Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liesje89 schreef:onbeschoft geval schreef:Waar wou je hem dan schieten? in zijn been?!Sorry hoor maar als je precies daar op die plek in zijn hoofd schiet, issie echt binnen seconde dood. en dat je dit zo simpel bekijkt, ja goed, daar kunnen wij weinig aanveranderen.
Maar je hele argumentatie van 'paard heeft zich uitgesloofd e.d'; is dat niet zo dan als een paard wordt ingeslapen? word hij toch ook 'doodgemaakt'??? en dat is zéker niet persé diervriendelijker. inslapen is fijner voor eigenaren, maar duurt meestal langer voor het paard. dus logisch gezien, is slachten met een pin door het hoofd een snellere, dus fijnere dood voor het paard. je ziet ook aan het paard zelf; hij merkte er écht niets van; van te voren hebben we dat beest zelfs nog rustig geaaid toen hij daar in de deuropening stond; was zich van geen kwaad bewust, en zo hoort dat!
en bloed e.d; dat werd na 'ieder paard' grondig weggespoeld en schoongemaakt.
Dus als je zo'n reactie plaatst; denk daar dan ook bij na, en roep niet zomaar wat doms, zoals een kip zonder kop...
Sorry hier wil ik graag even op terugkomen. Ik kom gewoon uit voor mijn mening. Ik zie liever dat een paard vredig word ingeslapen dan dat ie een knal door z'n hoofd krijgt hoor.
Vind het bovendien niet helemaal netjes dat je me een kip zonder kop noemt en even uitmaakt dat wat ik zeg dom is. En waar bazeren jullie het dan in godsnaam op dat inslapen bij de veearts vervelender zou zijn voor het paard? Hij is niet in 1x dood nee, maar wie zegt dat ie vecht tegen die stoffen??
Ik laat m'n paard liever in slaap vallen dan dat ik hem neer laat knallen hoor. Moet er niet aan denken!
crossmonster schreef:idd karin
ik respecteer daarentegen heus wel de mening van mensen die tegen het slachten zijn
maar ik ben wel eerlijk, ik vind dat je pas kan oordelen als je het zelf hebt gezien !
sja en laten cremeren![]()
![]()
![]()
dat geld heeft niet iedereen
een hond of kat is nog te doen, maar een paard is zo stervens duur
en ook, het dode paard zal toch naar het crematorium toe moeten, wordt deze dan netjes op een brancard gelegt???
iedereen moet zelf achter zijn keuze staan, maar ik vind het flauw dat veel mensen zo onredelijk over het slachten doen,
en nog onredelijker tegen de mensen die het lef hebben te kijken hoe het daadwerkelijk is.
een filpmje komt harder over dan hoe het in werkelijkheid was.
de sfeer, de lucht, het was niet griezelig, alles behalve!
JoyCiej007 schreef:Liesje89 schreef:Ik zou het trouwens ook echt totáál niet op prijs stellen als er een stelltje achterlijke meiden kwamen kijken naar de manier waarop mijn paard even tegen de vlakte geschoten word. En dan nog lachen ook. Asjeblieft zeg.
Nancy_ schreef:Dan heb ik nog een vraag aan jullie.
Zijn er mensen tussen die eerst 'tegen' het slachten waren, die zegmaar altijd hun paard zouden inslapen, die nu van gedachten zijn veranderd en hun paard nu naar de slachterij zouden doen?![]()
foto's/filmpjes durf ik (nog) niet te kijken.Klinkt wel als een heel interessante meeting.
JoyCiej007 schreef:Liesje89 schreef:Ik zou het trouwens ook echt totáál niet op prijs stellen als er een stelltje achterlijke meiden kwamen kijken naar de manier waarop mijn paard even tegen de vlakte geschoten word. En dan nog lachen ook. Asjeblieft zeg.
Snackie schreef:Nancy_ schreef:Dan heb ik nog een vraag aan jullie.
Zijn er mensen tussen die eerst 'tegen' het slachten waren, die zegmaar altijd hun paard zouden inslapen, die nu van gedachten zijn veranderd en hun paard nu naar de slachterij zouden doen?![]()
foto's/filmpjes durf ik (nog) niet te kijken.Klinkt wel als een heel interessante meeting.
Ik wel bij het zien van deze filmpjes,
het gaat erg snel,en in 1x dood.
Wat mij wel een vreemd gevoel geeft, is het idee dat dit je eigen paard is, nu doet het me niets,maar denk dat als mijn eigen paard een schot krijgt dat ik er wel misselijk van word.
Citaat:De eigenaar geeft het paard mee aan de slachter en krijgt hiervoor geld. Wettelijk gezien is het paard nu van de slachter. De slachter mag dus bepalen wie er meer kijkt. En nog iets over het lachen. Er is net gezegd dat het door de zenuwen kwam. Heb ik ook erg last van.
DaanxBien schreef:okay niemand heeft dus niets meer op mn laatste reactie te zegegn dan laat ik het er ook bij .
pascale schreef:DaanxBien schreef:okay niemand heeft dus niets meer op mn laatste reactie te zegegn dan laat ik het er ook bij .
ik wel je hebt een hart voor dieren!SUPER!
Lydiia schreef:Ik vind het filmpje vriendelijker dan ik had verwacht!
Ik vind alleen de foto van het meisje bij het paardenhoofd (?) wel een beetje ongepast.
Zaina schreef:Lydiia schreef:Ik vind het filmpje vriendelijker dan ik had verwacht!
Ik vind alleen de foto van het meisje bij het paardenhoofd (?) wel een beetje ongepast.
dat is een koe
Lydiia schreef:Ik vind het filmpje vriendelijker dan ik had verwacht!
Madeleine16 schreef:Wie zegt er nou weer dat mijn paard langs de weg komt te liggen? Hoe verzin je het , heb je dat ZELf ooit WEL is gezien in Nl?? Nou ik nog nooit! Mijn paard wordt op rustig ingeslapen en daarna gecremeerd waar ik er ZELF bij ben.
Zaina schreef:en ik vind varkens toch net iets anders dan paarden, en dan vooral natuurlijk voor paardenliefhebbers en paardenhouders.