank, water, chips, wafels, cake en gummisnoepjes :Y)

Na de verzorgingspost ging het meteen weer stijl omhoog. Ik voelde m'n kuiten al vol lopen dus wist dat de klimmen zwaar zouden gaan worden. Daarna heerlijke stukken naar beneden gelopen en nog een heel stijl klimmetje verder en een lekker stukje dalen was daar de verzorgingspost op 5 kilometer al. Nog maar 5 kilometer te gaan.. hoe erg kan het zijn.. HEEL ERG.

Blijkbaar gingen we na de tweede verzorgingspost de Muur van Maboge beklimmen.. WAT EEN HEL! Met stijgingspercentages van maximaal 25% was het wandelen geblazen. Alleen met kleine stapjes kwam je boven en zelfs stilstaan was een inspanning doordat dit stuk zo stijl was. Op dit stuk heb ik 20 minuten over 1 kilometer gedaan. Ik ging dood. Of op z'n minst bijna. Ik was zo blij toen ik boven was.. daarna zou het alleen nog dalen zijn. M'n benen waren te verzuurd om uberhaupt te kunnen dalen en rennen dus nog een stuk gewandeld en daarna toch maar gaan rennen (vraag me niet hoe, de coördinatie over m'n benen was weg).

Het laatste stukje voor we de Ourthe (riviertje) zouden doorkruisen was ontzettend stijl naar beneden en ik heb een moment overwogen om mezelf naar beneden te laten rollen / vallen.. Besloten toch maar gewoon het zigzag pad te volgen en toen heerlijk door de OUrthe heen! Dat was gaaf! Vanaf daar was het nog 500 meter tot de finish.. ik deed iets wat op een eindsprint moest lijken en toen was ik er dan!

Ik heb er 3,5 uur over gedaan incl. pauzes bij de verzorgingsposten en was aardig stuk. Heb nog even een mede trailer aangesproken die ik kende van een vorige trail en hij gaf ook aan dat deze 20k net zo zwaar was als een marathon (en bedankt.. had dat gezegd toen ik twijfelde tussen 13 en 20k). De routes en uitzichten waren prachtig. De dalingen ook.. maar het klimmen was bere zwaar. Volgend jaar wil ik 'm weer gaan lopen, maar dan met wat meer km in de benen en zéker meer heuvel trainingen (en 10000 lunges.. wat een brandende reet had ik zeg).

Toen op weg naar huis.. m'n kont was nog zo verzuurd van de beklimmingen dat ik er bijna niet normaal op kon zitten. Thuis heb ik een bord pasta naar binnen geschoffeld en hop m'n bed in. Voor de hardlopers onder ons; AANRADER maar train goed ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:41

Wat een gaaf verslag Manon! T klinkt echt heul zwaar maar ook wel heel gaaf... Top dat je m hebt uitgelopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:00

Super tof Manon, lijkt me echt geweldig om eens te doen! Alleen durf ik niet. Ik ben zo verschrikkelijk onhandig, en ik weet niet of ik dat klauteren enzo aankan. Het lijkt me echt een geweldige ervaring!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:02

Angela_ schreef:
Super tof Manon, lijkt me echt geweldig om eens te doen! Alleen durf ik niet. Ik ben zo verschrikkelijk onhandig, en ik weet niet of ik dat klauteren enzo aankan. Het lijkt me echt een geweldige ervaring!
Gewoon doen joh!! Het was vooral drie-vier keer méga steil, maar wel goed begaanbaar en alleen op het laatste stuk was het een beetje slecht begaanbaar en vasthouden aan boompjes. Ik ben zo onhandig dat ik soms bijna omval als ik gewoon stil sta en mij is het ook gelukt. Ben wel van één stuk op m'n reet naar beneden gegaan := anders durfde ik niet.

Plien91 schreef:
Wat een gaaf verslag Manon! T klinkt echt heul zwaar maar ook wel heel gaaf... Top dat je m hebt uitgelopen!
Thanks! Volgende keer wil ik 'm in drie uur doen als het me dan gaat lukken om erheen te gaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:32

Boktmeeting volgend jaar? :))

Ik heb trouwens afgelopen zaterdag voor het eerst meegetraind met een loopgroep! Was gemengde groep voor zowel beginnende als gevorderde lopers, maar ik kon het echt heel makkelijk bijbenen. Goede tips gehad voor mijn houding en heel lekker gelopen! Ik mag ook aansluiten bij de gevorderdengroep op dinsdagavond, dus ga daar morgen eens meetrainen. Maar op zaterdagochtend is ook wel goede stok achter de deur. Dus misschien dat ik ook wel twee x pw ga aansluiten. En vriendlief wou ook wel eens mee :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:04

Klinkt goed!

Ik ben afgelopen zondag gaan lopen met een meisje wat ik 'kende' via instagram. Was heel gezellig, de tijd vloog voorbij. We hebben 20 kilometer gelopen. :) En daarna taart met warme chocomel gegeten, wat een guur weer gisteren.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:30

Wat cool, een zweetdate!

Wie van jullie heeft ervaring met de Polar M400?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:39

Afbeelding

Overigens geen klachten op het moment.. maar vond 'm grappig.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:50

:')

OF DEZE HAHAHAAH
Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:10

:')