dat zal tijdelijk zijn. zodra blijkt dat het helpt kan de arts het aanvragen en wordt het vergoed. ik moet rekenen op zo'n 250,- per maand... tevens zijn er nog andere mogelijkheden, maar dan moet ik onder het mes en dat is de laatste tijd me te vaak gebeurt. dus liever niet
Heb ik er overheen gelezen wat je precies hebt? Wat denk je Hoe lang het gaat duren? Lijkt me best heftig om zo iets te gaan testen!
magicmist
Geplaatst: 01-02-16 21:53
de werking van de medicatie is na zo'n 2 maanden bekend. Dat is dus wel te overzien.
Wat ik heb: ja dat weten ze eigenlijk niet. Ik heb 3.5 jaar geleden een gastric bypass gehad. Na een half jaar kreeg ik vage klachten. soort koliekpijnen, zoals je hebt bij galstenen. Echter mijn gal is al weg. dus dat kon het niet zijn. ik liet het een beetje op zijn beloop. artsen probeerde wat dingen uit, zoals maagzuurremmers, maar was niet afdoende. ik raakte zwanger en toen werden de pijnklachten maar erger en erger. na de zwangerschap kreeg ik een operatie om te kijken waar het vandaan kwam. ze hebben toen een darmhernia hersteld en breukpoorten gedicht. het zou dan over moeten zijn. een dag na de operatie kreeg ik een complicatie, een ileus. dus lag behoorlijk slecht. Het had fout kunnen aflopen, maar ben weer geopereert. sinds die tijd ben ik al 4 x opgenomen in het ziekenhuis. de pijn is er nog steeds en de laatste tijd ben ik ook misselijk en geef ik over. eten gaat slecht, maar ik snoep tussendoor veel om maar niet af te vallen. want dat mag ik absoluut niet. allerlei onderzoeken zijn gedaan: gastroscopie, coloscopie, ct scan, rontgen. darmspoelingen.etc
ik heb nu vandaag een sec. opinion gehad.maar deze man vermoed dat het neuropatische pijn is. ( te vergelijken een beetje met fantoompijn). de zenuwen en hersenen werken niet meer samen, dus denken de zenuwen altijd pijn te hebben. ( door de vele operaties in de buik) daarnaast komt erbij dat ik een extreem laag vit b gehalte heb. en vit b zorgt voor een goede werking van de hersenen. dus gaat het waarschijnlijk op 2 plekken mis.
de medicatie zorgt voor rust in de zenuwen en zullen de darmen stimuleren om te gaan werken. een andere mogelijkheid is een soort stimulator in het ruggenmerg. die kan ik dan zelf aansturen om kleine prikkels te geven. deze zorgen dat de zenuwen overgestimuleerd worden en uiteindelijk stil vallen..
andere optie is mijn darmen te verkorten. dan is de weg korter en minder kans dat het allemaal overgevoelig is, maar dan loop ik een aantal maanden met een stoma... en dat willen ze liever niet, want ik neem al weinig voedingsstoffen op en hoe korter de darmen.......hoe minder opname.
beetje lang verhaal haha en dit is nog de korte versie. helaas gaan ze ook wel alle onderzoeken herhalen. waarschijnlijk betekend dit nog een opname in het ziekenhuis, want ze willen dan veel plannen in korte tijd..
Ik ga mezelf eens de douche in slepen en hopen dat vannacht nachtmerries uitblijven. Heb weer last van herbelevingen waar ik 5 jaar geleden succesvol voor behandeld was...
LukieBradley
Geplaatst: 01-02-16 23:13
Mennen heb ik ooit gedaan, tijdje leuk tot ik onverwachts verongelukte. Aan mij niet meer besteed. Vind het doodeng . Mijn shetten zijn dan ook professioneel grasmaaier en eens per week gaan ze met uitlaatservice bazin mee wandelen Alhoewel ik ooit een gehele men carrière gepland had. Nee het is natuurlijk minder gevaarlijk om paarden mak te maken en in te rijden die recht uit de handel totaal onhandelbaar komen
Snap je visie op wat je hebt wel, zelf leer ik omgaan met fybromyalgie, af en toe zuigt het je helemaal leeg en kun je niks meer maar je leert er idd mee omgaan
Ben je op de stal geweest vanavond jolijn? Hoe was het? Anders contact opnemen met hetgeen die je behandeld heeft. Wellicht kunnen ze iets voor je betekenen
Heel heftig magicmist wat je hebt! Hoop dat dit goed aanslaat voor je.
Ik lig helemaal uitgeteld op bed en weet dat ik vanacht pas laat slaap door me lijf..
Anoniem
Geplaatst: 01-02-16 23:19
Op een potentieel nieuwe stal en eigen stal. Nieuwe was mijn indruk heel goed van, leken me fijne mensen maar goed dat heb ik vaker gedacht
Eigen stal was ronduit klote. Stapte uit en meteen misselijk en lamgeslagen. Stalgenootje die nog lieve dingen tegen me zei maar dat maakt het juist eigenlijk erger.
magicmist
Geplaatst: 01-02-16 23:19
Fybromilagie is ook niet niks nee. Bah..
En een ongeluk met de kar . 10 meegemaakt. Hoop nooit meer. Zadelmak maken is niets voor mij. Daarom laat ik het doen..
PreHungaro
Geplaatst: 01-02-16 23:20
Ik rijd ook aangespannen met een van mijn fjorden maar zit er toch liever op. Heb ook het nodige meegemaakt met aangespannen rijden. Gelukkig is die van ons heeeeel braaf maar dan nog merk ik dat ik altijd op mijn hoede ben. Het is toch een heel gevaarte wat er vandoor gaat mocht het mis gaan. Vind het ook onverantwoord dat er mensen alleen op pad gaan met een koets. Ik zorg altijd dat ik iemand bij heb. Heb ook internationale wegstrijden gereden als groom. Dat was enorm gaaf! Ook daar het nodige meegemaakt hoor. Zo heeft de menner mij een keer achtergelaten midden in de waterbak. Hij had niet eens in de gaten dat hij me mistte.
magicmist
Geplaatst: 01-02-16 23:21
Ik ga nooit alleen met de kar. Hoe braaf die van mij ook is.
Groomen Heb ik ook gedaan. Vond da zelfs leuker dan mennen hahah
Mijn man was pas tegen 20.00.thuis.dus kon niet meer naar stal. Jammer. Maar morgen weer een dag
PreHungaro
Geplaatst: 01-02-16 23:22
Zadelmak maken begin ik ook niet meer aan. Vroeger altijd gedaan. Totdat ik onze eigen doodbrave fjord wel even zadelmak zou maken. Met mijn rug op een hek beland en toen voelde ik m'n benen niet meer. Gelukkig niets ernstigs maar t had anders kunnen aflopen. Sindsdien laat ik dat aan andere over ik ga het niet meer riskeren. Rijd ook geen probleempaarden meer, heb mijn handen soms nog vol aan mijn eigenste hihi.
magicmist
Geplaatst: 01-02-16 23:24
Volgens mij wordt je ook voorzichtiger als je ouder wordt. Vroeger durfde ik veel meer dan nu
Is die van jou zo erg keeyzie
PreHungaro
Geplaatst: 01-02-16 23:33
Dat herken ik wel ja. Vroeger heb ik echt dingen gedaan waarvan ik nu denk: hoe heb ik dat kunnen doen?!
Ik ken hem dus ik voel het aankomen. Maar ik kan er niet zomaar iedereen opzetten. In de bak wel maar buiten echt niet. Zo is hij heeeeel lastig als hij niet voorop mag vooral bij ruinen. Dat resulteerd altijd in wat flinke bokken. Tegenwoordig blijft hij bij me vroeger trok hij daarna ook nog even een sprintje. Met mijn moeder samen rijden gaat prima, maar met haar merrie staat hij ook al jaren in de wei. Ze mag ook gewoon voorop. Alleen buiten is daarentegen ook geen enkel probleem gelukkig. In een grote groep is niet te doen, enkele keren geprobeerd maar erg vermoeiend haha. En dat voor een Fjord. Op wedstrijd moet hij ook altijd eerst een paar keer bokken voordat hij ontspannen de ring doorgaat..
Dominant type maar heb hem nu door dus we kunnen eigenlijk lezen en schrijven samen. Meestal kan ik wel lachen om z'n streken. Hij vergeet dan gewoon even na te denken. In de bak is hij wel erg braaf (tegen slome aan).
De merrie van mijn moeder, die dus aangespannen is, is precies het tegenovergestelde. Onzeker maar wel enorm braaf en kijkt nergens van op of om. Die van mij is buiten enorm heet en dan zie je haar echt soms kijken van "man, doe even rustig er is toch niets aan de hand".
LukieBradley
Geplaatst: 01-02-16 23:35
Klopt ook wel , ben zelf ook voorzichtiger dan vroeger geworden en wou het eigenlijk nooit meer doen. Toch ben ik weer aan een 3.5 jarige begonnen momenteel die nu nog erg braaf is Denk wel 10x meer na hoor want je hebt toch meer verantwoordelijkheden als je ouder word.
Heb wel eens op de kar gezeten maar wat kan dat hard gaan zeg en vond het soms best eng. Dat was met Monique en der haflinger Tamara die ken je nog wel?
magicmist
Geplaatst: 01-02-16 23:45
_helga_ schreef:
Heb wel eens op de kar gezeten maar wat kan dat hard gaan zeg en vond het soms best eng. Dat was met Monique en der haflinger Tamara die ken je nog wel?
denk dat je chantal met tamara bedoelt of monique met west haha
ja dat ging hard. ben weleens omgegaan met haar en west! sta je daar met een pony met kapot tuig en kar ondersteboven en vastgelopen tussen de bomen en zij die niets kan haha
ja dat ging hard. ben weleens omgegaan met haar en west! sta je daar met een pony met kapot tuig en kar ondersteboven en vastgelopen tussen de bomen en zij die niets kan haha