KNHS Instructieweek 4B, SGW Paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:59

He verdorie, wat ontzettend jammer voor je! |(

Venthe

Re: KNHS Instructieweek 4B, SGW Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:34

Nou meiden ik heb toch nog niet afgemeld.
Vandaag op stal kwam er een stal genoot naar me toe en die vond het zo sneu voor me dat ze haar paard aan me heeft aangeboden om mee te nemen. Dat vond ik zo lief!
Ik zie het alleen niet zitten om met een paard te gaan crossen wat ik amper ken (heb alleen een paar keer dressuurmatig op hem gereden). Ook is het een echt dressuurpaard wat soms een sprongetje maakt. Maar nu heeft mijn moeder met de KNHS gebeld wat nou de mogelijkheden zijn. En toen vertelden ze dat je ook 2 paarden mee kunt nemen zodat je kunt afwisselen. Dus als mijn paard tegen die tijd wel beter is maar nog niet helemaal in conditie dan kan ik bijv. met haar een paar lesjes mee doen en met dat andere paard een paar lessen. Of ik kan me om laten zetten met dat andere paard naar de dressuurweek.
Ik ga er nog eens goed over nadenken maar voorlopig heb ik me dus nog niet afgemeld

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 12:41

Emma, dan wil ik best een keer een lesje ruilen hoor als je bij de SGW week blijft :j
Ga ik crossen (of springen) jij dressuren :D

Als je toch naar de dressuurweek gaat, mag je dan naar de MZ week of moet je naar allround?
(zie dat je met Venthe M1 met winstpunt, dus dan zal je wel de MZ week mogen doen met een ander paard :j )

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:51

Ik ben met Venthe M1 en dat andere paard is M2. Ik neem aan dat ik naar de MZ week mag omdat die (volgens mij) ook nog neit vol zit, zag namelijk dat mensen vanaf het L2 nu ook mee mogen doen.
Maar het liefst ga ik natuurlijk crossen, hopelijk is mijn paard dan gewoon al beter en kan ik 1 of 2 crosslesjes (of spring) mee doen en dan de rest met dat andere paard. Met dat andere paard durf ik denk ik ook nog wel te springen maar crossen vind ik gewoon dat je het paard goed voor moet kennen.
Ik wil dan best wel me je ruilen hoor ;) eerst maar afwachten of het uberhaupt allemaal door gaat

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 14:16

We gaan eerst hard duimen dat Venthe mee kan en gewoon alles mee kan rijden :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:01

Wat een goed idee om er dan 2 mee te nemen! En wat lief dat ze een paard wil uitbesteden!
Ben erg blij dat 2 meenemen mogelijk is, want zuc heeft ook een klein slag in zijn wiel ;( het is nog maar een heel klein beetje zichtbaar, maar toch. In geval van nood neem ik gewoon ook beide paarden mee :))
Laatst bijgewerkt door Zucchero op 01-06-11 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 22:06

M/Z mag nu al zelfs vanaf L1...

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:00

pff pas over een week en 3 dagen weer naar de veearts, ik hoop zo dat het slijm is opgelost!
Sinds vorige week donderdag (de dag dat we naar de veearts waren geweest) haar niet meer horen hoesten, hopelijk is dat een goed teken... Paard begint het allemaal nou wel erg saai te vinden en heeft een manier bedacht om toch stiekem te galopperen als ze in de molen staat. Gewoon stil blijven staan tot het hek bijna tegen haar aan komt en dan een kort sprintje trekken. Draak :Y)

Hoe gaat het met zuc? wat heeft ie?

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 19:31

Nog 3 weekjes!!!!! *\o/*

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:58

Het schiet al op he :)
Yvie, ga jij dan naar de dressuurweek? Ik dacht dat jij ook de SGW ging doen?
Hoe is het met jouw plannen nu, Venthe?

Ik heb afgelopen zaterdag een SGW gereden in Oudkarspel. Alles klopte! Dressuur goed, springen en crossen foutloos. Uiteindelijk op de 2e plaats geëindigd *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 00:14

Neehoor, ik ga naar de eventing week :j :D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 00:22

Super heleen! Kan je trots op zijn!

Woensdag met paard weer naar de veearts geweest voor een 2e bronchoscopie om te kijken of het verbeterd was. Was een verschil van dag en nacht! Dit keer duurde het langer voordat we slijm tegen kwamen en wat we tegen kwamen waren nog maar enkele klodders van dun slijm, de vorige keer was het een maanlandschap van taai slijm. Omdat Venthe zo goed op de medicijnen heeft gereageerd denkt de dierenarts dat het waarschijnlijk toch een virusje is geweest en het dus (gelukkig) geen (chronische) bronchitis is. Omdat nog niet al het slijm weg was moet ze nog 10 dagen op ventipulmin maar het rijden mogen we weer rustig op gaan pakken. Vandaag dus weer het eerste galopje gemaakt, merk wel dat de conditie meteen flink achteruit is gegaan.. Instructieweek dus nog niet afgezegd hopelijk kunnen we gewoon gaan en dan maar wat rustiger aan doen. We hebben haar wel weer op kuilgras gezet (ipv. hooi) zodat de luchtwegen niet te erg geprikkeld worden. De KNHS dus gemaild voor een buitenstal (ivm. frisse lucht) en of het mogelijk is om kuilgras gevoerd te krijgen. Kreeg als antwoord dat een buitenstal gereserveerd kan worden met dierenartsenverklaring (geen punt) maar dat er geen kuilgras aanwezig is... Erg jammer want dan mag ik kuilgras mee gaan zuilen voor 5 dagen, en als het weer een beetje lekker is kan ik dat niet in mijn trailer bewaren want dat gaat dan broeien als een gek...
Nouja ben al lang blij dat Venthe weer beter wordt/is :D

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 15:48

Oproepje voor iedereen die zondag gaat!

Zoals eerder besproken leek het ons allemaal een leuk idee om op zondagavond met zijn alle uit eten te gaan.
Een leuke start op de fantastische week die komen gaat!

Uit ervaring weet ik dat het erg moeilijk is om een restaurant te vinden dat op zondag open is.
Op de bonnefooi gaan, lijkt me dus niet verstandig.
Het is een goed plan om op tijd te reserveren, om teleurstelling te voorkomen.

Vandaar mijn vraag:
Wie gaat er zondag avond mee naar Restaurant De Bonte Koe?

Wanneer ik ongeveer een idee heb hoeveel mensjes er mee gaan, zal ik zorgen dat er gereserveerd wordt.
Volgens mij is +/- 19.00 een mooie tijd?

Citaat:
Ja ik ga mee!

- Yvonne (Yvie_juudje)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:46

Ik ga ook mee! :) Heb er zin in!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 16:46

Oproepje voor iedereen die zondag gaat!

Zoals eerder besproken leek het ons allemaal een leuk idee om op zondagavond met zijn alle uit eten te gaan.
Een leuke start op de fantastische week die komen gaat!

Uit ervaring weet ik dat het erg moeilijk is om een restaurant te vinden dat op zondag open is.
Op de bonnefooi gaan, lijkt me dus niet verstandig.
Het is een goed plan om op tijd te reserveren, om teleurstelling te voorkomen.

Vandaar mijn vraag:
Wie gaat er zondag avond mee naar Restaurant De Bonte Koe?

Wanneer ik ongeveer een idee heb hoeveel mensjes er mee gaan, zal ik zorgen dat er gereserveerd wordt.
Volgens mij is +/- 19.00 een mooie tijd?

Citaat:
Ja ik ga mee!

- Yvonne (Yvie_juudje)
- Sanne (San_)
- Emma (venthe)
- Sabine (week 4a stalgenoot Emma)
- Anne-Marie (Zucchero)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:57

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:23

Ik zag vandaag de brief met de indeling van de groepen. Ik zit wel in een heel gezellig groepje ingedeeld, maar qua niveau ligt het wel een beetje ver uit elkaar ben ik bang :o
Daarbij zie ik ook helemaal geen eventingclinic gemeld staan en geen externe training.
Bezuiniging of nog niet compleet?

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:30

Ik zag ook de indeling, wel gezellig maar qua niveau erg uit een!
Maandag bij de eerste les maar even kijken wat jij wil, want denk dat jij ver boven ons uitsteekt :P

Volgens mij is donderdag de externe les, die duurt namelijk 1,5 uur?

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:56

heleenxx schreef:
Ik zag vandaag de brief met de indeling van de groepen. Ik zit wel in een heel gezellig groepje ingedeeld, maar qua niveau ligt het wel een beetje ver uit elkaar ben ik bang :o
Daarbij zie ik ook helemaal geen eventingclinic gemeld staan en geen externe training.

Ik had gedacht dat je bij ons in het groepje zou komen ,Stefanie en ondergetekende, dat is dus niet zo , jammer .

groetjes Petra

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:20

IK BEN GESLAAGD VOOR MIJN VWO!!

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:22

Venthe schreef:
IK BEN GESLAAGD VOOR MIJN VWO!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:35

petrea schreef:
heleenxx schreef:

Ik had gedacht dat je bij ons in het groepje zou komen ,Stefanie en ondergetekende, dat is dus niet zo , jammer .

groetjes Petra

Ik ook :o
Ik heb er even een mail naar de KNHS aan gewaagd. Ik vind het erg gezellig om met Anne-Marie en Yvonne in een groepje te zitten, maar ik denk dat we niet veel aan elkaar zullen hebben in de trainingen.
Ik kom liever bij jullie in het groepje. Misschien wil iemand ruilen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:35

Gefeliicteerd Venthe! Super *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:16

thanks allemaal! Ben echt gelukkig

Verhoging van paardlief was gelukkig alweer wat gezakt (nog niet helemaal zoals het moet wezen). Hopelijk pakt haar lichaam dan nu eindelijk het virus aan, daar houd ik het maar op..

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:24

Nou knoop is door gehakt; Wij zijn erbij volgende week :D
Vandaag gebeld met de dierenarts en die zei dat we gewoon moesten gaan, wel iets rustiger aan doen maar gewoon gaan. Dus heb net de dierenartsenverklaring opgehaald voor een buitenstal met zaagsel bedekking.
Ik heb dur zin an!