Rit voor meer en betere ruiterpaden in Ridderkerk en omstr.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:29

als jullie allemaal even jullie msn aan mij geven (via pb) dan zet ik ze hier in 1 bericht neer

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 18:31

nee kel ik zei net doe dat allemaal via pb
degene die ze msn wil geven kan dat gewoon via pb doen

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:41

oke stuur maar msn naar mij als je wilt

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:04

bientoi schreef:
Ik wou jullie ff vertellen dat je niet meer in het park mag rijden. Een vrouw ging vandaag in het park rijden en werd aangehouden door de politie en voilà een boete van 30 euro aan der broek. Je mag niet meer rijden daar en vooral niet meer op het fietspad.

Ik wou jullie dit ff melden.

Ik ben al zo vaak politie tegengekomen.. Nog nooit is er aandacht aan mij besteed. En als we een bekeuring krijgen, betaal ik het echt niet. Dan moet er duidelijk aangegeven staan, dat er geen paarden in het Oosterpark mogen. En zo lang het er niet staat, rijd ik er gewoon nog.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:06

kimmie16 schreef:
nog even een aanvulling het mag volgens mij als je maar niet je poep midden op laat liggen. je kan het b.v het gras/bosjes intrappen

Dat kunnen ze wel mooi zeggen, maar zolang het nergens aangegeven staat, zijn we helemaal nergens toe verplicht. VOor zover ik weet is er hier in Ridderkerk geen APV over paardenmest geweest..

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 19:13

nee daar heb je helemaal gelijk in mar.
het staat idd NOG nergens aangegeven.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:31

Hou de eer aan ons zelf, stap gewoon even af en schop het in de berm. Bovendien en wees eerlijk, een paardenhoop is nou eenmaal groter dan een hondedrol. En ja een hondedrol is viezer, maar daar word niet naar gekeken. Weet iemand wie die vrouw in kwestie is met de bekeuring. Bovendien er staat NERGENS en dan ook NERGENS dat paarden verboden worden in het park. Wel staat er bij het surfmeer een bordje met een verbod, maar dat geld voor het water.

**mochten wij vrijdag de politie tegenkomen, aa dan niet met zijn alle zitten bleren, maar laten er 2 het gesprek voeren. Zijn het agenten die heel erg op de bonnen zitten, dan schrijft hij ons maar op, dan sturen we met zijn alle in 1 pakket alle bekeuringen naar de afzender met een brief erbij.**

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:49

Esmeralda schreef:
Hou de eer aan ons zelf, stap gewoon even af en schop het in de berm. Bovendien en wees eerlijk, een paardenhoop is nou eenmaal groter dan een hondedrol. En ja een hondedrol is viezer, maar daar word niet naar gekeken. Weet iemand wie die vrouw in kwestie is met de bekeuring. Bovendien er staat NERGENS en dan ook NERGENS dat paarden verboden worden in het park. Wel staat er bij het surfmeer een bordje met een verbod, maar dat geld voor het water.

**mochten wij vrijdag de politie tegenkomen, aa dan niet met zijn alle zitten bleren, maar laten er 2 het gesprek voeren. Zijn het agenten die heel erg op de bonnen zitten, dan schrijft hij ons maar op, dan sturen we met zijn alle in 1 pakket alle bekeuringen naar de afzender met een brief erbij.**

Is goed hoor, mag naar mijn adres, wij zijn hier thuis nog al gek op zulke gevalletjes Daar kunnen ik en mijn vader heel wat mee!

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:52

ga morgen even een ijsje of een drankje zien te regelen bij het pannekoekenhuis. Weet niet of dat gaat lukken ivm goede vrijdag en moch het niet lukken, dan regel ik 24 raketjes (ijsjes)

**gaat er toevallig iemand met paard en wagen?? zo ja mogen mijn kids dan mee rijden dan hoef ik geen oppas te regelen **

Smookey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:54

Ik weet wel dat je niet in een park over het gras mag rijden. Misschien dat die bekeuring daarvoor was, dat er over gras geredn was of iets. Voor de rest ben ik ook vaker politie tegen gekomen en was er niks aan de hand. Misschien even aan this is me vragen die is ok agent, misschien weet zij iets??

Even voor de mensen van the king stables, Sas en ik hadden het idee om om 12.00 uur te vertrekken van stal. Is dat wat??

Doei doei nog maar 5 nachtjes slapen...

_Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:05

@ Esmeralda

ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik ben wel berijd dat ik er dan 1 meeneem op de fiets achterop...
maar zend maar een pb wat je ervan vind

_Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:10

& anders kunnen we miss allemaal € 1,- meenemen en daar dan wat van halen ofzo... dan gaat er 1 of 2 mensen wat halen, en dan schieten die het voor, dan halen we daar drinken voor...
voor na de rit

't is maar een idee

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:12

lief nichtje van me dat was allemaal al besproken, lees nou eerst eens even heel het topic door

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:20

misz_kelly schreef:
@ Esmeralda

ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik ben wel berijd dat ik er dan 1 meeneem op de fiets achterop...
maar zend maar een pb wat je ervan vind

Nou dat is erg aardig van je , maar tussen al die paarden die elkaar nooit gezien te hebben( de meeste dan), vond ik het een veiliger plek in de wagen vandaar . En anders zorg ik gewoon voor oppas hoor

bientoi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:20

[/quote]
Ik ben al zo vaak politie tegengekomen.. Nog nooit is er aandacht aan mij besteed. En als we een bekeuring krijgen, betaal ik het echt niet. Dan moet er duidelijk aangegeven staan, dat er geen paarden in het Oosterpark mogen. En zo lang het er niet staat, rijd ik er gewoon nog.[/quote]

Wij zijn ook weleens politie tegengekomen maar waarschijnlijk had een wandelaar/hondenuitlater gebeld naar de politie en wij waren tegelijkertijd met die vrouw in het park maar wij zijn ze niet tegengekomen en zij wel. Staat idd nog niet aangegeven maar ik denk wel dat dat wel gaat gebeuren! Der gaat over het onderwerp ' paarden in het oosterpark' al heel lang een disscussie.

Misschien staat er volgende week in de combinatie wat over een verbod.

Esmeralda: Volgens mij heet de vrouw Simone nugteren? en staat volgens mij ook bij nugteren gestald.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:22

ooooooooo die ga ik zo gelijk even bellen, jullie horen meer,

Goof

Re: bokt meeting ridderkerk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:23

Citaat:
Even voor de mensen van the king stables, Sas en ik hadden het idee om om 12.00 uur te vertrekken van stal. Is dat wat??

Lijkt me een mooie tijd!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:31

hallo allemaal werd net door Annemieke gewezen op dit topic en lees dat jullie al bekend zijn met het feit dat je niet meer in het oosterpark mag rijden .
Dit gaat niet van de politie uit maar van het beheer van recreatie ijselmonde . het GZH deze controleren vanaf begin april streng dit in eerste instantie voor honden eigenaren die hun hond buiten het uitrengebied los laten maar paarden mogen er dus volgens deze instantie in het geheel niet komen . Dit is idd (heb het opgezocht)waar . Wij mogen volgens de wet enkel en alleen op de rijbaan rijden of indien mogelijk in de berm fietspaden worden gedogen door de politie dit ivm de veiligheid voor zowel ruiter als verkeer . maar nogmaals degene die dadelijk de boetes uit gaan delen in het park zijn niet van de politie .
Sta zelf op de pruimendijk in Ridderkerk en ben dus ook zeer gedupeerd aangezien er buiten het park en omliggende fietspaden geen uitrijmogelijkheden zijn .
Ben vanmiddag dus zelf ook aangehouden in het park en de aankomende 2 weken blijft het bij een waarschuwing het boete bedrag klopt idd heb ik ook gevraagd dat is 30 euro wordt dus een duur ritje dadelijk en lees hier ook betaal toch niet zo werkt het jammer genoeg niet dan komt het voor en aangezien ze in hun gelijk staan kun je alsnog betalen. Maar de aankomende 2 weken wordt er dus nog niemand bekeurd . Heb al een mail naar deze instantie gestuurd uit naam van iedereen die daar met regelmaat rijdt .

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:33

ik ben benieuwd esmeralda!!

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:33

dan moeten er borden plaatsen, zolang dat niet gebeurt , kunnen ze ons niks maken

maar ik begrijp wel, wanneer iedereen, in het natte gras rijdt of wanneer de ondergrond zachter is dan normaal. De boel dan kapot rijdt, ja dan krijgen we problemen, maar zolang je op de paden blijft rijden en je mest van het fietspad afhaald, dat je zo een hoop narrigheid voorkomt. En altijd beleeft blijft, gewoon groeten, dat scheelt zo,n berg.
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 09-04-06 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:36

nee precies!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:37

Esmeralda: dat dacht ik ook maar dat is niet waar Oosterpark bestaat namelijk alleen uit fiets en wandelpaden en daar mogen wij als ruiter zo en zo al niet op .

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:38

dus de gorze is ook verboden voor paarden?

Sjonge zeg wat een gezeik!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:38

dat wilde ik ook net zeggen heb namelijk al meerdere keren een groepje meiden over het natte gras zien galoperen zo ontstaan idd de problemen!!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:39

denk dat het bij de Gorze net zoveel gezeur gaat worden aangezien dezelfde instantie ook over de gorze gaat!!!