capopjekop schreef:Nee dat zijn de afstanden, maar hij kopiert slecht, ik zal een printscreen plaatsen. Moment
[ Afbeelding ]
Kan dit in de OP ofzo? Dat is makkelijker dan onthouden haha
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
capopjekop schreef:Nee dat zijn de afstanden, maar hij kopiert slecht, ik zal een printscreen plaatsen. Moment
[ Afbeelding ]
capopjekop schreef:Ik zit te denken, als boktgroep inschrijven heeft voordelen. Nu was het steeds heel druk 's ochtends met de start omdat alle bandjes gescand moesten worden. De groepen mochten echter zo doorlopen.
Hahaha idd veel mensen verkijken zich erop, dan denken ze ohh daar ben je zo. Ja bij de spoorbrug wel
@ Leonie: Het staat gewoon op de vierdaagse site, maar iemand hier kon hem niet openen, vandaar de printscreen
Annemiek80 schreef:martina1 schreef:Ik had mij gisteren al gemeld maar het lijkt mij dus heel leuk om een keer mee te lopen! Ik heb het al vaker geroepen, maar meestal kwam het net niet uit omdat ik al op vakantie was.
Over trainen, ik ga elk jaar bergbeklimmen en daar train ik niet heel hard voor. Ik loop dan 2 keer hard en zwem 1 keer in de week. En begin zo´n 2 a 3 maanden van te voren. Als je basisconditie maar goed is, kan je echt meer dan je denkt!
Wij wandelen in de bergen zo´n 10 tot soms wel 12 uur op 1 dag. Het tempo ligt dan niet heel hoog, maar je stijgt veel en de lucht is ijl.
Wat ik heb geleerd is om zo´n 3 uur lang aan een stuk door te lopen in een rustig tempo, dan niet langer dan 5 min pauze te nemen en weer verder te gaan. En vooral rustig beginnen!
Over de spullen, ik draag mijn bergschoenen. Het zijn hele zware schoenen (C/D) maar ze lopen heerlijk! Daarnaast zijn ze waterdicht en ik kan er dagen achtereen op lopen zonder pijn of blaren. Rugzak heb ik ook, incl camelback, dat vind ik altijd wel fijn want dan hoef je niet te stoppen om te drinken.
Ik moet zeggen dat het mij toen best is tegengevallen. Ik ben trots op het feit dat ik hem uitgelopen heb hoor dat zeker maar maaaaaaaaan wat deden mijn spieren zeer.
Punt is ook dat je niet alleen loopt, er lopen constant mensen in de weg als je bijv een bepaald tempo aan wilt houden, dan moet je uitwijken, door bermpjes etc, wat een andere belasting geeft en dus ook blaren.
Mocht het +20 graden en droog zijn (graag zelfs) moet/kun je er rekening mee houden dat je warmteuitslag krijgt, door 90.000 schoenen/voeten/wrijving warmt het wegdek op en straalt warmte uit, ik heb wat rode uitslag benen toen gezien, gelukkig had ik er zelf niet echt last van.
Ik had hem niet geheel ongetrained gelopen, maar de maximale afstand die ik gelopen had was 20 km, wel 3 keer in totaal, maar toen in mei en juni had ik het zeer druk op mijn werk, regende het op mijn vrije dagen (waren natte maanden) en begint het meer als een halve dag te kosten, dus werd het lastiger.
yup je kan hem zonder training of met beperkte training lopen maar ik vermoed dat met voldoende training toch wat lekkerder is voor je spieren
Over pauzes:
Op dag 3 en 4 ging dat het lekkerst, iedere 10 km (of ong. 2 uur) een kwartiertje pauze ongeveer.
Trek niet je schoenen uit![]()
Voor diegenen die zich afvragen wat handig is om te eten drinken...:
Ik heb de vierdaagse vooral gelopen op nutricia chocomel en bananen
Dispar_Vulgo schreef:Leuk topic dit! Als ik dit jaar niet weer lang in het buitenland zit, wil ik misschien wel weer mee doen..
Ik heb afgelopen jaren al 6x mee (en dus ook uit) gelopen, 3x 30km en 3x 40km. Laatste keer voor het eerst ontzettend last van blaren (en uiteraard zere spieren) gehad door 'nieuwe' schoenen en te weinig trainen
![]()
Ik zal nog eens nadenken voor handige tips..