Nou, als persoon in het verhaal neem ik ff hèel orgineel : Jantje..
Jante liep in het bos, het was vredig en warm, en hij voelde zich heerlijk en op z'n gemak. Hij ging huppelend verder het bos in. Plots kwam hij op een open gedeelte in het bos, een soort grasvlakte! Met in het midden, een grote witte trap. Jantje kon er natuurlijk niet zomaar omheen lopen, en besloot de trap op te gaan. Naar een tijdje lopen keek hij naar beneden, hij zag niks meer! En als hij naar boven keek, zag hij ook niks meer dan een witte vlakte! Na een tijdje kwam hij boven een randje uit. Hij keek over het randje, en zag een grote gouden poort! ''Ik ben in de hemel!'' zei hij zacht! Hij liep naar de poort, en daar zat de bewaker van de hemelpoort, St. Peterus. Hij vroeg aan St. Peterus : Mag ik naar binnen? St. Peterus antwoorde dat hij niet naar binnen mocht, hij had nog hèel veel jaren te gaan! Maar Jantje was zò nieuwschierig hoe het er daar uit zag! Hij ging smekend op z'n kniëen om te vragen of hij naar binnen mocht. St. Peterus pakte zijn mobiel, en pleegde een telefoontje naar God. Een minuut later arriveerde God in z'n limosine-Hummer, met 4 bodyguards en 4 vrouwen in Bikini om zich heen. Hij liep op Jantje af. ''Zo Jantje, dus jij wilt graag een kijkje in de hemel nemen?'' ''Ja meneer, dolgraag!'' ''Vooruit, zei God, maar 1 afspraak, het is dus nu 4 uur.. om 5 uur wil ik dat je terug bent, want dan hijzen ze de trap naar de hemel op, dan kun je niet meer terug en blijf je dus hier voor eeuwig! ''Okè, zei jantje! '' De poorten gingen open, en hij keek om zich heen, mooie vrouwen die op harpen speelden, dikke race-auto's, vliegende mensen! Hij wist zou gauw niet waar hij moest kijken! Hij rende als een gek overal naartoe. Hij keek op z'n horloge, ''oliebol'' zei hij, het is 1 minuut voor 5!! Huilend, krijzend rende Jantje naar de poort van de hemel. En ja hoor, daar stonden 2 mannen de trap omhoog te hijzen! Jantje was helemaal in tranen! IK WIL NAAR MIJN MOEDER! IK WIL NAAR MIJN VADER! ASJEBLIE-HIEEEEFT!! St. Peterus pleegde een telefoontje met God, en daar kwam God weer aan in zijn Hummer-Limo. Hij deed zijn raampje open, en zei tegen Jantje ''Dit kan ik je ook niet aan doen, je bent nog veelste jong, alleen de trap is al omhoog gehezen, en het kost hèel veel moeite om hem weer naar beneden te krijgen!'' ''Ja maar ik moèt naar huis!'' zei jantje! ''Dan doen we het zo, zei God, ik knip met m'n vingers, en dan ben je een spin, ik gooi je over het randje, en dan moet je zo hard persen als je kan! Als het goed is komt er dan een draadje uit je p0epert. En als je weer bij de grond bent, dan knip ik weer met m'n vingers en ben je weer gewoon Jantje! Jantje was hèlemaal blij! En God knipte met zijn vingers, en Jantje ging op het randje staan. God duwde Jantje over de rand. ''PERSEN, PERSEN riepen ze allemaal! En Jantje perste zo hàrd als hij kon! Hij was bijna bij de grond..
En toen maakte zijn moeder hem wakker ''JANTJE, JANTJE! JE HEBT JE HELE BED ONDERGESCHETEN!''
Ik ga binnenkort ook met de klas paardrijden Moet voor sportorientatie, en het is op de manege waar mijn paard ook staat Haha ga ik mee op een manege poony