Bokkers omgeving Nieuw Balinge / Hoogeveen / Emmen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horseland93

Re: Bokkers omgeving Nieuw Balinge / Hoogeveen / Emmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:42

Oeeh heel leuk idee, moet ik alleen even kijken of ik een paard kan regelen :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:10

Haha doe dat maar! Hoe meer mensen hoe leuker!

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:26

Haha, welke locatie precies,en is er al een datum bekend.
misschien handig om een lijstje te maken?
eventueel met optie waar je een paard kan huren..??

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:34

We zouden bij MarshaAldo vandaan starten in Gees als ik het goed heb.

Tot nu toe doen er mee:
- MarshaAldo
- Yvank
- ELpatcho

Ik heb opzich wel een braaf paard haha maar vind het moeilijk om zomaar te zeggen dat je daar wel op mag rijden..

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:22

Even een heel ander onderwerp, ik hoop dat ik dit er tussendoor mag gooien.
Op dit moment heb ik echt een ***situatie... Het paard waarmee ik een echte klik heb, staat te koop.
Ik mag haar voor een 'vriendenprijsje' overnemen, maar ja, daar begint het natuurlijk pas...
Op dit moment ben ik aan het afstuderen en hoop ik in september klaar te zijn.
En dan op zoek naar een baan, via mijn stageplek is er geen baan beschikbaar, dus ik zal moeten gaan solliciteren. Toch ben ik steeds serieuzer aan het nadenken over haar kopen, want ik ga anders spijt krijgen.
Ik wil dus advies vragen over stallingen, het hoeft geen luxe stalling te zijn.
Ik ben op zoek naar een stalling met weidegang, buitenbak en waar ze gevoerd kan worden als ik het zelf niet ga redden om haar te voeren. Graag in de omgeving van Hoogeveen, ik woon zelf aan het uiteinde van Hoogeveen richting Echten (bij de Erflanden in de buurt voor degenen die Hoogeveen kennen). Pensionstalling is niet nodig, particulier mag ook.
Ander advies en tips mogen natuurlijk ook altijd. Ik hoop dat jullie een beetje met mij mee willen denken.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:44

Oeh lastige situatie. Als je ouders bijvoorbeeld financiële backup kunnen/willen zijn dan kan je de gok wagen. Als je geen financiële backup hebt zal ik het zeker niet doen. Paarden hoeven niet duur te zijn, maar kunnen heel simpel wel gigantisch in de kosten oplopen. Qua stalling kan ik je op dit moment geen tips/adviezen geven. Zal gaan vragen bij particulieren, dat is al gauw goedkoper dan pensionstallingen die er echt hun brood mee willen/moeten verdienen. Zo hebben wij hier een paard van een ander staan voor slechts 100 euro per maand. Pension ben je al heel gauw veel meer kwijt.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:00

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder kan geen financiële back-up zijn. Mijn vriend kan en wil dit wel. Particulier lijkt mij inderdaad beter, maar ik wil wel graag dat er meerdere paarden aanwezig zijn en dat er gevoerd kan worden als dit nodig is. Dit lijkt me bij een particulier moeilijker dan bij een pensionstal.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:41

Ik zou ook bij particulier gaan met andere paarden ;) Hier is diegene ook aankomen waaien en gewoon gevraagd. Wij hadden ruimte en stalletje over. Maakt ons niet zoveel uit of we een paard meer buiten moeten zetten en moeten voeren zeg maar :)

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:53

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:01

Hoeveel ben je kwijt per maand Marsha? Heb er inderdaad aan gedacht namelijk ;) Maar weet niet precies hoeveel het kost en hoe het gaat qua voeren enzo :) Had ik het goed begrepen dat de paarden eigenlijk altijd buiten staan?

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:06

Sammylover schreef:
Hoeveel ben je kwijt per maand Marsha? Heb er inderdaad aan gedacht namelijk ;) Maar weet niet precies hoeveel het kost en hoe het gaat qua voeren enzo :) Had ik het goed begrepen dat de paarden eigenlijk altijd buiten staan?

Ik bedoel voor de buitenrit. Bij ons ' stallen' kan niet.. we zitten te vol haha.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:07

Ah sorry, verkeerd begrepen!

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:07

En ja de paarden staan 24/7 buiten met een schuilstal. Padock paradise. Kijkje nemen mag altijd natuurlijk haha. Maar we hebben er nu 15 en das het maxium haha!

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:08

Geeft niet. Maar je zoekt stalling begrijp ik. Weet nog iemand die iemand zoekt om de wei mee te delen omdat haar paard over paar weken alleen komt te staan. Maar das alleen een wei.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:12

En waar is dat? En eventueel een bak op loopafstand ofzo?

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:51

Sammylover schreef:
En waar is dat? En eventueel een bak op loopafstand ofzo?

Er is alleen een wei. En natuurlijk mooie uitrij mogelijk heden. Is gees. Staat ook advertentie op marktplaats ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:12

Bak is dorp verderop wat zal het zijn 10 min stappen? In oosterhesselen binnenbak en 2 buitenbakken.

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:46

Willen jullie nog mee met een ritje? Dan kunnen we een datum plannen, als er veel mensen willen meedoen is het wel leuk om een picknick te doen onderweg? Dan regel ik wat leuks tegen een kleine vergoeding. Vertel het voort haha! En wie geen paard heeft ; ik kan MISSCHIEN wat regelen hier, we hebben er zat haha! Lijkt dit jullie een leuk plan?

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:05

MarshaAldo schreef:
Willen jullie nog mee met een ritje? Dan kunnen we een datum plannen, als er veel mensen willen meedoen is het wel leuk om een picknick te doen onderweg? Dan regel ik wat leuks tegen een kleine vergoeding. Vertel het voort haha! En wie geen paard heeft ; ik kan MISSCHIEN wat regelen hier, we hebben er zat haha! Lijkt dit jullie een leuk plan?

Lijkt me een strak plan

en waar zou je eventueel een paard kunnen regelen, ?? zijn ze van jezelf :D
een picknick .. heerlijk !
ik stem voor :D

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:02

Horseland93 schreef:
MarshaAldo schreef:

Lijkt me een strak plan

en waar zou je eventueel een paard kunnen regelen, ?? zijn ze van jezelf :D
een picknick .. heerlijk !
ik stem voor :D

superleuk! we hebben 15 paarden momenteel staan, die we gebruiken voor onze lessen of ponyclubs. En wij runnen de boel met 5 eigenaren van wie ieder ook 1 sommige 2 eigen paarden hebben. Die ik vast mag gebruiken voor als iemand geen paard heeft!

Ik stel voor 10,- p.p voor de picknick. dan zorg ik voor een gezellige lunch! Dus incl eten en drinken :)

Kunnen jullie 27 Juli ? of iemand een voorstel, doordeweeks mag natuurlijk ook! Kom maar met wensen, leuk zeg! Dan zorg ik voor een mooie route door het prachtige gees!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:04

27 julie kan ik niet. Ik pleit voor een weekend in augustus :) Doordeweeks werk ik.

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:05

Dat vind ik ook goed, ik ben t/m 5 augsutus op vakantie maar daarna vindt ik het ook prima.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:54

Maakt mij niet uit :D .. wel graag wat verdop plannen, handig voor werk ect.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:28

Voor mij is het ook handiger om wat verder op te plannen. Heb onregelmatig werk dus misschien kan ik dan nog wat regelen ;) Lijkt mij gezellig om mee te doen, maar tien euro voor een lunch is wel veel! Gaat toch enkel om een broodje en glaasje vocht?

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:47

Ik zorg voor ruimte, goed eten en drinken? De paarden kunnen ondertussen even in de wei.. vind dat dan wel mee vallen. Ik haal de boodschappen en zet alles klaar. Zo simpel is het niet. Het hoeft niet, is een idee, en doe het met plezier!